Gezondheid alle pijlers

Krentenbaard

28-08-2010 23:51 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond kwam mijn 11 jarige stiefzoon bij ons (co ouderschap en hij is er nu dus een hele week) met een nare plek op zijn been. Toen hij me vertelde dat hij niet wist hoe hij daar aan kwam vond ik dat een beetje raar, want een wond van dat formaat voel je, als je je stoot of valt oid.

De huisartsenpost toch maar even gebeld en we konden komen.

Volgens de huisarts is het krentenbaard, hij heeft antibioticazalf gekregen en we kregen te horen dat het besmettelijk is, dus goed uitkijken met zijn was (handdoeken enzo).

Nu ben ik alleen vergeten te vragen hoe lang dit ongeveer duurt en of ik nog op andere dingen moet letten.

Dus mijn vraag is: Wie heeft er ervaring met krentenbaard en kan mij wat wijzer maken?
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
http://www.rivm.nl/cib/in ... infectieziekten/Impetigo/

Simpel: even googlen!
Ja heb ik ook gedaan maar ik ben zo benieuwd naar verhalen van mensen die het ook meegemaakt hebben.
Hier:

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=1391
het is heel besmettelijk

werk op een

creche en ze mogen komen mits het afgedekt is.als hij eraan komt met zijn hand moet die volgens mij oppassen dat hij zijn gezicht niet aan raakt anders krijgt hij het ook daar.weet niet hoe lang het precies duurt.maar kan wel uitbreiden dus..beterschap
Mega besmettelijk. Was continu bezig alles schoon te maken, m'n handen te wassen. Alles waar ik aan had gezeten te wassen. En het werd toch steeds erger.

Nog mazzel dat ik op dat moment alleen woonde.

Zat ook nog eens in m'n gezicht, waar je scheert. Inderdaad krentenbaard. En breidde zich steeds verder uit.

Uiteindelijk een kuur gevolgd waarbij ik pillen moest slikken. Plus nog een zalfje op de plekken waar het open was.

Uiteindelijk hielp dat wel. Maar dat viel niet op, want van die kuur kreeg ik ook pukkels. Was achteraf wel grappig. M'n huisarts gaf aan dat hij daar ook wel weer een zalfje tegen had. Maar ik bedacht me dat als de impetigo over was ik dan toch ook gewoon met m'n kuur kon stoppen? Dat bleek inderdaad zo te zijn.

Vond het een behoorlijk psychologische impact hebben. Ben nu mega fanatiek met handen wassen enzo. Heb ook een hekel gekregen aan handen geven. Gelukkig komt m'n moeder uit het Oosten. Dus ik kom er nog wel mee weg om op hun manier te groeten (een wai).
Hij heeft een kuur gekregen dus met enkele dagen zou het wel beter moeten gaan. Mijn zoon heeft het ook gehad op 4 jarige leeftijd, is allemaal niet zo spannend is zo weer over.
Ik heb het in mijn gezicht gehad en het was na een week of 2 helemaal weg.
even off topic, maar Yhabibi, jou avater wat lief, dat is toch een mandarijn-dwerg-hamstertje ? ik heb er nlk net zo 1 haha uniek dwergje.

Over krentebaard, dit lijkt een beetje op koortsuitslag, maar dan erger, het is idd besmettelijk en de blaasjes moeten indrogen. Ik zou zelf ook advies vragen aan de huiarts.

Sterkte.
(volgensmij is het een russisch dwerghamstertje)
quote:Francisca_ schreef op 29 augustus 2010 @ 09:31:

(volgensmij is het een russisch dwerghamstertje)Dat klopt dat is ze van mij ook, maar daar heb je dus de mandarijnen variant in, hihi, klinkt raar maar het soort bestaat mijn kleintje is erg apart,beetje rozig van kleur met sreep op haar rug. hihi hoor mij nu zeuren over een hamstertje
quote:girlxxx schreef op 29 augustus 2010 @ 10:02:

[...]

... hihi hoor mij nu zeuren over een hamstertje

Hoe off topic ook. 't Blijven schattige beestjes. Een mooi tegengewicht tegen al die serieuze onderwerpen...

quote:Yhabibi schreef op 29 augustus 2010 @ 12:36:

[...]

Hoe off topic ook. 't Blijven schattige beestjes. Een mooi tegengewicht tegen al die serieuze onderwerpen...

Dank je wel ja ohhhhhhhh wat zijn ze leuk hé ? ik kan uren over de mijne praten want ze is ook te dik wat niet goed is maar wel schattig staat hahaha pluizebolletje , maar daar heb ik al navraag over gedaan op het hamster forum
Mijn dochtertje heeft het een maand of 6 geleden ook gehad op haar dijbeen . Het begon met een plekje wat heel snel groter werd, van huisarts antibioticazalf gekregen. Wat ik begrepen heb is dat er geen besmettingsgevaar meer is op het moment dat er 48 uur behandeld wordt met antibioticazalf... De officiële naam is trouwens impetigo.
@ girlxxx: Graag gedaan!
Ik heb het vroeger ook gehad.

Wat ik nog weet is vooral niet aan zitten en handdoeken e.d. eenmalig gebruiken en snel heet wassen.

Beterschap en sterkte.
Ik heb het een jaar geleden ook gehad. Rondom mijn schaam streek -ja lach maar!- Het was echt heel erg, het deed zo'n pijn en ik schaamde me kapot. Alles was kapot en open.

Ik kon niet eens lopen, zitten, bukken. En dat terwijl ik toen die tijd achter de bar werkte.

Terwijl ik heel hygiënisch ben, altijd mijn handen was voor en na het naar de wc gaan etc.

Ik vond het echt verschrikkelijk.

Ik werk in de kinderopvang en ben er nu nog meer mee bezig
Nog even een update... Afgelopen donderdag was de wond zover geheeld dat er geen troep meer uit kwam en mochten we stoppen met de zalf. Hij kan weer beter zitten, was helemaal happy dat hij weer mocht mee gymmen op school en naar voetbal kon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven