Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
quote:ebeltje schreef op 05 september 2010 @ 14:19:

Salaris: 1680 euro bruto per maand

Werkervaring: 9 jaar

Is het echt bruto of bedoel je netto? Voor bruto vind ik het enorm weinig!
quote:abcdefg2009 schreef op 05 september 2010 @ 20:16:

[...]

Is het echt bruto of bedoel je netto? Voor bruto vind ik het enorm weinig!Voor 18 u per week? Lijkt me een prima salaris!
hihi grappig .. want ik zit het met mij te vergelijken.. als verpleegkundige krijg je voor 24 uur iets van 1400 bruto.

En dan vind ik dat voor een dierenarts voor 18 uur niet veel.
quote:chili1971 schreef op 05 september 2010 @ 14:24:

Ik werk bij zorgverzekering:

ben 39

werk 34u per week

heb netto: ¤ 1350

en 13e maand!

weet iemand toevallig hoeveel belasting je over je 13e maand moet betalen?Net zoveel als over je vakantiegeld.
Cum non tum age
Heej hallo allemaal,

Ik zie dat ook veel mensen hier vragen wat een normaal salaris is of wat ze zouden kunnen vragen. Er zijn een aantal websites die je hierin misschien meer duidelijkheid kunnen geven. Voorbeelden zijn;

salarisindicatie

loonwijzer

nationale beroepengids

loon is altijd een moeilijk onderwerp om duidelijkheid in te krijgen. Zelf vind ik het ook moeilijk in te schatten, maar ik weet wel dat ik op dit moment eigenlijk onderbetaald ben. Ik ben 23 en zit in communicatie en marketing en krijg 8 euro per uur bruto. Volgens mij kan dat meer
quote:ebeltje schreef op 05 september 2010 @ 14:19:

Leeftijd: 35

Dierenarts

Werkzaam in praktijk voor gezelschapsdieren en paarden

Uren: 18 per week

Salaris: 1680 euro bruto per maand

Werkervaring: 9 jaar

Vinden jullie dit veel of weinig? Ik ben tevreden hoor, maar er wordt vaak gedacht dat dierenartsen rijk zijn en ik vind dat meevallen. Voor een 6 jarige WO opleiding en (inmiddels) 9 jaar ervaring is dit geen topsalaris toch? Maar wel heel leuk werk!Ik vind het heel weinig! Nog geen 3400 euro obv 36 uur. Als starter zou het niet gek zijn, maar met 9 jaar ervaring vind ik dat je slecht betaald wordt.
Soms schaam ik me best wel als ik zie wat iedereen gemiddeld verdiend. Vandaar dat ik vaak niet met dit soort topics meedoe. Maar goed, waarom ook niet.

Leeftijd; 47

Opleiding; bestuurlijke informatiekunde

Werkervaring; 22 jaar

Beroep; zelfstandig management controller

Inkomen; rond de 12.000 per maand waarvan ik na alle zakelijke verplichtingen en pensioen ongeveer iets meer dan de helft over hou netto. Geen secundaire arbeidsvoorwaarden en geen betaalde vakantiedagen uiteraard.

Mocht ik onverhoopt geen opdracht hebben heb ik geen inkomen en nergens recht op, dus spaar ik veel voor de 'donkere dagen'
kijk oriane, dat is nog eens een lekker salaris :-)

waarom zou je je daarvoor schamen?
quote:Oriane schreef op 07 september 2010 @ 22:39:

Soms schaam ik me best wel als ik zie wat iedereen gemiddeld verdiend. Vandaar dat ik vaak niet met dit soort topics meedoe. Maar goed, waarom ook niet.

Leeftijd; 47

Werkervaring; 22 jaar

Inkomen; rond de 12.000 per maand waarvan ik na alle zakelijke verplichtingen en pensioen ongeveer iets meer dan de helft over hou netto. Geen secundaire arbeidsvoorwaarden en geen betaalde vakantiedagen uiteraard.

Mocht ik onverhoopt geen opdracht hebben heb ik geen inkomen en nergens recht op, dus spaar ik veel voor de 'donkere dagen'

Je werkt al 22 jaar, je hebt niets om op terug te vallen qua pensioen of ziektekosten, waarschijnlijk werk je heel hard:niets om je voor te schamen hoor, het zij je gegund.

Niets ten nadele van mensen die net zo hard werken en minder verdienen!
Bij deze dan mijn bedrage:

Leeftijd: 29

Opleiding : School voor Journalistiek

Werkervaring: 9 maanden fulltime en 2 jaar freelance

Beroep: momenteel werkzoekend

Inkomen: op dit moment een Wajong-uitkering, ca. 990 euro netto per maand.
quote:Oriane schreef op 07 september 2010 @ 22:39:

Leeftijd; 47

Werkervaring; 22 jaar

Mocht ik onverhoopt geen opdracht hebben heb ik geen inkomen en nergens recht op, dus spaar ik veel voor de 'donkere dagen'Je verhuurt jezelf op uurbasis/per project? Freelance zeg maar?
Bergje, dat klopt. Ik ben zzp-er en werk met een uurtarief. Momenteel heb ik een langlopende opdracht en gelukkig heb ik de afgelopen jaren onafgebroken fulltime kunnen werken.

Schaamte is meer een soort gene denk ik. En omdat ik hier inkomens voorbij zien komen waarvan ik weet dat ik er niet meer van zou kunnen rondkomen. Vind dat heel knap van veel vrouwen. Andersom ben ik ook wel blij dat de nummer 1 ruzie ( geld en vooral het ontbreken daarvan) op dit moment niet voorkomt bij ons. Vond dat vroeger inmens veel stress geven.
quote:outlandz schreef op 25 augustus 2010 @ 11:48:

Leeftijd: 27

Opleiding: MAVO

(na mijn middelbare opleiding gaan werken in de horeca,

daarna administratieve baantjes gedaan)

Beroep: Administratief Medewerker

Werkervaring: 10 jaar in totaal (huidige sector ongeveer 3 jaar)

Fulltime: 38 uur

Bruto: 2012,-

Netto: 1493,-

Ik vind het minimaal......en er zou best een schepje bovenop kunnen vinden jullie niet??

Ik vind dat jij niet slecht verdient hoor... Absoluut niet...

Zeker niet als ik kijk naar mijn salaris (waar ik overigens eigenlijk best tevreden mee ben)

Leeftijd: 33

Opleiding: HBO

Beroep: Medewerker Publieksdienstverlening

Werkervaring: 11 jaar (reken ik krantenwijken en dergelijk niet mee, puur werkervaring ná mijn opleiding)

Fulltime: 36 uur (in de praktijk 40, maar da's weer extra vakantie )

Bruto: 2150,- (rond die koers, weet het niet helemaal uit mijn hoofd)

Netto: 1542,60

Ik kan me hier prima mee redden, hoewel ik natuurlijk best zo af een beetje meer zou willen verdienen....
quote:Yraatje schreef op 09 september 2010 @ 10:26:

[...]

Ik vind dat jij niet slecht verdient hoor... Absoluut niet...

Zeker niet als ik kijk naar mijn salaris (waar ik overigens eigenlijk best tevreden mee ben)

Leeftijd: 33

Opleiding: HBO

Beroep: Medewerker Publieksdienstverlening

Werkervaring: 11 jaar (reken ik krantenwijken en dergelijk niet mee, puur werkervaring ná mijn opleiding)

Fulltime: 36 uur (in de praktijk 40, maar da's weer extra vakantie )

Bruto: 2150,- (rond die koers, weet het niet helemaal uit mijn hoofd)

Netto: 1542,60

Ik kan me hier prima mee redden, hoewel ik natuurlijk best zo af een beetje meer zou willen verdienen.... Is jouw functie een hbo functie? Want dan vind ik het wel vrij laag voor zoveel werkervaring.
yraatje: dat is toch heel weinig voor een HBO functie en zoveel jaren ervaring ??
-
leeftijd: 36

vooropleiding: hbo (HEAO) en afgeronde universitaire opleiding

werkjaren: 10

baan: account manager uitgeverij (doe meer dan alleen verkopen, ook productontwikkeling en zakelijke dienstverlening)

uren: 36

bonus: max 2 maandsalarissen bruto

salaris: 4660 bruto per maand

vakantie: 26 dagen

extra: tegen een eigen bijdrage lease auto en telefoon. daarnaast ook een laptop, pda, mogelijkheid tot het declareren van kleine lunches onderweg (maak ik weinig gebruik van)

Het salaris is verkregen na onderhandeling. Ik heb veel ervaring op het gebied van salesmanagement en marketing. Door deze ervaring kon ik een hoger salaris bedingen. Ik ben zeer tevreden vooral ook omdat ik mijn baan echt leuk vind maar ik zit nu helaas aan het plafond qua salaris.
Nou, dan mijn bijdrage.

Ik werk in de reisbranche. Ik ben 26 jaar en ik werk er in november 7 jaar.Mijn nettosalaris per maand is bijna 1300 euro.

Daarvoor werk ik officieel 39 uur per week, in de praktijk vaak 40 tot 43 uur.

Ik weet dat dat niet veel is en dat ik in een andere branche zeker meer kan verdienen.

Maar waar vind je een baan waar je 1 tot 2 x per jaar deelneemt aan een studiereis (naar alle hoeken van de wereld), regelmatig een groot bedrijfsfeest hebt (van touroperators), waar sportevenementen worden georganiseerd (door touroperators, vakorganisaties etc.) en waar je goedkoop en soms zelfs gratis je eigen vakantie kunt regelen?

Toch zou ik best eens naar een andere branche over willen stappen, maar in welke branche nemen ze genoegen met iemand die:

- Reizen verkoopt en mensen daarover adviseert

- Onderhandelt en afspraken maakt als tussenpersoon tussen klanten en leveranciers

- uitstekende wereldkennis heeft

- de vreemde talen Engels, Frans en Duits beheerst

- dagelijks met klanten omgaat, zowel aan de balie als telefonisch als via internet en e-mail

- dagelijkse administratieve en secretariële taken uitvoert

De meeste van mijn collega's blijven in de reisbranche of stappen over naar de uitzendbranche, maar verder komen ze niet.
@ Varuca, volgens mij is dit op zich geen heel slecht startsalaris hoor. Sowieso niet in deze tijd, en gezien het feit dat je een culturele studie hebt gevolgd. Ik ken mensen die een culturele studie hebben gedaan en echt totaal niet aan de bak komen. Het werkaanbod is in die sector altijd al wat beperkter (en volgens mij liggen de salarissen doorgaans ook niet heel hoog, in de culturele sector). Dat in het achterhoofd zou ik het aanbod zeker accepteren.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ik snap wat je bedoeld. En als ze met een leuke functie komen doe ik het ook wel. Het voelt alleen karig omdat je zelfs in de zogenaamde slecht betaalde beroepen, zorg en leraar, meer verdiend. Ik had toch verwacht dat mijn bruto salaris na het behalen van mijn master zou stijgen ten opzichte van mijn bijbaan waar je geen opleiding voor nodig hebt. Maarja ik heb mijn studie niet mee merk ik wel, te algemeen.

En ik hoef echt niet veel te verdienen, vind leuk werk belangrijker.
Varuca, ik zou voordat je begint, wel je spelling (d/t) even opfrissen . Maakt een betere indruk.
@ Varuca: ik vind het geen slecht startsalaris. Ik zit in een meer commerciele sector en begon ook op 2000 (WO niveau). Weet je ook hoeveel je kan stijgen na het eerste jaar? Ik stijg ongeveer 100 per half jaar, en als ik straks klaar ben met een aanvullende opleiding nogmaals 500. Dus dat gaat wel snel.

Maar culturele sector is inderdaad niet een erg goed betaalde sector volgens mij.
Maarre, ontopic, mijn situatie vanaf 1 november:

leeftijd: 30

opleiding: wo+ (dr.-titel)

werkervaring: 6 jaar

functie: stafmedewerker ziekenhuis

salaris: 3500 euro bruto obv 36 uur (FWG 65, ik werk 32 uur)

reisafstand: 10 min fietsen

verdere voorwaarden volgens CAO Ziekenhuizen, niets bijzonders

Ik ben erg tevreden!
anoniem_9626 wijzigde dit bericht op 10-09-2010 08:47
Reden: aanvulling
% gewijzigd
@ tientje, ik heb ook een aantal jaar in de reisbranche gewerkt. Begon toen met 1500 euro bruto, met afgeronde HBO opleiding, ik was geloof ik 24 toen. Hoewel het salaris niet heel erg fantastisch was en ik na een aantal carrieresprongen er als soort van plaatsvervangend directeur wegging verdiende ik voor 39 uur 2500 euro bruto. Maar veel gereisd (wat me op een gegeven moment wel weer tegen ging staan) en veel geleerd.

Nu heb ik een totaal andere functie:

Leeftijd: 31

Opleiding: HBO/ WO

Beroep: Leidinggevende overheid

Werkervaring: 7,5 jaar

Fulltime: 36 uur

Bruto: 3420

Netto: 2110

Extra: volledig betaalde vergoeding woon/werkverkeer op basis van openbaar vervoer en een volledige 13e maand.

Voordeel van de overheid vind ik dat ze je de mogelijkheid geven om door te groeien. Als alles door gaat verruil ik binnenkort mijn leidinggevende functie voor een adviesfunctie.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven