Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Wat weer een boel goed nieuws allemaal! Gefeliciteerd met de goede echo's/vk-bezoeken ladies!

@3ekindje: jij ook ontzettend gefeliciteerd! Wat fijn dat je weer zwanger bent zeg, snel ook!

Moet heel eerlijk zeggen dat ik het best moeilijk heb met het feit dat ons kindje een cyste in de hersentjes heeft, had gisteren een extra afspraak gemaakt met de vk maar die kon me verder helemaal geen informatie geven dus nadat ik een kwartier enorm had zitten huilen ben ik nu doorverwezen naar een gynaecoloog. Ben sowieso een beetje een zorgenmaker en ik merkte dat ik toch wel echt van slag was ervan en zelfs bijna geen dingetjes meer durfde te kopen omdat ik zo bang ben dat het mis gaat oid. Een hele emotional rollercoaster, zo'n zwangerschap!
@little green.....ik kan me supergoed voorstellen dat je je zorgen maakt. Zou ik net zo doen. Ik heb ook doodsangsten uitgestaan toen ze gister alles aan het opmeten was. Moest de hele tijd aan je denken en dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is. Het is vast een dooddoener maar het schijnt vaker voor te komen en als het echt heel ernstig was geweest hadden ze dat wel gezegd en actie ondernomen.

In ieder geval een hele dikke knuffel.

HIer vandaag een drukke dag. Over 2 dagen hebben we Niek zijn verjaardag en 's avonds gaan we op vakantie. Dus alles klaarmaken, wassen, strijken, inpakken......pffff. Vraag me wel eens af hoe ik dat straks met 2 kinderen moet gaan doen haha. Niek is vooral erg behulpzaam op zijn eigen manier. Als ik bijvoorbeeld de vuile was naar de wasmachine breng trekt hij alle kasten leeg om ook daarheen te brengen haha. Kleren zijn tenslotte kleren haha. Zo ook net met zijn koffer inpakken....als het aan hem ligt moeten we een vrachtwagen meenemen en kan hij makkelijk een jaar wegblijven haha.....
Wat een leuk nieuws allemaal hier!

En vooral 3ekindje heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap! Het is je gegunt meid!

Ik lees nog steeds iedere dag mee hoor, heb soms alleen niet zoveel tijd om te reageren... Heb het onwijs druk op mn werk nu en s'avonds ben ik eigenlijk te moe om nog te bewegen. Gelukkig heeft vriendlief wat dingen van me overgenomen: zo kook ik bijna nooit meer. Ik doe alleen nog de boodschappen en hij maakt het klaar. Erg relaxed! Zo kijk ik voor het eerst in mn leven RTL Boulevard :P

@littlegreen: misschien stelt het je gerust als ik zeg dat mn vriendinnetje haar dochtertje er 9 in haar hoofdje had en er nu bij 32 weken geen eentje meer zit? Het is inderdaad zo dat als het echt ernstig was ze wel actie ondernemen en verdere onderzoeken starten. Heb vertrouwen in je dochter!

Ondertussen word ik steeds nerveuzer voor de echo a.s. maandag. Heb die dag maar vrij genomen, mocht er iets mis zijn dan heb ik de tijd en de ruimte om er rustig mee om te gaan ipv dat ik me weer op mn werk moet gaan storten. En ik kan die dag ook wel gebruiken om weer ff uit te puffen :D

En ik heb gisteren volgens mij mn eerste harde buik gehad. Iemand dit al gehad? Voel daardoor de kleine nu ook wat minder. Is dat normaal?

@mickey: heb ik ook! Mn buik zit soms echt in de weg. Veters strikken gaat nog net, maar alleen als ik op de salontafel zit. Bed of een stoel is een beetje te hoog en krijg ik mn been niet omhoog... Omdraaien in bed doe ik in stapjes zeg maar. Haha, ben net een oud wijf soms!
He meiden,

Ik ben ff iets minder aanwezig maar lees nog wel trouw alles mee. Iedereen gefeliciteerd met de goede echo's!!!

En Littlegreen, wat schrikken dat je meisje een cyste heeft. Het klinkt alsof het allemaal wel goedkomt, maar kan me voorstelen dat je je bezorgd maakt. Hoe reageert je vriend erop? Naar welk zh/gyn ben je doorgestuurd? Sterkte!

Hier alles goed. Ons ukje laat iedere dag van zich horen, echt fijn. Buik zit gelukkig nog niet zo in de weg zoals bij sommige van jullie.

Liefs!
Oh ja, 3e kindje, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Hopelijk gaat dit keer alles goed. Fijn dat je al zo snel een echo krijgt.
Wat gek mamamuis om om te schakelen. Maar lees al dat dat snel gelukt is. Het is ook zo gek, lijkt me, om dan te beseffen dat je wellicht nooit in de weer kan gaan met jurkjes enzo. Dat heeft toch ook wel wat.

Ik weet het niet, twijfel telkens over het geslacht. Het maakt me ook gewoon niks uit wat het wordt. Als het maar gezond is.

Ik hoop dat de gynaecoloog je meer duidelijkheid kan geven Little green. Ik zou er ook om piekeren ondanks dat dat niet helpt.

Ja, mijn been doet erg pijn. Vandaag met zoontje bij fysio geweest, ik had geen oppas. Hij was echt zoet zijn boekjes aan het lezen en tegen iedereen aandoenlijk "hai"zeggen. Wat is het toch een lekker ding. Ben zo blij met hem! Hopelijk wordt ons tweede kindje ook zo makkelijk en lief!

Fysio hielp wel wat maar de oefeningen moet ik toch echt zelf doen. En vooral veel afwisselen tussen lopen, zitten en staan en liggen. Pfff, vermoeiend zo'n zwanger lichaam. Maar ben bijna op de helft, Joeppie!

Mickey: gefeliciteerd met de goede echo en wat knap dat je voorgevoel klopte! En nu al niet meer goed je veters kunnen strikken! Gelukkig heb ik dat nog niet. Mijn buik is echt enorm klein vergeleken bij mijn eerste kindje. Ik zou eens een buikfoto van rond de 20 weken opzoeken en het vergelijken maar volgens mij is ie echt klein. Vriendinnetje heeft drie maanden geleden tweede kindje gekregen en heeft meer buik dan ik, oeps. Zij vond mij dan ook echt geen buik hebben, hahaha.

Voor de mensen die aan het werk zijn/ moeten: werk ze! Ik geniet heerlijk van de vakantie
Ik heb ook nog niet echt last van mijn buik. Alleen ben ik heel erg gewend om op mijn buik te slapen en dat wil niet meer zo gemakkelijk.

@floortje.....ik ben al helemaal omgeschakeld en ben dolgelukkig dat ik straks 2 jongens heb. Dan maar lekker geen jurkjes. Waar ik wel over nadenk is hoe de kleine eruit gaat zien. Niek heeft heel blond haar en donkerbruine ogen....ben heel benieuwd of ons andere mannetje dat ook heeft. Als het een meisje was geweest had je denk ik minder het uiterlijk vergeleken. Maar ik ben sinds gister helemaal vastgeketend aan mijn blauwe wolk en kan niet wachten tot het januari is.....
Even een egopost. Heb nog niet bijgelezen, moet er alweer vandoor, maar wilde laten weten dat alles goed en gezond is met de baby! Blijft wel gaaf zo'n echo al is dat geduw met dat ding op je buik geen pretje. Wel verwarmde gel op buik! Moest af en toe schudden met mijn buik van echomedewerkster, omdat ze dingen niet goed kon checken vanwege ligging baby, was wel apart..

Het wordt een jongetje! chinese kalender klopte niet, mijn gevoel dat ik in het begin sterk had wel. Vandaag op werk soesjes getrakteerd. Collega grapte: heb je zeker expres gedaan die balletjes, omdat het een jongetje wordt haha. Collega's zijn heel leuk enthousiast, beter!
@little green: hopelijk kan de gyn je gerust stellen. Wanneer kun je er terecht?

@rituals: ik herken het. Vanochtend merkte ik voor het eerst dat ik niet makkelijk bij mijn schoenen kon (zittend op een stoel) maar ook mijn voet niet ver omhoog kon krijgen. Mijn buik lijkt nu met de dag groter te worden!

Dus @Floortje en anderen met nog een kleine buik: je buik kan ineens een groeispurt krijgen!

Ik heb vandaag mijn zwangerschapsverklaring ingeleverd op mijn werk en mijn verlof aangevraagd. Ik probeer tot vier weken voor de uitgerekende datum door te werken. Als het niet lukt, dan lukt het niet, dan kan ik alsnog vijf of zes weken van tevoren stoppen.

Mijn ouderschapsverlof wil ik pas na de bevalling definitief aanvragen. Eenmaal aangevraagd kun je niets meer wijzigen. Ik wil van de 36 uur die ik nu werk, vier uur verlof gaan opnemen, zodat ik vier dagen van acht uur ga werken. Anders ga ik er in salaris wel erg op achteruit én bij mijn functie moet ik minimaal 27,5 uur per week (dus iets meer dan drie dagen) werken. Maar toch, al wil ik 18 uur per week, dan moet dan nog kunnen, daar is het ouderschapsverlof voor.
Proficiat Mojitolise!! Goed nieuws!!

Bij mij werd gelukkig ook verwarmde gel gebruikt. De beeb was heel beweeglijk, dus alles kon goed gemeten worden. Een vriendin moest nl. even gaan springen omdat het ruggetje de verkeerde kant op lag, haha!

En ook een jongetje: is het nu 5 jongens, vier meisjes??
Even egoposten:

ik zat vanmiddag in een bespreking op mijn werk en plotseling voelde ik een echte schop in mijn buik! Zo duidelijk heb ik het echt nog niet gevoeld! Tot nu toe waren het wel wat gevoelens van beweging in mijn buik, maar niet zo duidelijk als nu! Ik werd er helemaal gelukkig van, het was alsof ik voor het eerst echt even contact met het kindje had! Ik ben de rest van de dag helemaal blij geweest!

ik heb overigens ook sinds een paar dagen dat ik een beetje last van mijn buik begin te krijgen! Maar alleen als ik echt heel diep wil bukken ofzo, nog niet bij gewone handelingen. Gek lijkt me dat straks!

Ik ga nog even nagenieten!
Wat rustig hier....

Teepje, gaaf hè? Om het nu zo te kunnen voelen?

Iemand hier had het over een harde buik. Die heb ik nu ook regelmatig, erg raar gevoel trouwens.

M'n moeder had trouwens wel verwacht dat ik zwanger was van een meisje. Mijn broer weet het nog niet, maar denkt ook een meisje. En mijn neefjes dachten ook al een meisje, zij weten ook nog niet dat ze gelijk hebben. Eén van mijn neefjes heeft een beetje een zesde zintuig, hij 'ziet' ook wel eens mensen in zijn kamer. Hij 'zag' dus blijkbaar ook dat meisje in mijn buik, hihi.

Helena: jij hebt vandaag de echo, toch? Ik ben benieuwd!
ook van mij een ego-post

Ik heb net de 20 weken echo gehad!! Vrijwel alles was goed, maar er zijn wel twee cystes gevonden in het hoofdje. Net zoals bij Little Green... Blijheid overheerst, maar toch ben ik een tikje bezorgd. Ik had het liefst gehad dat alles goed was geweest!

Ik moet nu over vier weken een screeningsecho laten maken en dan is de kans groot dat ze zijn verdwenen. Spannend dus!

O, ja we willen niet weten wat het wordt!
@ mojitolise Gefeliciteerd met jullie goede echo! Wat bijzonder he, om alles zo te zien!!
@helena,......wat spannend zeg. Kan me voorstellen dat je bezorgd bent, zou elke mama zijn denk ik. Hopenlijk kunnen ze je over 4 weken gerust stellen en is dan alles weg.
Zo hèhè weekend! Ben helemaal stuk, maar kan nu lekker 3 dagen uitrusten! Maandag de echo

Denk dat ik weinig online ben van t weekend, dus fijn weekend allemaal!
.
Ik kwam even gedag zeggen. Wij gaan 2,5 week naar Frankrijk....
veel plezier mamauis, hopelijk is het weer daar beter dan hier. Ik moet nog wachten tot maandag. Niet zo heel erg man, ik en zoontje zijn behoorlijk verkouden. Nog even uitzieken dus.

Nu minder pijn aan mijn been gelukkig. Helaas kan dat zomaar weer omslaan maar voor nu ben ik er erg blij mee.

Sinds gisteravond mijn neefje van 8 jaar te logeren. Morgenavond brengen we hem weer thuis. Zus ligt in scheiding en moest echt even bijtanken. Neefje is ADHD-er en het is best wennen, een dreumes van 1,5 en een kind van 8. Gisteren naar de kermis geweest, was echt leuk. Stoer zat hij in de botsauto's te wezen!!
Veel plezier mamamuis, en Floortje ook alvast dan! Wel lief dat je je even om je neefje bekommert. Lijkt me inderdaad ook weer heel wat anders. Wij waren gisteren bij mijn zus op bezoek, zij heeft er 2 kinderen, eentje is 3,5 en de ander 1,5 jaar. Echt grappig hoor, die leeftijd. Wel een gek idee dat ze ook zo groot gaan worden. Ik richt me nu vooral op de baby-fase moet ik zeggen, maar het is wel een heel leuk idee om ze juist helemaal zo te zien opgroeien!

@helena: wel vervelend dat er bij jou ook cystes waren in het hoofdje, schijnbaar komt dat dus wel vaker voor? Ik hoop dat het over 4 weken gewoon weg is, net als bij littlegreen!

@sofia: leuk dat je al begonnen bent met yoga! Mijn gym begint pas eind oktober, nog even geduld hebben dus!

Ik had gisteren echt ontzettende pijn in mijn rug! We zaten in de auto en ik wist echt niet meer wat nog zou helpen! Nu is het gelukkig weer beter, het is geloof ik een kwestie van niet te lang in 1 houding zitten.

Ik voel sinds het geweldige schopje nu wel een paar keer per dag iets bewegen, leuk hoor! Ik merk dat het me veel geruster maakt. Ik ben nog wel gespannen natuurlijk voor de echo vrijdag, maar wel minder dan toen bij de eerste echo bij 10 weken. Nu zijn er toch meer aanwijzingen dat het gewoon goed groeit enzo.

Rituals: succes morgen!
Komende week weer een veel echo's, leuk (en spannend toch ook wel, helaas)!

@mamamuis: proficiat met je zoontje en veel plezier in Frankrijk!

@floortje: hier ook verkouden, toch niet van Lowlands? Nee, daar hadden we goed weer. Ik ben ook pas sinds woensdag verkouden. Enneh, veel plezier op vakantie!

@helena: proficiat met je goede echo! En knap dat je je nieuwsgierigheid naar het geslacht zo in kunt houden! Ik duim voor jou (en LittleGreen) dat de cystes snel zullen verdwijnen.

@sofia/teepje e.a.: ik ga me vanmiddag maar eens verdiepen in waar ik hier in de buurt zwangerschapsyoga of zoiets kan doen. Hopelijk kan ik wel snel terecht, want ik heb het abonnement op mijn sportschool vanaf 1 september bevroren voor een half jaar! Een beetje voorbarig misschien, maar afgelopen vrijdag merkte ik dat ik toch wel veel last had van mijn buik bij de bodybalance. En dan heb ik liever een instructrice die precies kan zeggen wat ik wel of niet mag doen.
Hoi hoi, hoe is het met jullie?

@LittleGreen: iets om je op te vrolijken, zie www.cottonbaby.nl

Klik dan vervolgens op lakens > borduur > tweede foto.

Rood, wit en groen. Als dit jouw stijl is dan past het volgens mij geweldig bij jullie kinderkamer!

Zelf vind ik het geweldige lakentjes, maar smaken verschillen!
@little green

Ik heb de GUO op 29 september en dan gaan ze ons kindje nogmaals bekijken. Wanneer heb jij deze screeningsecho?

Wat heeft de gynaecoloog precies gezegd bij jullie? Ik ben benieuwd naar jouw verhaal, we zitten namelijk in precies het zelfde schuitje!
@Rituals addict: Veel plezier en succes bij jullie 20 weken echo!
Vanmiddag de echo gehad: het zag er allemaal heel mooi en goed uit en we krijgen een meisje!!!

Tegen al mijn verwachtingen in, want ik was er heilig van overtuigd dat het een jongen zou worden. Vriendje daarentegen zei vanaf het begin al dat het een meisje zou zijn!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven