1e kindje reflux, 2e ook?

08-09-2010 13:27 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

wij twijfelen of onze baby reflux heeft of niet. Onze oudste had dit wel (verborgen) en kreeg hiervoor medicijnen. We herkennen een deel van de symptomen maar niet alles. Zo heeft hij vaak na een voeding veel last (onrust, veel huilen, kronkelen, niet plat willen liggen, rechtop willen zijn) maar gaat het soms ook wél goed, zoals nu. Dan ligt hij na een half uurtje al in bed. Wel kreunt ieveel in z'n slaap. Wat is wijsheid? Afwachten, of toch maar naar de huisarts ermee?

Als de eerste het heeft gehad, is de kans dan groot dat je tweede kind het ook heeft? Hij is nu bijna 7 weken.
Kreunen = pijn. Althans, dat is mij weleens verteld. Mijn zoontje heeft ook verborgen reflux, maar alleen aan het eind van de middag en in de avond ging dat gepaard met krijspartijen. De andere symptomen had hij anders ook maar daar sliep hij ook weleens doorheen.

En onze eerste had geen reflux en de tweede dus wel, dus andersom kan in ieder geval .
Ja ik associeer het ook met pijn maar hij slaapt er de ene keer doorheen en de andere keer niet. Bij mijn oudste werd het bij 3 maanden vastgesteld, maar daar werd het ook steeds erger bij. Liever geen medicijnen als het niet nodig is natuurlijk.
Als ik lees wat jij beschrijft lijkt het er wel verdacht veel op!

Mijn beide zoontjes hebben reflux gehad en bij nummer twee waren we door ervaring er gelukkig snel achter.

Ik herken ook wat Tess Tan schrijft dat het niet bij iedere voeding problemen gaf.

Ik zou als ik jou was zeker naar de huisarts gaan.
Ik zou ook zeker even naar de huisarts gaan.

Ik heb 3 kinderen, en ze hebben alle drie reflux.
Dankjulliewel! Ik ga nog een keer bellen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven