Mode & Beauty alle pijlers

Make up - leren opmaken

13-09-2010 11:54 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zaterdag was ik in een parfumeriezaak en werd ik geholpen door een jonge medewerkster. Het viel mij op dat haar ogen erg mooi waren opgemaakt, (haar nagels trouwens niet, die bladderden af).

Het is mij vaker opgevallen dat deze parfumerie medewerkers, hoe jong ook, vaak een mooie oog make up dragen. Het was te druk in de winkel om te vragen waar ze dat geleerd had, maar nu vraag ik me dus wel af waar ze dit geleerd hebben. Ik neem aan dat deze dames niet allemaal een visagie opleiding hebben, dus misschien is er wel een korte workshop waar je dit kunt leren (mn. om de ogen op te maken)? Wie weet dit?
Dat krijgen ze vast aangeboden in de winkel waar ze werken. Als je ook dingen wilt leren staan er veel filmpjes op youtube waarop te zien is hoe je je kunt opmaken.
Bij de Douglas kan je ook een make up workshop volgen/kopen. Is wel per filiaal afhankelijk van welk make up merk ze het aanbieden. Heb er zelf 1 gevolgd van Clinique, werd een keer op een zaterdagmiddag aangeboden. Is trouwens niet in de winkel zelf, maar in een ruimte boven de winkel.
met die doe-het-zelf/kleurplaat kit's is er niets moeilijks meer aan
En vooral veel oefenen!

Paar vrije uurtjes, make up, spiegel en wattenschijfjes en dan maar proberen!

Succes!
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
Op internet kan je ook wel info vinden over de kleur die bij jou kleur ogen past en over de vorm van je ogen.
quote:suikerbuikje schreef op 13 september 2010 @ 12:05:

Bij de Douglas kan je ook een make up workshop volgen/kopen. Is wel per filiaal afhankelijk van welk make up merk ze het aanbieden. Heb er zelf 1 gevolgd van Clinique, werd een keer op een zaterdagmiddag aangeboden. Is trouwens niet in de winkel zelf, maar in een ruimte boven de winkel.En beviel het?
Wat dacht je van gewoon thuis?

De meeste meisjes/vrouwen die ik ken, die ervan houden om verzorgd voor de dag te komen, weten door veel oefenen gewoon hoe ze zich moeten opmaken.

Ikzelf ook.

Heerlijk toch, lekker tutten, oefenen met eyeliner en nieuwe technieken?

Eén kort cursusje wordt hem denk ik niet.
Dit is op YouTube een gebruikster met heel veel oogmake-up-tutorials:

http://www.youtube.com/user/panacea81

Ze heeft inmiddels ook een eigen lijn.
Bij zo'n workshop, oefen je dan op jezelf of op anderen?

Het lijkt mij namelijk wel leuk maar ik wil wel mijn eigen ogen leren opmaken
quote:_Fiefje_ schreef op 13 september 2010 @ 13:20:

Wat dacht je van gewoon thuis?

De meeste meisjes/vrouwen die ik ken, die ervan houden om verzorgd voor de dag te komen, weten door veel oefenen gewoon hoe ze zich moeten opmaken.

Ikzelf ook.

Heerlijk toch, lekker tutten, oefenen met eyeliner en nieuwe technieken?

Eén kort cursusje wordt hem denk ik niet.Juist wel. Met zo'n cursusje leer je wat basisdingen en van daaruit kun je zelf gaan experimenteren. Juist door zo'n cursus durf ik dat.
@ Moonlight82: op jezeluf

@ Gisselle: ja beviel wel! Had qua kleuren etc al een tijdje hetzelfde en tijdens de workshop heb ik wat nieuws geprobeerd wat goed uitpakte! Heb trouwens ook weleens een feestmake up sessie gedaan (in december): dat vond ik helemaal leuk (ik ga eigenlijk nooit "los" qua make-up).

Overgins smeer ik al sinds mijn 12e van alles op mijn ogen, maar vind t gewoon leuk om af en toe wat anders te doen qua make-up. Beetje met de mode mee (als 't me staat) vind ik leuk (niet alleen qua kleren)
Durf je dat? Het is geen cursus bommen ontmantelen .

Zo'n cursus is hartstikke duur.

Ik zou eerder adviseren om van een goedkope lijn (Catrice of Essence bijvoorbeeld, van Kruidvat, Hema is dacht ik al wat duurder) wat basisproducten te kopen zoals vloeibare eyeliner, oogpotlood, een wenkbrauwkit, mascara en wat kleuren oogschaduw, en dan gewoon te gaan oefenen.

Als je niet weet waar te beginnen: tutorials op youtube (zoektermen 'eyeliner tutorial, eyeshadow tutorial, smokey eye tutorial' etc.).

Vloeibare eyeliner en oogpotlood: http://www.youtube.com/watch?v=_oI0Bwai83k
O, ja: de cursus was 20 euro, dat vond ik zelf wel meevallen. Je bent niet verplicht om de spullen van die lijn aan te schaffen hoor. Je kan ook een zelfde soort product/kleur in een goedkoper merk kopen, toch?
Op internet zijn inderdaad superveel tips te vinden:

www.youtube.com/michellephan

http://artikelen.foobie.nl/beauty-mode/ ... e-make-up/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven