vriend en schoonmoeder...pff

27-08-2010 21:59 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
de laatste weken erger ik me enorm op mijn schoonmoeder.

telkens als we op bezoek zijn heeft ze wel iets op mijn kleding aan te merken: ik zou nooit iets dwarsgestreept aandoen,dat maakt dik. wie loopt er nu in Uggs met dit weer? ze zijn totaal niet vrouwlijk( het regende en was koud, en dan nog, bepaal ik dat toch zeker zelf).

ze vind het raar dat ik niet vaak op hakken loop, ze zegt: hakken zijn sexy en R.... (vriend) vind dit veel mooier, hij zou je leuker vinden met hakken.

Ook vind ze het raar dat ik echt leren pumps heb gekocht, volgens haar kan ik voor hetzelfde geld 5 paar goedkope kopen ( jaja van die van plastic wat zo zweten en snel kapot gaan)

Ze is 51 en loopt in kleren van de markt (voor toch wel wat jongere mensen) en met knalroze pumps eronder. en vind dat ik ook maar mijn kleding daar moet gaat kopen. R... vind dit immers mooi.

nu wilde ik hier met mijn vriend over praten, hoe ik dit met haar bespreekbaar zou kunnen maken.

maar hij werd woedend, hoe kan ik iets negatiefs over zijn moeder zeggen?!

nu hebben we dus knallende ruzie, omdat hij gewoon niet snapt hoe vervelend elke keer die kritiek is. ( ik vind haar kleren VRESELIJK maar zou er nooit iets over zeggen)

en ook ben ik een beetje teleurgesteld dat hij doe dan ook achter zijn moeder staat

zo even van me afgeschreven, lucht enorm op!
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Het is: ergeren AAN... en niet ergeren OP.

En ik vind dat je zelf best tegen je schoonmoeder kunt zeggen dat je het niet prijs stelt dat ze altijd commentaar levert, waarom moet je vriend dat voor je doen?
nee dat hoeft mijn vriend niet te doen, ik wilde met hem bespreken dat ik dit vervelend vind en hoe IK dit het beste met haar kan bespreken.
Gewoon tegen haar zeggen.
"Tja we hebben een andere smaak " punt. Verder niet te veel aandacht aan besteden en zoals hierboven al gezegd ene oor in andere oor uit.
Wat verwacht je dan van hem? Dat hij je gaat vertellen hoe je zoiets moet bespreken? Kun je dat niet beter op je eigen manier doen, op een moment dat je samen met je schoonmoeder bent?
Uggs? Met dit weer?

edit: regenlaarzen tot aan de lies lijken me met het weertype wat we nu hebben veel beter.
Maar vindt R dit inderdaad allemaal mooi?
Ik zou echt niet beledigd zijn als een vrouw van 51, zonder smaak, mijn kleding en smaak zou afkraken. Irritant is het wel..maar ene oor in en andere uit.
quote:fleurtje schreef op 27 augustus 2010 @ 22:08:

Maar vindt R dit inderdaad allemaal mooi?

hij zegt dat het hem niet veel uitmaakt wat ik aan heb.

daarom stoort het me ook zo dat zijn moeder zo'n dingen tegen me zegt.

wat ik van hem verwacht? dat ik met hem over zo'n dingen kan praten!
///
Misschien heeft R wel aan zijn moeder gevraagd hoe hij aan jou duidelijk moet maken dat hij je kledingstijl afschuwelijk vindt en probeert zij hem nu te helpen?

Nee serieus, TO, het lijkt me ook vervelend als iemand steeds zulke commentaren heeft.

En ik snap best dat je het daar met je vriend over wilt hebben, en dat je teleurgesteld bent dat hij er boos op reageert.

(Er van uitgaande dat jij het tactisch hebt gebracht en haar niet hebt afgezeken).

Lastig!
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
ehhhh owkee
ja sorry voor mijn spelfouten, ik kom uit indonesie en NL zit nog niet helemaal goed.
quote:FunkyJoy schreef op 27 augustus 2010 @ 22:10:

[...]

hij zegt dat het hem niet veel uitmaakt wat ik aan heb.

daarom stoort het me ook zo dat zijn moeder zo'n dingen tegen me zegt.

wat ik van hem verwacht? dat ik met hem over zo'n dingen kan praten!Nee, ik doelde op die marktkleding van zijn moeder.
///
Jij koopt wat jij mooi vindt en trekt dat aan,en als dat niet haar smaak is jammer dan. Anders liepen we allemaal in het zelfde zou saai zijn.
Waar maak je je druk om? Lekker laten kletsen....
Moeders & zonen en zonen & moeders. Zij kan hem niet loslaten en hij wil niet los gelaten worden. Niets mee doen, zeker niet over zijn moeder gaan zeuren.
Tja, ik vind Uggs ook een soort van voorbehoedsmiddel. Ze heeft dus best een beetje gelijk!
Gewoon zeggen dat ze zich met zichzelf moet bemoeien, 1 keer en heel duidelijk (waar verder niemand bij is) en daarbij ook zeggen dat je voortaan niet meer op haar bemoeizuchtige opmerkingen zult reageren. Haar vervolgens op dergelijke momenten consequent negeren en zorgen dat je haar zo weinig mogelijk ziet.

Dit is precies wat ik met mijn schoonmoeder gedaan heb en het werkt prima. Godzijdank wonen ze in het buitenland!
quote:FunkyJoy schreef op 27 augustus 2010 @ 22:12:

ja sorry voor mijn spelfouten, ik kom uit indonesie en NL zit nog niet helemaal goed.Wat schrijf je dan goed!
Ik zou me trouwens zelf drukker maken om de reactie van vriendlief dan om die van schoonmama...
En daar irriteer je je aan?

Ik zou mij op haar goede eigenschappen focussen, ik neem aan dat ze die heeft en gewoon een slechte kleding smaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven