mogelijk burnout

01-09-2010 23:49 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al langere tijd klachten zoals. oververmoeid, krachtsverlies, spierpijn, hoofdpijn, duizelig, pijn op de borst, hartkloppingen, hogebloeddruk. sinds vorige week ben ik op het werk volledig ingestort ik kom mij niet meer concentreren en niet meer na denken. door de stress slaap ik ook niet meer en lig ik lang wakker.

volgens de dokter is het overbelast door een te hoge werkdruk hij rade een gesprek op het werk aan.

Helaas doet mij werk erg rot ze vielen met continue lastig aan de telefoon dat ik moest komen werken en hebben me beter gemeld. na 2 dagen gewerkt te hebben stort ik nu volledig in. heb mij zojuist ziek gemeld. Ik kan nu niet slapen uit angst wat de ziek melding morgen op het werk teweeg brengt. Ik weet dat ik langs zal moeten komen voor een gesprek wat ik niet durf.

Morgen toch maar de huisarts bellen.

heeft iemand nog tips
Waarom durf je het gesprek niet aan??
Omdat ze mij onderuit halen. en op mij gevoel spelen en ze boos worden
Heeft je werkgever een arbo-arts waar je contact mee op kunt nemen?
Lijkt me niet zo gek: to is al labiel, werk werkt niet echt mee en neemt haar, op zn zachtst gezegd, niet serieus. Nee, ik zou me ook niet verheugen op zo'n gesprek.

Deesje, was je vaak ziek, voordat je je voor de eerste keer ziek meldde?
Hebben jullie een vertrouwenspersoon op het werk?

Misschien even daarmee praten en overleggen wat het beste is?
Ik weet niet zo goed hoe dit werkt en hoe ik op een bericht moet reageren.

dit is nu de 2e keer in een week dat ik mij ziek meld.

vorige week is mij ziek melding niet best verlopen.

er is een arbo arts zal ik morgen bellen om contact op te nemen
Ja, bij de arbo-arts moet je zijn. Die kan de werkgever adviseren over of jij al dan niet ziek bent en hoe ze met jou om moeten gaan. Sterkte morgen!
quote:deesje21 schreef op 01 september 2010 @ 23:56:

Ik weet niet zo goed hoe dit werkt en hoe ik op een bericht moet reageren.

dit is nu de 2e keer in een week dat ik mij ziek meld.

vorige week is mij ziek melding niet best verlopen.

er is een arbo arts zal ik morgen bellen om contact op te nemenMaar vóór die eerste ziekmelding deze week, was je toen vaak ziek? Maw: hoeveel ziekmeldingen heb je dit jaar gedaan, los van deze week?
Moet de arbo niet contact met de werknemer opnemen ipv andersom?
Ik had vorige week een doktersverklaring dat ik niet mocht werken. ondanks die verklaring hebben ze mij 5 keer gebeld of ik wilde komen al was het voor een uurtje dit niet gedaan. steeds zeiden ze dat ze een gesprek wilde maar stelde dit uit. tot de dokter zei dat de bloeduitslag goed was en dat hij een gesprek aan raden en dat het aan mij was hoe ik mij voelde.

toen werd ik gelijk beter gemeld was toen te moe een discussie aan te gaan. maandag en dinsdag gewerkt er werd niet eens gevraagd hoe het ging. nu gaat het dus echt niet meer. en ben als te dood voor morgen voor mij team leider en manager die zullen echt boos zijn
Ik heb mij verder dit jaar niet ziek gemeld alleen deze week nu 2 keer
vervelend dat je werk zo pusht, helaas zie je dit vaker. Ga naar je huisarts en bespreek het daar. Tegen je werk kan je gewoon zeggen dat je ziek bent, en zeg gewoon wat de huisarts je heeft geadviseerd.

Zeg tegen je werkgever dat je zsm naar de arbo arts wilt de arbo arts zal dan rapporteren aan je werkgever
@fleur

De arbodienst neemt ongetwijfeld contact op als je dat zelf niet doet. In geval van TO adviseer ik echter dat zij zelf contact opneemt zodat de arts zsm op de hoogte raakt en mogelijk de werkgever ertoe kan bewegen om TO niet op te jagen.

(Op grond van wetgeving horen werkgevers hun werknemers in de gelegenheid te stellen om de arts ook op eigen initiatief te consulteren).
Ik moet morgen om half 10 naar het werk bellen. ongetwijfeld dat ik morgen gelijk op gesprek moet komen daar ik eigelijk vrijdag een gesprek had staan met mij teamleider. dit gesprek stellen ze steeds uit waarschijnlijk omdat ze weten dat ik vanaf vrijdag 3 weken vakantie heb.

en ze zal pissig zijn.

iemand nog tips voor als een teamleider en een manager op je gevoel spelen en dingen invullen.

en je verplichten te komen werken.

ze zeggen dat gezien het ziektebeleid ze vervangend werken voor mij moeten zoeken
quote:nummerzoveel schreef op 02 september 2010 @ 00:02:

@fleur

De arbodienst neemt ongetwijfeld contact op als je dat zelf niet doet. In geval van TO adviseer ik echter dat zij zelf contact opneemt zodat de arts zsm op de hoogte raakt en mogelijk de werkgever ertoe kan bewegen om TO niet op te jagen.

(Op grond van wetgeving horen werkgevers hun werknemers in de gelegenheid te stellen om de arts ook op eigen initiatief te consulteren).Aha, je kunt dus idd zelf contact opnemen als werknemer!
Ik ga er morgen gelijk een afspraak maken. hun kennede zullen ze zeggen dat ik hun regels omzeil
in hoeverre heeft dat gesprek te maken met je ziekte?
quote:deesje21 schreef op 02 september 2010 @ 00:09:

Ik ga er morgen gelijk een afspraak maken. hun kennede zullen ze zeggen dat ik hun regels omzeilJij bent bang dat ze morgen dingen voor je gaan invullen, maar zelf doe je dit ook...
Dat gesprek heeft daar mee te maken want hun willen weten denk wat er precies aan de hand is
laat ook zien dat je graag beter wilt worden, er zijn hele goede reintegratie programma's voor mensen die overspannen zijn. Trainingen en psychotherapie bijv.
jouw burnout heeft natuurlijk te maken met de werkdruk maar het heeft ook heel erg te maken met hoe jij tegen de wereld en jezelf aankijkt, dat kan je veranderen zodat je beter met die stress om kan gaan
deesje, ze zijn idd verplicht om vervangend werk te zoeken. Maar alleen als je tot dat werk in staat zou zijn. En daar kan de dokter weer in adviseren.

Zeg dus gewoon dat je ziek bent, graag wilt werken voor zover mogelijk maar dat je dat eerst met de dokter wilt bespreken om te voorkomen dat jij je weer ziek moet melden.

En even voor de zekerheid, als je ziek bent dan horen je verlofdagen niet afgeschreven te worden. Ook heb je tijdens ziekte toestemming nodig van de werkgever om op vakantie te gaan. De werkgever laat zich daarin meestal adviseren door de bedrijfsarts.
ja dat klopt.

denk zelf dat het te maken heeft dat ik 6 maanden geklust heb in mij huis en mij lichaam te weinig tijd gehad heeft te herstellen mede door de stress inderdaad daarvan en nu de hoge druk op het werk.

en die werkdruk kunnen ze niet veranderen
quote:deesje21 schreef op 02 september 2010 @ 00:13:

ja dat klopt.

denk zelf dat het te maken heeft dat ik 6 maanden geklust heb in mij huis en mij lichaam te weinig tijd gehad heeft te herstellen mede door de stress inderdaad daarvan en nu de hoge druk op het werk.

en die werkdruk kunnen ze niet veranderenMaar sorry, met jouw klusperikelen heeft jouw werkgever toch niks van doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven