hoe vind je iets terug????
dinsdag 31 augustus 2010 om 10:48
AAAARGGG!!!! Ik ben echt een oen... Ik ben al bijna een jaar een armband kwijt (grote emotionele waarde) en ik weet gewoon niet waar ik dat kreng heb opgeruimd.
Het probleem is dat ik:
a) weet dat hij opgeruimd is (en niet weggegooid enz)
b) ik hem dus allang terug had moeten vinden (want hele huis op de kop gezet
c) ik hem ergens heb gelegd met de woorden "nu maar niet vergeten dat hij hier ligt" (dus wel vergeten....)
d) hij niet op een plek ligt die vatbaar is voor verplaatsen/jatten/weggooien (want daar heb ik natuurlijk over nagedacht toen ik hem 'veilig' opborg......)
Heeft iemand suggesties voor domme-plekken-waar-je-iets-waardevols-neerlegt-zodat-je-het-nooit-meer-terugvindt?????
Het probleem is dat ik:
a) weet dat hij opgeruimd is (en niet weggegooid enz)
b) ik hem dus allang terug had moeten vinden (want hele huis op de kop gezet
c) ik hem ergens heb gelegd met de woorden "nu maar niet vergeten dat hij hier ligt" (dus wel vergeten....)
d) hij niet op een plek ligt die vatbaar is voor verplaatsen/jatten/weggooien (want daar heb ik natuurlijk over nagedacht toen ik hem 'veilig' opborg......)
Heeft iemand suggesties voor domme-plekken-waar-je-iets-waardevols-neerlegt-zodat-je-het-nooit-meer-terugvindt?????
dinsdag 31 augustus 2010 om 12:48
Ben pas op pagina 7 dus mss ben ik mosterd, maar kijk es in de auto? In je asbak, handschoenenvakje?
Nogmaals in alle zakken en voeringen van alle jassen dubbelchecken?
Heb je iets met een slot erop, beautycase bijvoorbeeld? Dat je op het moment van opruimen dacht, dan zit er in elk geval nog een code op als extra beveiliging?
Nogmaals in alle zakken en voeringen van alle jassen dubbelchecken?
Heb je iets met een slot erop, beautycase bijvoorbeeld? Dat je op het moment van opruimen dacht, dan zit er in elk geval nog een code op als extra beveiliging?
dinsdag 31 augustus 2010 om 13:30
Alle zakken van alle jassen en jasjes van alle huisgenoten gecheckt? En alle vakjes van alle (hand-)tassen?
Bij de skispullen?
In een klein kluisje?
In een oude portemonnee?
Ik zou van beneden naar boven werken: eerst zeker weten dat het niet op de begande grond is, dan eerste verdieping en als het nodig is........de zolder!
Je hebt dan iig een opgeruimd huis....
Bij de skispullen?
In een klein kluisje?
In een oude portemonnee?
Ik zou van beneden naar boven werken: eerst zeker weten dat het niet op de begande grond is, dan eerste verdieping en als het nodig is........de zolder!
Je hebt dan iig een opgeruimd huis....
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
vrijdag 3 september 2010 om 12:19
Even een update:
Ik moest deze week een kamer leeghalen in mijn huis..... (en opruimen bah) en dit leek mij HET moment om hem terug te vinden, maar ik kan nu met 100% zekerheid zeggen dat hij ook daar niet ligt....
Een blik op zolder deed mij besluiten daar nog maar even mee te wachten hahaha
Maar anyway hij ligt dus in elk geval niet:
- in de werkkamer/bij de computer/in een boekenkast
- in de keuken
- in de slaapkamer (en kledingkast
- in de badkamer
- in de woonkamer
- het 'washok'
- toilet
- de meterkast
- de auto
Blijft over:
- 2 voorraad (troep) kasten
- de schuur
- de zolder
Het schiet al op!!!!!
Ik moest deze week een kamer leeghalen in mijn huis..... (en opruimen bah) en dit leek mij HET moment om hem terug te vinden, maar ik kan nu met 100% zekerheid zeggen dat hij ook daar niet ligt....
Een blik op zolder deed mij besluiten daar nog maar even mee te wachten hahaha
Maar anyway hij ligt dus in elk geval niet:
- in de werkkamer/bij de computer/in een boekenkast
- in de keuken
- in de slaapkamer (en kledingkast
- in de badkamer
- in de woonkamer
- het 'washok'
- toilet
- de meterkast
- de auto
Blijft over:
- 2 voorraad (troep) kasten
- de schuur
- de zolder
Het schiet al op!!!!!
zaterdag 4 september 2010 om 16:10
Als je bij het wegstoppen ervan dacht, ik moet zeker weten dat ik het meeneem. Heb je het misschien bij iets gestopt wat ook met familie te maken heeft, wat ook waardevol is. Wat zeker weten meegaat met verhuizen. En niemand anders ook zomaar zou weggooien. Ik zeg: Je doos met dingen van je eigen kindertijd.
zaterdag 4 september 2010 om 16:21
Oh wat irritant. Dit heb ik ook een keer gehad met een ketting (met as van een dierbare) die ik nooit draag maar ook niet kwijt wil. Heb hem teruggevonden in een boek van diezelfde persoon, niet eens een onlogische plek
Nog wat suggesties:
Tussen naaispullen (nee, niet die doos dildo's waar BGB het over heeft , maar knopen etc.)
In je badkamerkastje tussen/onderhanddoeken?
Achter je computer
heb je een hangmappenkast? (onder de mappen)
In je ehbo doos
laptoptas
in je chocoladefondueset (zit nu mijn ketting in, voor de dieven onder ons, hij is niet heel waardevol )
Bij de kerstspullen
Ik kan me niet voorstellen dat je dit in de schuur zou leggen, dus die zou ik als laatste pakken. Toch de zolder?
Onder je bed, bij je nachtkastje?
Bij je foto's / fotoalbums?
Nog wat suggesties:
Tussen naaispullen (nee, niet die doos dildo's waar BGB het over heeft , maar knopen etc.)
In je badkamerkastje tussen/onderhanddoeken?
Achter je computer
heb je een hangmappenkast? (onder de mappen)
In je ehbo doos
laptoptas
in je chocoladefondueset (zit nu mijn ketting in, voor de dieven onder ons, hij is niet heel waardevol )
Bij de kerstspullen
Ik kan me niet voorstellen dat je dit in de schuur zou leggen, dus die zou ik als laatste pakken. Toch de zolder?
Onder je bed, bij je nachtkastje?
Bij je foto's / fotoalbums?
maandag 6 september 2010 om 14:35
dinsdag 7 september 2010 om 15:19
quote:Rogue_22 schreef op 07 september 2010 @ 13:48:
Ik vind altijd dingen terug als ik stop met zoeken. Dan ineens duiken ze weer op, als je het niet meer verwacht. Ik ben ook altijd alles kwijt.
Ja, dat heb ik nu ook altijd. Zelfde als je iets heel belangrijks wil zeggen tegen iemand en je weet het echt niet meer. Zodra je 's avonds in bed ligt schiet het je weer te binnen
TO, ligt ie niet gewoon tussen je andere armbanden in een tasje/laatje. Of misschien in het ritsje van een weekendtas. Misschien denk je wel te moeilijk en ligt ie nu juist wel op een voordehandliggende plaats. Eerst ff time out nemen en dan pas weer verder zoeken, want op een gegeven moment zie je 'm toch niet meer al ligt ie recht voor je neus. Ik hoop iig dat je ze snel terugvindt!
Ik vind altijd dingen terug als ik stop met zoeken. Dan ineens duiken ze weer op, als je het niet meer verwacht. Ik ben ook altijd alles kwijt.
Ja, dat heb ik nu ook altijd. Zelfde als je iets heel belangrijks wil zeggen tegen iemand en je weet het echt niet meer. Zodra je 's avonds in bed ligt schiet het je weer te binnen
TO, ligt ie niet gewoon tussen je andere armbanden in een tasje/laatje. Of misschien in het ritsje van een weekendtas. Misschien denk je wel te moeilijk en ligt ie nu juist wel op een voordehandliggende plaats. Eerst ff time out nemen en dan pas weer verder zoeken, want op een gegeven moment zie je 'm toch niet meer al ligt ie recht voor je neus. Ik hoop iig dat je ze snel terugvindt!
zondag 24 juli 2011 om 16:41
Het is vast niet meer relevant, maar ik kom op dit forum omdat ik ging googelen naar 'armband kwijt hoe vind ik hem terug'.
Mijn moeder is hem afgelopen week namelijk binnenshuis kwijtgeraakt.
Hoe dan ook, dit topich lezenden, bedacht ik me dat mijn ex ooit eens slim wilde zijn. Hij had zijn gsm-telefoonrekening verstsopt omdat hij bang was dat ik zou mopperen omdat ie zo duur was uitgevallen. Destijds was ik zelf op zoek naar een geschikt plekje voor een sinterklaascadeautje voor hem en bedacht dat ik het wel in de meterkast kon leggen. Daarboven zit een plafond(etje), wat verschoven kon worden. Er zit daar elektra en draden e.d. weggewerkt.
Dus mijn verstopplekje had hij al ingepikt als verstopplek voor die rekening.... die ik toen dus vond.
Lang verhaal, maar komt erop neer: heb je al achter zo'n losliggend plankje gekeken, waar dan ook?
Succes/sterkte,
Molly
Mijn moeder is hem afgelopen week namelijk binnenshuis kwijtgeraakt.
Hoe dan ook, dit topich lezenden, bedacht ik me dat mijn ex ooit eens slim wilde zijn. Hij had zijn gsm-telefoonrekening verstsopt omdat hij bang was dat ik zou mopperen omdat ie zo duur was uitgevallen. Destijds was ik zelf op zoek naar een geschikt plekje voor een sinterklaascadeautje voor hem en bedacht dat ik het wel in de meterkast kon leggen. Daarboven zit een plafond(etje), wat verschoven kon worden. Er zit daar elektra en draden e.d. weggewerkt.
Dus mijn verstopplekje had hij al ingepikt als verstopplek voor die rekening.... die ik toen dus vond.
Lang verhaal, maar komt erop neer: heb je al achter zo'n losliggend plankje gekeken, waar dan ook?
Succes/sterkte,
Molly