Dezelfde dag jarig als.....
maandag 6 september 2010 om 17:43
quote:tuffers schreef op 06 september 2010 @ 17:35:
Ik op 5 december en ik kan je zeggen dat ik het vréselijk vind "op dezelfde dag jarig te zijn als Sinterklaas". Altijd, overal en eeuwig worden daar opmerkingen over gemaakt. Aan de telefoon, bij de Belastingdienst, bij de dokter, noem maar op.
En ik zeg dan: nee, op dezelfde dag als Walt Disney of Marianne Weber
Ach de officiele verjaardag is 6 december. Zijn alleen nog zo weinig die het nog weten . Zo heb ik het nog wel geleerd.
Sinterklaas
Op 5 december is het in Nederland sinterklaasavond. Zo'n 65% van de bevolking viert dan de 'verjaardag' van Sinterklaas en men geeft elkaar uit naam van de goedheiligman cadeautjes. Ten onrechte denkt men vaak dat dit een eeuwenoude traditie is. Het feest van Sint-Nicolaas bestaat weliswaar al meer dan 700 jaar, maar veel elementen van de huidige sinterklaasviering hebben pas vanaf omstreeks 1850 vorm gekregen. Zo is de nu algemene sinterklaasavond of pakjesavond in huiselijke kring op 5 december van betrekkelijk recente datum. Volgens de heilige kalender van de katholieke kerk is 6 december de gedenkdag van de heilige Nicolaas en nog tot na de Tweede Wereldoorlog vonden kinderen op de morgen van 6 december de geschenken die Sinterklaas hen had gebracht. Zoals bij zoveel feesten, werd echter ook de vooravond van de eigenlijke feestdag bij de viering betrokken: sinterklaasavond. Dan hadden volwassenen een gezellig samenzijn. In gegoede kringen, en vooral in de steden, gaven volwassenen elkaar op die avond al in de negentiende eeuw geschenken.
Ik op 5 december en ik kan je zeggen dat ik het vréselijk vind "op dezelfde dag jarig te zijn als Sinterklaas". Altijd, overal en eeuwig worden daar opmerkingen over gemaakt. Aan de telefoon, bij de Belastingdienst, bij de dokter, noem maar op.
En ik zeg dan: nee, op dezelfde dag als Walt Disney of Marianne Weber
Ach de officiele verjaardag is 6 december. Zijn alleen nog zo weinig die het nog weten . Zo heb ik het nog wel geleerd.
Sinterklaas
Op 5 december is het in Nederland sinterklaasavond. Zo'n 65% van de bevolking viert dan de 'verjaardag' van Sinterklaas en men geeft elkaar uit naam van de goedheiligman cadeautjes. Ten onrechte denkt men vaak dat dit een eeuwenoude traditie is. Het feest van Sint-Nicolaas bestaat weliswaar al meer dan 700 jaar, maar veel elementen van de huidige sinterklaasviering hebben pas vanaf omstreeks 1850 vorm gekregen. Zo is de nu algemene sinterklaasavond of pakjesavond in huiselijke kring op 5 december van betrekkelijk recente datum. Volgens de heilige kalender van de katholieke kerk is 6 december de gedenkdag van de heilige Nicolaas en nog tot na de Tweede Wereldoorlog vonden kinderen op de morgen van 6 december de geschenken die Sinterklaas hen had gebracht. Zoals bij zoveel feesten, werd echter ook de vooravond van de eigenlijke feestdag bij de viering betrokken: sinterklaasavond. Dan hadden volwassenen een gezellig samenzijn. In gegoede kringen, en vooral in de steden, gaven volwassenen elkaar op die avond al in de negentiende eeuw geschenken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
maandag 6 september 2010 om 17:44
quote:tuffers schreef op 06 september 2010 @ 17:35:
Ik op 5 december en ik kan je zeggen dat ik het vréselijk vind "op dezelfde dag jarig te zijn als Sinterklaas". Altijd, overal en eeuwig worden daar opmerkingen over gemaakt. Aan de telefoon, bij de Belastingdienst, bij de dokter, noem maar op.
En ik zeg dan: nee, op dezelfde dag als Walt Disney of Marianne Weber Sinterklaas is op 6 december jarig.
Ik op 5 december en ik kan je zeggen dat ik het vréselijk vind "op dezelfde dag jarig te zijn als Sinterklaas". Altijd, overal en eeuwig worden daar opmerkingen over gemaakt. Aan de telefoon, bij de Belastingdienst, bij de dokter, noem maar op.
En ik zeg dan: nee, op dezelfde dag als Walt Disney of Marianne Weber Sinterklaas is op 6 december jarig.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
maandag 6 september 2010 om 17:45
quote:NymphadoraTonks schreef op 06 september 2010 @ 17:39:
[...]
Heb je die gemist? Als professioneel klapstoelstaalalklaarhoordame?
Maakt jouw moeder trouwens nog van die leuke jurkjes?
Ik vrees dat ik dat inderdaad gemist heb, tsk, zal wel op vakantie geweest zijn.
Oooh die jurkjes jaaaaaa! We hebben er pas nog de blits mee gemaakt in Spakenburg. Ik kan jouw email niet vinden mocht je een bestelling willen plaatsen, weet nog wel dat het met mevrouw.... begon maar verder niet, maar misschien heb je de mijne nog wel.
[...]
Heb je die gemist? Als professioneel klapstoelstaalalklaarhoordame?
Maakt jouw moeder trouwens nog van die leuke jurkjes?
Ik vrees dat ik dat inderdaad gemist heb, tsk, zal wel op vakantie geweest zijn.
Oooh die jurkjes jaaaaaa! We hebben er pas nog de blits mee gemaakt in Spakenburg. Ik kan jouw email niet vinden mocht je een bestelling willen plaatsen, weet nog wel dat het met mevrouw.... begon maar verder niet, maar misschien heb je de mijne nog wel.
maandag 6 september 2010 om 17:47
quote:Ainne schreef op 06 september 2010 @ 17:45:
[...]
Ik vrees dat ik dat inderdaad gemist heb, tsk, zal wel op vakantie geweest zijn.
Oooh die jurkjes jaaaaaa! We hebben er pas nog de blits mee gemaakt in Spakenburg. Ik kan jouw email niet vinden mocht je een bestelling willen plaatsen, weet nog wel dat het met mevrouw.... begon maar verder niet, maar misschien heb je de mijne nog wel.
De rest is mijn voornaam. Als je die tenminste nog weet.
Ik mail je straks wel even.
[...]
Ik vrees dat ik dat inderdaad gemist heb, tsk, zal wel op vakantie geweest zijn.
Oooh die jurkjes jaaaaaa! We hebben er pas nog de blits mee gemaakt in Spakenburg. Ik kan jouw email niet vinden mocht je een bestelling willen plaatsen, weet nog wel dat het met mevrouw.... begon maar verder niet, maar misschien heb je de mijne nog wel.
De rest is mijn voornaam. Als je die tenminste nog weet.
Ik mail je straks wel even.
Het Viva forum is papaja.
maandag 6 september 2010 om 17:49
maandag 6 september 2010 om 17:55
quote:Poezewoes schreef op 06 september 2010 @ 17:44:
[...]
Sinterklaas is op 6 december jarig.
Ik ben blij dat jullie het allemaal wél weten Uiteraard ben ik ook van de zesde december op de hoogte, maar heel veel mensen niet. Ik ga de tip van BGB maar eens opvolgen, mensen aan de telefoon zeggen "wie is dat, Sinterklaas".
Ach, mijn moeder is juf en die zegt altijd tegen de kinderen dat ze mij in haar schoen heeft gehad. Dát is dan wel weer een leuke
[...]
Sinterklaas is op 6 december jarig.
Ik ben blij dat jullie het allemaal wél weten Uiteraard ben ik ook van de zesde december op de hoogte, maar heel veel mensen niet. Ik ga de tip van BGB maar eens opvolgen, mensen aan de telefoon zeggen "wie is dat, Sinterklaas".
Ach, mijn moeder is juf en die zegt altijd tegen de kinderen dat ze mij in haar schoen heeft gehad. Dát is dan wel weer een leuke
maandag 6 september 2010 om 17:57
quote:Cateye schreef op 06 september 2010 @ 17:54:
[...]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas
6 december is de sterfdag van Sinterklaas
Jeetje, wat een ellende... Om dán juist jarig te zijn. Haha.
En waarom leren wij dan 6 december? Het zal toch niet waar zijn dat het dan tóch stiekem de 5e is?
[...]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas
6 december is de sterfdag van Sinterklaas
Jeetje, wat een ellende... Om dán juist jarig te zijn. Haha.
En waarom leren wij dan 6 december? Het zal toch niet waar zijn dat het dan tóch stiekem de 5e is?
maandag 6 september 2010 om 17:58
quote:tuffers schreef op 06 september 2010 @ 17:57:
[...]
Jeetje, wat een ellende... Om dán juist jarig te zijn. Haha.
En waarom leren wij dan 6 december? Het zal toch niet waar zijn dat het dan tóch stiekem de 5e is?
Omdat Sinterklaas helemaal niet dood is natuurlijk...
Hoe denk je dat je anders al die kadootjes krijgt??
[...]
Jeetje, wat een ellende... Om dán juist jarig te zijn. Haha.
En waarom leren wij dan 6 december? Het zal toch niet waar zijn dat het dan tóch stiekem de 5e is?
Omdat Sinterklaas helemaal niet dood is natuurlijk...
Hoe denk je dat je anders al die kadootjes krijgt??
maandag 6 september 2010 om 18:02