Bijna jarig en weinig geld, wat nu?

06-09-2010 09:59 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag forummers,

Volgende week woensdag word ik 21, jaja. Aangezien het een gelegenheid is die ik en vriendlief niet zomaar voorbij willen laten gaan ga ik mijn verjaardag dus vieren. Dit zal twee keer plaats vinden, een keer met vrienden en een keer met familie (we hebben een klein huisje en alles past niet in een keer).

Nu hebben we de afgelopen maanden nog al wat financiele tegenvallers gehad, en we wonen hier ook nog niet zo lang (huis kost dus ook nog veel geld), maar ik wil m'n bezoek tóch graag verwennen. Ik sta erom bekend dat ik me nogal graag uitsloof voor m'n gasten qua hapjes.

Nu heb ik door een blog sowieso al besloten dat ik de bokkenpootjes taart ga maken, en laat dus iedereen ook pas vanaf de koffie komen. Met m'n vrienden wordt het alleen borrelen, dat scheelt dus ook weer.

Goed, qua familie zit ik op zo'n 22 man. Alleen m'n zus komt helaas eten, de rest heb ik vast gezegd dat dat dit keer even niet gaat gebeuren. Of denken jullie dat ik juist iedereen moet laten komen eten? Dacht dat het me juist zo veel geld uit zou sparen.

Goed, daarbij komt dat een van mijn liefs nichtjes suikerziekte heeft, dus voor haar apart wil ik ook nog wat halen/maken.

Het feest erna, de zaterdag, met m'n vrienden doe ik alleen een borrel. Dit zal nog een keer ongeveer net zoveel mensen zijn.

M'n verjaardag uitstellen wil ik niet, dus da's geen goed idee voor degene die zich dat halverwege mijn verhaal bedacht ;).

Goed, om een lang verhaal samen te vatten. Heeft er iemand tips voor lekkere en goedkope hapjes? Ik maak graag zelf! En eventueel tips voor lekkere dingetjes bij bijv. een Lidl of Aldi? Of wijntips bij die winkels?

Alvast bedankt voor de hulp!
Wijn kun je heel goed kopen bij de Lidl en Aldi, goedkoop maar wel lekker.
Stressed is just desserts spelled backwards
Wat is je budget? Zijn het enorme zuiplappen? Of juist niet?
Ik zou bv geen sterke drank kopen.
Hoeveel heb je ongeveer te besteden voor je verjaardag ?
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
Misschien American party? Ik neem aan dat iedereen weet dat jullie ff krap zitten...En dat is toch ook niets om je voor je te schamen?

In elk geval alvast: van harte! En een hele fijne verjaring
Nope
Sowieso even in de reclamefolders kijken van de diverse supermarkten wat waar in de aanbieding is. En dat dan op de fiets gaan halen, anders ben je je geld weer kwijt aan benzinekosten.

Echt supergoedkoop zijn bitterballen en frikandellen in stukjes snijden (je wou goedkoop, geen culinaire hoogstandjes). Verder gewoon ouderwets toastjes, zelf laten smeren.
Voor bij de koffie:

soesjes. evt feestelijk gemaakt door ze in glazuur te dopen en er hagelslag op te doen. Voor je nichtje: plakje bladerdeeg, daar stukjes appel op, gewelde rozijnen en evt gehakte hazelnoten, flapje dichtvouwen, eigeel erop, 15 -20 min in de oven. Of een saucijzenbroodje.

Hapjes: chips met dips. Tortillachips met salsa, quacamole, paprikachips met knoflooksaus, 'staafjes' komkommer en wortel neerzetten, suacijzenbroodjes in stukjes snijden en die als hapje erbij zetten. Haal bij de ap 2 pakken mini-mix en kieper die in de frituur.
Geld vragen als kado
Ja mijn vrienden zijn enorme zuiplappen, en qua wijn ben ik vooral benieuwd. Bier is niet zo'n punt, we hebben altijd een bepaald biermerk wat ze hier bij c1000 verkopen wat absoluut niet onder doet voor Heineken.

Verder qua budget, het is niet zo ernstig dat ik op dit moment een budgetteringsplan oid moet maken (al is het sowieso wel een goed idee om van tevoren een bepaald bedrag vast te stellen!!! Heb alleen geen idee wat ik dan moet aan houden...).

Ik wil gewoon zo voordelig mogelijk een leuke verjaardag vieren (ik kijk er echt als een klein kind naar uit sinds jaren).

Zie hier zeker al een aantal supertips bij staan. Die soesjes lijken me ook al erg leuk. Mini mix is ook een goed idee.

Chips met dips is idd ook leuk. Alle receptjes en ideetjes zijn in ieder geval welkom!

Qua wijn was ik benieuwd of iemand een bepaalde rosé erg lekker vind van de ali/lidl. Wordt toch wel het meest gedronken hier. Misschien moet ik een kleine voorproeverij houden ;).
Ik zou het op een amerikaanse manier doen, dat iedereen wat meeneemt. Ik zou geen koffiebezoek doen. Ik zou die groep komen laten eten, iedereen neemt iets mee wat bij een buffet past.

Dat zou mijn keuze zijn. (nou ik zou het niet vieren of later maar omdat je het perse wil vieren zou ik dat dan doen)

Wel vermelden dat ze ipv een kadootje wat te eten en drinken meenemen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Van die mini`s voor in de frituur. Bladerdeeghapjes met knakworst. Chips met een dip. Zoute stengels zijn ook niet duur. Toastjes met beleg van de aldi.
Ah, dat ga ik ook even overleggen. Gewoon een soort buffet bij mij thuis en dan iedereen wat voor mij laten koken :D:D:D. Scheelt ook een hoop werk ;). Even kijken wat vriendlief hiervan vindt. Leuk idee!
Of je stelt het feestje uit en viert het volgende maand, als je dan uitzicht hebt op wat meer financiële ademruimte.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:keeprunning schreef op 06 september 2010 @ 10:07:

Geld vragen als kado Ja, absoluut! ;)
Goedkope hapjes vind ik bijvoorbeeld 'kabouterpiemels'.

Cocktailworstjes in bladerdeeg. Kost weinig en veel mensen vinden het een lekker hapje voor bij de borrel.
quote:Confiture schreef op 06 september 2010 @ 10:15:

Ah, dat ga ik ook even overleggen. Gewoon een soort buffet bij mij thuis en dan iedereen wat voor mij laten koken :D:D:D. Scheelt ook een hoop werk ;). Even kijken wat vriendlief hiervan vindt. Leuk idee!

Mijn vriendin doet vaak zoiets en is altijd een groot succes. Heerlijke gevarieerde hapjes. Je kan dat zelf ook een beetje sturen door een lijst te maken en mensen uit die lijst een gerecht te laten kiezen.

En iedereen wat te drinken meenemen. Ja zelf maak je ook natuurlijk wat warme dingen. Ik heb er leuke ervaring mee bij vriendin.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik dacht ook meteen aan een american party! Dat doen wij wel eens in de zomer met BBQ, iedereen neemt dan wat mee, en dan blijven de kosten erg beperkt.

Mag je nichtje helemaal geen suiker? Het is namelijk niet meer zo dat je als je suikerziekte hebt, je per definitie helemaal geen suiker meer mag. Ligt volgens mij wel aan de soort diabetes, maar als ik weet dat ik een stukje taart ga eten dan spuit ik gewoon even wat meer insuline.

Verder vooral niet teveel inkopen hoor! Ik heb altijd veeeeeeel te veel bij feestjes, dan blijft gewoon meer dan de helft over. Gewoon simpel denken: Als iets op is, is het op. Dan eten/drinken ze maar even wat anders.

Alvast een fijne verjaardag!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Oh, sorry. Bericht van Flashy over het hoofd gezien!
quote:scroppino schreef op 06 september 2010 @ 10:17:

Goedkope hapjes vind ik bijvoorbeeld 'kabouterpiemels'.

Cocktailworstjes in bladerdeeg. Kost weinig en veel mensen vinden het een lekker hapje voor bij de borrel.Das wel heel 'goedkoop' idd, hahaha! Ik kende ze alleen als 'pigs in blankets'...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
@ Scroppino

Haha, dat geeft niks, want nu kan ik dus mooi wel kabouterpiemels serveren in plaats van knakworstjes in bladerdeeg!
@Soezie81

Ze heeft heel erg en oncontroleerbare suiker, dus ik denk dat ik het best m'n schoonzus even kan raadplegen wat dat betreft. Vond die bladerdeegreceptjes ook een goed idee, even vragen of ze dat mag.
@ Spijker

Ik zit al een maand of twee mezelf op te vreten dat ik eindelijk jarig ben. Vond er al jaren niets meer aan, maar nu heb ik er zo zin in. Komt misschien ook door ons eigen huisje enzo. Kan gewoon niet wachten ;).
Qua wijn is de wijn van de C1000 (huismerk) toch echt het goedkoopst. Een liter voor 2,99. Persoonlijk vind ik deze ook het lekkerst.

Qua hapjes

boterhamworst met augurk, gevulde eieren, chips, toastjes met goedkope smeersels, snijworst in een toeter vouwen en daar huzarensalade in, witbrood kipfilet en sla.

Ik zou 1 suikervrij gebakje bij de bakker halen, verder kan je zelf appeltaart maken, mochoutaart of kwarktaart. Scheelt ook altijd. Of slagroomsoesjes idd.

Heb nu de C1000 folder op schoot en ga kijken wat de aanbiedingen zijn.

Pakken taksi 1+1 gratis...

gesneden kipfilet in pakje is ook in de aanbieding

Ah! De c1000 halve vlaai 1+1 gratis!

Amstel is trouwens ook in de aanbieding krat voor 7.83. Koopje!

Smiths zoutjes 1+1 gratis, maar chips huismerk blijft goedkoper.

Voor de rest geen feestartikelen.

Als je meer mensen uit wilt nodigen voor het eten zou ik een hele grote pan macaroni maken. Lekker en goedkoop!
@Marielle

En laat de C1000 nou net nog geen 10 meter lopen zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven