rechte bami

30-08-2010 13:37 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo wie weet of je bami ook "recht"kan kopen ik gebruik nu nestjes, maar vindt dit niet zo handig. Een tijdje geleden had je ze in een pak van wereldgerechten maar die zijn niet meer verkrijgbaar, helaas uit het assortiment, werkte veel handiger.groetjes marian.
Koningsvogel, mmm... Lijkt een authentiek familiebedrijf, maar vergis je niet:

En dan hebben ze ook nog hachee-mix. Nee hoor, ik snap wel dat die mie voor de bami gebruiken...
Whoehahahahahahahaha deze discussie ga ik niet winnen van je, ik hoor het al
quote:dangeensuus schreef op 30 augustus 2010 @ 15:03:

[...]

waarom steek je dan ook je hoofd in de oven, dat is meer voor Hans en Grietje

Ik hing er even voor om te kijken of de koekjes al een beetje wilden kleuren, kwam weer overeind en auw.

Maar ik kijk nu gewoon door het raampje.
Zullen we het er maar op houden dat er verschillende soorten zijn?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bami
lijkt me beter voor je halsje ( en je ego... hoe leg je dat weer uit op je werk )
Bihoen?? wauw weer wat geleerd.
quote:Star schreef op 30 augustus 2010 @ 15:16:

Zullen we het er maar op houden dat er verschillende soorten zijn?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bami

Geweldig, vooral

In Suriname zijn er twee soorten "bami's": Tjaw min (Chinees) en bami (Javaans). Tjaw min zijn dunne slierten en bami is dikker. In Nederland is bami niet altijd dik - ergo iedereen haalt de termen door elkaar. Ook is bami (oftwel tjaw min) niet altijd hetzelfde in China of Indonesië als in Suriname, dat is te wijten aan een cultuurverschil

Gelukkig maar, het komt allemaal door cultuurverschil..
En als je naar de Chinees (in NL ) gaat en je bestelt Chinese bami, dan krijg je, juistem, mie
Arme Marian, die eet volgens mij nooit meer bami...
Ik heb juist onwijze trek in bami slierten nu.
En Google ads geeft me toch prachtige Falcon fornuizen hieronder.
quote:Star schreef op 30 augustus 2010 @ 15:27:

En als je naar de Chinees (in NL ) gaat en je bestelt Chinese bami, dan krijg je, juistem, mie

En als je naar de Chinees in Suriname gaat dan krijg je spaghetti, schijnt....
of ik nu rechte bami of mie nestjes in een pan met kokend water gooi het worden allemaal gewone slierten en die giet ik af in een vergiet. Dus hoe wordt je armband dan warm?
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik herken het wel, ik heb een hele grote zilveren armband en als ik sta te koken en roer in de pannen wordt die armband heel snel heet. Bij Bami moet je die slierten uit elkaar trekken dus sta je relatief lang boven een pan kokend water. Maar de simpelste oplossing is om gewoon je armband even af te doen als je aan het koken bent.
quote:Helenita2 schreef op 30 augustus 2010 @ 14:18:

Tja, je moet ook niet iets uit de oven willen halen met een gouden/zilveren/metalen ketting om (heb ooit eens wekenlang een soort tattoo om m'n hals gehad - en pijn dat 't deed...).Zoiets?

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
of nasi maken
Jeutje MV het arme kind kijkt er scheel van1
quote:Blackdress schreef op 30 augustus 2010 @ 15:32:

Ik herken het wel, ik heb een hele grote zilveren armband en als ik sta te koken en roer in de pannen wordt die armband heel snel heet. Bij Bami moet je die slierten uit elkaar trekken dus sta je relatief lang boven een pan kokend water. Maar de simpelste oplossing is om gewoon je armband even af te doen als je aan het koken bent.Sowieso gevaarlijk koken als je belegd met met sieraden, als je met die armband blijft hangen aan het handvat van de pan met kokend water heb je hem voor dat je het weet over je heen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Nestjes is helemaal geen bami, dat is mie

Bami is iets anders in de chinese keuken. Heel dun.
Blackdress: eindelijk iemand die me begrijpt het is geen heel groot probleem maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Eigenlijk weet ik nu dus nog niet of er rechte mie is want waarschijnlijk hebben ze spaghetti aangezien voor bami. gr marian Ps nooit verwacht zoveel reacties te krijgen ( slecht weer hé) iedereen achter de laptop.
quote:mylenevalerie schreef op 30 augustus 2010 @ 15:34:

[...]

Zoiets?

[afbeelding]

Bijna. Nee, joh, gewoon een dun gouden kettinkje. Niet herkenbaar voor iemand?
quote:itsme26 schreef op 30 augustus 2010 @ 15:29:

of ik nu rechte bami of mie nestjes in een pan met kokend water gooi het worden allemaal gewone slierten en die giet ik af in een vergiet. Dus hoe wordt je armband dan warm?

Eensch! Ik 'trek' m'n baminestjes ook niet uit elkaar hoor, dat valt vanzelf wel uit elkaar als je er een beetje in roert met een lange lepel zodat je niet met je arm boven de hete pan hoeft te hangen.

Ik heb nog nooit rechte bami gehad, maar mijn moeder had het wel volgens mij vroegah, maar weet niet welk merk ofzo en of het nu nog bestaat. Neem aan dat het wel ergens te vinden moet zijn!
Ik heb het vorige week nog in m'n handen gehad. Bij onze provinciaalse buurtsuper. Kan zo snel niet achterhalen welk merk het is (geen conimex, inproba of koningsreiger). Platte mie was het, iets korter dan spaghetti.
quote:Helenita2 schreef op 30 augustus 2010 @ 15:29:

[...]

En als je naar de Chinees in Suriname gaat dan krijg je spaghetti, schijnt.... Whoehahahahaha volgens mij is de griep naar je hoofd gestegen
Koningsreiger Je wordt met de minuut grappiger Hel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven