Geld & Recht alle pijlers

Zwaar verbaasd!

28-08-2010 15:51 544 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben gewoon even benieuwd....

Ik sta vanochtend bij de supermarkt en heb 45 cent in een portemonnee. Shit! Net niet genoeg voor het winkelwagentje. Komt er een vrouw naar buiten met muntje van 50 c in haar wagentje. Dus ik vraag aan haar of ik het karretje mag, en dan krijgt zij mijn 45 c. Zegt ze: nee, natuurlijk doe ik dat niet! Je komt 5 c tekort! Ik was zó verbaasd! Wat boeit die 5c en je wil toch ook wel iemand helpen? Ik stond echt met mijn mond vol tanden. Wat vinden jullie? is die vrouw enorm gierig? Of moet ik zelf maar voor mijn muntje zorgen en is het tegenwoordig ieder voor zich? Wie had het ook niet gedaan?

By the way: 't is goedgekomen hoor, door behulpzaam personeel van de supermarkt.
Ik denk dat TO vooral verbaasd was over de felheid waarmee de dame reageerde. Het was niet van: dat vind ik onhandig want ik heb een muntje, maar het was juist dat ze aangaf van die 5 eurocent. Goed, we weten dus niet hoe TO het vroeg en misschien had die 5-cent-mevrouw haar dag niet dat het er wat scherp uit kwam. Maar de toon is wel belangrijk. Ze hebben dat wel eens getest bij een koffieautomaat. Als je er staat en je hebt geen kwartje dan kun je op 2 manieren vragen om koffie: (1) Jij hebt zeker geen kwartje voor me? en (2) Heb jij een kwartje voor me? Het blijkt dat de ontkennende zin (1) minder vaak een kwartje opleverde dan (2) waarbij iemand sneller geneigd is in zijn zakken te zoeken....
quote:Broedkippetje schreef op 28 augustus 2010 @ 16:40:

Ik heb trouwens aan TO gevraagd hoe ze het precies had gebracht/gevraagd, maar ik heb daar geen antwoord op gezien.

Ik ben daar best nieuwsgierig naar.

Ik stond in de regen te zoeken naar 50 c. Ik had het niet! Ik baalde. Een vrouw brengt haar karretje terug en ziet dat. Ik zeg: o shit, ik kom 5 cent tekort. Mag ik uw karretje niet? Dan schiet je er alleen wel 5 cent bij in. Zoiets....

Ik vind dat niet hondsbrutaal. Ook niet superbeleefd.
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 16:43:

[...]

Dan lieg je eerst tegen de conducteur dat je een voordeelurenkaart hebt maar die is nog thuis waarop je een bekeuring krijgt die kwijtgescholden word zodra jij aantoont dat je wel degelijk die kaart hebt

Of je verzint dat je per ongeluk het verkeerde kaartje hebt gekocht en krijgt een bekeuring die NIET kwijtgescholden word omdat je als reiziger zelf verantwoordelijk bent voor de aankoop van je kaartje

Of je spuugt de conducteur in zijn gezicht, trekt een mes en schopt hem nog een paar keer

Ik gok C.

Kom je zo nog wel het goeie antwoord zeggen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 augustus 2010 @ 16:42:

[...]

Ik had het over de goeie ouwe strippenkaart, of uurnetkaartjes..... Maar over parkeerkaartjes .....daar zal best ergens opstaan dat je die niet over mag dragen, gok ik zomaar.

Je ziet inderdaad niet ALTIJD armoe af aan iemand. Maar voor mezelf heb ik daar wél beeld bij. Beantwoordt iemand niet aan MIJN beeld van armoe dan vind ik het inderdaad schofterig brutaal, alleen brutaal, of behoorlijk uitgenast.

Nee, op parkeerkaartjes staat dat niet.

En het is grappig dat je het noemt, dat als iemand neit voldoet aan jou beeld van armoede dat je het dan schofterig brutaal of uitgenast vindt.

Soms is het niet zo zwart wit als het lijkt. En dat geldt ook andersom. Mensen hebben misschien van jou ook wel een beeld wat gebaseerd is op hun kijk op de wereld. En dan kan je nu even geen ruk schelen misschien, maar als mensen jou op die manier tegemoet gaan treden in het echte leven en jij gaat daar last van kijgen is het niet zo leuk meer denk ik.
quote:_coffee schreef op 28 augustus 2010 @ 16:42:

[...]

Nou, de meningen zijn hier niet echt verdeeld, hoor! Het lijkt meer op: wij zijn met z'n allen tegen coffee! En natuurlijk is het een gunst aan iemand vragen en mag je daar nee op zeggen. En natuurlijk hebben jullie gelijk en kan ik naar een pinautomaat lopen. Maar dat was nooit in me op gekomen. Ik had iemand direct even 'geholpen'. k zie het niet eens als helpen. Bij 5 cent zeg ik bijna altijd laat maar zitten. Het heeft nauwelijks waarde voor me. Ik snap wel dat dit brutaal is doordat ik het zelf vraag (het is natuurlijk niet zo dat ik dit dagelijks doe). Daar moet ik jullie gelijk in geven. Maar toch was ik verbaasd.

Misschien dat je die ik-zie-het-niet-eens-als-helpen-en-natuurlijk-doe-je-dit-even-voor-mij- houding een beetje te veel uitstraalde?

Als iemand het mij op een vriendelijke of ludieke manier had gevraagd zou ik het zeker gedaan hebben.

Maar als ik het gevoel zou hebben dat die ander het ook echt van me verwacht en het niet eens ziet als gunst, zou ik ook denken 'los het zelf maar op'.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
* dingdong* speciale mededeling, willen de leden van het HRS met spoed naar Geld en Recht komen in verband met zwaar verbaasde en gedupeerde TO * ding dong*
Overigens, als iemand het mij had gevraagd, dan had ik het waarschijnlijk wel gedaan hoor, maar toch, je bent niet verplicht iemand uit de brand te helpen.
quote:_coffee schreef op 28 augustus 2010 @ 16:42:

[...]

Nou, de meningen zijn hier niet echt verdeeld, hoor! Het lijkt meer op: wij zijn met z'n allen tegen coffee! En natuurlijk is het een gunst aan iemand vragen en mag je daar nee op zeggen. En natuurlijk hebben jullie gelijk en kan ik naar een pinautomaat lopen. Maar dat was nooit in me op gekomen. Ik had iemand direct even 'geholpen'. k zie het niet eens als helpen. Bij 5 cent zeg ik bijna altijd laat maar zitten. Het heeft nauwelijks waarde voor me. Ik snap wel dat dit brutaal is doordat ik het zelf vraag (het is natuurlijk niet zo dat ik dit dagelijks doe). Daar moet ik jullie gelijk in geven. Maar toch was ik verbaasd.Strawberry vroeg hoe oud je was.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:heejhallo schreef op 28 augustus 2010 @ 16:43:

Ik snap het probleem niet. Er is ook geen probleem Je stelt een vraag en krijgt nul op het rekest. Big fucking deal. Had je er geen rekening mee gehouden dat een ander wel eens 'nee' kan zeggen? Dat mag namelijk. klopt! Dan is die ander niet zielig, maar zegt gewoon 'nee'.Ik vind die vrouw ook niet zielig. Ik ben alleen verbaasd.
Coffee: hoe heb je het aan die mevrouw gevraagd (bewoording en houding)?

Waarom kon je geen mandje nemen?

Ik vind het ook niet gul van die mevrouw, maar dit vraag ik me wel af.

Edit: ik zie het nu, dat vind ik wel normaal voor zo'n situatie (als je dan toch besluit het te vragen ).
quote:_coffee schreef op 28 augustus 2010 @ 16:45:

[...]

Ik stond in de regen te zoeken naar 50 c. Ik had het niet! Ik baalde. Een vrouw brengt haar karretje terug en ziet dat. Ik zeg: o shit, ik kom 5 cent tekort. Mag ik uw karretje niet? Dan schiet je er alleen wel 5 cent bij in. Zoiets....

Ik vind dat niet hondsbrutaal. Ook niet superbeleefd.

pfff daar gaaaaaan weeeee weeeeeeer!!!!!!!

hoe lang blijf je er nou over door zeuren???
A en B is standaard, C gebeurt steeds vaker Bianc
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 16:46:

* dingdong* speciale mededeling, willen de leden van het HRS met spoed naar Geld en Recht komen in verband met zwaar verbaasde en gedupeerde TO * ding dong*Hahahahahahaha!
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 16:46:

* dingdong* speciale mededeling, willen de leden van het HRS met spoed naar Geld en Recht komen in verband met zwaar verbaasde en gedupeerde TO * ding dong* Naomi is op vakantie hoor!!!
En in Utrecht moet je tegenwoordig je kenteken ingeven. .....omdat je het kaartje niet mag overdragen, is kentekengebonden
DanGeenSuus,

Dat zeg ik toch niet persé. Het gaat om de interactie.

Die vrouw had net zo goed een topic kunnen openen: Ik voel me kut, ik was bij de supermarkt na een dubbele dienst, ik moest echt racen want m'n hond heeft thuis de boel ondergespuugd, en toen kwam er een vrouw die vroeg of ze m'n karretje mocht maar ze kwam 5 cent tekort. Het schoot me op dat moment echt even in het verkeerde keelgat. Gewoon, de manier waaróp ze het vroeg. Ik voel me best een b*tch nu "
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 16:47:

A en B is standaard, C gebeurt steeds vaker BiancDus heb je een ijskast voor me ik wil je ijskast mag ik nu je ijskast ik mag zeker niet je ijskast?
quote:_coffee schreef op 28 augustus 2010 @ 16:45:

[...]

Ik vind dat niet hondsbrutaal. Ook niet superbeleefd.dat is al de verkeerde vraag, dat is al negatief, je moet hem altijd positief stellen heb ik geleerd bij Marketing
Stressed is just desserts spelled backwards
Even compleet off-topic, maar geweldig dit! Binnen een uur 10 pagina's vol over 5 fucking cent!!
Oh bij ons staat er niets op. Maar goed, in ons durep kun je ook nog voor een euro de hele dag staan. Dat scheelt misschien in de fraudegevoeligheid.....
quote:_Fiefje_ schreef op 28 augustus 2010 @ 16:47:

Coffee: hoe heb je het aan die mevrouw gevraagd (bewoording en houding)? staat hier al ergens

Waarom kon je geen mandje nemen? nee, ik had veel te veel nodig
quote:Oliefje schreef op 28 augustus 2010 @ 16:48:

DanGeenSuus,

Dat zeg ik toch niet persé. Het gaat om de interactie.

Die vrouw had net zo goed een topic kunnen openen: Ik voel me kut, ik was bij de supermarkt na een dubbele dienst, ik moest echt racen want m'n hond heeft thuis de boel ondergespuugd, en toen kwam er een vrouw die vroeg of ze m'n karretje mocht maar ze kwam 5 cent tekort. Het schoot me op dat moment echt even in het verkeerde keelgat. Gewoon, de manier waaróp ze het vroeg. Ik voel me best een b*tch nu "Inderdaad.
quote:_Strawberry86_ schreef op 28 augustus 2010 @ 16:47:

[...]

pfff daar gaaaaaan weeeee weeeeeeer!!!!!!!

hoe lang blijf je er nou over door zeuren???

Ze geeft alleen maar antwoord op een vraag, hoor.

Dat mag toch wel in haar eigen topic?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Jezus Whop je toetsenbord us kepat

Tuulk heb ik een ijskast voor je, ik heb er twee
quote:_coffee schreef op 28 augustus 2010 @ 16:47:

[...]

Ik vind die vrouw ook niet zielig. Ik ben alleen verbaasd.Nee je vindt jezelf zielig dat je in de regen je zin niet kreeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven