Haken is best leuk!
woensdag 14 juli 2010 om 14:25
Hallo!
Toen ik ziek was een tijdje geleden verveelde ik me zo dat ik mezelf met behulp van Youtube heb leren haken. En het is gewoon leuk!! ( En ook weer helemaal hip!)
Zijn er hier ook meer mensen die haken?
Op Youtube kun je zoeken op crochet om bepaalde steken te leren.
Ik koop mn wol/katoen/naalden meestal op de markt.
Mn volgende projecten gaan een laptopsleeve en een kraamcadeau voor een oud-collega worden.
Wie haakt er hier nog meer?
Even een handig tabelletje toegevoegd!
Youtube-filmjes!
Single crochet
Double Crochet
Triple Crochet
Half Double Crochet
Cirkel
Magic circle
Andere videos
DROPS instructievideos
Patronen:
Granny squares
Craftbits
Coats and Clark
zondag 5 september 2010 om 11:48
Baal wel van het feit dat het wit er zo doorheen komt. Moet ik nog iets op vinden. Ik vul ze op met goedkope watten die ik normaal gebruik om makeup mee af te halen.Het was een snel project, nu ik zie dat het leuk lukt wil ik een grotere in elkaar draaien en dan iets beter haken.. netter zeg maar...
zondag 5 september 2010 om 11:59
Haha, ik heb een kat die ook zo zeurt, alleen dat is een vuilnisbakkie .
Dat witte vind ik ook vervelend inderdaad. Ik gebruik fiberfill, maar ik het het af en toe ook dat de vulling er doorheen komt. Niet mooi
(wat zeg ik: ik vind het bij mijn projectjes gewoon heel lelijk.)
Het monstertje is grappig. Hij lijkt op van die monsters die al bestaan (geen idee hoe ze heten)
Hier schiet de helikopter niets op en ook mijn sjaal schiet niet op.
Dat witte vind ik ook vervelend inderdaad. Ik gebruik fiberfill, maar ik het het af en toe ook dat de vulling er doorheen komt. Niet mooi
Het monstertje is grappig. Hij lijkt op van die monsters die al bestaan (geen idee hoe ze heten)
Hier schiet de helikopter niets op en ook mijn sjaal schiet niet op.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
zondag 5 september 2010 om 14:08
Ja, volgens mij bestaan die monsters inderdaad en zijn ze ook nog eens superduur! Ik vind het leuk om er een te maken in de kleuren van ons interieur, of eentje voor mijn zusje op haar kinderkamer. Ze zijn echt heel erg makkelijk om te maken.
Over dat opvullen: misschien is het makkelijk om er een lapje tussen te doen, zodat de vulling niet uitsteekt. Ik ga het eens proberen met mijn volgende creatie. Bij heel kleine beestjes probeer ik de hoofdjes gewoon wit te houden, zodat je het niet zo ziet. Wat ook nog wel eens wil helpen is de vulling een beetje terug te duwen door vanaf de buitenkant met je naald door de gaatjes te duwen...
Over dat opvullen: misschien is het makkelijk om er een lapje tussen te doen, zodat de vulling niet uitsteekt. Ik ga het eens proberen met mijn volgende creatie. Bij heel kleine beestjes probeer ik de hoofdjes gewoon wit te houden, zodat je het niet zo ziet. Wat ook nog wel eens wil helpen is de vulling een beetje terug te duwen door vanaf de buitenkant met je naald door de gaatjes te duwen...
zondag 5 september 2010 om 21:20
Hier het monster! Mijne is een beetje anders geworden, maar was een eerste poging!
http://www.ravelry.com/patterns/library ... pincushion
nog een ander monster
http://www.ravelry.com/patterns/library ... pincushion
nog een ander monster
maandag 6 september 2010 om 23:17
Ben sinds vorige week dus begonnen met haken. Ik ben nu bezig met een babydekentje, maar wil ook graag een muts maken. Dat heb ik vroeger al eens eerder gedaan en ging toen best gemakkelijk. Alleen nu wil het dus niet meer! Iemand tips over hoe ik het beste kan vermeerderen en welke steek ik het beste kan gebruiken?
dinsdag 7 september 2010 om 09:44
quote:Kristin schreef op 06 september 2010 @ 23:17:
Ben sinds vorige week dus begonnen met haken. Ik ben nu bezig met een babydekentje, maar wil ook graag een muts maken. Dat heb ik vroeger al eens eerder gedaan en ging toen best gemakkelijk. Alleen nu wil het dus niet meer! Iemand tips over hoe ik het beste kan vermeerderen en welke steek ik het beste kan gebruiken?Meestal staat in een patroon prima beschreven hoe je moet meerderen. Bijvoorbeeld 2 stokjes in 1 stokje en dan weer 3 x 1 stokje in een stokje, en dit dan 1 hele ronde herhalen.
Ben sinds vorige week dus begonnen met haken. Ik ben nu bezig met een babydekentje, maar wil ook graag een muts maken. Dat heb ik vroeger al eens eerder gedaan en ging toen best gemakkelijk. Alleen nu wil het dus niet meer! Iemand tips over hoe ik het beste kan vermeerderen en welke steek ik het beste kan gebruiken?Meestal staat in een patroon prima beschreven hoe je moet meerderen. Bijvoorbeeld 2 stokjes in 1 stokje en dan weer 3 x 1 stokje in een stokje, en dit dan 1 hele ronde herhalen.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
dinsdag 7 september 2010 om 15:27
Nou daar ben ik weer, wat is er veel bijgeschreven!! Volgens mij ben ik ergens tot pag. 24 gekomen.
Was toen begonnen met een tas, maar die is nooit afgekomen...
Een vraagje: ik wil graag een sjaal gaan haken (dat lijkt me niet al te moeilijk). Kan iemand me hier een mooie (en vooral makkelijke) steek voor aanraden?
De stokjes snap ik nog wel met uitleg van youtube, maar veel ingewikkelder lukt me nog niet echt...
Was toen begonnen met een tas, maar die is nooit afgekomen...
Een vraagje: ik wil graag een sjaal gaan haken (dat lijkt me niet al te moeilijk). Kan iemand me hier een mooie (en vooral makkelijke) steek voor aanraden?
De stokjes snap ik nog wel met uitleg van youtube, maar veel ingewikkelder lukt me nog niet echt...
woensdag 8 september 2010 om 16:08
woensdag 8 september 2010 om 16:12
donderdag 9 september 2010 om 09:02
Ik lees al even mee met dit topic en ben zelf ook ondertussen weer beginnen haken, deed ik vroeger al wel eens maar was echt lang geleden. Wil graag simpel beginnen en heb boek gekocht met uitleg en verschillende steken. In dat boek staan dus geen patronen van mutsen, sjalen, knuffels e.d.. Er zijn blijkbaar voldoende sites waar die patronen wel in staan maar bijna allemaal engels en als ik bij patroon in nederlands nog moeite heb om te kunnen volgen lukt me dat in het engels zeker niet. Hoe doen jullie dat of zijn er toch nog meer nederlandse sites waar leuke dingen op staan, of titels van boeken waar ik ff mee verder kan ??
donderdag 9 september 2010 om 09:46
Gisteravond proeflapjes zitten maken. Door een grotere ketting te maken, te meerderen in de toeren etc. Uiteindelijk ga ik toch gewoon maar meer toeren maken, dan wordt ie qua ontwerp wel wat anders, maar het principe blijft t zelfde.....
Op ravelry staan volgens mij ook Nederlandse patronen en sommige bloggers schrijven ook Nederlandse patronen. Ik zou ff googlen op 'haakpatronen' of 'granny' met de specificatie dat de website uit Nederland afkomstig is....
Succes!
Op ravelry staan volgens mij ook Nederlandse patronen en sommige bloggers schrijven ook Nederlandse patronen. Ik zou ff googlen op 'haakpatronen' of 'granny' met de specificatie dat de website uit Nederland afkomstig is....
Succes!