Wegen is weten?

07-09-2010 12:40 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Is wegen weten? Steeds strenger wordt er gecontroleerd op bagage door luchtvaartmaatschappijen zoals RyanAir. Steeds meer mensen moeten boetes betalen omdat ze teveel in hun bagage zouden dragen. Hoe kun je nu het beste weten hoeveel kg bagage er in je tas, koffer of trolley zit?

Verder ben ik het ook helemaal met jullie eens hoor, qua bagagegezeur van de maatschappijen.
Goedkoop ticket = bagagegezeur.

Wil je geen bagagegezeur, moet je meer betalen.

Life is simple!
Extra bijbetaling is zo'n beetje het enige waar ze nog enigzins de marges op kunnen terugverdienen tussen recessies, prijsvechten en stijgende brandstofprijzen door...
oke, Conclusie: een bagageweger is van de baan. Nergens voor nodig, want je kan het gewoon wegen op de thuisweegschaal!
Briljant, Aad!

Haal je meteen je linkje weg?
quote:kitty elastic schreef op 07 september 2010 @ 13:19:

easyjet is ook zo mierenneukerig geworden over het gewicht..ik dacht dat je met Easyjet onbeperkt handbagage mee mocht nemen. of hebben ze dat veranderd?
Easyjet heeft, zoals ik al eerder meldde, beperkingen wat betreft de afmetingen van handbagage.
quote:pantalaimon schreef op 07 september 2010 @ 13:24:

Easyjet heeft, zoals ik al eerder meldde, beperkingen wat betreft de afmetingen van handbagage.dus of je ze nu vol stopt met stenen of met veren maakt dus niet uit?
Nee, dat maakt niks uit. Tenzij EJ de voorwaarden heeft veranderd. Dit soort vragen kun je dus vele malen beter door EJ zelf laten beantwoorden.
quote:pantalaimon schreef op 07 september 2010 @ 13:24:

Easyjet heeft, zoals ik al eerder meldde, beperkingen wat betreft de afmetingen van handbagage.plus elke maatschappij heeft eisen aan de grootte van de bagage. De opbergrekken zijn u al vol, laat staan als ze dit niet gaan eisen van de reiziger!
Aad, je link staat er nog steeds. Wanneer ga je die weghalen??
Die link gaat waarschijnlijk samen met hem de digikliko in straks
Sarah
Op de weegschaal op de groente afdeling van de plaatselijke Appie wegen?

En anders in je bagage je keukenweegschaal meenemen, alles apart wegen en dan gewichten bij elkaar optellen.

Of een slager/groenteboer opzoeken en het daar op de wegert leggen.

Vragen of je op de weegschaal mag van de vrouw van de hotelmanager.

Nog meer opties nodig?

Nope
quote:pantalaimon schreef op 07 september 2010 @ 13:21:

Goedkoop ticket = bagagegezeur.

Wil je geen bagagegezeur, moet je meer betalen.

Life is simple!
quote:AadvdHeuvel schreef op 07 september 2010 @ 13:26:

[...]

plus elke maatschappij heeft eisen aan de grootte van de bagage. De opbergrekken zijn u al vol, laat staan als ze dit niet gaan eisen van de reiziger!

Als je dit weet is onderstaande opmerking dan niet een beetje dom?

quote:AadvdHeuvel schreef op 07 september 2010 @ 13:23:

[...]

ik dacht dat je met Easyjet onbeperkt handbagage mee mocht nemen. of hebben ze dat veranderd?
quote:AadvdHeuvel schreef op 07 september 2010 @ 13:23:

[...]

ik dacht dat je met Easyjet onbeperkt handbagage mee mocht nemen. of hebben ze dat veranderd?onbeperkt gewicht zolang je het zelf in the overheadlocker kunt tillen en zolang het binnen de afmetingen past en maar 1 handbagage per persoon ( dus niet 1 laptoptas & 1 handbagage )
quote:pantalaimon schreef op 07 september 2010 @ 12:48:

Ja, dat is leuk en aardig met die weegschaal, maar bij EasyJet mag mijn handbagage niet groter zijn dan 55x40x25 cm.

En hoe kom ik daar nou achter??

Hoe in vredesnaam??

Ik heb toch niet zo'n rek thuis om in te passen?????Meetlint?Of denk ik nou te makkelijk?
quote:luni schreef op 07 september 2010 @ 17:09:

[...]

Meetlint?Of denk ik nou te makkelijk?Fijn dat je zo heel serieus reageert op mijn niet zo serieuze posting
'K vond het al zo raar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven