Allemaal beestjes

06-09-2010 16:37 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
En nee, gelukkig niet in mijn eigen huis, maar in dat van een vriendin. Na de vakantie vond ze wel duizenden..... tja, en dat is dus de vraag.

Ze zijn klein (denk bij klein aan mieren, iets kleiner zelfs). Ze zien er een beetje uit als kleine zwarte kevertjes en ze kunnen vliegen, maar ze zijn niet sterk, als je eraan komt vallen ze al dood neer. Ze komen voornamelijk ´s avonds binnen, maar overdag is het huis ook niet beestjesloos. Het zijn in ieder geval geen vlooien, geen vliegende mieren, geen luizen, geen motvliegen, geen meelwormen en geen zilvervisjes. Wie oh wie heeft enig idee wat het wel is?
Foto?
Foto maken en naar de vereniging voor entomologen mailen?
fruitvliegjes?
Vliegen ze echt of springen ze heel hoog?
*ik weet welke je bedoelt, maar geen idee hoe ze heten e.d.*
Misschien fruitvliegjes? Hoeft niet persé bij fruit voor te komen kan ook in de ventilatie zitten van je ramen. Deze kun je zo losklikken en schoonmaken.
weet je wat ik zie als ik gedronken heb

allemaal beestjes

zoveel beestjes om me heen

oh ik weet wel dat ik me nou zelf nep

want er zijn geen beestjes

maar ik zie beestjes om me heen

beestjes beestjes

op mn dekens in mn kussens kijk maar

in mn oren in mn neus en in mn haar

en ze lopen steeds door elkaar

beestjes beestjes

hele legers lopen daar over de grond

kijk ze rukken op langs het plafon

en de kamer draait maar in het rond

ohoh

weet je wat ik zie als ik gedronken heb

allemaal beestjes

beestjes beestjes

langs de drempel in een hele lange rij

door de sleutelgaten komen ze er bij

en ze kijken allemaal naar mij

beestjes beestjes

blauwe gele rooie alles zit er bij

likkebaardend komen zij steeds dichter bij

en ze loeren allemaal op mij

ohoh

weet je wat ik zie als ik gedronken

allemaal beestjes

ze komen zelfs als ik om me heen mep

duizend beestjes

allemaal beetjes omheen

beestjes beestjes

beestjes beestjes

beestjes beestjes

sorry, ik dacht direct aan dit liedje
Duizenden? Ligt er ergens een lijk ofzo?
Dat liedje hebben we al gezongen . En nee, het zijn geen fruitvliegjes. Ventilatieroosters zijn al schoon. Keukenkastjes ook trouwens.
Heb ik ook gehad na de vakantie. Had het raampje van de wc open laten staan (zit zo'n betonnen gedeelte voor, waardoor het inbraakproof is). Ze schijnen op stilstaand water/vocht af te komen (zoals in de wc pot). Bij mij waren ze na een dag rondmeppen en chloor in de pot weg.
Bij mij waren het trouwens wel van die motvliegjes, maar het kunnen ook bijv rouwmuggen zijn.
Rouwmuggen? Omdat er dus dan een lijk moet liggen Of heten die beesten niet daarom zo?
*googelt rouwmuggen*

Nee dus. Ze zijn echt klein, max 2 mm. En zien er uit als zwarte kevertjes, ze lijken dus niet op vliegen, muggen, mieren, wespen en bladluizen.
Al gekeken of je het online kan determineren bijv in het determinatielab van deze ongediertebestrijder?

http://www.ppd.nl/
Google eens op tripsen!
http://www.ahw.me/indexkevers.html

Zit ie hier misschien tussen?
Visje, ik zie vanalles wat er wel een beetje op lijkt. Alleen is het lastig te bepalen omdat de foto´s zo groot zijn .
kijk dan eens hier: dit gaat alleen over veelvoorkomende plaagdieren die te klein zijn om te identificeren:

http://www.ppd.nl/ppd/plaagdieren/te-klein.html
De frambozenkevers lijken. Maar die zijn niet zwart genoeg. En er staan geen frambozen in de tuin.

Ik ga nu een vriendinnetje van mijn dochter naar huis brengen en koken/eten. Tot later.
kakkerlakjes? Als je op ene volwassen exemplaar staat, willen de eietjes nogal eens uitkomen en dan heb je heeel veel kleine vliegende minikakkerlakjes...

Dit is me enkel een keer in Thailand overkomen.... Dacht opeens, wat ene hoop vliegjes :puke: Brrrrr.....
quote:Wintermuts schreef op 06 september 2010 @ 17:41:

kakkerlakjes? Als je op ene volwassen exemplaar staat, willen de eietjes nogal eens uitkomen en dan heb je heeel veel kleine vliegende minikakkerlakjes...

Dit is me enkel een keer in Thailand overkomen.... Dacht opeens, wat ene hoop vliegjes :puke: Brrrrr..... is het beestjes dag? Eerst spinnen nu deze.... brrrr
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Een aardige tijd terug was hier ook een topic over (geloof ik)
Dat zijn donderbeestjes.

Vorig jaar was ik een dagje weg geweest en had de deur opengelaten...mn hele muur zat onder en ik kon ze alleen met de stofzuiger verwijderen ook mn witte kat zat helemaal onder.

Ze komen gewoon met de wind mee en zijn amper een mm groot.
Ook niet. Jonge kakkerlakken lijken er niet op, donderbeestjes ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven