Dezelfde dag jarig als.....

06-09-2010 17:25 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er net achter dat ik op dezelfde dag jarig ben als Geert Wilders. En nu?

Ik schaam me dood. In mijn beleving is Geert de ergste, engste man die rondloopt hier in Nederland.

Hoe kom ik dit te boven?
quote:Elynn schreef op 06 september 2010 @ 17:41:

[...]

Nee, ik wil Viggo voor mij alleen.

Jij, hebt Prem. Wat ben jij gemeen
quote:Pauline65 schreef op 06 september 2010 @ 17:42:

[...]

De enige echte Sinterklaas is helemaal niet op 5 december jarig, maar op mijn verjaardag!6 december
quote:tuffers schreef op 06 september 2010 @ 17:35:

Ik op 5 december en ik kan je zeggen dat ik het vréselijk vind "op dezelfde dag jarig te zijn als Sinterklaas". Altijd, overal en eeuwig worden daar opmerkingen over gemaakt. Aan de telefoon, bij de Belastingdienst, bij de dokter, noem maar op.

En ik zeg dan: nee, op dezelfde dag als Walt Disney of Marianne Weber

Ach de officiele verjaardag is 6 december. Zijn alleen nog zo weinig die het nog weten . Zo heb ik het nog wel geleerd.

Sinterklaas

Op 5 december is het in Nederland sinterklaasavond. Zo'n 65% van de bevolking viert dan de 'verjaardag' van Sinterklaas en men geeft elkaar uit naam van de goedheiligman cadeautjes. Ten onrechte denkt men vaak dat dit een eeuwenoude traditie is. Het feest van Sint-Nicolaas bestaat weliswaar al meer dan 700 jaar, maar veel elementen van de huidige sinterklaasviering hebben pas vanaf omstreeks 1850 vorm gekregen. Zo is de nu algemene sinterklaasavond of pakjesavond in huiselijke kring op 5 december van betrekkelijk recente datum. Volgens de heilige kalender van de katholieke kerk is 6 december de gedenkdag van de heilige Nicolaas en nog tot na de Tweede Wereldoorlog vonden kinderen op de morgen van 6 december de geschenken die Sinterklaas hen had gebracht. Zoals bij zoveel feesten, werd echter ook de vooravond van de eigenlijke feestdag bij de viering betrokken: sinterklaasavond. Dan hadden volwassenen een gezellig samenzijn. In gegoede kringen, en vooral in de steden, gaven volwassenen elkaar op die avond al in de negentiende eeuw geschenken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:tuffers schreef op 06 september 2010 @ 17:35:

Ik op 5 december en ik kan je zeggen dat ik het vréselijk vind "op dezelfde dag jarig te zijn als Sinterklaas". Altijd, overal en eeuwig worden daar opmerkingen over gemaakt. Aan de telefoon, bij de Belastingdienst, bij de dokter, noem maar op.

En ik zeg dan: nee, op dezelfde dag als Walt Disney of Marianne Weber Sinterklaas is op 6 december jarig.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik zijn zoveel mensen vandaag jarig.

Maar wat heeft dat verder met jou te maken?
Er is nu even bezoek, dus ik kom er later op terug. De vraag: "hoe kom ik dit te boven", blijft staan.
quote:NymphadoraTonks schreef op 06 september 2010 @ 17:39:

[...]

Heb je die gemist? Als professioneel klapstoelstaalalklaarhoordame?

Maakt jouw moeder trouwens nog van die leuke jurkjes?

Ik vrees dat ik dat inderdaad gemist heb, tsk, zal wel op vakantie geweest zijn.

Oooh die jurkjes jaaaaaa! We hebben er pas nog de blits mee gemaakt in Spakenburg. Ik kan jouw email niet vinden mocht je een bestelling willen plaatsen, weet nog wel dat het met mevrouw.... begon maar verder niet, maar misschien heb je de mijne nog wel.
Dinand Woesthoff is vandaag ook jarig.

En nogmaals: Stel je niet zo aan.
quote:Ainne schreef op 06 september 2010 @ 17:45:

[...]

Ik vrees dat ik dat inderdaad gemist heb, tsk, zal wel op vakantie geweest zijn.

Oooh die jurkjes jaaaaaa! We hebben er pas nog de blits mee gemaakt in Spakenburg. Ik kan jouw email niet vinden mocht je een bestelling willen plaatsen, weet nog wel dat het met mevrouw.... begon maar verder niet, maar misschien heb je de mijne nog wel.

De rest is mijn voornaam. Als je die tenminste nog weet.

Ik mail je straks wel even.
Het Viva forum is papaja.
Nou, ik ben op dezelfde dag jarig als Justin. Justin Timberlake dus.

En op dezelfde dag als Beatrix, dat ook.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
En Septimus Severus is volgens wikipedia op mijn verjaardag overleden. Maar wat ik mij dan afvraag hebben ze daarbij de originele datum gebruikt, of hebben ze de datumcorrectie die in de middeleeuwen plaats vond er op toegepast. hmmm.
Och arme jij.

Ik deel mijn geboortedag en maand o.a. met Albert Einstein, Pieter van den Hoogenband, Quincy Jones, Billy Christal, Michael Caine, Herman van Veen, Kurt Rogiers, Celine Purcell Taylor Hanson en Jean van de Velde.

Best een gemêleerd gezelschap!
quote:NymphadoraTonks schreef op 06 september 2010 @ 17:47:

[...]

De rest is mijn voornaam. Als je die tenminste nog weet.

Ik mail je straks wel even.

Natuurlijk weet ik die, Aoibhe toch? Maar geen idee wat er achter de @ kwam.

Maar als je de mijne nog hebt, komt t wel goed dus!
Ik had nog niet eens op Wiki gekeken... Johann Strauss, Prins Albert van Monaco en Bokito zijn ook jarig op mijn verjaardag.

Bokito... Whahaha.

Overledenen zijn er ook, op deze dag...

Karl Marx, Mohammed Atta en P.C. Boutens bijvoorbeeld.

O ja, en het is Pi-dag.
quote:varuca schreef op 06 september 2010 @ 17:43:

[...]

6 decemberhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas

6 december is de sterfdag van Sinterklaas
quote:Poezewoes schreef op 06 september 2010 @ 17:44:

[...]

Sinterklaas is op 6 december jarig.

Ik ben blij dat jullie het allemaal wél weten Uiteraard ben ik ook van de zesde december op de hoogte, maar heel veel mensen niet. Ik ga de tip van BGB maar eens opvolgen, mensen aan de telefoon zeggen "wie is dat, Sinterklaas".

Ach, mijn moeder is juf en die zegt altijd tegen de kinderen dat ze mij in haar schoen heeft gehad. Dát is dan wel weer een leuke
Nou, jippie... ik ben op dezelfde dag jarig als Ad Visser... en ook als wijlen Oscar Schindler en Saddam Hussein....

Tis dat ik het nu net heb opgezocht... maarre... ik zit er niet mee hoor...
De ergste man van Nederland, schaam je dood. Wat dacht je van al die pedofielen, moordenaars en verkrachters.. :puke:
quote:Cateye schreef op 06 september 2010 @ 17:54:

[...]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas

6 december is de sterfdag van Sinterklaas

Jeetje, wat een ellende... Om dán juist jarig te zijn. Haha.

En waarom leren wij dan 6 december? Het zal toch niet waar zijn dat het dan tóch stiekem de 5e is?
quote:tuffers schreef op 06 september 2010 @ 17:57:

[...]

Jeetje, wat een ellende... Om dán juist jarig te zijn. Haha.

En waarom leren wij dan 6 december? Het zal toch niet waar zijn dat het dan tóch stiekem de 5e is?

Omdat Sinterklaas helemaal niet dood is natuurlijk...

Hoe denk je dat je anders al die kadootjes krijgt??
Als ik bij je in de buurt woonde kreeg je een stuk van mijn monchoutaart,om te vieren dat je jarig bent.

Wees blij met elk jaar erbij,en je hoeft tenslotte niet bij geert op de koffie ,en ik niet bij de kerstman.
quote:Taha schreef op 06 september 2010 @ 17:44:

Er is nu even bezoek, dus ik kom er later op terug. De vraag: "hoe kom ik dit te boven", blijft staan.Als die vraag blijft staan na voorgaande reacties, nou, dan ben ik blij dat ik niet zo bekrompen denk. Grow up!
Ik ben jarig met de prachtige

én met

Suri Cruise...prinses Annette en de stad Tilburg
Vraag me af wat Geert Wilders ervan zal vinden als hij erachter komt dat hij op dezelfde dag als TO jarig is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven