Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Hoi, ff snel een egopost tussendoor. Ik ben vanmiddag nog in het ziekenhuis geweest. Ik had vanochtend wat bloedverlies. Niet zoveel, maakte me niet echt veel zorgen maar toch maar het zh gebeld voor de zekerheid. Die vonden dat ik gelijk moest langskomen. Daar schrok ik dan toch weer even van. Urine ingeleverd, bloeddruk en temp gemeten en hartje geluisterd. Doet het nog prima! Na lang wachten en veel overleg toch nog naar de gyn voor een echo. Alles ziet er prima uit, alleen de placenta ligt bijna voor de baarmoederhals. Daar kan het bloedverlies vandaan komen. Waarschijnlijk komt de placenta nog wel hoger te liggen bij het groeien van de baarmoeder en is de uitgang weer vrij

Iedereen gefeliciteerd met de goede echo's en een extra voor helena en littlegreen. Kan me voorstellen dat het even een spannende tijd is maar het komt vast helemaal goed met jullie ukjes!

Liefs!
Wel heftig zeg Mirre, ik kan me voorstellen dat je toch wel een beetje schrikt bij bloedverlies! Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen. Ik hoop dat je placenta netjes opschuift in de komende weken!
@Rituals: proficiat! Fijn dat alles er goed uit zag, een hele opluchting weer, toch? En zo is de stand op het januari-topic weer 5 tegen 5 tussen de jongens en de meisjes..

@Mirre: Ik zou in eerste instantie ook denken aan een gescheurd bloedvaatje of zo, maar zo zie je maar dat het goed is dat het even nader bekeken wordt. En om dan te horen dat het niets ernstigs is natuurlijk!

@Lichtelijk: vandaag je 20-weken echo! Ik ben heel benieuwd!!
@Mirre. Ik zou ook wel effe schrikken, ik hoop dat het hier bij blijft!

@ rituals gefeliciteerd!!

Vier weken wachten tot de volgende echo is toch best lang... voor tabel

2/9 Vk

29/9 screeningsecho
Hallo allemaal!

Ik ben uitgerekend op 26 januari! We zijn dus bijna op de helft!

Het lijkt me leuk om hier mee te schrijven en ervaringen uit te wisselen!

We hebben al een dochtertje van bijna vier, dus dit word ons tweede kindje! Spannend hoe dat allemaal zal gaan! En dat terwijl onze dochter nog niet goed doorslaapt door de 'spookjes' in d'r kamer..

Volgende week dinsdag de 20 weken echo, eindelijk!
Welkom moontje! Spannend he, als de 20-weken echo dichterbij komt! We zitten hier allemaal in hetzelfde schuitje, dus dat is wel fijn!

@rituals: wat goed dat het helemaal goed was zeg, gefeliciteerd met jullie komende meisje!

@Lichtelijk: is het allemaal goed gegaan vandaag bij de echo?

Hier nog 3 nachtjes slapen!
-
@Lichtelijk: Alles goed, joehoe! Proficiat!!!

@Moontje welkom!

@Streepjescode, Nolleke en Teepje: jullie mogen vandaag, morgen en overmorgen! Veel plezier! Nolleke: ga je ook naar het Diagnostisch Centrum in Eindhoven? Ik stond na een kwartier al weer buiten! Collega uit Helmond mocht er drie kwartier van genieten!

02-09: VK

14-09: pretecho
Goed zeg Lichtelijk! Gefeliciteerd met je zoon. Duurt inderdaad lang he? Ik vind het nu trouwens wel wat sneller gaan. Ik ben nu wel gespannen voor de echo, maar daarna ga ik lekker nog een weekje weg, en ben ik hopelijk zo weer bij de volgende controle aanbeland bij de VK! En na mijn vakantie hoef ik nog 'maar' 13 weken te werken! Beetje treurig misschien om het nu al af te tellen, maar ik kan me er best op verheugen om straks rond kerst lekker thuis te zijn. Mooie films op tv, een kopje thee, kerstkransje erbij (we zijn dan toch al dik), genieten! Of zie ik het nu te rooskleurig? Het lijkt me een fijne periode!

Nog maar 2 nachtjes slapen!
Bedankt voor de lieve/steunende woorden iedereen, dat doet me echt goed! Wat Teepje een poosje terug al zei, het is echt fijn om hier af en toe even je zorgen kwijt te kunnen, dat is soms een hele opluchting. Verder iedereen gefeliciteerd met de goede echo's! Wat de dikke buik betreft; hij is er bij mij nu ook eindelijk maar het beperkt me nog niet echt. Alleen opstaan uit een lage stoel gaat wat klunzig, ik voel me dan net een omaatje, haha.

@Mirre: wij zijn doorgestuurd naar het UMCG, waar ik vrijdag een uitgebreide echo krijg en dan kan ik ook meteen al mijn vragen stellen. Mijn vriend is er een stuk rielekster onder, die heeft gewoon zoiets van: die mevrouw zegt dat het goed is, dus dan is het ook goed. Heerlijke nuchtere Groninger, die vent van mij Wat vervelend van die bloeding zeg, je was zeker wel flink geschrokken? Hopen dat het niet weer gebeurt!

@mickey: jaaa dat lakentje is echt überschattig en past inderdaad precies bij het kamertje! Ga straks even naar een winkel hier in de buurt waar ze cottonbaby verkopen, hopen dat het niet té duur is!

@helena: bij jouw kindje dus ook cystes! De verloskundige gaf ons eigenlijk helemaal geen informatie, behalve dat we ons geen zorgen moesten maken en dat het een variant van normaal was, wat zei jouw gynaecoloog dan? En zou je die screeningsecho sowieso krijgen of is dat naar aanleiding van de cystes? Ik zou eerst helemaal geen echo meer krijgen, ik ben nu alleen doorgestuurd omdat ik zo van slag was. Maar misschien is het beleid ook wel per ziekenhuis verschillend ofzo?
Hallo,

Ik heb in het begin hier meegeschreven en heb een vraagje...

Heeft iemand hier ervaring met de 20 weken echo via Seeyourbaby (ziekenhuis Meppel)?

Krijg je daar ook een 3d/4d foto? En mag je evt. een eigen fototoestel meenemen?

groetjes!
Hallo meiden,

Wat een mooie verzameling van jongens en meisjes zijn wij 'aan het creeeren' zeg! Hihi prachtig!

Ik ben ook wel benieuwd naar de verhalen over de pretecho's. Wij laten die namelijk niet doen..

Met mij gaat het goed en de kleine schopt steeds harder in het rond. Je ziet nu mijn hele buik mee bewegen, best grappig om te zien. Ik doe nu wel iedere middag een slaap, anders trek ik het slecht. En vanavond de eerste yoga-les, ik ben erg benieuwd!

@littlegreen en Helena

Wat naar dat er bij jullie kindjes cystes gevonden zijn. Ik weet dat het nu erg moeilijk moet zijn om je geen zorgen te maken, maar ik denk echt dat zolang de arts zegt dat het onschuldig is, en ze vanzelf weer weg zullen gaan, dat dat ook echt zal gebeuren.. Ze hebben er vast meer ervaring mee anders zouden ze dat niet zeggen.

Toch wil ik jullie heel veel positiviteit en rust toewensen en ik hoop dat jullie binnenkort het nieuws zullen krijgen dat alles weer in orde is.
@little green

ik had sowieso een echo in het ziekenhuis ( vk heeft geen apparatuur) De echoscopiste keek lang naar het hoofdje en zei toen dat ze de gynaecoloog er bij wilde halen. Toen schrok ik wel even natuurlijk. Toen de gyn ging kijken reageerde hij eigenlijk heel normaal. Zo van o, ja ik zie het al, het zijn twee cystes. Maar die moeten in de 25ste week weg zijn. Hij vertelde dat het een 'loodgietersprobleempje" is, dat het vocht nog niet helemaal goed kon weglopen. Het kon ook een zogenaamde softmarker zijn voor meer afwijkingen, maar als er alleen maar een cyste werd gevonden hoefde je je geen zorgen te maken. Hij had nog nooit meegemaakt dat het niet goed was als er alleen een cyste was gevonden. Wel zei hij dat het procedure was om in de 25ste week nogmaals een echo te maken, om te kijken of de cystes inderdaad weg zijn. Wat mij vooral geruststelde was de laatste opmerking van de gyn. Toen hij nl. wegliep draaide hij zich nog even om en zei: "ik weet dat het moeilijk is, maar maak je echt geen zorgen" Dat vond ik fijn.

Mijn vriend maakt zich meer zorgen dan ik. Hij zegt dat er toch iets in het hoofdje zit wat er niet hoort.

Ik wacht het gewoon af. Ergens vind ik het fijn dat ik niet de enige ben (het spijt me Little Green, ik bedoel het natuurlijk niet vervelend!!!)

Hou me op de hoogte hoe je echo vergaat, ik ben erg benieuwd en wens jullie heel veel succes!
-
@teepje: ik ben nog niet aan het aftellen, maar aangezien over een week of twee mijn tijdelijk vervanger al komt om mij te ondersteunen (goed geregeld hè?), zal vanaf dan het aftellen wel gaan beginnen. Ik wil tussendoor (in oktober of zo) nog een keer een week vrij nemen om te schilderen/behangen en accessoires te kopen voor het kamertje.

@littlegreen: en was het iets, de lakentjes (qua prijs)? Ik ben zelf helemaal weg van ruitjes en stipjes, dus hier komt denk ik ook wel iets in huis van Cotton Baby.

@lazuurtje: hoe gaat het met je? Kom je weer meeschrijven? Je bent altijd welkom!

@zoplotseling: grappig, dat je het al aan de buitenkant ziet bewegen! Dat heb ik nog niet, en mickeyman heeft helaas ook nog niks gevoeld. Zelf voel ik haar nu elke dag!
Even snel voordat ik moet werken.

We zijn weer terug van vakantie, was even lekker eruit te zijn.

Gisteren de 20 weken echo gehad, zag er allemaal goed uit. We vroegen nog of hij kon zien wat het geslacht is. Hij kon het niet precies zien, maar dacht aan een meisje. Over 8 weken mag ik er nog één laten maken (dan is alles wat beter te zien, zit toch een extra speklaagje tussen bij mij). Maar de gynaecoloog zei dat we ons geen zorgen moesten maken. Toch schoot het stiekem door mijn hoofd: 'Is er toch iets wat hij niet goed heeft kunnen zien, zodat we terug moeten komen'. Maar daar moet ik me maar proberen overheen te zetten. Ook heeft hij nog 4D opnamen gemaakt en een 3D foto van het gezichtje meegegeven, zo lief!

Vanmiddag probeer ik nog even een computer op te zoeken, zodat ik op jullie kan reageren en de tabel bij kan werken. Ga nu maar aan het werk...
@streepjescode: fijn dat alles goed was. En dat je zelfs bij de 20-weken echo 3d en 4d mag zien (wat is 4d eigenlijk???).

@allemaal: ik heb jullie toegevoegd als vriend op het viva-forum. Als jullie accepteren, dan kunnen we elkaar eventueel ook 'privé-berichten' sturen die niet voor het wereld wijde web bestemd zijn (handig mochten we ooit iets af willen spreken samen voor of na onze bevallingen).
Hoi allemaal,

Even snel bijgelezen. Af en toe alleen wat drukke periodes.

Gefeliciteerd met de goede 20-weken echo's die ik langs zag komen. Altijd spannend of alles erop en eraan zit natuurlijk! Vond ik tenminste. Hoop ook dat de cystes allemaal wegtrekken met de tijd.

Hier alles goed, buik groeit lekker en voel soms al aardig wat beweging.

Aanstaande zaterdag ga ik van 12-14 uur met een collega meedoen aan de recordpoging 'zwangere vrouwen op de foto' in Breda. Leek ons leuk en nuttig om mee te doen.

Het is de start van de estafette voor wereldmoeders. De komende tijd zijn in allerlei steden activiteiten om aandacht te vragen voor de hoge moedersterfte in ontwikkelingslanden. Ze zoeken nog zwangere vrouwen die mee willen doen. Zie: http://www.babytjes.nl/babytjesnieuws/?p=4960

Groetjes Mojitolise

13-9 VK

Jongetje
Nog even tussendoor een update in de tabel:

volgende controle VK: 21/09

Verder gewoon druk aan het werk, laatste dagje, want morgen lekker een vrije dag als ik de echo heb!
We zijn heerlijk naar de Ardennen geweest, in een leuk huisje en mooie omgeving. Daar hebben we ook nog een heel erg lief en klein bruin jurkje gekocht met een shirtje eronder. Zo schattig! Ook heeft Streepjesman de kleine voelen bewegen, wel heel zachtjes, maar hij voelde het. Daar was ik wel verbaast over dat dat lukt ondanks met extra speklaagje.

Bij de 20 weken echo (duurde in totaal bijna 45 min.) leek het bed trouwens wel een attractie. Helemaal omhoog, kantelen, weer naar beneden. Ook verbaasden wij ons over het kijken naar de bloedtoevoer (onder andere in het hart), we zagen verschillende flikkerende kleuren (rood, oranje en blauw). Bizar om te zien! Zoals ik al had gemeld over 8 weken nog een keer de ’20 weken echo’, omdat hij het dan nog wat beter kan zien. Maar alles wat hij heeft opgemeten en bekeken komt precies overeen met de termijn, dus ze groeit goed.

Ook hadden we een afspraak voor een pre-operatieve screening. De anesthesist wilde me zien om in te kunnen schatten hoe en wat (wegens mijn overgewicht). Mijn bloeddruk, hart en longen waren prima. Als ik inderdaad niet teveel aan ga komen (wat al de bedoeling is), dan kan ik gewoon bevallen in mijn eigen ziekenhuis. Anders zou het een ander ziekenhuis moeten worden. Maar ik doe mijn best niet teveel aan te komen. Ook had hij het over de ruggenprik, pijnlijntjes enzo. Ik hoor helemaal geen pijnstilling nodig te hebben, maar we zijn in ieder geval goed voorgelicht.

Weten jullie trouwens dat het in november Jonge Gezinnen Beurs is in Utrecht? Ik denk dat ik daar wel even rond ga kijken.

Ik heb me ook nog opgegeven voor een borstvoedings workshop/bijeenkomst. Die werd geregeld vanuit de kraamzorg en is gratis bij te wonen. Lijkt me wel interessant om aan te horen en naartoe te gaan.

@mamamuis: Ik herken je gevoel wel dat je je schuldig voelde. Dat had ik ook wel een beetje toen het een meisje bleek te zijn, en wij eigenlijk alleen maar uitgingen van een jongen (door dat gependel). Was een omschakeling. Maar leuk toch, twee stoere jongens!

@LittleGreen en Helena81: Het klinkt waarschijnlijk makkelijk gezegd, maar probeer er inderdaad vanuit te gaan dat het goedkomt en de cystes wegtrekken. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is hoor, begrijp me goed. Maar wil jullie een hart onder de riem steken.

@Floortje_7: Hoe gaat het met je been? Hoop dat het snel beter gaat.

@teepje: Fijn dat je wat meer bewegings-bevestiging van de kleine krijgt. Ik vind dat zelf ook wel fijn hoor, om te voelen. Ik voel het overdag niet echt heel veel, maar als ik ‘s avond op de bank of in bed lig gaat het af en toe wat meer tekeer.

@SofiaLaLa: Leuk om te lezen dat je een leuke zwangerschapsyoga-cursus hebt. Mijn eerste les is op 27-9 (in totaal 5 lessen). Bij de laatste les mag Streepjesman mee. Hoeveel lessen krijg jij?

@Mirre102: Jeetje zeg, dat is even schrikken als je opeens bloedverlies hebt. Maar gelukkig hebben ze je bij de controle gerust gesteld. En inderdaad, als over een maandje of 4 de uitgang maar vrij is.

@Mickey79: Als het bewegende 3D beelden zijn, is het volgens mij 4D (dus als het ook nog rond kan draaien). Een stilstaande foto is dan 3D. Was raar om te zien hoor, zo’n ronddraaiend koppetje van die kleine. Maar zo leuk, met het handje naar het hoofdje. Goed idee van het toevoegen als vrienden, ik zal eens uit proberen te vogelen hoe dat werkt.

De tabel is weer bijgewerkt, mochten jullie dingen missen, willen jullie het dan nog even doorgeven? Ik heb volgens mij alles aardig doorgelezen, maar het kan natuurlijk zijn dat ik iets over het hoofd het gelezen.
@streepjescode: Gefeliciteerd met je goede echo! En natuurlijk bedankt voor het bijwerken van de tabel! ik vind het nu wel overzichtelijk worden. Weet je nog dat we ooit bang waren dat we met teveel waren? Leuk dat jullie in de Ardennen waren, wij gaan daar volgende week heen, naar een landal green parc. Was je daar toevallig ook?

@mojtolise: leuk zeg, die recordpoging! Ik ben benieuwd naar het resultaat! Ze zouden wel naar zo'n grote babywinkel kunnen gaan, daar struikel je over de zwangere vrouwen!

Ik begin ondertussen wel een beetje zenuwachtig te worden voor de echo morgen. Gelukkig is het al om 9 uur, dus ik hoef ook niet nog een dagje in spanning te zitten. Ik laat het daarna weten, maar ik denk dat we eerst gaan shoppen!
Hoi, heb dinsdag nog een paar druppels bloedverlies gehad, maar nu niets meer. Maakte me nog wel iets zorgen, omdat ik de baby minder goed en vaak voelde dan de dagen ervoor. Maar vandaag is hij weer erg aanwezig, dat is echt fijn! Het blijft zo bijzonder om te voelen dat je kind in je groeit en het is weer even een extra bevestiging!

Streepjescode, fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad, en dat Streepjesman de kleine ook heeft gevoeld! Zo wordt het voor de mannen ook weer wat echter. Wat is trouwens een pre-operatieve screening?

Teepje, succes morgen, komt vast helemaal goed! Ik ben trouwens ook al aan het aftellen tot aan mijn verlof hoor. Duurt inderdaad nog veel te lang maar ik kijk er ook zo naar uit!

Mojitolise, wat een leuke actie zeg, leuk ook dat je meedoet! Breda is helaas wat te ver weg voor mij, anders had ik misschien ook wel meegedaan.

Littlegreen, ik ben onder controle in het Martini, daar ben ik ook behandeld om zwanger te worden. Grappig trouwens wat je schrijft over je vriend, die van mij is ook al zo'n nuchtere Groninger: als de dokter zegt dat het goed zit, dan zit het goed en moet je je geen zorgen maken! Ha ha, ik ben wel blij dat hij niet zo'n stresskipje is zoals ik

Moontje, welkom! Had je hier al eerder meegeschreven?

ZIjn jullie trouwens al bezig met zwangerschapscursussen? Ik wil een beetje de standaard zwangerschapsgym doen, over hoe ik op mijn houding en ademhaling enzo moet letten tijdens de bevalling, maar ik heb me er nog niet zo in verdiept. Hoop niet dat ik al te laat ben!
@ teepje: Inderdaad, we hadden het nog over opsplitsen. Maar dit is een mooie overzichtelijke groep meiden geworden zo. Wij zaten vlakbij Durbuy (park van Sunclass). Geniet ervan morgen, dat je weer naar je kleintje kan kijken! Willen jullie weten wat het geslacht is?
@Mojitolise: leuk idee idd, die fotoshoot!

@Mirre: fijn dat het bloedverlies nu over is, heb vertrouwen in je lichaam en in je kindje!

@streepjescode: de jonge gezinnenbeurs is wellicht wel interessant! Hoewel ik beurzen meestal tegen vind vallen, zoals vorig jaar de love & marriage beurs (zijn jullie trouwens getrouwd of moet jullie vriend jullie kind erkennen?).

Wat betreft de tabel: Lichtelijk krijgt een zoon dus die datum mag blauw. En Moontje86 wil mee komen schrijven.

Voor mezelf: VK 29 september.
Mij lijkt de jonge gezinnenbeurs wel leuk, hoewel de 9 maanden beurs voor ons misschien meer van toepassing is, wanneer is die eigenlijk? Wij zijn dit jaar getrouwd en zijn toen ook naar de Love & Marriage beurs geweest, eigenlijk vond ik dat toen behoorlijk tegenvallen. Het was vooral interessant als je niet zo erg strikt in je budget was vond ik. Ik vond de modeshow toen wel erg leuk maar verder hebben we er eigenlijk niets geregeld.

nog een uurtje en we zien ons kindje weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven