Hoe laat is het? Deel X

25-08-2010 08:17 3018 berichten
Gezelligheid kent geen tijd.

De tijd heelt alle wonden.

Die zich haast als hij tijd heeft, heeft tijd als hij haast heeft.

Overal zijn klokken, maar nergens is de tijd.

Slecht nieuws komt altijd te vroeg.

Met passen en meten wordt veel tijd versleten.

Opruimen kost minder tijd dan zoeken.

Komt tijd, komt raad.

Wie zijn evenmens benijdt, pijnt zijn hart en kwist zijn tijd.

De tijd zal het leren.

In tijd van nood, scheert men zich met een bijl.

Een glas op z’n tijd houdt de mot uit de maag.

Als de trein niet rijdt, kan hij ook niet te laat komen.

Maar, hoe laat is het nu ook alweer?

Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...

Hoe laat is het nu eigenlijk écht?

En.. waar is het tijd voor?

We willen het nog steeds graag van je weten..

Dus als je iets wilt vertellen op

de normale,

de nachtelijke,

de buitenlandse,

of zelfs de buitenaardse tijdstippen,

ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!

Kan beginnend zijn denk ik? Of heb je veel zure dingen gedronken (cranberry, citroen, limoen?) Dat het alweer over aan het gaan is?

11.20
Alle reacties Link kopieren
vanuit station, No

frizz ik ben een keer op seh beland terwijl ik geen klachten had. wel iets andere situatie maar toch altijd serieus nemen...
Nee niet gedaan, het begon gistermiddag en heb geen actie ondernomen.

Het is misschien een beetje lastig in te schatten voor me. De laatste keer dat ik het had is een jaar of tien terug, en toen begon het na een nacht en een dag flink stappen met de nodige middelen. Toen had ik gi-gan-tisch veel pijn: elke druppel brandde en de pijn schoot door tot aan mijn navel. En ik moest elke 30 seconden plassen. Laat duidelijk zijn dat ik heel erg gehuild heb.

Dus ja, nu heb ik wel pijn, maar vooral als ik niet plas eigenlijk. En lang niet vergelijkbaar met bovenstaande. Maar ik weet dus niet echt wat 'normaal' is.
Buikje!!

Ja, precies, kan zeker geen kwaad om het te laten onderzoeken hoor! Hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

Nou, ik ben weg, fijne dag allemaal!

11.25
Volgens mij moeten ze wel je eerste ochtend urine hebben, om te onderzoeken? En mag het ook niet te lang staan. Heb je het al weggebracht?

11.27
Ha die Buikje! Hoe is het? Waar ga je naartoe?

Was het bij jou een nierbekkenonsteking geworden?

Ik denk dat ik gewoon mijn plasje toch ga wegbrengen straks. Want dat kan natuurlijk helemaal geen kwaad.
Nee Janna, het staat er nu een minuut of 10 denk ik? En ik moet ook nog douchen enzo. Anders bel ik ze wel even.
Goedemorgen!

Ik ga nog even niet bijlezen.

Ik heb heel raar gedroomd. Ging over mijn oma. Mijn tante en nichtje gingen op bezoek en ik dacht nog: wat fijn dat ze even bezoek heeft. Op een gegeven moment ging ik ook heen en toen bleek dat de kamer helemaal vol zat met mensen. En er kwamen nog meer mensen langs. Oma was ladderzat (ze drinkt in het echt ook veel maar niet zo veel) en haalde steeds weer nieuwe buitelandse drankjes uit de kelder. Ze vroeg of ik boodschappen wilde doen want de wijn was op.

Ik zei dat ik dat de volgende dag zou doen. Ik ging naar huis en mijn moeder was niet zo blij met het verhaal en ging poolshoogte nemen. Oma was aan de volgende fles sterk begonnen. Inmiddels was er ook een dokter bij en die zei: laat haar maar, dit is toch haar laatste avond. De dominee kwam ook langs, eerst toevallig omdat hij toch in de buurt was. Hij zag dat het druk was en ging weer weg. Hij stond buiten kort te overleggen en kwam toen weer terug om een gedicht voor te lezen, omdat het einde naderde.

Nou... rare droom dus. Maar het leek wel heel echt.

11.47
Hm... ik kom er niet helemaal uit met de algemene voorwaarden van mijn cursus. Als iemand tijd heeft om even mee te kijken...?

12.41
Frizzy,

Ik heb een periode gehad dat ik de ene na de andere blaasontsteking had (moest daarvoor ook naar de uroloog) en de ene keer was het enorm pijnlijk en de andere keer niet. Het hoeft dus niet heel pijnlijk te zijn.

Maar dus wel laten checken!

Bij sommige mensen kan het nog over gaan met cranberrycapsules/zuur drinken/veel drinken, maar bij mij hielp dat niet. (al zijn die dingen wel sowieso goed om te doen!)

Ik zou het echt voor de zekerheid laten checken!

13.09
Dankje GE. Ook vervelend trouwens dat je dat altijd had! Ik begeleidde ooit een stagiaire die het ook steeds had en dan niet kon komen werken. Tot op de dag van vandaag betwijfel ik of ze echt niet kon werken (ze vond het namelijk ook heul eng, die stage).

Hoe komt het dan dat je het toen steeds had en nu niet meer?

Ik heb de assistente gebeld en ik kan tussen 14 en 16 uur langskomen moet dan daar plassen. Want Janna had gelijk, de urine mag maar een uurtje oud zijn.

Moon het klinkt als een droom om het overlijden te verwerken! Hoe voel je je nu erover?

Sorry ik kan niet meedenken met je. Mijn hoofd begint ook pijn te doen, ben doodmoe en ik heb toch allemaal werkdingen gedaan stiekem (4 jongeren belden)... Ik ga me voorbereiden voor een fietstochtje zo.
Moon, je mag me best mailen (staat wel bij m'n hyves volgens mij) of een hyvesbericht sturen. Ik wil best meekijken, maar kan niet garanderen dat ik er dan wel uitkom. Maar proberen kan sowieso.

13.17
Dat is dan inderdaad gissen met die stagiaire. Je kan je er erg beroerd door voelen, maar het kan ook heel erg meevallen.

Het begon bij mij toen ik seksueel actief werd (leuk begin ) en ik wist heel goed wat je wel en niet moet doen wat dat betreft (altijd plassen nadien etc.), maar ik was er enorm gevoelig voor dus niks hielp. Daarnaast leerde ik mezelf (door de pijn die ik steeds had) een verkeerde manier van plassen aan en daardoor kreeg ik het nog sneller.

Ik heb een tijd preventief een lage dosis antibiotica geslikt (cranberry gedoe hielp nooit genoeg), maar dat is natuurlijk ook niet fijn. Daarnaast heb ik weer op een goede manier leren plassen. (wat klinkt het dom eigenlijk ) En voor een deel ben ik er nu overheen gegroeid, lijkt het.

Dus nu gaat het al een hele tijd weer goed, al blijft het wel een zwak punt.

13.29
quote:frizzy schreef op 01 september 2010 @ 13:17:

Moon het klinkt als een droom om het overlijden te verwerken! Hoe voel je je nu erover?

Sorry ik kan niet meedenken met je. Mijn hoofd begint ook pijn te doen, ben doodmoe en ik heb toch allemaal werkdingen gedaan stiekem (4 jongeren belden)... Ik ga me voorbereiden voor een fietstochtje zo.

Het is nu wel op de achtergrond geraakt. Zoals meestal met dromen, als ik eenmaal wakker ben.

Ja het had wel wat weg van het overlijden van mijn opa. Iedereen onverwacht bij elkaar en dan weten dat het aflopende zaak is.

En oma drinkt dus in het echt ook vrij veel. Maar niemand heeft de illusie dat dat nog gaat veranderen. Ze kijkt ook echt uit naar haar wijnmomentjes en tja.... wat heeft ze verder nog?

(ja kinderen en kleinkinderen maar het grootste deel van de dag zit ze toch eenzaam te zijn)

Een vriendin van mij is van haar steeds terugkerende blaasontsteking af te komen met 1000 mg vit C per dag. (moet je wel tegen kunnen, soms geeft het diarree).

Geeft niks. Als je hoofd vol zit kun je zoiets inderdaad niet lezen. Ik heb er al moeite mee als mijn hoofd niet vol zit.... regeltjes zijn duidelijk niet 'mijn ding'.

13.37
GE, bedankt voor je aanbod! Ik zal je via hyves benaderen. (niet nu meteen, heb ook even t idee dat mijn hoofd overloopt)

13.38
Is prima hoor! Doe maar rustig aan; niet alles tegelijk.

Ik moet er zo ook weer vandoor, maar aan het eind van de middag/avond heb ik er wel weer tijd voor.

13.46
GE ik heb ook snel problemen in die 'area'.

Bij mij ligt het ook heel erg aan de pil die ik slik. Duurde jaren voordat een huisarts zo slim was om dat te opperen. Nu valt het allemaal wel mee. En een blaasontsteking heb ik echt al in geen eeuw gehad.

Ik ben even weg ladies.
Ik denk dat het niet meer nodig is GE. Mijn moeder heeft ze even doorgelezen en kwam met een ander inzicht. Ik had het zo nog niet bekeken maar ze heeft wel gelijk.

Nog bedankt voor het aanbod! Fijn te weten dat jullie zo behulpzaam zijn

13.50
vanuit de trein

Leuk dat mijn moeder heeft geholpen met de voorwaarden... maar nu slaat de brief die ik had geschreven nergens meer op.

Kan ik weer opnieuw beginnnen *zucht*

13.55
Doei Frizzy!

Fijn dat het al is opgelost, Moon!

13.56
Hai Schuddebuikje!

13.57
Nou ik ga maar even buiten zitten met pen en papier, om een brief te schrijven.

Dat gaat eigenlijk nog sneller dan op de PC. Met binnenkomende mails, een forum etc etc...

14.04
No Ik had niet over je heen gelezen hoor, ik had gewoon even helemaal niet meer gelezen in dit topic. Maar ik snap heel goed dat het lullig is als je net in de stress zit en niemand leest je post. Hoe voel je je nu?

Waarom is het zo dat je altijd aan de dunne bent als je zenuwachtig bent? Hoewel het concentreren op afknijpen je wel afleidt van al die enge instrumenten van de tandarts.

14:44
Llor in tijden van stress krijg ik juist obstipatie.

Ik heb trouwens een topic geopend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven