bonbebe / kruidvatvoeding

01-09-2010 21:27 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik wil eigenlijk jullie ervaringen weten mbt deze voedingen

Ik gebruik nu friso maar zag dat de 2 bovengenoemde iets van 2 euro per pak schelen.

Ik hoor het graag

bedankt
Het eerste jaar van een babietje is zó belangrijk. Daarin zou ik geen kruidvat meuk gebruiken.
ja, vast, het is vast kruidvatMEUK... (alsof alles zomaar babyvoeding mag heten )
quote:RosaP schreef op 01 september 2010 @ 21:36:

Het eerste jaar van een babietje is zó belangrijk. Daarin zou ik geen kruidvat meuk gebruiken.

Dan zou ik lekker borstvoeding geven als ik jou was.

Volgens mij was kruidvatvoeding toch juist een van de betere soorten?
Het Viva forum is papaja.
Met kruidvatvoeding is niets mis hoor. So i'm told door ziekenhuis, cb-arts en huisarts. Het schijnt zelfs heel erg op Nutrilon te lijken (durf niet meer te zeggen dat het identiek is, is allemaal hear-say? ).

RosaP: hoe weet jij dat het meuk is? maak jij dat spul zelf ofzo?
quote:Hangmat schreef op 01 september 2010 @ 21:38:

ja, vast, het is vast kruidvatMEUK... (alsof alles zomaar babyvoeding mag heten )idd. Nutrilon is vooral een stuk duurder doordat zij veel reclame maken voor hun product.
Oh, maar ik gebruik het zelf niet, voor de volledigheid, want ze hebben geen hypo.
Hoe oud is je baby? Als je al een tijdje bezig bent met Friso en je baby is nog heel jong dan zou ik het bij hetzelfde merk houden. Anders kunnen ze daar heel sterk op reageren, denk aan darmkrampen etc.
Laten we niet vergeten dat Nutri lon een afstrijkstripje heeft. Geïntegreerd in de bus zelf he? Dat is toch briljant?!

Én er is 24 uur per dag een hulplijn. Dat kost ook bakken met geld.

Het is alleen geen kruidvatmeuk.

Sterker nog, Nutrilon heeft in het verleden een proces aangespannen tegen kruidvat omdat hun melk nagenoeg hetzelfde was. Kruidvat heeft gewonnen, omdat Nutrilon niet kon aantonen dat hun recept gekopieerd/nagemaakt was. Kruidvat heeft gewoon zulke goeie melk omdat ze zelf blijkbaar een goed onderzoeksteam in huis hebben.

Kruidvatmeuk is dus meer dan prima babyvoeding.

BonBebe is het oude Similac. Is wat minder geschikt voor kinderen die last hebben van darmpjes/ niet goed kunnen poepen.

Wat een onzin.

Alle soorten babyvoeding moeten zich houden aan vastgestelde richtlijnen.

Of je nu kruidvat, etos of olvarit koopt maakt niet uit, alleen qua prijs.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Sophy schreef op 01 september 2010 @ 21:41:

Oh, maar ik gebruik het zelf niet, voor de volledigheid, want ze hebben geen hypo.Jawel, dat hebben ze wel. Alleen heeft het daar een andere naam. Volgens mij heet het ExtraCare, maar als je je even in de pakken verdiept daar, zie je zo wel welke de hypo is.
quote:Blackdress schreef op 01 september 2010 @ 21:42:

Hoe oud is je baby? Als je al een tijdje bezig bent met Friso en je baby is nog heel jong dan zou ik het bij hetzelfde merk houden. Anders kunnen ze daar heel sterk op reageren, denk aan darmkrampen etc.Dat is waar. Maar als je wel wilt overstappen, moet je de andere voeding minimaal twee weken gebruiken. Dan pas zijn de darmen er een beetje aan gewend. Je kunt dus wel switchen, maar niet iedere keer iets anders geven, gewoon de twee-wekenregel aanhouden.
quote:NymphadoraTonks schreef op 01 september 2010 @ 21:39:

[...]

Dan zou ik lekker borstvoeding geven als ik jou was.

Volgens mij was kruidvatvoeding toch juist een van de betere soorten?Dat dus.
quote:Sophy schreef op 01 september 2010 @ 21:40:

Met kruidvatvoeding is niets mis hoor. So i'm told door ziekenhuis, cb-arts en huisarts. Het schijnt zelfs heel erg op Nutrilon te lijken (durf niet meer te zeggen dat het identiek is, is allemaal hear-say? ).

RosaP: hoe weet jij dat het meuk is? maak jij dat spul zelf ofzo? En dat.
À Nick is Born: ah. Ik heb dat in mijn handen gehad, ik heb het aan 3 (!) medewerksters gevraagd en niemand kon vertellen of het idd hypo allergeen was. Het staat namelijk niet letterlijk op de doos volgens mij....
Je kunt je kind toch langzaam laten wennen, dmv wekelijks een schepje van het nieuwe merk te vervangen? Of sneller, als hij goed reageert.
Bij de eerste similac gebruikt en bij de tweede bonbebe. Nooit problemen mee gehad. Moet er wel bij zeggen, dat ik het bij beide kinderen pas na een half jaar ging gebruiken. (eerst borstvoeding). Nummer 1 is hier dus nooit in huis geweest.
@Sophy: klopt, dat staat er niet letterlijk op, maar ze hebben het dus idd onder de naam ExtraCare. Dit pluk ik van hun site over deze voeding (Hier wordt opvolgmelk genoemd, omdat ze geen reclame mogen maken voor babyvoeding vanaf 0-6 maanden):

Kruidvat Extra Care 2, Opvolgmelk vanaf 6 maanden

Kruidvat Extra Care is speciaal ontwikkeld voor kindjes met krampjes en/of moeizame ontlasting. Bovendien zijn de eiwitten in Kruidvat Extra Care gehydroliseerd, wat de kans op het ontwikkelen van een koemelkallergie verkleint. Gehydroliseerde eiwitten zijn in de volksmond in stukken geknipte eiwitten die de kans op het ontwikkelen van een koemelkallergie verkleinen.

en dit op de site van Nutricia:

Allergische reacties bij baby's worden met name veroorzaakt door de lange koemelkeiwitketens in de voeding. Daarom krijgen de eiwitten in Nutrilon Hypo-Allergeen een speciale behandeling; ze worden als het ware in stukjes geknipt. Zo herkent het lichaam ze niet als koemelkeiwit en ontwikkelt je kindje minder snel een koemelkallergie. De speciale eiwitbehandeling zorgt er wel voor dat de hypoallergene opvolgmelk anders smaakt dan de standaard opvolgmelk. Maar baby’s drinken het graag.
quote:Quacker schreef op 01 september 2010 @ 21:52:

Je kunt je kind toch langzaam laten wennen, dmv wekelijks een schepje van het nieuwe merk te vervangen? Of sneller, als hij goed reageert.

Ja precies.

Maar ik bedoelde dat als het niet direct aan slaat, of kindje wil het niet direct drinken, je het niet al moet opgeven. Minimaal twee weken proberen, dan zijn de darmen pas gewend.
Bedankt voor de reacties!!!

Mijn dochter is nu 9 weken en ze heeft gelukkig geen last van krampjes heb ook een goede fles die de krampjes tegen gaat

dat is dus mijn probleem ik ben dalik bang dat ze er wel kramp van krijgt

Maar ik denk dat ik het gewoon maar moet proberen

@ a nick is born heb jij de kruidvat voeding gebruikt?
Hier KV poeder. Eerst Nutrilon, maar je wordt bedonderd waar je bij staat want KV is bijna precies hetzelfde. Kinderen hebben nooit last gehad, dus gewoon lekker doen. KV heeft ook speciale voeding met johannesbroodpitmeel, HA, tegen krampjes etc. Ideaal spul, gaat door tot peutergroeimelk dus je hoeft nooit meer te switchen van merk.

Potjes voeding die je straks gaat gebruiken zijn ook prima! En het bespaart je een hoop geld!
Ik krijg er een punthoofd van!
A Nick is Born: tnx! Misschien toch maar overstappen dan.

Kruisbekie: ik zou gewoon langzaam overgaan. Steeds een xtra schepje vd nieuwe voeding... Dan speel je op safe!

Plokkie: zelf koken & invriezen is nog goedkoper dan potjes wel meer werk trouwens...
quote:Sophy schreef op 01 september 2010 @ 22:10:

Plokkie: zelf koken & invriezen is nog goedkoper dan potjes wel meer werk trouwens...Klopt, maar nadat ik me een hele middag in de keuken had staan uitsloven en allerlei frutsels in elkaar had geknutseld, weigerde kind het te eten. Prima, vanaf toen weigerde ik dus zoveel tijd te steken in iets dat met zo´n potje van een paar cent prima te vervangen is.
Ik krijg er een punthoofd van!
Hahaha, wat kunnen kinderen toch eigenwijs zijn? Daar had ik echt te weinig rekening mee gehouden, dat ze zo vroeg al zo'n eigen willetje hebben

sorry voor offtopic!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven