**LDR deel 15**

05-07-2010 11:09 1921 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel 15!

De jubileum-editie!

Hopelijk wordt dit dan de link naar deel 14[/img]
Ik ben vast gek. Want aan de ene kant ben ik heerlijk verliefd maar aan de andere kant mis ik dat hoge toppen (diep dalen) gevoel van een LDR.

In een vliegtuigstappen en elkaar eindelijk weer zien. Aan de telefoon vastgelijmd zitten en belafspraken maken. Verlangen.

Wat idioot van mij.

Gisteren een jaar geleden ontmoette ik Bassist. Ik had mezelf soort van beloofd dat ik hem op die datum zou bellen, spreken, even vragen hoe het met hem gaat.

Maar ik had er geen zin in.

Hij heeft ook niets van zich laten horen, hoewel ik wel bijna zeker weet dat hij ook wist dat het die datum was (omdat hij er een aantal opmerkingen over gemaakt heeft, dit voorjaar).

Vreemd hoor, het is nog steeds vreemd. Hoe verder weg het raakt, hoe onwerkelijker het wordt.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
HH, wat goed dat het zo fijn is om elkaar weer te zien! Hoelang blijven jullie daar? Hebben jullie plannen of gewoon lekker samen zijn?

Ik heb dit weekend bedacht dat ik in afgelopen jaar niet langer dan 3,5 maand op dezelfde plek gewoond heb. Dus het is niet heel gek dat ik er een hekel aan heb. Maar goed, hier kan ik zes maanden blijven dus dat is netjes.
Spijker, ik miste de toppen en de dalen ook wel, maar goed, vorig jaar leek het me ook heerlijk om weer vrijgezel te zijn en dar vind ik op dit moment ook niks leuks aan. Het gras is gewoon altijd groener bij de buren en je geheugen is gewoon heel selectief. Want zo leuk waren die dalen niet, je ziet het nu gewoon geromantiseerd. Dus, waardeer wat je hebt.

Ik was trouwens dit weekend voor de bar van de barman. Daar was iets in het kader van de museumnacht. Maar we hadden ons niet aangemeld en ik ben hem inet tegen het lijf gelopen. Wat jammer is, maar eigenlijk ook wel weer prima.
Gatverredamme schimmel in de koelkast.

Ik kan een enorme tyfusteringzooi maken (stapel was, stapel kranten, stapel onbestemd stapel en was en onbestemd en krant), maar goor is het niet in huis.

Een forumbreak. Waarom niet. Ikzelf doe niet zoveel meer op het forum als voorheen (in den beginne). Ben hier of in mijn kroeg, doe af en toe een verveelde opmerking, op zit een uurtje op de PMSpeilert (actueel/maatschappij/hoeheetdatnu?), en dat was dat.

Ja Isiss, ja. Ik volg je compleet ramadansgewijs.

Ik mis LDR niet. Ben blij dat er na bijna 5 jaar een eind aan kwam.

Het is geworden: kaasmaken in een Teletubbiepak. Cadi heeft me van het zoutbad af moeten trekken en in een taxi naar huis moeten duwen.

Ajuukes weerè.
Wisten jullie dat we afgelopen weekend twee jaar geleden heel de zondag in bikini op 't strand hebben gelegen? Het laatste weekend van augustus was dat, niet voor te stellen nu.

Vrijgezellenfeest in Teletubbiepak klinkt héél gezellig.

Fille, yak, schimmel in de koelkast. Moest wel grinniken om je wraakactie straks.

Ik had laatst per ongeluk de laatste wortel uit zo'n zakje op m'n werk laten liggen en was daarna 5 dagen vrij. Toen ik terugkwam leek 't net of er 'n afgestorven vinger lag, erg ranzig ook.

Spijker: doe 'ns 'n verliefd verhaal! Wat heb je afgelopen weekend met de lover gedaan?

Ik voel je wel, met die pieken en dalen. Hoewel ik echt nooit meer terug wil naar ldr, waren 't boeken van de tickets, de niet in toom te houden vlinders voor vertrek, de zenuwachtige aankomst op 't vliegveld, de eerste keer weer sex na twee maanden en de hele week niks behalve elkaar, wel erg heftig fijn. Fijn is 't nog steeds, maar zo heftig als toen niet meer zo vaak. Ik rij in ieder geval niet met zenuwen in buik naar huis als ik uit m'n werk kom.
Oh, ik dacht dat ik had getypt dat HH fijn om te lezen was, maar waarschijnlijk heb ik dat alleen gedacht. HH: fijn dus!
Kjong, klinkt cool.

Forum-time-out klinkt minder cool als het om dit topic gaat. Voor de rest wel. Kom nooit op actueel, dus kan mij daar ook niet ergeren. Ik zat(zit) trouwens wel te vaak op het forum, overal en nergens te lezen. Ik schrijf niet zo heel erg veel. Op mijn werk vind ik het niet erg. Steeds weer een paar minutjes als ik ergens op zit te wachten en mijn werkgever heeft er geen problemen mee. Ik doe mijn werk en ik doe het goed voor zover ik weet. Thuis beperk ik echt wel mijn forumtijd, want anders blijf ik steeds weer refreshen en de meest onzinnige topics lezen ipv lekker naar buiten te gaan op mijn vrije dag.

Kjongs vrijgezellenfeest klinkt ook leuk. Hier heeft vriend vandaag de trouwdatum gereserveed, dat mag pas een jaar van tevoren. Op 27 augustus 2011 om 11 uur worden wij in het gemeentehuis verwacht en een half uur later be ik een heuse mevrouw.

La Moon, wanneer is het bij jou zo ver?
Oh nu staat Isiss er nog.

Inderdaad, twee jaar geleden was het warm.....

We moeten toch maar weer een date plannen. Misschien kunnen wij Marg in Spanje opzoeken? Daar is het in ieder geval ook warm.
Margh: ik heb alleen de openingpost gelezen van het topic waar je het over had, maar ik kan me er niet echt vinden. wat heb je er nu aan om een half jaar niet te forummen en dan te komen vertellen wat je hebt gedaan, maar dat je dan wél daar mag schrijven dus met andere woorden: je forumt toch. Euh... dat slaat toch nergens op of wel?

Ik zou het heel jammer vinden als je hier niet meer schrijft en ik begrijp er persoonlijk ook weinig van dat het zo moeilijk is om alleen maar op 1 topic te schrijven of te lezen, maar blijkbaar zijn daar 2 groepen in, want Etosha en Ine en nu dus ook jij hebben dan probleem wel.

Zelf zie ik dit topic als 1 grote vriendin. Minder forummen (hier schrijven en lezen) voelt voor mij als vriendinnen verwaarlozen. Het zou niet in me opkomen en ik zou jullie ook daadwerkelijk missen. Maar misschien is dat juist nog idioter dan niet op 1 topic kunnen lezen. Ik weet het niet.

Moraal van het verhaal, ik kan me er niet vinden, maar ieder zijn ding, weet alleen dat ik je verhalen en alles eromheen zal missen als je niet meer hier gaat schrijven!

Dan even kort:

Met Tymp gaan alles beter dan beter (behalve dat we nog steeds officieus aan het daten zijn, maar dat mag de pret niet drukken) Gisteren een dagje naar Leuven geweest ondanks dat mijn moeder daar niet meer in het ziekenhuis ligt (die bikkel is vrijdag al naar huis gegaan terwijl ze maandag nog met haar hersens open op tafel lag). Ze voelt zich nog zo slap als een vaatdoek, maar ik heb goeie hoop dat dat stapje voor stapje (heeeel langzaam met veel geduld) wel goed gaat komen...

Es: jeeeeeeee, een datum! Het wordt steeds concreter, spannend!
Ik blijf hier misschien nog wel komen want ik zou het heel jammer vinden om jullie te missen, maar ik wil die gewoonte van gedachteloos forummen doorbreken, dus misschien in het begin niet meer. Misschien bv. zeg ik tegen mezelf 1 uur per week, oid, dat weet ik nog niet precies.

Isiss, ik denk ook niet dat ik in die tijd een bedrijf kan opzetten al vond ik het wel dope te horen dat iemand dat gedaan had. Wel kan ik zevenhonderdmiljoen nuttigere dingen bedenken, en niet alleen "vakliteratuur lezen" of "buikspieroefeningen" maar ook dingen waar ik meer plezier aan beleef en meer van relax, want dat heb ik de laatste tijd van het forum niet meer. Ik weet eigenlijk wel zeker dat als ik bv. een goed boek lees, of mailen met mijn vrienden in Nederland bijhoud, ik me na een avond beter voel dan een avond gedachteloos forummen.

Nu is het forum ook vaak iets wat me een beetje ophoudt, stel het is bv. zaterdag, ik heb vrij en hoef alleen maar boodschappen te doen maar heb geen zin. Dan zet ik toch de computer aan en voor ik het weet is het namiddag en heb ik nog niets gedaan. Als die computer gewoon niet meer aangaat verzin ik vanzelf betere en bevredigendere tijdsbestedingen, verwacht ik. Vivaforum houdt nooit op dus je kan er net zolang mee doorgaan als je maar wilt.

Ik denk dat ik over een tijdje best alleen hier kan komen, maar het is meer dat ik nu gedachtenloos (dit staat raar, is het nou met of zonder -n-) forum.viva.nl intik en gedachtenloos rondklik en van die gewoonte wil ik af. Toen ik vakantie had heb ik geen een keer op viva gekeken en dat ging prima, ik moet er gewoon even aan wennen hier ook niet meer automatisch als ik even vijf minuten mijn gedachten van het werk wil halen en mijn geest wil verfrissen naar viva ga, en als ik thuis de computer aan heb niet meer automatisch naar viva en maar open laten staan. Als ik dat eenmaal afgewend heb kan ik denk ik prima allen hier lezen bv. Maar een uurtje per dag vind ik eigenlijk best wel veel, als ik er over nadenk. Jullie niet?

Nemo, ik ben niet van plan op dat topic dan net zo actief te forummen als ik nu forum. Dus stel dat ik twee uur per dag forum, dat ik nu twee uur per dag op dat topic zit ofzo. Ik ben zelfs van plan de eerste tijd bv. maar eens per week te checken, gewoon om het uit mijn systeem te krijgen. Het gaat er niet om te kappen met forummen omdat forummen stom is, het gaat er om die tijd die je gedachtenloos verdoet hier in te zetten voor iets waar je meer aan hebt. Wat dat precies is voor mij weet ik niet maar ik vermoed dat wanneer ik niet meer constant mindnumbing zit te forummen ik vanzelf geniale ideeën krijg Ik vind het leuk dat meer mensen datzelfde gevoel hebben als ik en ook hun tijd beter willen besteden, en ik ben benieuwd wat zij straks bereikt hebben, daarom dat topic. Het is denk ik geen forum-dieet maar een nieuwe forum way of life, die ik mezelf eerst effe aan wil wennen en daarna kijken wat het me opgeleverd heeft. Gewoon voor de lol hoor.

Voor jou is het misschien anders omdat je sowieso al altijd op één topic zit (dan is het ook geen tijdverspilling natuurlijk), maar ik klik op een dag op enorm veel topics en eigenlijk zit er niets (meer) bij wat ik boeiend genoeg vind om tijd aan te besteden, behalve dit topic dan en héél sporadisch wat anders. Toch besteed ik er die tijd aan en dat is natuurlijk stom van mezelf, en dáár wil ik mee kappen. Ik zie jullie hier ook als een vriendinnengroep, daarom zal ik het contact natuurlijk ook niet verbreken, maar ik zal wel voorlopig hier minder te vinden zijn.

Ik heb gemerkt dat als ik dit topic niet elke dag bijhoud ik het lastig vind om er weer tussen te springen, er zijn dan zoveel belangrijke dingen gezegd waar ik op wil reageren, en daar heb ik dan weer niet de tijd voor, enzovoort. Misschien als ik kap met gedachtenloos forummen ik er wel meer tijd voor krijg Ik vertel dit hier daarom ook niet als afscheid, maar zodat jullie weten waarom jullie me waarschijnlijk de komende tijd wat minder zien.

Ik ga trouwens morgen beginnen.
Wauw dat was lang (ik wilde het graag goed uitleggen), denk dat jullie hier wel genoeg aan hebben tot 1 april
Hahaha

Ik denk dat iedereen dat wel heeft hoor, dat er heel veel geschreven is en dat je niet overal op kan reageren en ik heb niet het idee dat we dat "erg" vinden van elkaar. Als ik heel veel heb gemist lees ik ook maar vluchtig of er écht belangrijke dingen zijn gebeurd en anders ga je gewoon weer over tot de orde van de dag.

Dat kan toch ook?

Ik heb gisteren mijn stoel geverfd (en het was al aan het schemeren) nu zie ik dat die nog een keer moet. Dar heb ik zo'n hekel aan!
Marg, ik snap je verhaal. Vooral dat van die boodschappen op zaterdagmorgen heb ik ook

Ik ging wel eens te laat naar bed omdat ik nog wat (en dan al snel veel te lang) aan het rondklikken was op het forum. En daar kan ik heel slecht tegen, dus ik moest daar vanaf. Ik heb het opgelost door mijn alarm op een vaste tijd te zetten, na die tijd wordt er niet meer geforumd. Dat helpt wel, ik forum inderdaad niet meer na die tijd. Alleen heb ik sowieso de neiging om suffe dingen te gaan doen als ik moe ben en eigenlijk naar bed moet. Dus ik ga andere suffe dingen doen en beland dan alsnog te laat in bed

Conclusie: het ligt aan een gebrek aan zelfdiscipline (misschien moet ik daar een topic over openen )
De ak, blijf je daar dan wel Marg?

Gedachteloos forumen, ik zie het probleem niet zo. De een leest een boek, de ander sport, en een derde speurt wat af op het internet. Maar als het irriteert, de onderwerpen of je eigen patronen, niet doen.

Ook al kan ik me zo voorstellen dat effe in je eigen taal met meiden van min of meer je eigen leeftijd over dingen waarin je best geinteresseerd bent eea uitwisselen juist wel lekker zijn voor iemand die niet in NL woont of veel contact heeft met NLers.

Een datum Es, dat klinkt goed. En als je een jaar van tevoren gaat, mag je jezelf een heel jaar lang Bruid betitelen (na ondertekening van ondertrouw).

"PMS? Nou en, je bent toch de bruid?"

Goed gedaan zover van tevoren. In 3 maanden het allemaal effe op poten zetten (eigenlijk best wel alleen, en gelukkig ondertussen wel praktische hulp van twee c.meesteressen) zoals bij ons gaat me echt niet in de koude kleren zitten. Ik moet af en toe ook echt stil staan ademhalen en mijn hoofd weer op HetIsLeuk zetten.

Nee joh, tuluk sta ik niet in een teletubbiepak in de kaasdrab te roeren.

Ik had een heerlijk relaxte high tea (met veel prosecco, relaxte stoelen, een ware speach en rookgelegheid), een rondwandeling met gids, en daarna naar Beatstad met bier in on- en noodweer.

Geen fratsen, wel in spijkerbroek, relaxed, heel hard lachen en dansen. En keurig thuisgebracht.
Kjong, dat klinkt als een goed vrijgezellenfeest. Ik zag dit weekend een heleboel mensen rondsjouwen met bloemen en pruiken op en moest toen aan je denken.

Vandaag was dus niet mijn eerste dag. 1 september is mijn eerste dag. Ik was tot gisteravond er van overtuigd dat het vandaag 1 september was. Ik lag om half negen in bed want had het koud en was vreselijk moe. Tegen elf uur werd ik wakker van een smsje van mijn zus: ´begin je morgen al? Ik dacht 1 september´. Hmmm. Eerder had mijn broer ook al verbaasd gezegd dat hij dacht dat ik woensdag zou beginnen en toen begreep ik niet hoe hij daar nou bij kwam. Dus agenda bekeken. Nee, augustus heeft 31 dagen. Dus ik had nog een onverwachte dag vrij! Heb als toeristje de bus genomen, koffie gedronken, broodje gehaald, nu even internetten en zo een vriendinnetje te hulp schieten die huurproblemen heeft die erger zijn dan schimmel in de koelkast (er blijft toch een vervelend geurtje hangen in die koelkast).

En vanochtend kwam ik Berliners broer tegen! Hij zat bij de kapper te wachten, vlakbij mijn huis. Ik ben drie keer langs gelopen om zeker te weten dat hij het was. En omdat ik het opeens een beetje eng vond hem aan te spreken. Maar het was erg leuk om hem weer te zien. Hij vroeg of ik binnenkort in hun nieuwe huis kom kijken. Heb daar niet enorm veel behoefte aan, maar doe het misschien toch wel. Vond het zo leuk hem weer te zien, dus dat is ook wat waard. Het helpt niet in mijn heimwee naar Berliner. Ik vind het vreselijk, want ik weet dat het uitmaken de beste beslissing was, maar de laatste tijd herinnert alles in de stad me aan hem en verheerlijk ik onze tijd samen een beetje. Ik denk dat ik het setje-zijn mis en de vertrouwdheid. Ik heb gewoon even een labielige fase en hoop dat die snel overgaat. Ik wil mijn immer positieve-flow terug. En niet meer huilen om niks.

Marg, ik snap het wel. Ik klikte ooit ook veel doelloos rond. Maar nu interesseert bijna niets me meer, dus dat heeft zichzelf mooi opgelost. Als een topic al meer dan drie pagina´s heeft, heb ik zelden zin om het bij te lezen.

Verder zie ik dit ook als een vriendinnengroepje, dus zou toch te nieuwsgierig zijn om niet af en toe te lezen.

Maar ik heb nu dus thuis geen internet en vorig jaar ook een hele tijd niet. En ook geen tv. Ik moet zeggen dat dat best lekker is, omdat je dan heel veel leest en net iets vroeger naatr bed gaat. Ik merk dat als er internet en tv is, daar ongemerkt veel tijd in gaat zitten. Aan de andere kant is het ook zo lekker om af en toe dom tv te kijken of een beetje rond te klikken.

Ohja, ik lees soms ook niet alles bij als ik op vakantie ben geweest ofzo. Belangrijke dingen wel, maar niet elke kapper-discussie. Niet dat die niet belangrijk zijn, maar vaak is het toch al te laat om er iets over te zeggen.

Ohja, eigenlijk is het wat snorhaar zegt: een gebrek aan zelfdiscipline.
Fille, ik hoop ook voor je dat je weer snel terugkomt in je positieve flow. Misschien moet je Berliner juist wel een keer tegenkomen. Dan zie je hem weer hoe hij echt is, en niet het veridealiseerde beeld dat je nu misschien soms van hem hebt.

Oh en over de stinkende koelkast: een bakje koffie erin zetten. Ik bedoel dus niet het drankje, maar gewoon ongebruikte losse koffie. Dat absorbeert vieze geurtjes.
Oh dank voor de tip.

Ja, misschien moet ik maar langs gaan bij Berliner en broer en dan me even een potje ergeren aan alle Libanese trekjes waar ik me ooit aan ergerde. En hopelijk maken ze dan lekker eten voor me. (ik heb een one-waymind) Oh misschien moet ik een keertje meer naar de Vreselijke Oom en dan is het ook meteen klaar (guck mal Fille, iesj allesj vegetariesj)
Doet ie ook aan ramadan? Lijkt t mij een goede tijd om op bezoek te gaan en te ergeren, als ik Isiss en Kjong zo lees.
Nee. Tenminste, in mijn tijd deed hij nooit aan ramadan maar wel aan suikerfeest. Een beetje zoals de doorsnee westerling met kerst doet.
Kerst is volgens mij voor de doorsnee westerling ook een uitstekend irritatiemoment

Vertel eens over de Vreselijke Oom, want dat is geloof ik voor mijn tijd.

Oh, en ik heb een leuk fijn nieuwtje in de AK.
Vreselijke oom is dus een oom van Berliner. In ons eerste huis woonde hij in hetzelfde gebouw, dus ik deed de deur wel eens voor hem open maar had hem niet echt geregistreerd. Toen we in het andere huis woonden kwam hij een keer langs terwijl een vriendin van mijn op bezoek was. Wij zaten in de keuken en hij kwam binnen: ´heeeey Fille. Hoe is het?´ Nou goed, blablabla. ´Kom je binnenkort met Berliner naar mijn restaurant?´ Jahoor, hartstikke leuk. Hij weg. Die vriendin vraagt wie het was en ik zei ´geen idee´. Later besefte ik dat het zijn oom was en zijn we inderdaad bij hem gaan eten. En uitgegaan, waarbij de drank rijkelijk vloeide en oom alles betaalde. De broer van Berliner heeft hem ook ooit bij het politiebureau op moeten halen omdat hij zo bezopen was. Oom woont al jaren in Duitsland, is gescheiden en heeft drie kinderen en is chronisch ontevreden. Hij doet alles goed, maar alles is te duur in Duitsland, alles is ingewikkeld, maar het ligt nooit aan hem. Op een gegeven moment nodigde hij ons altijd uit om te komen eten als hij hoorde dat ik in Berlijn was. Als ik hier vier avonden had, kan ik me wel wat leukers voorstellen dan bij vervelende oom dineren, maar Berliner kon natuurlijk nooit nee zeggen. De laatste keer zat hij het grootste deel van de tijd Arabisch te lullen, vertelde mij steeds hoe gezond hij at: alleen maar vegetarisch (met zo´n Arabisch accent in het Duits), hij verwerkte een kilo rode pepers per week en at dat allemaal op, maar vervolgens pakte hij na het eten meteen een bak met zoutjes en werkte dat weg. Nou, volgens mij kan je beter een biefstuk eten dan goedkope zoutjes van de lidl, maar ok, wie ben ik. Vreselijke avonden dus maar Vreselijke Oom belde op één of andere manier standaard als ik er was. Ik weet niet of hij dat aanvoelde ofzo. Een flauw grapje van God vermoed ik.
Goed verhaal
Nog één ding voor ik een break neem: Nemo jouw tip om te slapen met je haar omhoog was echt een schot in de roos, ik doe het nu elke nacht! Thanks!!!
Margh: glad I could help

Niet vergeten hier af en toe langs te waaien!
Ooh Fille: SUCCES vandaag!! En hopelijk ook veel plezier!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven