Geld & Recht alle pijlers

Viva vrekkenclub

30-12-2009 09:35 3005 berichten
Zijn er meer mensen die het moeilijk vinden om geld uit te geven?

Ik vind het erg leuk om te besparen, zuinig te zijn etc. maar heb niet bepaald een geldprobleem. Daarom pas ik niet echt bij topics waar mensen zuinig zijn om uit het rood, of rond te komen.

Ik spaar gewoon graag. Zeker omdat ik geen pensioen heb en straks toch ergens van moet leven.

Wie wil er mee doen met de Viva vrekkenclub en wat doen jullie om geld te besparen?

En moeten we nog iets met een tabel?

Bijvoorbeeld een lijst met hoeveel geld we niet hebben uitgegeven, wat we anders wel hadden gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Mag ik me ook aanmelden?

Ben rond de 80e pagina van het topic gekomen

Nog even dus

Ben zelf student, 20jaar, doordeweeks op kamers en in het weekend woon ik samen met mijn vriendje

Mijn inkomen zet ik liever niet neer maar het is geen vetpot

Werk wel sinds oktober als oproepkracht

Daarom dat ik voor mezelf een kasboekje heb opgesteld om alle inkomsten en uitgaven neer te schrijven

Vandaag heb ik alle muntjes onder ¤ 1 in een potje gedaan

Na een tijdje ga ik briefjes naar de bank brengen

Heb alsook een potje voor mezelf en een potje voor boodschappen klaar gezet. Nu nog even vullen

Ook heb ik weekschema's opgesteld, zo weet ik wat ik moet kopen en gooi ik weinig/niets weg

Handig om af te vallen én om niet los te gaan aan voedsel dat je toch niet op gebruikt

Maar nu: heb voor mezelf een uitdaging gezet

Ik ben bezig met het nieuwjaarscadeau(vroeg I know)

Ik ga nl voor mams een verzorgingspakket samenstellen

Mijn doel is/zijn 150 producten en max ¤ 50 uitgave

Is dus niet zo simpel, dus als jullie tips weten, graag!

Koop 1+1 (had zelf nog wat spulletjes nodig) en vraag naar testers of producten die uit de handel zijn omdat ze die niet meer kunnen verkopen (zo heb ik bij de apotheker douchegel gekregen, even water erbij en het is weer als nieuw)

Zit momenteel aan 20 producten voor ¤ 2,58
armaris: doe mee aan geld terug acties: kijk o.a. op grats.punt.nl
@Armaris: Kijk eens in de Viva Shop! Daar staan regelmatig leuke 'goodiebags' in: LINKJE! (Mag dat, reclame maken? )

EDIT: 150 producten?!?!?
In zo'n geval zou ik naar faillissementsverkoopwinkels gaan. Daar heb ik wel eens voor een euro 50 proefzakjes shampoo gekocht. Praktisch voor op vakantie.
quote:Armaris schreef op 08 september 2010 @ 01:59:

Maar nu: heb voor mezelf een uitdaging gezet

Ik ben bezig met het nieuwjaarscadeau(vroeg I know)

Ik ga nl voor mams een verzorgingspakket samenstellen

Mijn doel is/zijn 150 producten en max ¤ 50 uitgave

*gaat rekenen: doet 4 maanden met een fles shampoo, is dus 3 per jaar. 150 flessen zijn dus goed voor 50 jaar shampoo'.... *

Bij het Kruidvat kun je nu een Sanex deoroller halen voor 50 cent. Even op de sanex site kijken. Gewoon een paar keer doen en dan heb je er al snel veel voor weinig.

Ook op sites als allesvoorniks.nl en gratiz.nl zie je regelmatig aanbiedingen van gratis tandpasta, parfummonsters etc.

*maar ik ben nog steeds benieuwd wat je met 150 producten gaat doen...*
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als ik heel eerlijk ben fiets ik niet vaak erg om voor een aanbieding, als ik dan iets voordelig kan inslaan neem ik meestal de auto ivm de hoeveelheden, bijv. de Lidl, laatst bier en rose, dan doe ik gelijk alle boodschappen en dat red ik dan niet op de fiets. Maar ik kom alleen bij C1000, Appie en Aldi. Anders kan ik wel alle supermarkten aflopen.

Vraagje, waarom wil iemand 150 producten hebben, wat is het achterliggende doel? Met proefmonsters is mijn ervaring dat het vaak merken of producten zijn die je niet gebruikt.
Ik geef het als cadeautje aan mijn moeder

Het zijn geen grote producten maar staaltjes/proefmonsters

Soms is er wel eens ander product bij

Zo heb ik voor dr:

1x haarmasker

1x handcréme

1x deo

1x parfum

10x badzeepjes

1x shampoo

1x douchegel

1x gezichtscrème

2x proefmonsters (vichy en bodysol)

3x nog wat

Zit dus op 22 sinds vandaag

Het zijn allemaal kleine productjes die ook weer snel op zijn na enkele keren gebruik, sommigen doe je dan wat langer mee maar daar ben ik zeker van dat ze die gebruikt

Bv die handcrème gebruikt ze meerdere keren per dag

Oja, kom uit België dus de meeste van die sites gelden niet
Uh wow 150 producten. Op zich leuk idee, maar doe je er dan ook nog iets extra's bij? Of alleen maar een stapel proefmonsters? Vraag anders eens bij de luxere 'parfumwinkels' , krijg je wel een stapel mee (ooit eens voor een surprise gevraagd, kreeg meteen een handvol). En lang leve winkels als action!
Ik heb tot nu toe vooral extra's en maar 2 proefmonsters

Bedankt voor de tip, ga eens kijken of we een action hebben
heee allemaal, hebben jullie de aanbieding van de scapino al gebruikt? 5 Euro tegoed voor de online winkel wanneer je je aanmeld voor hun emailbrief. Ik heb er http://www.scapino.nl/pro ... assen/switch-schoudertas/ deze schoudertas voor gekocht, hoef nu nog maar 3 euro af te rekenen. Als je het dan laat bezorgen in de winkel heb je ook geen verzendkosten!
Dit weekend zijn weer veel monumenten open tijdens de jaarlijkse monumentendagen. Veel plekken die anders niet voor het publiek toegankelijk zijn, zijn nu te bezoeken. En vaak gratis!

Ook zijn er rondleidingen, lezingen of demonstraties.

Op de site http://www.openmonumentendag.nl/ kun je meer informatie vinden, hoewel ik de opsomming per plaats nogal summier vind. Als je naar een bepaalde plaats wilt, kun je beter kijken op de site van die gemeente om te zien wat er te doen is.

Ik vind het altijd erg leuk om op plekken te komen waar je anders niet toegelaten wordt.

Gaan jullie nog ergens heen?
Naar de scouting, kijken naar het overvliegen.
Naar een treinmuseum

¤6 voor een toegangsticket, vind het maar duur maar vriend gaat het voor me betalen

Saunaën(bestaat dat?) gaan we ook doen, vanaf 17u is het promo: 2 personen voor de prijs van 1
quote:Armaris schreef op 10 september 2010 @ 11:04:

Naar een treinmuseum

¤6 voor een toegangsticket, vind het maar duur maar vriend gaat het voor me betalen

Al eens een museumjaarkaart overwogen? Ik heb hem ook al een paar jaar, en ga daardoor veel makkelijker naar iets toe. En als ik het na een half uur wel gezien mocht hebben, dan ga ik weer. En vind ik het niet 'zonde' van het entreegeld.

Ik heb hem er al die jaren wel uitgehaald. Laatst nog 'gratis'; naar een museumstoomtreinrit en openluchtmuseum geweest, was toch anders iets van 20 euro. Wat ik er zonder kaart niet niet voor over had gehad, maar nu vond ik het wel grappig om te doen.
Wij gaan ook naar de open monumenten dag. We gaan een kerk bezichtigen voor onze bruiloft. De koster zei aan de telefoon dat ze morgen open zijn. Das wel zo handig dus om even te kijken
Ik heb sinds ook een museumjaarkaart! Ook nog voor 'jeugdtarief'. Hatseflats, ik heb hem er nu al uit, heb twee musea bezocht. Ik vind het inderdaad vooral handig dat ik niet 'verplicht' een paar uur moet blijven rondkijken om het entreegeld eruit te halen.

Het is wat fanatiek, maar de website van Genoeg heeft een weekagenda met soms best grappige evenementen die weinig of geen geld kosten.
Ik ga misschien om de 5jaar naar een museum dus met een jaarkaart kom ik duurder uit

Maar toch bedankt voor de tip
quote:Armaris schreef op 10 september 2010 @ 16:07:

Ik ga misschien om de 5jaar naar een museum dus met een jaarkaart kom ik duurder uit

Maar toch bedankt voor de tip

Je kunt het ook omdraaien: met je museumkaart ga je veel sneller wél ergens heen Dan ga je opeens wel een keer kijken bij het Groninger museum omdat er een tijdelijke tentoonstelling is die je wel leuk lijkt, ga je op een regenachtige zondag naar het Tropenmuseum om op te warmen, en loop je op de terugweg even binnen in het huis waar Rembrandt heeft gewoond...

De tarieven voor de musea houden veel mensen tegen, maar je verbaasd je er over hoeveel grote of kleine musea zijn aangesloten bij die kaart, en waar je om de hoek opeens een museum kunt bekijken.

(en nee, ik heb geen aandelen! )
Ik heb toch even gekeken nav je post maar ik kan alleen het Gents museumpas terug vinden, dit moet toch voor heel België ook mogelijk zijn??

Oftewel, zoek ik fout?

Vanavond een avond sauna gehad

Met 2 personen gaan, 1 betalen

Héérlijk, bovendien heeft vriend getrakteerd
Dubbel
Ik moet de laatste tijd vaak de trein van 0845 tot 0915 nemen. voor 9 u heb ik geen korting.. Zouden jullie dit toch 'stiekem' nemen voor dit kwartiertje waarin het heel druk is?
hm, ik zou t niet doen, zit vaak rond die tijd in de trein, of net voor 9 uur, en mensen krijgen toch redelijk vaak boetes... (of ik zit op risico-trajecten ofzo?)
Of ik nu 's morgens of 's middags met de trein ga (Groningen-Delfzijl) ik zie maar 1x van de 30 x een conducteur ?

Maakt mij op zich niet uit, ov-abonnement, maar controles ??
haha vandaag was ik dus gecontroleerd. gelukkig had ik het volledige tarief betaald!
quote:Lovestar schreef op 01 september 2010 @ 09:20:

[...]

Oh, mag ik vragen hoe je daaraan kwam??? Ik zoek namelijk nog zoiets

Sorry, ik zie je reactie nu pas..

Dan moet je even naar de site can sgbb punt nl. En dan zie je gelijk op de eerste pagina iets staan over torenflat zeist 3 kamer app. Dat klik je aan en dan krijg je info over de flat. Ook telefoon nummers waar je naar toe kan bellen voor een inschrijving.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven