And this is the END

08-08-2010 15:53 441 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben boos, verdrietig en teleurgesteld.............

Pas terug van vakantie met het gezin, nog een paar daagjes ergens anders geweest, partner gewoon werken. Bij thuiskomst blijkt dat hij het niet meer ziet zitten, stopt ermee.

Na 12 jaar is het op.

Er zijn heel veel dingen die ik wil zeggen maar kom er niet mee.

Voel me op, maar doe mijn best niet de hele dag te huilen voor de meiden (11 en 10)

Moet morgen weer aan het werk, gelukkig is mijn baas een goeie en kan ik wellicht na een paar uurtjes weer naar huis.

Moet zoveel regelen............hoe kom ik aan een woning, hoe ga ik het doen allemaal.

Heb net al op de site van woningnet zitten kijken en dat stemt me nou niet bepaald rooskleurig. We zitten nu in een koophuis en dat kan ik niet betalen, werk maar 3 dagen.

(ex)partner is me volledig behulpzaam, wilt zelf niets van het huis.

Ik sluit me aan bij de rij van mijn vriendinnen die me voor zijn gegaan, MAAR DAT WIL IK NIET. Ik wilde samen oud worden, hij ziet er geen heil meer in, het gevoel is over zegt hij. Er valt dus weinig meer te bepraten dan de regeling voor de meiden en het zoeken naar woonruimte.

Ik hoef hier niet weg, hij van mij ook niet, heb geen last van hem.

De woorden van mijn jongste galmen nog door mijn hoofd "waarom moet ons dat gebeuren" Het verdriet wat ze hebben doet zo'n pijn...............

Wie kan me nuttige info geven (vooral mbt wonen)

Punt is ook dat hij staat ingeschreven als hoofdbewoner, ik sta erbij (wonen al 12 jaar samen) maar hoe moet dat met een huis huren. En ik wil, vooral voor de meiden die geen makkelijke achtergrond hebben, niet te veel veranderen zoals woonomgeving.

En klinkt misschien uit de hoogte maar zit eindelijk in een huis met tuin en wil voor geen goud in een flat (die zijn hier trouwens zo vies en.....)
De boekhouder van je man zou ik maar niet zomaar geloven. Zorg ervoor dat je vertegenwoordigd wordt door iemand die weet wat jouw rechten zijn en die namens jou op je strepen kan staan als jij daar even niet toe in staat bent. Neem aan waar je recht op hebt en laat je niet afschepen met mooie beloftes. Je maakt jezelf daarmee op langere termijn onnodig afhankelijk van zijn goede wil. Wat weer betekent dat je hem een machtsmiddel geeft en zelf aan het kortste eind trekt in geval van onenigheid. Zie niet af van alimentatie uit een soort van ongepaste trots. Voorlopig ziet het ernaar uit dat het werk erg krap wordt met jouw inkomen en alleen alimentatie voor de kinderen. Als met werken niet lukt nu, zal je toch iets moeten verzinnen. Je kan het geld nog beter opzij zetten en wat je niet nodig hebt later zaan hem terug geven. Dan neem je ook niets aan maar heb je wel zelf de keuze.

Sterkte.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
@ Monique, als hij de kinderen uit school haalt dan gaat hij hierheen. Heb ik geen problemen mee, is ook nog steeds zijn huis en voor de meiden is dit beter. Kunnen ze gewoon afspreken etc.

Naar mijn moeder gaat niet, die woont 20 km verderop en werkt nog gewoon de hele week. Naar zijn moeder willen ze liever niet.............

Oudste heeft hem vandaag wel 3 x gebeld....gewoon omdat ze hem mist. Ik heb er niets van gezegd, laat het maar zo.

Jongste was bij mijn moeder en heeft tegen haar gezegd dat als hij af blijft zeggen hij helemaal niet meer hoeft te komen!! AUW!!!

@BWitched

Echt niet dat ik die boekhouder ga geloven. Ben wat dat betreft al veel verder dan hij (heb er al veel voor me zien gaan met alle problemen van dien)

Ik wacht met de definitieve ali aanvraag totdat ik weet of hij hier blijft wonen. Dan wordt zijn draagkracht natuurlijk minder.

Aangezien we toch nog naar de notaris moeten om het eea vast te laten leggen ivm de kinderen (hij heeft geen gezag!) ga ik uit zoeken of de ali daar ook in vast gelegd kan worden.

Volgens mij kost het via de rechter erg veel en misschien kom ik dan wel lager uit dan wij afspreken..........Twijfel dus!

Had zelf in gedachten 200 p.kind en hij stort elke maand 50 p.kind op hun rekening. Hiervan doe ik dan hun zakgeld (10,00 p.maand) rest is om te sparen. Ali voor mezelf wil ik echt niet, dan maar trots. Het voelt dan als mijn hand bij hem ophouden en dat genoegen wil ik hem niet geven.

Maar zover zijn we nog niet.

Eerst een woning voor ons, dus naar de maatschappelijkwerker en daarna voor een urgentie.

Tot die tijd blijf ik gewoon doorgaan met reageren op woningen, al weet ik nu al dat ik nergens voor in aanmerking kom voorlopig. Maar het is wel een van de eisen om een urgentie aan te vragen.
Klaarmaken om naar het werk t egaan. Zo eerst de meiden instructies geven.

Heb ex gister nog even gebeld om te vragen wat zijn plannen waren??? Hij gaat namelijk de kinderen opvangen.

Ben benieuwd hoelang het duurt voordat de jongste alleen thuis zit te eten omdat papa niet kan........
[quote]waaromdan schreef op 05 september 2010 @ 16:47:

@ Monique, als hij de kinderen uit school haalt dan gaat hij hierheen. Heb ik geen problemen mee, is ook nog steeds zijn huis en voor de meiden is dit beter. Kunnen ze gewoon afspreken etc.

Naar mijn moeder gaat niet, die woont 20 km verderop en werkt nog gewoon de hele week. Naar zijn moeder willen ze liever niet.............

Oudste heeft hem vandaag wel 3 x gebeld....gewoon omdat ze hem mist. Ik heb er niets van gezegd, laat het maar zo.

Jongste was bij mijn moeder en heeft tegen haar gezegd dat als hij af blijft zeggen hij helemaal niet meer hoeft te komen!! AUW!!!

Auw ja!

Mijn jongste zei tegen zijn vader: je moet niet denken als ik hier kom dat ik dan voor jou kom want ik kom voor mijn broer. ( Die heeft ervoor gekozen om bij zijn vader te wonen omdat hij volgend jaar om zichzelf gaat wonen en liever niet 2 keer wil verhuizen)

Je zou toch denken dat je dat als vader aan het denken zet......
Ja dat zou je wel denken Monique. Maar soms lijkt alsof mannen een bord/plaat hebben wat dat betreft.

Ik heb niets gezegd tegen EX. Dat gebeurd nog wel, want gisteren heeft hij oudste gebeld over vandaag

Eeeeh.IK ben de moeder, dit soort dingen worden besproken met MIJ!!!

Dus gaan er maar weer een telefoontje aan wagen om het nog even duidelijk te maken dat dit soort dingen via mij gaan.

Voor zover ik weet is alles goed gegaan vanmiddag (pak van mijn hart) Kan ik rustig verder werken..................
PPfffff, vanmorgen gebeld met de gemeente om een formulier aan te vragen ivm urgentie voor een woning.

Je wordt niet echt vrolijk dan hoor, maar goed meer kan ik niet doen.

Moet wel even MIJN NAAM van het koopcontract af, anders gaat het niet door!!

Tuurlijk, die gummen we even weg!!

Auto gisteren weggebracht voor een beurt, Tjonge komt weer duurder uit dan verwacht.

Wat een takke zooi

En het weer werkt ook niet mee vandaag. Wordt er mistroostig van
Alles is 1 grote takkenzooi!!! Bah bah en nog eens BAH

Kreeg net trouwens de uitslag over het bloedonderzoek.... een grandioos tekort aan B12 en ijzer. Gek he dat je dan MOE bent?

Ging net even op slippers (Ik liep er snel ff uit) van oudste zoon die maat 47 heeft op de koffie bij mijn buurvrouw en sloot mezelf buiten grrrrrrrrr

Net met haar (schoenen van haar aan:) ) naar school van jongste gereden voor de sleutel anders moest ik tot 14.30 bij haar blijven.....

Nondeju wat een bleeeeeeehhhh-dag

En NOG niks gehoord van het huis.....
ALs het tegenzit, zi alles tegen....................

Echt zo lang dat het kan duren voordat je iets hoort.

Net ex gesproken

Wat een vreselijke klootzak is het ook.

Nou vindt hij weer dat ik er niet genoeg aan doe om iets anders te vinden (huis)

Wat denkt hij nou, dat ze staan te wachten op me!!!???

Volgende week naar de maatschappelijk en urgentieformulieren zijn aangevraagd.

"Ik ga niet nog 6 maanden daar zitten" zei hij

Wat wil hij dan?????

&*(^%$
Leg het probleem maar bij hem neer. Zoek jij maar iets voor mij dan. Sta maar garant voor mijn huurbetalingen, dan ga ik wel vrije sector huren, kan ik volgende maand weg zijn.

Zo heb ik dat ook gedaan! Hij wilde uiteraard niet garant staan, maar heeft het uiteindelijk wel gedaan omdat hij te lang moest wachten naar zijn zin (de eikels! :-))

Sterkte, ik ga weer terug in de meeleesmodus.
Waaromdan, laat je niet opjagen door je ex wat betreft woonruimte.

Hij wilde weg, en jij tovert geen huis uit je hoge hoed.

Dus hij wacht maar en zorgt zelf maar voor zijn eigen tijdelijke onderkomen.

En jij zoekt zonder stress jouw onderkomen en daarbij hoef je niet voor minder te gaan dan waarvan je een goed gevoel hebt om daar langere tijd met de kids te wonen.( en ja, je mag best wat reeele eisen hebben, niets mis mee).

En tsja, de hele huursector ligt op zijn gat ( volgt ex de nieuwsberichten daarover niet?), dus reeel is dat het een tijd kan duren.

Accepteer dat gewoon en laat je ex lekker briezen, jammer voor hem maar jij kan moeilijk met je kinderen in een doos onder de brug gaan zitten.

Kortom, laat je niet gek maken.

Ex hier begint nu ook te steigeren na 4 maanden.Nou hij steigert maar word er niet koud of warm van.

Ik heb weliswaar wel al een hele lange inschrijftijd op mijn naam.Maar daar heb ik geen flikker aan als er gewoonweg geen geschrikte woningen vrij komen( er komen uberhaupt geen woningen vrij voor een gezin).

Nu heeft hij via een advocaat bedacht dat ik al mijn activiteiten rond het zoeken moet overleggen, ik zeg

Hoe hebben we het zeg!

Bij mijn vorige scheiding was ik diegene die de knoop uiteindelijk doorhakte.

Ik heb anderhalf jaar op een zolder gewoond.

Niet ideaal maar geen haar op mijn hoofd die ex zou sommeren te vertrekken.Immers hoeft hij mijn probleem niet op te lossen.

Toen ex uiteindelijk een gepaste woning had ben ik weer terug in huis gegaan, na anderhalf jaar dus pas.Jammer voor mij maar gevolg van een keuze.
Herkenbaar zeg.

Ook mijn ex kon niet wachten tot ik was opgerot, terwijl het toch echt zijn idee was allemaal.

Ook hij was het zomerhuisje dat tochtte en koud was helemaal zat, zelfs zijn nieuwe geliefde kon dat niet verwarmen.....

Dus hij had ook haast ineens, tja...

Nou, het is allemaal in sneltreinvaart geregeld toen, maar niet dankzij zijn inspanningen. Dat heb ik allemaal zelf gedaan, ik wou daar ook heel graag weg ineens.

In je eerste post schreef je dat je ex je volledig ter wille was, schijnend hoe dat al zo snel veranderd he...

Je doet je best, meer kan je niet doen, en ga zeker niet ergens zitten waar je niet wilt, je moet er nog langer wonen.

Zijn keuze, dit zijn de consequenties.
Dat heb ik hem ook gezegd, NewWoman, vanmiddag per sms

Hij belde daarop terug en toen heb ik hem even verteld dat IK doe wat ik moet doen en nietmeer kan doen dan dit.

HIJ wilde weg en zit nu op kantoor.

Tja, dan pak je een aerobed en leg je die op de slaapkamer!!!

Van mij hoefde hij niet weg hoor.

En dat hij ons niet zou laten stikken en meer en als hij daar op terug komt ik ook niet meer schappelijk ga onderhandelen.

Deze week vallen de spullen voor de urgentie aanvraag in de bus. Morgen hoort hij hoe en wat met de hypotheek.

Zodra mijn naam daar van af is kan ik alles terugsturen, eerder heb ik geen recht. En dan nog mag ik minimaal een halfjaar wachten.

Aangezien ik starter ben is een urgentie krijgen (met de kids natuurlijk) niet zo moeilijk.

Alleen WAAR gaan ze me stoppen..................Ik kan dan NIET weigeren en ben zo bang da ze me ergens dumpen waar de kids niet lekker buiten kunnen spelen.

Zit er zo gigantisch doorheen, heb de hele dag lopen huilen (uit het zicht van de meiden) bij elke gedachte dat ik hier weg moet dan heb ik het niet meer.

De oudste is ook helemaal van slag. Het is oneerlijk dat hij hier wel mag blijven en ik/wij niet.

Uitleggen dat het niet kan qua geld heb ik al gedaan.

"Dan betaald hij het toch voor ons"

Tja, logica van een kind.

Zoveel leuke woningen voorbij zien komen deze week, ook ingeschreven maar ja, heb geen enkel recht hierop.

Ik weet het gewoon niet meer.

Niets liever wil ik dan hier blijven, het liefst nog met hem en de meiden. Echt, de nachtmerrie is voorlopig nog niet over.
En vandaag werd me verteld dat degene die moet beoordelen of ik het huis krijg OP VAKANTIE IS en deze week terug komt. Goffer!! Hebben mijn papieren daar gewoon 3 weken voor Jan met de korte achternaam gelegen!

Nog even geduld hebben mevr.........
Het liefst trek je ze dan door die telefoon heen.................

net mijn ex-schoonmoeder aan de telefoon gehad. Niet omdat ze wil weten hoe het is hoor. Ze vindt het volgens mij normaal dat haar zoon zo handelt.

Tjonge echt, maakt haar niet uit hoe haar kleinkinderen zich voelen.

"Ja, ach straks gaat het wel weer met ze"

Tuurlijk, daar zorg IK wel voor...............

bleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh ben er klaar mee

Moet slapen, morgen om 06.30 de &^%$%^&* wekker
Ja tuurlijk...straks gaat het wel weer met ze goffer!

Ik heb een dag vrij en das maar goed ook! Ben zowat de hele nacht wakker geweest........

Weet je wat ik nou niet begrijp hé? Dat jouw ex in dat kantoor zoveel tijd tijd door kan brengen in deze situatie.
Vanmorgen een vreselijke ochtend gehad, meiden maken elkaar bijna af als ik even met de hond weg ben.............. Word er zo verdrietig van.

De jongste moet je echt alles voorkauwen wat ze moet doen, die grote doet alles op haar gemak. En dan ruzie maken om iets zo onbenulligs.............mijn slof was even te klein!!!!

Ex werkt natuurlijk veel in de avonden. Overdag heeft hij veel afspraken met eventuele werkgevers/aanbieders.

Zoveel tijd brengt hij er niet door, hij slaapt er hooguit, eten doet hij bij mama. En vanmiddag kan hij lekker op de bank hangen in zijn EIGEN huis. Dat hij het namelijk op zijn naam gaat krijgen staat al vast!

Geloof dat we even iets vast moeten laten leggen ivm mijn woonsituatie..............................
sjonge..... lekker op de bank hangen......

Ik kan me helemaal voorstellen hoe dat is/gaat met ruziemakende meiden. Ik heb geen meiden maar pffff hier kunnen ze er ook wat van hoor. Hoor ze vaak al als ik aan kom rijden en vaak gaat het gewoon nergens over.

Ik kan dan ook niet tot 10 tellen.... tot 4 haal ik nét.

Lekker makkelijk trouwens...bij mama eten en ook de was daar brengen??
Ja natuurlijk brengt hij daar de was!!!

Mag het ook bij mij doen maar of ik dan nog weet hoe het moet!!??

Nee, zo erg ben ik niet.

Hoop dat de meiden het leuk hebben vandaag.

Morgen is het mijn beurt en zal ik een afspraak met hem maken.

Er moet namelijk nogal het eea geregeld worden voor het huis (heb een topic geopend hierover......tjonge wat een gedoe krijg ik nog!!)
Ja natuurlijk brengt hij daar de was!!!

Mag het ook bij mij doen maar of ik dan nog weet hoe het moet!!??

Nee, zo erg ben ik niet.

Hoop dat de meiden het leuk hebben vandaag.

Morgen is het mijn beurt en zal ik een afspraak met hem maken.

Er moet namelijk nogal het eea geregeld worden voor het huis (heb een topic geopend hierover......tjonge wat een gedoe krijg ik nog!!)
Gisteren gehoord dat ex de hypotheek kan overnemen, dus hier blijft wonen.

Tja, daar zit ik dan...............met alleen mijn spullen.

Na een handtekening hier en daar heb ik straks NIETS meer behalve mijn 2 meiden natuurlijk.

Voelt raar, onwerkelijk, nog steeds heb ik het idee te zijn beland in een erg slechte film met een al even raar eind.

Papieren voor urgentieaanvraag zijn binnen. De stukken die ik moet mee sturen komen pas "vrij" nadat het huis niet meer op mijn naam staat.

Ex vindt het wel lang duren, maar ja.........zijn keuze, moet hij de consequenties maar aanvaarden.

Heb hem vanmorgen een sms gestuurd met een vraag over oudste en gelijk gevraagd of hij nog denkt aan zijn "voorstellen" die in het convenant moeten komen.

Tot op heden niets gehoord.

Mijn "voorstellen" zijn al redelijk klaar. Ga ze straks op de pc zetten en stuur hem maar een mailtje met de vraag of hij al iets op papier heeft staan en wanneer hij naar de notaris denkt te gaan. Slaan gelijk alle vliegen in 1 klap, ontbinding samenlevingscontract / convenant laten opstellen / etc.

Hoe eerder hij iets regelt, des te eerder kan ik de aanvraag de deur uit doen en vanaf die datum ongeveer nog 6 maanden........... Moedeloos word je er van (en verdrietig dat ook)
Monique, heb je al iets gehoord!!???

Of moet je gewoon wachten totdat diegene terug is van vakantie.

Hier gaat het wel. Althans met die meiden. Ex had vanavond nog voor ze gebeld. Ik kan het niet zo goed handelen om hem aan de telefoon te hebben. Zit er een beetje doorheen en ik moet nog een hele lange weg.

Hij zit daar lekker, in zijn uppie zonder zorgen verder over de kinderen, hoeft verder niet voor ze te zorgen. Denkt ie nou dat een telefoontje dat gemis goed maakt???

Oooh ben nog steeds boos en niet minder verdrietig.

Morgen is hij hier nog als ik thuiskom van mijn werk. Meiden gaan logeren en MAMA gaat een avondje goed los................

Hoop dat ik niet halverwege de avond last krijg van zelfmedelij.
Ik heb niks meer gehoord.... die lulhannes die nou eindelijk terug is van zijn vakantie is vast nog niet na gaan denken.

Veel te spannend en zenuwslopend dit!

Gisteravond zat ik op de bank voor de TV, ex zat op zolder en kwam ff naar beneden om thee te halen en WAT LAMPJES UIT TE DOEN EN DE VERWARMING OMLAAG TE ZETTEN.

Het was niet koud hier binnen volgens hem en ook niet donker genoeg voor al dat licht......

Sjonge wat fijn toch, die laatste weken hier!
Wat een geweldige sukkel is dat zeg.........................

heb je niet gezegd dat als hij dan geld terug krijgt van de energierekening JIJ de helft krijgt.

Ex nog gesproken vandaag, had een stomme actie en hij kwam me "redden"

Hebben het gehad over van alles wat we nog moeten regelen, volgende week een afspraak bij de notaris etc.

En daarvoor komt hij naar mij om de afspraken wbt de meiden op papier te zetten.

Meiden hadden gezegd dat ik uit ga vanavond, dus meneer werd nieuwsgierig................

Vroeg of hij moest werken, nee hij was vrij.

heb gezegd dat hij dan lekker onderuit op de bank kan tv kijken thuis. Hij zou nog wel zien.

Ben benieuwd
Ik ook.....Wel raar of vervelend misschien voor je als je thuis komt na een leuke avond en hij gaat dan weg......

Ja inderdaad...dat had ik moeten zeggen! (geld terug van energierekening) Goffer! Kan er nu weer boos over worden en ik heb er niks aan.

Net al die rottige boodschappen maar weer eens gedaan bah!
Ben bang dat ik, als ik thuis kom na het stappen, niet in de gaten heb wie er in dat huis is...............................

denk dat ik de sinas maar oversla en gelijk aan de wijn ga!!!!

Heb eht verdiend.

Hoorde van oudste dat papa beneden was, hij zat op te schrijven wat ik mee mag nemen.................................hahahahaha lig in een deuk hoor.

Ben benieuwd straks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven