Gezondheid alle pijlers

tips gevraagd: berg bij 17 jarige

31-08-2010 20:32 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien de verkeerde pijler wat deze vraag betreft, maar graag zou ik wat adviezen krijgen voor mijn 17 jarige dochter.

Zij heeft enorm veel last van berg op haar hoofd.

Weet iemand wat hier de oorzaak van is?

En hoe kun je dit het beste behandelen?

Ze heeft hier als kleintje ook last van gehad, maar is sinds kort in hevigheid terug gekomen.

Alvast bedankt voor de reakties.

Groetjes Pastcy
Bij kleine kinderen raden ze aan de hoofdhuid in te smeren met olie en dat een nachtje in te laten trekken. De volgende dag kun je het makkeijk uit/afwassen.

Misschien is dit ook wel nuttig bij "volwassenen".
google even op 'berg bij volwassenen'
Bij de kapper hebben ze berkenteer shampoo.....helpt prima tegen allerlei korsten en bulten op je hoofd...
De huisarts even bellen en vragen om advies. Een speciale shampoo, bv ketoconazol op recept helpt goed. Maar het klan ook eczeem of allergie (haarverf?) of psoriasis zijn.

Laat het dus nakijken.
Ik heb ook last gehad toen ik haar leeftijd had en ben naar de huisarts gegaan. Ketoconazol werkte voor mij heel goed, maar ga inderdaad even naar de huisarts of dermatoloog.
Vaak is berg gevolg van ahum...

... niet goed uitspoelen van shampoo....
Op die leeftijd (en ouder zoals deze jeugdige!) is het meestal geen berg mar een huidschimmel, en die is prima te verhelpen met ketaconazol via de huisarts.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Er was destijds een doorzichtig pak hem beet amberkleurige shampoo bij de drogist verkrijgbaar die me erg goed hielp, ze hebben een speciaal schap met het betere antirooswerk. Helaas weet ik de naam niet meer. Omdat het eerder om huidirritatie zou kunnen gaan dan om slechte verzorging o.i.d., is het wel slim als dochter over gaat op wat minder agressieve shampoos in het algemeen. En wellicht wat minder vaak wassen juist.
wat ook wel eens wil helpen is Berken Haarwater. Te koop bij de betere drogist.

Op je hoofdhuid inmasseren en de volgende morgen uitspoelen. Is niet vete maar werkt wel
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik heb het gehad, en heb het bij vlagen nog...

Ik heb van huisarts Ureum zalf. Vettige troep maar het werkt wel.

Wat ook werkt bij mij is 8hour cream .

Succes want het is bijzonder vervelend en bij volwassenen stress gerelateerd als het erger wordt, heeft je dochter een spannende tijd op het ogenblik? Dat kan een oorzaak zijn.
ga er even mee naar de HA.

Ik dacht ook zoiets te hebben en het bleek een gistinfectie. En een behoorlijk hardnekkige.

Ik heb er speciale shampoo voor gekregen. en een tonic.

Succes
Ontzettend bedankt voor al jullie tips/reakties.

Het hoeft dus geen berg te zijn, maar kan dus ook wat anders.

We hebben naar aanleiding van jullie reakties inmiddels een afspraak gemaakt bij de huisarts.

Nogmaals, onwijs bedankt.
Hallo!

Ik ben 17 en heb zelf ook erg last gehad van berg.

Heb toen wat lopen zoeken op internet, maar meeste mensen noemen behoorlijk sterke middelen. Na een tijdje zoeken kwam ik op Sanex anti-roos. Doorzichtige fles met geel spul erin. In de winkel zit het in een kartonnen verpakking.

Heb het 2x gebruikt en het was helemaal weg. Daarnaast kreeg ik er heel mooi dik haar van=D Daarna heb ik weer 3 keer gewone shampoo gebruikt, maar toen ging het na week weer klein beetje jeuken.

Ik doe nu 2x me gewone shampoo en 1x die. Moet nog kijken of het preventief weg blijft. Maargoed iig een tijdelijke oplossing. Niets zo erg als met die witte stukjes in je haar lopen op school! :$

Veel succes!

groetjes,

Tessa
Tes, waren het bij jou vette schilfers en talgkorrels die aan haar en hoofdhuid vastgeplakt zaten?
Ik had het als kleinkind altijd. Later nooit meer last van gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven