* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself
Toch maar even naar het cb geweest met Femke, ze werd op tijd wakker. Ze is de 5 kilo gepasseerd nu, ze weegt nu 5075 gram. 130 gram aangekomen in 10 dagen tijd. Ze vroeg hoe het met Femke ging. Nou, heel goed, ze is lekker tevreden, vinden ze op de creche ook. Toen vroeg ze hoe het met mij ging, want ze vond dat ik er moe uitzag...Ook leuk om te horen, haha. Ach ja, vandaag weer een beetje bij kunnen komen en morgen weer een dagje werken.

Utregmeissie: het is inderdaad mooi om te zien die liefde tussen m'n opa en oma. Heel bijzonder...

M'n man ben ik idd complimentjes aan het geven, werkt hier ook wel, haha.
Zoooo schoonmoeders is hier weer de deur uit. Kostte me wel weer een hoop energie. Mijn schoonmoeder heeft een vast rijtje gespreksonderwerpen die ze afgaat en ik onderhand precies kan voorspellen. Het grootste ' grrrrr' momentje had ik toen we terug liepen vanaf het KDV met Fiene en schoonmoeders zeker wist dat Fiene het koud had. (Had haar zo dik mogelijk ingepakt). Heb mezelf toen gedrild met ' Dit hoor ik niet dit hoor ik niet ik negeer dit dit moment gaat over." en dat werkt nog het best. Ook een favoriet onderwerp van d'r is ' ja maar met BV weet je toch niet hoeveel ze binnen krijgt?" Nee inderdaad niet , heb geen maatbeker in mijn tiet nee!!

Heb ook nog lekker gekookt dus vind mezelf toch wel een hele geweldige schoondochter.

Ik denk elke keer halverwege een bezoekje ' ik doe dit niet meer! ik doe dit echt niet voor mezelf!" maar goed.... we hebben t weer gehad... heerlijk. Lekker nu de frusti' s van me afgeforumd en morgen lekker de stad in met mijn zusje.

' T gaat minder op kolfgebied. Fiene zit op het KDV echt op flesjes van 180 ml. en ik heb hier vandaag 3x over gedaan om dit te kolven! Mensen om me heen beginnen weer over KV maar ik wil het echt zo lang mogelijk proberen te rekken...maar weet ook niet hoe dit nu verder moet.

Lekker avondje allemaal! zo allemaal Babyboom kijken?!
Haha you go Utregmeissie!!! Goed van je! En wat betreft kolven, als je vaker kolft, kun je de boel goed op gang houden meestal. En anijs drinken schijnt ook te helpen, sowieso veel drinken, dat is altijd goed. Warme anijsmelk is geen straf op dit moment, heerlijk op de bank met een grote mok, mjammie.

Hier een lastig dagje, Salomé is nogal pieperig geweest vandaag, dus lekker vroeg op bed. Lijkt wel of ze niet helemaal fit was, ze had geen koorts. Ben benieuwd wat morgen brengt. We zitten hier weer op 5 (kleinere) flessen de laatste dagen, tis zo'n hongerbiggetje, net of ze nooit wat krijgt. Misschien is het een sprongetje *duimt* dan gaat het weer over toch haha.

Fijne avond allemaal, wij gaan zo lekker House kijken, ben dol op chagerijnige dokters
Hey Utregmeissie, kwam eigenlijk alleen maar even om een beetje bij te lezen. Carlijn krijgt zo de fles en heb dus weinig tijd maar wil toch even reageren op dat verhaal van je schoonzus en haar coachingspraktijk. Ik vind het namelijk erg on professioneel van haar dat ze je wil coachen terwijl ze je schoonzus is, dat lijkt me een sterk gevalletje rolvervaging en als hulpverlener (maar dat is ze officieel helemaal niet als ik je verhaal zo hoor) moet je je daar verre van houden. Ik zou haar dat dan ook duidelijk proberen te maken dat ze je schoonzus, dat je erg blij bent met haar als schoonzus (of niet maar dat zou ik dan niet zeggen ) en dat je dat graag zo wil houden. Dat het je niet verstandig/prettig/handig (kies maar uit) lijkt als de grenzen gaan vervagen omdat ze je zou gaan coachen dat je haar liever gewoon als schoonzus blijft zien ipv als coach. (*en vriendelijk bedankt en ik wil er niets meer over horen \\:-)// *) Nou ja, zo iets. Of je het naar haar toe ook als onprofessioneel (want dat is het echt, sla de beroepsethiek voor psychologen er bijv. maar op na) wilt benoemen moet je zelf weten al schop je met die opmerking waarschijnlijk wel tegen schenen aan.

anoniem_46964 wijzigde dit bericht op 16-11-2007 11:07
Reden: [i][b]On[/b][/i]professioneel natuurlijk!
% gewijzigd
Ik zie net *moet je ook maar eerst alles lezen, slaat zichzelf voor d'r kop* dat je je schoonmoeder alsvast goed hebt aangepakt. You go girl

sorry, verkeerd!
....kweetevennietwatkmoetschrijven....

Net 'even' alles bijgelezen en nu spoken er een heleboel gedachten door mn hoofd die allemaal lekker wazig en vaag zijn en blijven. Nuttig hè? En ook zooooo leuk om te lezen gg gg gg

Utregmeissie; zou het kunnen dat jij de omgang met je schoonfamilie zwaarder maakt dan nodig is? Wat je schrijft klinkt alsof zij zich betrokken voelen bij jullie drietjes en graag willen langskomen/babbelen/helpen...

En dat hoeft niet op een manier te zijn die jou aanspreekt, maar het klinkt alsof je bijv. ook een lijstje met hele positieve dingen over ze zou kunnen maken waardoor de negatieve dingen wat minder opvallen.

Hmm, k hoop dat k t enigszins duidelijk verwoord èn dat je het niet leest als een aanval, want zo is het absoluut niet bedoeld. Forum is wat dat betreft soms maar lastig!!

Peetje fijn dat manlief wat actiever meehelpt (heb je m verteld dat die cb mevrouw vond dat je er moe uitzag?) super dat Femke nu wel weer lekker aankomt!

Diddle ja, stoere vent heb ik hè? hahaha helemaal naar NL verhuizen! We hebben er echt zin in! Maar k vind t toch ook wel spannend! k Heb nu 2 jaar hier gewoond en mn Deens is behoorlijk goed, dus nu mag hij lekker aan zn Nederlands gaan werken gna (klinkt dat erg gemeen??)

Metis ik dacht idd ook dat name-it wel redelijk smal is (en errug leuk!!!)

t idee is dat we al in februari naar Grunn komen!!! Wiiiiiiiiiiiiiiii (als in hooog langgerekt geluid, niet die van nintendo) Succes met weer aansterken!

Ben jij ook zo enorm afgevallen van t ziek zijn? k geloof dat er bij mij n kilo af is gegaan van 3 dagen ziek zijn! Hee Malar en Diddle misschien is dat dé methode voor jullie ipv SB; gewoon even fijn ziek worden

Over ziek zijn jeetje Marit jij blijft ook maar bezig zeg! Signaal dat je teveel hooi op je vork neemt of...?? Hoe schat je dat zelf in?

Emmetje oeh, anijsmelk...mmmjum! maar even wat anijs scoren als we in NL zijn..En niet ziek gaan worden hoor!!

Punkertje wat suf dat die operatie zo lang uitgesteld wordt; is Punkie er erg mee bezig? En wat super dat de doop zo 'knus' was

Janemeis wow bezig bijtje!! Weer allemaal druk en gezellig dus! Is Laura weer gezelliger? Jonathan had ook van die rommeldagen en nu....tadaaaaaa......het eerste tandje is doorgekomen!!! (okay okay, t is nog bijna onzichtbaar, maar al wel door het tandvlees heen; n heel klein wit puntje) n Vriendin raadde trouwens Chamodent van VSM aan -> ook goed tegen oorpijn.

Marianne alles goed? Jij bent nooit zo lang stilletjes...ook geveld door n griepje?

Malar ook druk druk druk met niet werken en lekker spelen enzo

Hmmmz, k moet vaker zeggen dat k niet weet wat te schrijven hahah

maar ga nu wel stoppen, want morgen snel even spullen pakken en dan komen schone paps en mams ons ophalen voor een weekendje bij schoonzus; dus dat wordt de halve dag in de auto en op de boot.

Maar heb r wel zin in! Altijd erg gezellig. Dus meiden; geniet van je kids en van life in general, slaap lekker en vermaak je in t weekend! Kus.
Metis ik moet jou nog steeds n mailtje sturen voor gegevens van iedereen (dus mocht je mn mailadres nog hebben...hihi luie ik)...kan k ook een poging tot MSN gaan doen, maar ben r errug slecht in (nog slechter dan in forummen)

Nu echt dagdag welterusten
Goeiemorgen allemaal,

Is het bij jullie ook zo grijs buiten? Niksaan . Heb mn nuttige klusjes qua werk al gedaan vandaag, dus das mooi. Nu alleen nog het huis aan kant maken. We krijgen zaterdag een muzikant te logeren die in onze Klos (podium) gaat spelen. Hij komt uit Canada en is maar een week in NL, en wij hebben hem primetime op zaterdagavond *klopt zichzelf op de schouder* Salomé gaat ook logeren bij oma, je weet maar nooit hoelaat het gaat worden zaterdagavond en ik vind het ook zo lullig om een oppas tot diep in de nacht te laten zitten.

Salomeetje ligt lekker te slapen, ze slaapt al 2 weken echt de hele morgen van half 9 tot half 12 zo'n beetje. S middags wat minder. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat met haar flessen, hapjes en honger

Catpower, sohee Jonathan al een tandje! Heeft hij er nog last van gehad? Ik zal een kop anijs erop drinken Gelukkig is het bijna sinterklaas en kun je lekker speculaas eten en warme anijs drinken.

's morguhs ,

ben hier ook weer effe, voor zolang als het kan. Ik ga zo straks naar een Viva-forumvriendinnetje (voor als je meeleest: Zon) die ook een juni-2007 mama is van een mooi kereltje. Gezellig !

Wou eigenlijk nog wasgoed strijken, maar forummen is een veel socialer en dus nuttiger bezigheid

Catpower, wat gezellig om een lap van jou te lezen ! En Jonathan krijgt al een tandje? Heeft ie daar ook rood gezwollen tandvlees bij (volgens mijn moeder hoort dat er persé bij nl.)? Ik check elke dag Laura's kaakjes, maar zie nog niets. Veel plezier met je schoonfamilie dit weekend ! Lekker uitwaaien.

(oh oh, ik hoor Laura al... ze begint lief te kletsen, kijken hoe lang dit gaat duren)

Malar, goed verhaal heb jij voor Utregmeissie ! Je hebt helemaal gelijk, ik denk dat ze daar een goeie tip aan heeft. Gaat het met Carlijn goed? Heb je zin in je nieuwe baan? Heb je nu niet ineens zoiets van: shit-ik-ben-nog-maar--een-'paar- weken-thuis-en-ik-moet-nog-van-alles-doen?

Emmetje, het kan goed zijn dat er allerlei sprongetjes in deze periode zijn. Ik hoor dat van heel veel moeders van baby's in deze leeftijd. En dan onregelmatige drinken: hier hetzelfde. Normaal 4 flessen (tot. ca. 800 ml.) en gisteravond ineens 5 volle flessen ... Ik hoop dat Salomé vandaag minder pieperig is en anders..... let it flow !!

Utregmeissie, lastige schoonmoeder. Ik denk dat Malar je een goeie tip gegeven heeft door gewoon te zeggen dat je niet in zee gaat met 'coachende' familieleden. 'Kritiek' op je moederschap (zoals baby warm/koud) is ook lastig. Ene-oor-in-andere-weer-uit werkt vaak wel even en als het erger wordt, toch bespreekbaar maken hoe vervelend je dat vind. Dat is toch een structurelere oplossing, maar niet de gemakkelijkste, I know.... Maar goed, je hebt haar voor nu even weer gehad .

Peetje, Femke is weer aangekomen. Haar gewicht is toch netjes zo? Ik vind het vreselijk knap dat je zo doorzet met de BV. Ik weet alles van het geworstel en gekolf. Ik voel het zelf helemaal weer. Hou het gewoon zo lang vol als je zelf wilt. Er komt vanzelf een moment dat je het zó zat bent dat je wilt stoppen. Ik ben nu zelf bijna afgebouwd. Ik heb overdag vreselijk stuwing door het vervallen van de ochtendvoeding. ik kolf alleen 's avonds nog een beetje om de nacht door te komen. Na het weekend wil ik dat ook laten vervallen en ben ik klaar. Afbouwen kost met al ook nog een paar weken.

Wat vind je er trouwens van dat Femke in een hangwieg in de speelruimte slaapt? Zijn er geen aparte slaapkamertjes op de crèche? Ik heb zelf aangegeven dat ik wil dat Laura in een slaapzakje in bed ligt. Dat gebeurt ook. Maar Laura slaapt op de crèche ook stukken minder dan thuis hoor.

Metis, wat een dom wicht op je crèche zeg. Hopelijk krijg je die niet vaker. Ik vind het niet meer dan normaal dat je verteld wordt hoe de dag gegaan is. Ik moet zeggen dat ik ook steeds nieuwe/andere leidsters voorbij zie komen. Er is daar vaak ziekte onder het personeel (zal wel door de kindjes komen).

Hoest met je koffiezetapparaat? Tijd voor een nieuwe?

Marit, wat rot dat je nog niet lekker bent. Blaasontsteking is zo balen. Je voelt je daar rottig lamlendig van. Slaat de AB al aan inmiddels? Ik ben nu wel benieuwd naar jullie Zeeman bloesje hoor. Ik heb vorige week ook geshopt bij Zeeman voor 2 schattige jurkjes met shirtjes. Voor geen geld. En ze groeit er met een paar weken uit dusssss....

(Laura begint wat onrustig te miepen inmiddels. Doorrrrrtypen .....)

Punkertje, wat een stoere Chica dat ze gewoon slaapt tijdens de doopdienst ! Wat zeg je eigenlijk als iemand gedoopt wordt: gefeliciteerd? Nou, bij deze dan, haha. Chips dat Punkie's ingreep uitgesteld is. Je leeft daar als mama toch helemaal naartoe. In hoeverre weet hij (snapt hij) wat er gebeurt? Lijkt me vreselijk voor je, je kleine vent . Welke datum is het nu geworden?

(haal Laura toch maar even op....)

DiddleDee, fijn dat Jayda niet meer zo snipverkouden is. Dat vind ik zó zielig. Ik gebruik nu iets van VSM voor de luchtwegen, wat volgens mij best goed helpt. Gezellig dat je vrienden op visite krijgt. Leuk om thuis afleiding te hebben ipv van poepluier en vergaderverslagen.

Tinok:

Marianne, ook al een tijdje niet meer geschreven, zie ik. Alles nog goed? En? Lust Zoë naast sperzieboontjes ook al erwtjes? Ik moet ze allebei nog uitproberen. Doe jij verse groenten pureren of uit een potje? En wat záálig dat je naar Center Parks gaat rond Kerst. Je brengt me op ideeën ! Hier is alweer gekloot (elk jaar terugkerend iets) met de schoonfamilie over de locatie en invulling van Kerst. Echt heel fijn (NOT). Ik zit er dus ook aan te denken om er lekker een paar dagen tussenuit te knijpen.

Ongeduldje, waar ben je?????

Nou, bijna half 11, ik ga de fles maar es klaar maken en daarna in de auto.

Fijn weekend allemaal !

Kus, Jane
What matters most is how you see yourself
Hey Jane, haha first things first, forummen is ook héél belangrijk . Grappig wat je zegt over je mams wbt het rode, gezwollen tandvlees, dat zegt mijnes dus ook. Salomé lijkt wel een konijn zoveel als ze knabbelt (en nog hard ook! aauwie) en ze heeft van die flapjes vel ( ) op haar onderkaak. Maar haar luiers zijn nog normaal en dat zegt mijn mams dus ook, bij tandjes krijg je enorm vieze luiers . En ik ben ook wel redelijk van de go with the flow, maar het is wel prettig om hier herkenning te hebben. Veel plezier vandaag!
Hi Jane, Goed weer van je te horen. Ik ben vooral heel erg druk met de afwikkeling van een en ander. Ik moet nu gaan onderhandelen over mijn nieuwe arbeidscontract en over de ontbinding van het oude. En onderhandelen is toch al mijn favoriete bezigheid, not! Maar goed, probeer dus alles op een rijtje te krijgen en er zo gunstig mogelijk uit te komen en daar zit m'n hoofd best vol mee moet ik zeggen. Oh, en natuurlijk met het regelen van opvang voor Carlijn. Ik denk dat de korte tijd thuis me daarna wel gaat aanvliegen.

hey hey,

ff snel een berichtje...ik ben druk aan het werk

hier gaat het zijn gangetje. kees is dinsdag en woensdag vrij geweest hebben we met zijn 3tjes leuke dingen gedaan. we dinsdag avond zijn we naar alles is liefde geweest. echt een super film!!! we hebben nog een coctailtje op en zijn daarna super vrolijk naar huis gegaan!! ik ben ook sinds donderdag druk aan het knutselen. ik ben mijn eigen kerst kaarten aan het mkn....ik hoop dat ik iedereen straks een kaartje kan sturen. Met zoë zijn we een beetje aan het uitvinden welke voeding ik nou het beste kan laten vervalen. het lijkt het makkelijkste de middelste voeding want dan krijgt ze toch een fruit/groentehapje en dan melk. ik heb net de vriend van mijn zwangere collega zijn kop gegeven...hij vind het eng om haar buik aan te raken bang dattie de baby pijn doet. of zijn fontanelletje in zou drukken. ik moest daar wel smakelijk om lachen. ik heb juist verteld dat het zo bijzonder is om de baby te voelen en dattie ook veel tegen hem moet praten.

morgen ga ik behangen bij mijn broer en gaat kees op zoë en mijn neefje passen. ik ben benieuwd of tie dan nog steeds voor een 2e wil. dat is de discussie tegen woordig. ik wil nog even wachten hij wil gelijk voor de volgende

echt erg ik zit telkens het schermpje van viva weg te klikken als er weer iemand aan de balie komt.....ik ga maar snel weer wat doen!!!!!

groetjes marianne

goedemorgen!

de AB werkt !

véél geschreven hier,

te veel om te reageren op deze vroege ochtend.

Hoewel, tandjes/luiers/rode bobbels....

houdt vieze luier een waterige gele brei in?

Zo'n 3x in 10uur?

Ik zal zo haar kaak maar eens goed inspecteren,

want wie weet is het hier wel zo ver

(zou de nachtelijke akties ook verklaren misschien)

Puur dingen in mond stoppen zegt niets,

vandaar ook de wijze woorden van de oma's hier denk ik....

Met mond ontdekken gaan ze sowieso doen nu!

Ook het miepen hoort er sowieso bij rond deze leeftijd, zie het leuke sprongen-boek!

en ja emmetje....ik hou het ook op een sprong

en lees dan vast over wat ze er ná kan!

Dat geeft wat houvast in dit gerommel.

Mijn zus is er (ligt nog te maffen )

gisteren met ilse gaan zwemmen!

Was leuk, behalve dat ze steeds begon te huilen als de badmeester (met baard!) in de buurt kwam!

Ook de nodige slokken water ingeslikt geloof ik, wat dan misschien die luiers weer verklaart !?

Fijne dag vandaag,

ook naar de intocht van Sinterklaas kijken !?

Daar verheug ik me al zó lang op!

"láter met mijn dochtertje/zoontje naar de intocht kijken"

en LATER is gewoon lekker NU !!!!!

....oooO...........

....(....)...........

.....)../...oooO...

....(_/.....(....)...

..............)../....

.............(_/.....

......................

....oooO...........

....(....)...........

.....)../...oooO...

....(_/.....(....)...

..............)../....

.............(_/.....

......................

....oooO...........

....(....)...........

.....)../...oooO...

....(_/.....(....)...

..............)../....

.............(_/.....

.......................

... I WAS ..........

.......... HERE ....

..LEAVING MY ...

FOOTPRINTS ON

..............PAGE 1)
Hallo allemaal, Hier nog even een latertje.

heb gisteren de eerste bestelde kleertjes van marktplaats thuisgestuurd gekregen. Leuk! En heel toevallig zit er een t-shirtje van name-it bij. Had deze al besteld voordat jullie er mee kwamen. Als het goed is krijg ik volgende week de volgende lichting.

@ Catpower: Kan jou niet mailen want heb je e-mailadres niet. Die eerste doorstuurmail heeft een angel gedaan, daar had ik mail heengestuurd en zij heeft deze naar iedereen gestuurd. Dus je zal echt aan t werk moeten. Wel wat afgevallen maar niet enorm, helaas pindakaas. Nah ja, moet zeggen dat ik nog steeds (gestaag dat wel) aan het afvallen ben, dus t gaat goedkomen.

@ Marianne: He crea-bea Hoe was het behangen vandaag? En hoe denkt K nu over een tweede, nog steeds hetzelfde of heeft tie zich bedacht?

@ Marit: Super dat ab aanslaat. Geen sinterklaas gekeken hier, was t leuk? En Ilse aan de tand kaak gevoeld?

@ Jane: koffiezetapparaat was niet kapot, ik was gewoon niet wakker. Gelukkig zal ik niet al te lang daarna het licht en kon ik eindelijk mijn zwarte bakje drinken. Hoe was het gisteren met je foumvriendinnetje, gezellig gehad?

@ Malar: Succes met de onderhandelingen. Vind ik ook altijd een wat minder favoriet onderdeel.

@ Emmetje: Nog aan t feesten momenteel? Hier nog zo'n House-fan, heerlijk programma.

@ Utregmeissie: Geen babyboom hier. Hoor er veel over maar nog nooit gezien. Is het aan te raden dan om te kijken? Kwam er gister achter dat de lama's weer is afgelopen dus heb weer tijd voor andere dingen op vrijdagavond.

@ Peetje: Mooi dat Femke zo goed gegroeid is! Hoe is t nu, beetje bijgekomen vandaag?

Punkertje en Diddle ook alles goed?

M is vanavond naar wedstrijd Ned-Lux geweest (uitje van werk) dus die zal zo met een uurtje ook wel thuis zijn. Ga zo ook maar eens naar bed. Trusten allemaal!
hey hey,

Zoë heeft net haar eerste liga op. ze vond het toch lekker. na een halve wilde ze nog meer dat maar niet gedaan. gister is het goed gegaan met opppassen. toen ik na 2 uurtjes thuis kwam (hij bleef nog een paar uurtjes) is kees gauw naar de stad gevlucht......hij wil nu ook nog even wachten voor de volgende

Baby boom doe ik speciaal opnemen omdat ik ook house niet wil missen. ik vind wel dat er veel gevallen voor bij komen waar bij het niet lukt dan waar het wel lukt. dus als je bezig bent voor een kleintje lijkt het haast of het normaal is dat het niet meer uit je zelf lukt.

Metis: leuk he nieuwe kleertjes. mijn moeder kan het niet laten om maar te blijven kopen. een t-shirtje van name-it?? ik heb wat gemist zeker....gebeurd wel vaker

Marit: het zal wel een verlichting zijn dat de ab werkt. de bobbeltjes en het bijten zijn hier ook vol op aan de gang. als ze een beetje op haar grote neef lijkt heet ze de komen de 4 mnd geen tandjes.

nu dat zoë haar fruit/groent hap heeft wil ze steeds minder voedingen. als ik haar laat bepalen wanneer ze drinkt zit ze nog maar op 3 melkvoedingen.......dat is toch veel te weinig of ligt dat nou aan mij???

iedereen een

ms tot morgen
Hey hey

ik ... alias De Gek

stond vanmorgen om 9uur te blauwbekken bij de mountainbike!

Al fietsend/zwetend/hijgend werd ik wel warm gelukkig en om 11:30 smaakte de koffie met appelgebak en vééél slagroom heerlijk!

De zogenaamde vrouwentocht van de club van Vin.

Nu warm onder de douche geweest en greys anatomy aan het kijken, daarna open haard aan en in Harry Potter verder!

Hoe is jullie weekend?

Marianne, ik zou Zoë alleen groente/fruit geven als het toevallig uitkomt naast haar 4 flesjes hoor!

Tot een half jaar heeft ze toch wel 4x een voeding nodig eigenlijk, gr/fr is nog niet belangrijk.

Als je toch wil oefenen met het eten van een lepeltje kan je evt. de voeding indikken met rijstebloem? Geef je haar de melk als pap.

Hallo allemaal,

Femke heeft vandaag niet zo'n zin om te slapen geloof ik... Ze was om kwart over negen wakker. Toen heb ik haar maar in de box gelegd. Een uurtje later heb ik haar pas wat gegeven. Om half twaalf maar weer in bed gestopt waar ze nu de hele tijd ligt te brabbelen/jengelen/mopperen. Nou ja, het kan nooit lang meer duren voor ze in slaap valt (hoop ik).

De laatste dagen wordt ze 's nachts weer wakker. Van donderdag op vrijdag 3 x 's nachts (en ik moest vrijdag werken, heel fijn). Ze viel wel steeds weer uit zichzelf in slaap dus ik kon in bed blijven liggen, maar ik werd wel steeds wakker. Maar de laatste paar dagen komt ze 's nachts weer voor een voeding (ze krijgt nu weer 7 x de borst) en ze is ook iets stiller, ligt niet zo in de box te spelen als anders. Ik denk dat er weer een sprongetje zit aan te komen. Als wij naar haar toe gaan is ze wel helemaal blij. Gisteren heeft ze voor het eerst (en laatst tot nu toe) hardop gelachten. Echt leuk, hopelijk gaat ze dat snel vaker doen.

Gisteren zijn we op kraamvisite geweest. Ik had gedacht dat ik Femke dan wel klein zou vinden vergeleken met hem, maar dat viel nog mee. Hij was ook wel helemaal ingepakt, dus dan zie je het niet zo goed. De kraamvrouw was al haar kilo's alweer kwijt, en dat een week na de bevalling!! Ze was ook maar 7 kilo aangekomen. Hmmm, ik ben helemaaaaal niet jaloers hoor. Bij mij zitten er nog steeds 4 kilo teveel, verdeeld over m'n heupen, billen en buik. Ik heb nog steeds de hoop dat ze er vanzelf afgaan door de borstvoeding, maar ik denk dat ik er toch maar iets voor moet doen...Ik heb ook ergens gelezen dat er bij sommige vrouwen wat extra vet blijft zitten doordat ze borstvoeding geven en dat dat er (vanzelf?) afgaat als ze met de bv zijn gestopt. Ach ja, we zullen wel zien...

Catpower, heb je er zin in om weer naar Nederland te verhuizen? Ga je naar de stad Groningen verhuizen of naar de provincie? Je man/vriend komt dus uit Denemarken begrijp ik? Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden. Hoe heb je hem eigenlijk leren kennen?

Jane, ja aan de ene kant vind ik het wel goed dat ze ook kan slapen als er lawaai om haar heen is, maar aan de andere kant, ze slaapt dat natuurlijk toch lang niet zo goed als dat ze in een bedje ligt. Ik zal eens vragen of ze haar ook wel eens in het bedje proberen te leggen. Volgens mij hebben ze dat tot nu toe maar één keer gedaan.

Was het nog gezellig vrijdag met je forum-vriendinnetje? Vast wel.

Utregmeissie: hoe gaat het met kolven? Bij mij blijft het ook een geploeter om de benodigde ml's bij elkaar te kolven. Hoeveel flesjes van 180 ml krijgt ze mee? Femke krijgt 3 x 150 mee waar ze tevreden mee lijkt. Meer mag ze ook niet anders vlieg ik door m'n voorraad heen. Want ik kolf per dag ongeveer 2 flesjes van 150, de resterende 150 ml moet ik dus uit m'n slinkende voorraad halen. Maar ja, de eerste week van december moet ik 3 dagen werken plus een dag cursus (waar ik ws niet echt kan kolven....) dus dan zal ik er wel zo'n beetje doorheen zijn...

En Marit, heb je Ilse nog geïnspecteerd op evt. doorkomende tandjes?

Metis, zien de kleertjes er nog allemaal goed uit? Leuk, dan heb je weer een heleboel denk ik?

Ik ben woensdag weer vrij, Femke gaat dat wel naar het kdv, dus ik denk dat ik maar weer eens ga shoppen voor haar. Blijft leuk om kleertjes te kopen vind ik.

Zo, ik zal maar eens posten. Femke slaapt inmiddels, maar ik heb ook een half uur over dit berichtje gedaan.

groetjes, peetje
.
.
Hé hallo,

Zeker rustigjes hier, iedereen weer aan het werk geweest zeker? Ik wel, hectisch dagje maar wel weer gezellig gehad. Hebben zitten verzinnen (tijdens werken door) wat we zaterdag aan gaan doen, hebben namelijk een feest (lustrum uwv) Leek ons wel leuk met z'n allen bepaalde stijl aan te doen. Nog geen ideeen overigens dus mocht iemand goed plan hebben....!

Lekker weekend gehad ook, zaterdagnacht kwam M 02:45 ergens thuis. Hij moe ik inmiddels klaarwakker en totaal over m'n slaap heen. Maar tis goedgekomen ben uiteindelijk toch in slaap gevallen. Gisteren zijn vrienden van ons op bezoek geweest, was erg gezellig.

@ Punkertje: Eva doet dat ook wel inderdaad. Zet ze veel kracht en duwt dat koppie echt zo ver mogelijk omhoog. Maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus kijk nergens van op.

@ Peetje: Ja, kleren zien er nog perfect uit. Alleen aan broekje kan je wel zien dat het gewassen is maar niet storend zeg maar.

Dus nog 4 kg te gaan, ik nog 6 inmiddels (eigenlijk 8 als ik op hetzelfde gewicht wil zitten als op die foto van M en mij maar ben dik tevreden met die 6)

@ Marianne: Haha ik mis ook zovaak wat, komt bekend voor. Maar ging over tenger maar lang lijfje van Eva en dat dat zo lastig is met kleertjes. Kreeg als advies kleertjes van Name-It. Zo ben je weer helemaal bij.

Zo, ga lekker even bankhangen. Schrijf morgen wel weer want dan ben ik vrij, heb ik er alle tijd voor.

Laterrrrr
goedemorgen!

wie was hier ook alweer degene die verhaal van HarryPotter verklapte ?

hihi, die begon met "niet verder lezen"

en dat deed ik toen wel !

Nouja, ik heb net het boek uit... súper spannend!

Wat we gisteren nou hadden met Ilse !?

om 15uur de fles helemaal gedronken, niets aan de hand.

Toen van 16 tot 19 geslapen en toen heel hevig verzet toen fles in zicht kwam! Echt overstuur, krijsen en overstrekken!

Tja, toen maar eerst in bad gegaan met idee om daarna in haar kamertje alsnog de fles te geven. Maar nee, ook toen gekrijs en uiteindelijk maar zonder voeding in bed gelegd waar ze na nog geen minuutje in diepe slaap was.

We waren als de dood voor nachtelijk gedoe dus!

Maar, om 6:30 pas wakker!!!??

Net om 6:45 gewoon weer de fles gedronken.

Vreemd. Herkenbaar voor iemand hier?

Bij vriendin van ons was dit afgelopen weekend bij haar zoontje ook zo.

Die had in de loop van de dag erna (vandaag dus voor ons?) hoge koorts ... ik ben benieuwd!

Ik ben gelukkig vrij vandaag, dus kan ik haar mooi zelf vertroetelen.

Punkertje, wat ben jij toch altijd druk bezig!

Spannend volgende week woensdag, vooral voor jullie.

Hier trouwens ook een kind met sterkere buikspieren dan ik heb!

(dat kan al hééél snel trouwens ;) )

Peetje, hoe is het bij jullie met de nachten?

Metis, plannen vandaag?

Zo ik kom ook weer langzaam boven water *gaaap* Ik word oud haha. Twas echt een superweekend afgelopen weekend, supergeslaagd.

Ik heb wel bijgelezen, even kijken wat ik onthouden heb

Punkertje, Salomé heeft ook enorme buikspieren, ze trekt zich overal aan op, vooral aan haar shirt, ze wil zichzelf dan aan haar shirt omhoog trekken

Marit, Ilse heeft dus maar 3 voedingen gehad en ze werd pas rond half 7 wakker? Wowie, misschien zat ze nog vol van evt groente of fruit? Hopelijk voelt ze zich goed vandaag en krijgt ze geen koorts.

Metis, leuk is dat he nieuwe kleertjes, fijn dat het allemaal zo goed past. Ik vind jurkjes ook altijd ideaal, die kunnen al gauw meestal.

Marianne, die Zoë...hoe krijgt ze die liga weg eigenlijk, zuigt ze hem op ofzo, of doe je em door het fruit? Lekker crea hoor eigen kerstkaarten maken.

Peetje, hoe gaat het met kolven? Is je productie nog steeds op peil? Knap hoor!

Jane, hoe is het met Laura, voelt ze zich weer beter?

Hey oude taart !

ilse had gisteren géén fruit of groente op !

kan er nogsteeds niet helemaal bij dat ze het dus zo lang gered heeft zonder voeding.

Vanaf vandaag krijgt ze toch maar altijd een extra hapje !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven