Hoe laat is het? Deel X
woensdag 25 augustus 2010 om 08:17
Gezelligheid kent geen tijd.
De tijd heelt alle wonden.
Die zich haast als hij tijd heeft, heeft tijd als hij haast heeft.
Overal zijn klokken, maar nergens is de tijd.
Slecht nieuws komt altijd te vroeg.
Met passen en meten wordt veel tijd versleten.
Opruimen kost minder tijd dan zoeken.
Komt tijd, komt raad.
Wie zijn evenmens benijdt, pijnt zijn hart en kwist zijn tijd.
De tijd zal het leren.
In tijd van nood, scheert men zich met een bijl.
Een glas op z’n tijd houdt de mot uit de maag.
Als de trein niet rijdt, kan hij ook niet te laat komen.
Maar, hoe laat is het nu ook alweer?
Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...
Hoe laat is het nu eigenlijk écht?
En.. waar is het tijd voor?
We willen het nog steeds graag van je weten..
Dus als je iets wilt vertellen op
de normale,
de nachtelijke,
de buitenlandse,
of zelfs de buitenaardse tijdstippen,
ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!
De tijd heelt alle wonden.
Die zich haast als hij tijd heeft, heeft tijd als hij haast heeft.
Overal zijn klokken, maar nergens is de tijd.
Slecht nieuws komt altijd te vroeg.
Met passen en meten wordt veel tijd versleten.
Opruimen kost minder tijd dan zoeken.
Komt tijd, komt raad.
Wie zijn evenmens benijdt, pijnt zijn hart en kwist zijn tijd.
De tijd zal het leren.
In tijd van nood, scheert men zich met een bijl.
Een glas op z’n tijd houdt de mot uit de maag.
Als de trein niet rijdt, kan hij ook niet te laat komen.
Maar, hoe laat is het nu ook alweer?
Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...
Hoe laat is het nu eigenlijk écht?
En.. waar is het tijd voor?
We willen het nog steeds graag van je weten..
Dus als je iets wilt vertellen op
de normale,
de nachtelijke,
de buitenlandse,
of zelfs de buitenaardse tijdstippen,
ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!
zaterdag 28 augustus 2010 om 13:56
Herkenbaar hoor Moon, wat je zegt over die scharrel. Maar goed, de keren dat iemand meteen een relatie wilde heb ik het direct afgekapt (en dan geloofde ik zelf nog in mijn eigen smoezen ).
Ik lag net in bed nog even te denken, misschien moet ik anders tóch nog een keer naar mijn coach.
Ik ga even douchen enzo. Wat fijn dat ik zoveel heb geslapen zeg, ik voel me direct stukken beter.
Ik lag net in bed nog even te denken, misschien moet ik anders tóch nog een keer naar mijn coach.
Ik ga even douchen enzo. Wat fijn dat ik zoveel heb geslapen zeg, ik voel me direct stukken beter.
zaterdag 28 augustus 2010 om 14:43
Mooi gesprek, vannacht tussen No en Friz
Frustrerend he Friz, dat je wel wéét wat er speelt maar dat je gevoel niet helemaal mee werkt (ik ben niet zo goed in het onder worden brengen van wat ik bedoel dus het staat er weer een beetje stom..)
Moon, heb je lekker rustig gedaan? Hoe is het met de diaree?
Janna, veel plezier nog, maar met al die wijn komt dat vast goed
14:43
Frustrerend he Friz, dat je wel wéét wat er speelt maar dat je gevoel niet helemaal mee werkt (ik ben niet zo goed in het onder worden brengen van wat ik bedoel dus het staat er weer een beetje stom..)
Moon, heb je lekker rustig gedaan? Hoe is het met de diaree?
Janna, veel plezier nog, maar met al die wijn komt dat vast goed
14:43
zaterdag 28 augustus 2010 om 14:50
Even miepen. Ik ben zó moe de laatste tijd. Ik slaap goed en ook genoeg. Maar zodra ik wakker word, ben ik weer moe. Ik kan elk moment van de dag een dutje doen.
Vreemd genoeg heb ik sommige momenten wel heel veel energie *vanaf vannocht tot nu bijvoorbeeld, het hele huis blinkt * Maar ook mét energie voel ik me moe. Vreemd is dat.
Zo, klaagmodus weer uit.
Regent het bij jullie ook zo hard?
14:50
Vreemd genoeg heb ik sommige momenten wel heel veel energie *vanaf vannocht tot nu bijvoorbeeld, het hele huis blinkt * Maar ook mét energie voel ik me moe. Vreemd is dat.
Zo, klaagmodus weer uit.
Regent het bij jullie ook zo hard?
14:50
zaterdag 28 augustus 2010 om 15:00
Ha die Llor!
Ik denk dat je gevoel altijd meerdere lagen heeft. Niet alleen je bewuste en je onderbewuste, maar ook nog wat tussenniveaus. Hoe dieper het gaat hoe moeilijker het is deze niveaus te beinvloeden.
Ben je lichamelijk moe of eerder mentaal Llor? Heb je je huisarts al geraadpleegd in deze?
Ik ga nu gauw naar het winkelcentrum, had allerlei plannen daar en straks zijn de winkels dicht voor ik klaar ben!
Ik denk dat je gevoel altijd meerdere lagen heeft. Niet alleen je bewuste en je onderbewuste, maar ook nog wat tussenniveaus. Hoe dieper het gaat hoe moeilijker het is deze niveaus te beinvloeden.
Ben je lichamelijk moe of eerder mentaal Llor? Heb je je huisarts al geraadpleegd in deze?
Ik ga nu gauw naar het winkelcentrum, had allerlei plannen daar en straks zijn de winkels dicht voor ik klaar ben!
zaterdag 28 augustus 2010 om 15:42
Llor, zou het een depressie kunnen zijn?
(oh jee gooi ik zomaar met een diagnose)
Ik had afgelopen januari zo'n periode van moe moe en nog eens moe. Bloedprikken leverde niks op en de psych dacht dat het 'gewoon weer' een depressie was.
Je kunt naar de huisarts gaan en je bloed laten controleren. Als het wel iets lichamelijks is, is het goed om dat te weten natuurlijk.
(oh jee gooi ik zomaar met een diagnose)
Ik had afgelopen januari zo'n periode van moe moe en nog eens moe. Bloedprikken leverde niks op en de psych dacht dat het 'gewoon weer' een depressie was.
Je kunt naar de huisarts gaan en je bloed laten controleren. Als het wel iets lichamelijks is, is het goed om dat te weten natuurlijk.
zaterdag 28 augustus 2010 om 16:05
Lees-ze Moon, lief dat je dat doet voor oma. Ikheb half-half meegekregen dat het app niets was, maar heb je al nagedacht over die "schuur" ? (sorry als ik het heb gemist )
Lor, vervelend dat je je zo moe voelt? Hoe gaat het met hardlopen? Misschien helpt dat/ of juist niet?
Janna, wáár zit je? Ik gok bij schoonouders? Grappig, ik zie je al zitten op de wc. Is het bij jullie dan weer om te wandelen?
Frizz Je bent iig al goed bezig om er over na te denken. Ik kan niet met adviezen komen (Janna en N0 weten ook zovéél!) maar ik hoop wel dat het je lukt alles op een rijtje te krijgen voor jezelf!
N0, ik heb inmiddels al iets voor MiniNo, en spit nog wat kasten door.
Waar is Snjo eigenlijk? En Veraan is ook druk? En Annemeike ook neem ik aan? Voor iedereen een dikke
Nog een weekje ongeveer....
16.05
Lor, vervelend dat je je zo moe voelt? Hoe gaat het met hardlopen? Misschien helpt dat/ of juist niet?
Janna, wáár zit je? Ik gok bij schoonouders? Grappig, ik zie je al zitten op de wc. Is het bij jullie dan weer om te wandelen?
Frizz Je bent iig al goed bezig om er over na te denken. Ik kan niet met adviezen komen (Janna en N0 weten ook zovéél!) maar ik hoop wel dat het je lukt alles op een rijtje te krijgen voor jezelf!
N0, ik heb inmiddels al iets voor MiniNo, en spit nog wat kasten door.
Waar is Snjo eigenlijk? En Veraan is ook druk? En Annemeike ook neem ik aan? Voor iedereen een dikke
Nog een weekje ongeveer....
16.05
zaterdag 28 augustus 2010 om 16:38
Schuddebuik, ik heb in het andere topic wat geschreven over de woningen.
Korte samenvatting: Het appartement zat met meer 'appartementen' achter één voordeur, waardoor huursubsidie niet mogelijk was. Dit vertelde de verhuurder meteen dus het viel al meteen af. Was nog geen 5 min binnen.
Ik heb nog over de schuur gedacht maar op dit moment lijkt het me niet zo'n goed idee. Hier in het dorp is eigenlijk niets, geen sportvoorzieningen (althans geen leuke) geen horeca, slechts 3 4 winkels. Het centrum van de stad is zo'n 6 a 7 km hier vandaan. Niet echt ver maar je gaat er niet heen voor een vergeten boodschapje bijvoorbeeld. Of als je heel moe bent toch nog even naar het terras als je eerst een kwartier moet fietsen.
Juist als ik alleen woon vind ik het lekker om af en toe 'even eruit' te kunnen. Even een kop koffie drinken, even naar een winkel ook al heb ik niks nodig. Dat soort dingen. Ben bang dat ik in 'de schuur' wel eens kan vereenzamen op vrije dagen.
Heb een topic geopend (niet met deze nick) en ga toch nog even door iets in de stad te zoeken.
16.38
Korte samenvatting: Het appartement zat met meer 'appartementen' achter één voordeur, waardoor huursubsidie niet mogelijk was. Dit vertelde de verhuurder meteen dus het viel al meteen af. Was nog geen 5 min binnen.
Ik heb nog over de schuur gedacht maar op dit moment lijkt het me niet zo'n goed idee. Hier in het dorp is eigenlijk niets, geen sportvoorzieningen (althans geen leuke) geen horeca, slechts 3 4 winkels. Het centrum van de stad is zo'n 6 a 7 km hier vandaan. Niet echt ver maar je gaat er niet heen voor een vergeten boodschapje bijvoorbeeld. Of als je heel moe bent toch nog even naar het terras als je eerst een kwartier moet fietsen.
Juist als ik alleen woon vind ik het lekker om af en toe 'even eruit' te kunnen. Even een kop koffie drinken, even naar een winkel ook al heb ik niks nodig. Dat soort dingen. Ben bang dat ik in 'de schuur' wel eens kan vereenzamen op vrije dagen.
Heb een topic geopend (niet met deze nick) en ga toch nog even door iets in de stad te zoeken.
16.38
zaterdag 28 augustus 2010 om 18:16
Janna! Jij zuipschuit!
Llor hoe lang ga je dan wachten tot de vermoeidheid over gaat? Of ben je stiekem bang voor een prikje?
Buikje wat fijn dat het gister zo geslaagd was! Hoe gaat het op dit moment met je gezondheid?
Ik heb lekker door het winkelcentrum geslenterd. Beetje brillen bekeken, laarzen gezocht (niks leuks), de AH leeggekocht, dingen met flinke korting gehaald bij Kruidvat (de Lastigerd en ik delen pakjes opzetborstels ) en een trui en een colbertje meegenomen. Heb als kraamcadeau mijn lievelingsprentenboek gekocht. Weet niet of het echt gepast is, maar al die andere dingen die ik zag wilde ik ook nie. De oudste is net 2, dus ze heeft alles ook al/nog. Even checken of ze dit boek nog niet hebben thuis, en dan schrijf ik er morgen een mooie tekst in.
Nu ga ik een lekker Marokkaans loempiaatje eten die ik nog over heb.
Llor hoe lang ga je dan wachten tot de vermoeidheid over gaat? Of ben je stiekem bang voor een prikje?
Buikje wat fijn dat het gister zo geslaagd was! Hoe gaat het op dit moment met je gezondheid?
Ik heb lekker door het winkelcentrum geslenterd. Beetje brillen bekeken, laarzen gezocht (niks leuks), de AH leeggekocht, dingen met flinke korting gehaald bij Kruidvat (de Lastigerd en ik delen pakjes opzetborstels ) en een trui en een colbertje meegenomen. Heb als kraamcadeau mijn lievelingsprentenboek gekocht. Weet niet of het echt gepast is, maar al die andere dingen die ik zag wilde ik ook nie. De oudste is net 2, dus ze heeft alles ook al/nog. Even checken of ze dit boek nog niet hebben thuis, en dan schrijf ik er morgen een mooie tekst in.
Nu ga ik een lekker Marokkaans loempiaatje eten die ik nog over heb.