Wat vult als lunch en heeft weinig kc?
donderdag 9 september 2010 om 13:32
Wat vult nou echt als lunch en bevat weinig calorien? Ik lust geen sla, champingons, prei, ui paprika, noten, pinda`s kool,etc dus een maaltijdsalade gaat niet. (lust wel rucola)
Ik wil wat slanker mijn trouwjurk in maar 2 mais boterhammen met philadelphia light en runderrookvlees gaat ook vervelen.
Wie heeft er lekkere suggesties?ik heb het forum al doorgespit maar echt low calorie kan ik niet vinden.
Ik wil wat slanker mijn trouwjurk in maar 2 mais boterhammen met philadelphia light en runderrookvlees gaat ook vervelen.
Wie heeft er lekkere suggesties?ik heb het forum al doorgespit maar echt low calorie kan ik niet vinden.
donderdag 9 september 2010 om 13:52
donderdag 9 september 2010 om 13:54
Stom, ik zie nu pas dat je geen noten lust. Dus mijn tip van kwark met noten zal em vast niet gaan worden.
Zo weinig lust TO toch niet? Als dit een lijstje is van alles dat ze niet lust, zal mijn lijstje langer zijn. En ik neem aan dat als je volwassen bent, het geen kwestie is van zeuren, maar van smaak.
Zo weinig lust TO toch niet? Als dit een lijstje is van alles dat ze niet lust, zal mijn lijstje langer zijn. En ik neem aan dat als je volwassen bent, het geen kwestie is van zeuren, maar van smaak.
donderdag 9 september 2010 om 13:58
quote:Boertje037 schreef op 09 september 2010 @ 13:53:
Mijn probleem is juist dat ik alles lust
Ik ook, heerlijk, lust bijna alle groenten, alleen spruitjes vind ik minder.
Lust alles van fruit, minder vind ik watermeloen, zo weinig smaak..
Vis, vlees, allerlei soorten brood met beleg
Zalm, wat heel gek schijnt te zijn: heerlijk, zowel gebakken als gerookt
Helaas lust ik ook veel wat minder gezond is
Het enige wat ik echt niet lust is koffie. Ik kan ermee leven...
Mijn probleem is juist dat ik alles lust

Ik ook, heerlijk, lust bijna alle groenten, alleen spruitjes vind ik minder.
Lust alles van fruit, minder vind ik watermeloen, zo weinig smaak..
Vis, vlees, allerlei soorten brood met beleg
Zalm, wat heel gek schijnt te zijn: heerlijk, zowel gebakken als gerookt
Helaas lust ik ook veel wat minder gezond is
Het enige wat ik echt niet lust is koffie. Ik kan ermee leven...
donderdag 9 september 2010 om 14:00
als je snel wil afvallen kan je beter weinig koolhydraten eten. Dus geen brood, pasta, rijst, aardappelen.
Verder kan je idd prima een omelet als lunch nemen, en bv kwark als ontbijt. Als diner vlees/kip/vis met veel groenten maar dus zonder aardappelen.
enige nadeel is dat als je de koolhydraten na afloop weer te snel gaat toevoegen, de kilo's er weer bij kunnen komen. Langzaam weer opbouwen dus die koolhydraten!
oh en probeer suiker en suikervervangers te mijden!
Verder kan je idd prima een omelet als lunch nemen, en bv kwark als ontbijt. Als diner vlees/kip/vis met veel groenten maar dus zonder aardappelen.
enige nadeel is dat als je de koolhydraten na afloop weer te snel gaat toevoegen, de kilo's er weer bij kunnen komen. Langzaam weer opbouwen dus die koolhydraten!
oh en probeer suiker en suikervervangers te mijden!
donderdag 9 september 2010 om 14:04
Raar topic dit.. als je wil afvallen voor je trouwjurk heeft dat toch met meer te maken dan alleen de lunch.
kun je volgens mij beter wat meer gaan sporten, en wat minder eten. Wat je dan precies eet maakt volgens mij niet zoveel uit. Als het maar niet teveel is.
sowieso suiker links laten liggen, dan zie je er vast stralend uit op de trouwdag!
Weet iemand trouwens hoe het zit met musli? De een zegt dat t gezond is, maar als ik in de supermarkt op de verpakkingen zoek, is er bijna overal suiker of glucosestroop aan toegevoegd.
Heb ooit pure musli gekocht bij de natuurwinkel, maar die was toch taai!
kun je volgens mij beter wat meer gaan sporten, en wat minder eten. Wat je dan precies eet maakt volgens mij niet zoveel uit. Als het maar niet teveel is.
sowieso suiker links laten liggen, dan zie je er vast stralend uit op de trouwdag!
Weet iemand trouwens hoe het zit met musli? De een zegt dat t gezond is, maar als ik in de supermarkt op de verpakkingen zoek, is er bijna overal suiker of glucosestroop aan toegevoegd.
Heb ooit pure musli gekocht bij de natuurwinkel, maar die was toch taai!

donderdag 9 september 2010 om 14:11
donderdag 9 september 2010 om 14:13
quote:Kipstra schreef op 09 september 2010 @ 14:05:
Ik zou eerst eens wat doen aan het feit dat je zo ontzettend weinig "lust"
Eens. iets niet lusten zit gewoon tussen je oren. Je kunt best sommige dingen niet lekker vinden, maar het daarom niet eten komt wel erg kinderachtig over.
Als je wilt afvallen zul je juist je eetpatroon aan moeten passen, dus niet dezelfde dingen eten die je normaalgesproken eet omdat je ze lekker vindt. Als je je hier nieteens overheen kunt zetten kun je gezonder eten ook wel op je buik schrijven...
Ik zou eerst eens wat doen aan het feit dat je zo ontzettend weinig "lust"
Eens. iets niet lusten zit gewoon tussen je oren. Je kunt best sommige dingen niet lekker vinden, maar het daarom niet eten komt wel erg kinderachtig over.
Als je wilt afvallen zul je juist je eetpatroon aan moeten passen, dus niet dezelfde dingen eten die je normaalgesproken eet omdat je ze lekker vindt. Als je je hier nieteens overheen kunt zetten kun je gezonder eten ook wel op je buik schrijven...
donderdag 9 september 2010 om 14:15
Als je wilt afvallen, zul je je eetpatroon moeten aanpassen. Je legt jezelf veel beperkingen op door alle dingen die je niet lust (en ja, ik vind het wel veel, in tegenstelling tot Vicodin). Kun je niet experimenteren met de dingen die nu op je niet-lekker-lijstje staan? Misschien kun je ze leren eten, misschien lust je ze ondertussen al (weet niet hoe lang geleden je voor het laatste hebt geproefd).
donderdag 9 september 2010 om 14:17
Waarom moet je als volwassene ineens alles lusten? Ik ken genoeg mensen die heel veel dingen niet lusten. Zoals mijn man. Hij valt trouwens uitstekend af, dat dan weer wel. Ook of voornamelijk door (nog) meer te gaan sporten en bijvoorbeeld meer (kleingesneden) groentes door de pasta mee te bakken.
Later is nu
donderdag 9 september 2010 om 14:17
ququote:Flashy schreef op 09 september 2010 @ 13:45:
[...]
Ik kan perfect in een sterren restaurant eten. Maar ik vind de groentes die ik heb opgenoemd te sterk van smaak.
Maraconi of spagettie op de hollandse manier is ook mijn grootste nachtmerrie qua eten.... Alle groente die ik niet lust.
Ik lust dan wel weer dingen die veel andere mensen die ik ken niet lusten zoals kokilles en zalm.
Kokilles? Wat zijn dat in godsnaam?
Ik neem aan dat je coquilles bedoelt?
Heerlijk.
Net als zalm.
En alle groenten die je niet lust.
Ik zou gewoon die dingen die je niet lust gaan eten.
Champignons? Smaken naar niets!
Sla? bijna geen smaak!
Kool? Neem witte en eet het rauw. Knapperig en weinig smaak.
[...]
Ik kan perfect in een sterren restaurant eten. Maar ik vind de groentes die ik heb opgenoemd te sterk van smaak.
Maraconi of spagettie op de hollandse manier is ook mijn grootste nachtmerrie qua eten.... Alle groente die ik niet lust.
Ik lust dan wel weer dingen die veel andere mensen die ik ken niet lusten zoals kokilles en zalm.
Kokilles? Wat zijn dat in godsnaam?
Ik neem aan dat je coquilles bedoelt?
Heerlijk.
Net als zalm.
En alle groenten die je niet lust.
Ik zou gewoon die dingen die je niet lust gaan eten.
Champignons? Smaken naar niets!
Sla? bijna geen smaak!
Kool? Neem witte en eet het rauw. Knapperig en weinig smaak.