Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
hallo dames,

turbulent weekend gehad weer. Vrijdag mijn eerste eisprong weer gehad na de curettage. Tenminste, dat denk ik. ik heb die goedkopere tests gekocht. Doen het prima op het moment dat het duidelijk nee is, maar ik zie het verschil blijkbaar niet zo tussen 'bijna' en 'ja'. Op de goedkope test uitgaande dacht ik 'ja', maar toen deed ik ter controle de dure test en die gaf negatief aan. Hmmm, toch maar m'n donor gebeld voor een inseminatie. Nam aan dat ik in ieder geval vlak voor mijn eisprong zou zitten en dan kan de inseminatie ook prima natuurlijk. Maar nu is het maandag en test ik nog steeds met twee lijnen op de goedkope test, maar negatief op de dure. ik snap dr dus niet zoveel van:-( Hou het maar in de gaten en als blijkt dat ik een van deze tijden alsnog positief test op de dure, dan bel ik m'n donor gewoon weer. Wel onzeker allemaal hoor.

Gisteren naar de workshop geweest. Vond het een inspirerende dag. Ben er nog zekerder vandaan gekomen. Merkte wel dat ik in het proces al een stuk verder was dan de meeste deelnemers. Dat maakte het bij sommige oefeningen wat lastig. Ben op met moment meer bezig met mijn onzekerheid na mijn miskraam, dan met twijfels rond het alleen moeder zijn. Maar al met al wel blij dat ik gegaan ben. @zoeter: wat vond jij er van?

@mama03: geen idee eigenlijk meer hoe ik het mijn moeder verteld heb. Ben er al zo lang mee bezig. Ze reageert er in ieder geval super op. Gunt het me van harte. Merkte wel dat toen ik zwanger was, ze zich ineens ging realiseren dat het echt is. En ze toen heel erg aan het idee wennen moest. Of beter gezegd; zich wat zorgen ging maken. Maar dat verdween snel en toen vond ze het super.
Zo al aardig wat reacties op mijn vraag. Leuk en bedankt. De meeste zijn positief. Hoop dat mijn ouders ook positief zijn en achter mijn keus kunnen staan. Ik weet dat mijn vrienden achter me staan maar vind ouders/familie toch ook wel heel belangrijk.

Groetjes
Hallo ladies,

@ mama03: mijn ouders reageerden heel positief. Natuurlijk zwaaien ze wel rode vlaggen en wijzen ze me op hindernissen, maar ze hebben vertrouwen in me en weten dat ik het aan kan. Ik heb ze vanaf het begin van mijn denkproces betrokken en dat geeft ze een prettig gevoel. Ze moeten ook wel een beetje om me lachen, ze vinden de keuze om BAM te worden ook echt weer iets voor mij. De normale weg bewandel ik niet vaak in mijn leven. En daar moet ik alleen maar om glimlachen.

Voor mij is het een spannende week. Ik ga donderdag met mijn donor naar het AMC voor een intake. We willen voor IUI gaan en zijn benieuwd wat ons staat te wachten. Ik merk dat ik stiekem een beetje vlinders in mijn buik heb, gezonde spanning, alsof Sinterklaas in het land is, haha. Gisteren heb ik bij hem gegeten en dat was heel erg leuk, vertrouwd, eerlijk en ontspannen. We zien steeds duidelijker hoe we het in willen gaan vullen. Wel vinden we het nog steeds moeilijk om iets op papier te zetten qua afspraken maken. Het is zo abstract.

Volgende week gaat mijn andere traject weer verder. Dan ga ik weer naar Geertgen en hoor ik hoelang de wachtlijst voor mij zal zijn bij de spermabank. Ook spannend dus! Allemaal leuk spannend! Ik loop nonstop met een grijns op mijn gezicht, het voelt allemaal zo goed!

Ik wens iedereen voorspoed en geluk. Ga ervoor, wat je ook kiest, onvoorwaardelijk. Bijt je vast en geniet van het proces, want het is heel bijzonder.
Spannend, Superwoman... Keep us posted! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat bij het AMC.

Voor mij is het deze week nog 'gewoon' en dan volgende week spannend. Duimen!
Hoi allemaal tijdje niet gekeken....maar ik zie dat er weer gepost wordt.. fijn!

@ malaika2 wat vervelend dat je het niet duidelijk kunt zien op die teststaafjes. Iedereen zegt toch dat die goedkopere net zo goed zijn, maar dat valt misschien toch tegen.Maar vlak ervoor en erna insemineren moet ook goed zijn toch?

De workshop vond ik wel echt heel fijn. Vond het wel heel raar voor mezelf dat ik nu juist precies in een omgekeerde situatie zit. Zo lang gedacht dat ik het juist alleen wilde en nu dan juist misschien niet. Maar het gevoel van ik wil niet te lang wachten blijft wel heel sterk en was weer duidelijker aanwezig door de workshop.

De groep was wel heel prettig en open vond ik. Ik had al heel snel het gevoel dat ik iedereen wel eens eerder gezien had.

Jij bent inderdaad wel een heeeeeeel stuk verder dan de meeste deelnemers. Dat verbaasde me wel. Ik had gedacht dat er meer net zoals jij in het proces zouden zitten. Heel stom misschien maar ik had helemaal niet verwacht dat er iemand van 42 tussen zou kunnen zitten, die nog niet eens begonnen was. Geeft wel aan hoe ik er over denk, maar ik vind dat wel heel laat. Lijkt me zo lastig.

Heb jij er voor jezelf nog wat aan gehad met bijvoorbeeld betrekking op steviger in je schoenen staan of weten dat je dit later wilt kunnen verantwoorden?

Ik ben wel erg benieuwd hoeveel van de 9 deelnemers er nu uiteindelijk voor zullen gaan. Ik ga er in ieder geval duimen dat jij de eerste bent, Malaika!

Ik vond de workshop in ieder geval een mega aanrader voor iedereen.
Hallo dames,

Ook ik ben een jonge vrouw met een kinderwens.

Sinds kort heb ik daarom ook besloten actie te ondernemen.

Voor mij begint dat met informatie vergaren.

Met informatie vergaren krijg ik alleen maar meer vragen en zie ik steeds meer beren op de weg.

Ik heb nog niet het hele topic kunnen lezen, maar ik hoop dat ik me hier mag aansluiten om mijn verhaal te delen, mijn vragen te stellen en jullie traject te volgen.

Ik zie dat hier ook al eerder de "workshop" is genoemd. Toevallig heb ik me daar ook al voor ingeschreven voor eind oktober. Ik hoop dat dan veel vragen beantwoord worden en ik advies krijg hoe te werk te gaan. Want op internet staat zo veel en ik weet nu even niet meer hoe en wat!

Ik zal proberen wat meer over jullie te lezen en zal me snel weer melden om wat meer over mezelf te vertellen (indien gewenst natuurlijk)!

Groetjes,

Sokpop
Welkom Sokpop! Zo zijn we allemaal begonnen. In de jungle die internet heet. De workshop is een echte eye-opener, daar zal je veel aan hebben. En verder moet je gewoon alles vragen hoor, dat doen wij ook. Ook al zijn het onderwerpen die al tig keer zijn behandeld, maakt niet uit.

Ik heb een enorme grote sprong voorwaarts gemaakt afgelopen donderdag. Mijn donor en ik hebben onze intake gehad in het AMC en zijn tegen protocol in, meteen in behandeling genomen. Eigenlijk moet een maatschappelijk werkster eerst goedkeuring geven, maar de artsen waren zo overtuigd van ons verhaal, dat alles meteen al in werking is gezet. Het zou zomaar kunnen dat we over een half jaartje al zwanger zijn!!! Ik ga van het positieve uit.

Volgende week naar Geertgen. Ik ben heel benieuwd hoelang de wachtlijst is. Vast een jaar. Maar dat geeft me dan mooi de tijd om mijn plan A (met mijn bekende donor) optimaal te bewerkstelligen.

Hoe is het verder met de dames? Van het mooie weer aan het genieten?
@sokpop welkom en stel idd gerust je vragen doen wij ook en lang niet iedereen is al uit haar keuze.

@Superwoman wat spannend en fijn dat jullie gelijk met behandelen kunnen beginnen. Succes en zal voor je duimen.

Verder hier alles rustig. Ben me aan het voorbereiden om mijn ouders te gaan inlichten over mijn plannen en wat hun standpunt daarin is. Ben ik wel heel benieuwd na. Als ik hun "zegen" heb op zoek naar een donor/co vader.
Superwoman22 en mama03, bedankt voor jullie berichtjes. Ik was al bang dat hier helemaal niemand meer was. En wat spannend allemaal!

Superwoman, mag ik vragen hoe lang je al ingeschreven bent bij het AMC? En hoe je aan je bekende donor komt? Kende je hem al, of heb je hem ontmoet via een site o.i.d.? En nog een brutale vraag dan: waarom geen zelfinseminatie?

Misschien heb je dit al allemaal eerder uit de doeken gedaan (maar ik heb nog steeds niet alles kunnen lezen) en misschien wil je het niet delen, dat kan ook. En dat hoeft ook niet hoor, ben alleen zo nieuwsgierig!

Mama03, hoe/waar zoek jij die donor/co vader? Je staat dus wel open voor iemand die een rol wilt spelen?

Al een idee wanneer je je ouders gaat inlichten? Spannend hoor!

Ik merk dat het bij mij steeds serieuser is in mijn hoofd. De beslissing om het alleen te doen.

Kan niet wachten op de workshop en hoop daar veel info te krijgen. Houd nu een vragenlijstje bij.

Sinds een tijd tref ik al kleine voorbereidingen. Sinds een jaar gestopt met roken. Sinds een dik half jaar staat mijn huis te koop (want maar kleine twee kamer flat, naar mijn idee geen ruimte voor een kindje) en sinds een aantal maanden gestopt met de pil en mijn menstruatie cyclus aan het bijhouden. Kleine stapjes dus.

Nu is het alleen zo dat ik graag een bekende donor zou willen (vriend - heb er twee in gedachten). Maar voordat ik dat hen vraag, wil ik er helemal klaar voor zijn en alles op een rijtje hebben.

Eén van mijn grootste "bezwaren" is mijn woonruimte op dit moment. Dus dat wil ik eerst op orde hebben (hoe lang zal dat nog duren, gezien de huizenmarkt?).

Maar, wat als de donor(s) nee zeggen?

Moet ik, als back up, me inschrijven bij een spermabank? En daar raak ik weer in de knoop. Op internet kom ik steeds weer bij dezelfde sites terecht. Kan nergens iets vinden over hoe lang de wachtlijsten zijn en welke spermabanken er allemaal zijn voor een vrouw alleen. Ik zie wel KCA en Geertgen en nog een ander (maar die schrijven niet meer in). Bij KCA lees ik dat ze vanaf oktober weer nieuwe aanmeldingen gaan behandelen. Op de site staat dat na een eerste gesprek ze na ca. 6-8 weken een geschikte donor vinden. Dat is toch best snel?

Iemand advies wat ik kan doen?

Goed, maar even genoeg over mij (kan nog uren doorgaan namelijk).

Volgende keer zal ik weer wat meer vertellen over mezelf en mijn "beren op de weg".

Hoop jullie ook allemaal wat beter te leren kennen. Waar staan jullie op dit moment en waar lopen jullie tegenaan?

Ben erg benieuwd.
@Sokpop. Geen idee waar je ergens woont, maar Rijnstate (Arnhem) ontvangt ook alleenstaanden.
Ik ben alleenstaand, 38 jaar en heb een kinderwens. Gelukkig is iedereen in mijn omgeving zo blij en behulpzaam, dat de stap om verder te gaan alleen maar makkelijker werd. Natuurlijk eerst van alles opgezocht en forums gelezen en uiteindelijk mijn stoute schoenen aangetrokken. Na een bezoekje aan mijn huisarts heb ik verschillende klinieken en ziekenhuizen benaderd. Wat viel dat tegen! De ene na de andere gaf aan een wachtlijststop te hebben vanwege teveel vraag en te weinig aanbod van donoren... Uiteindelijk kreeg ik een positief bericht van St. Geertgen (wel bijna 200km van huis...) en 10 maart jl had ik mijn eerste afspraak!

Inmiddels ben ik zover (ondanks een vertraging van 3 maanden door wachten op een onderzoek in het ziekenhuis) dat ik binnen twee weken mijn eerste IUI-poging heb!!! Who cares dat ik er dan bijna 400km op zo'n dag voor moet rijden? Beste vriendin gaat mee en we maken er een "dagje" van .
@Emmetjebee. Doe je bij St Geertgen mee aan de wederkerigheid, omdat je al zo spoedig geholpen wordt?
Hoi Sun76,

Ja, dat klopt, ik doe mee aan wederkerigheid. Niet in de vorm van (eicel-)donoren aanbieden, want voor eiceldonatie ben ik en de meeste van mijn vriendinnen te oud en zaaddonoren... dat blijft een gevoelig onderwerp. Ik heb wel her en der een balletje opgegooid. Ik werk zelf in een ziekenhuis en ik ik heb op de poli gynaecologie gevraagd of zij folders van Geertgen in hun display willen zetten. Omdat ik vrij ver van Geertgen vandaan woon, is Geertgen niet erg bekend hier en ook niet in het ziekenhuis waar ik werk. Ik denk dat het voor alle partijen goed kan zijn als die folders hier ook te krijgen zijn...

Zit jij ook in de molen??
@sokpop. Nee ik heb nog niemand op het oog dus ik moet dat nog helemaal uitzoeken. Ik ben daar wel overuit dat ik graag iemand wil die een vaderrol speelt. Ik heb nl al een zoontje uit mijn huwelijk en die gaat om de week een week naar zijn vader. Een 2e kindje van een "onbekende" donor zou ik dan voor mijn gevoel te kort doen. Begrijp me goed. Ik veroordeel niemand die kiest voor een "onbekende" donor. Als ik nog geen kind zou hebben zou dat ook een keuze voor mij kunnen zijn.
@Sun76; bedankt voor je tip, ik ga eens "snuffelen" bij Rijnstate.

@emmetjebee; er breken spannende tijden voor je aan dus! Ik hoop dat je komt vertellen hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Wens je in ieder geval voor succes en leef met je mee.

Wel fijn dat er een vriendin met je mee gaat.

@mama03; ik heb wel een beetje hetzelfde gevoel als jij. Dat je een kindje tekort doet bij een "onbekende" donor. Ik zou graag vragen kunnen beantwoorden als: ja, jouw vader houd/hield ook van voetbal, heeft ook zo'n lekkere bos krullen etc.

Dat is iets waar ik heel erg mee worstel. Maar aan de andere kant slaat het ook nergens op, want die bekende donor krijgt geen actieve vaderrol.

Fijn/gezellig dat er weer meer meiden zijn! Kom net thuis van een etentje en ben erg moe, maar kon het toch niet laten om nog even te neuzen hier.

Tot snel maar weer!
welkom alle nieuwe meiden op het forum! leuk om nóg meer verschillende verhalen te lezen. Blijft me verbazen hoe iedereen toch weer anders in dit proces staat!

@ sokpop: in mijn zoektocht naar een donor heb ik contact gehad met Arnhem en Zwolle. Beide ziekenhuizen staan open voor alleenstaanden, alleen is er wel een wachtlijst zoals overal. Zwolle was volgens mij ongeveer drie jaar en Arnhem twee jaar. In Zwolle was het wel zo dat als jij een donor kon 'leveren' die je zelf niet gebruiken kan (je broer bijvoorbeeld), je dan meteen gebruik van een van hun donoren kunt maken. Soort ruildeal. Succes met je zoektocht in ieder geval. Kan soms behoorlijk demotiverend zijn vond ik..

@emmetjebee: wat spannend! Is inderdaad een stukkie rijden, maar je weet waar je het voor doet! Succes.

@superwoman 22: jeetje, jouw proces zit ook in een behoorlijke stroomversnelling. Of beter gezegd; jouw processen :-) Benieuwd hoe het allemaal gaat de komende periode.

Ik zit nog midden in de 'wachtperiode'..komend weekend word ik wel of niet ongesteld. Heb niet het gevoel dat het een rake inseminatie was, maar goed dat zegt niets. Vorige keer dacht ik ook dat ik ongesteld zou worden toen ik zwanger bleek te zijn. Vreet wel energie allemaal zeg. Eerst die weken van testen tot de eisprong eindelijke weer op gang kwam en nu weer wachten op een wel/niet ongesteldheid... Maar, ook ik weet waar ik het voor doe! En over twee weken ga ik in ieder geval even lekker met vakantie. Even alles los proberen te laten voor een paar weken.
Wat een lieve reacties van iedereen!
@malaika2; lees dat je eerder een miskraam hebt gehad. Wat spijt me dat voor je!

Je weet in ieder geval wel dat je zwanger kan worden. Heb jij een bekende donor en doe je zelfinseminatie?

Fijn dat je bijna even op vakantie gaat (en wie weet met goed nieuws, ik ga duimen voor je).

Allemaal bedankt voor het warme welkom dat ik van jullie heb gekregen!
@Emmetjebee. Yep ik zit ook in de molen. 2 Molens eigenlijk Rijnstate en Geertgen. Bij beide sta ik inmiddels zo'n jaar op de wachtlijst.
Hebben jullie het ook gehoord? St Geertgen & Rijnstate zijn in het nieuws omdat er een neonazi sperma gedoneerd heeft die de eis gesteld heeft dat zijn semen alleen gebruikt mocht worden door blanke vrouwen. Zijn motivatie was hierbij dat hij zijn 'arische zaad' wil doneren om zo tegenwicht te bieden aan het hoge geboortecijfer onder moslims.

Wat voor gevoel roept dit op bij jullie? Ik zelf vind het best scary... Immers, ik ga er van uit dat donoren de juiste motivatie hebben om dit te doen. Dit in het belang van het eventuele kind.
Dat zou mijn grootste nachtmerrie zijn. Dat ik een kind mag krijgen via een donor, mijn kind gaat op zijn/haar 16e op zoek en krijgt dan zo iemand te zien.

Klopt het eigenlijk dat je je donor niet mag kiezen mede op basis van opleiding/baan, maar alleen op uiterlijk? Ik zag laatst namelijk een man die qua uiterlijk best aan mijn lijstje zou voldoen, lang, met donker haar en donkere ogen net als ik, maar hij was echt niet iemand die ik zou kiezen als dat mocht. Echt een 'achterbuurt figuur' om het zo maar te zeggen. Die eigenschappen geeft hij toch ook door?

Natuurlijk ben ik heel dankbaar als ik een kind mag krijgen, maar dit spookt toch wel door mijn hoofd.
Oe, dat is ook één van mijn grootste angsten. Daarvoor ook mijn sterke voorkeur naar een bekende donor. Dan weet je in ieder geval nog iets.

Maar ik weet ook eigenlijk helemaal niet hoe een "match" voor je wordt gezocht bij de spermabank. Krijg je zelf lijsten met kenmerken en mag je uitkiezen of kiezen zij voor je?

Kan iemand dat verhelderen?

Heb dezelfde vragen als breda78 eigenlijk.

@Sun76; dat zijn de banken waar jij op de wachtlijst staat toch? Hoe heb je dit zo vernomen?

En je staat bij beiden al ca. 1 jaar op de wachtlijst? Krijg je dan tussendoor nog gesprekken of een update of zo? Of kan je alleen maar wachten?
Voor zover ik weet kun je zelf je voorkeur aangeven wat betreft diverse uiterlijke kenmerken. Je krijgt een soort van lijst die je kunt inzien. Maar of daarin ook andere gegevens (zoals bv opleiding) in opgenomen zijn weet ik niet.

En inderdaad, bij Geertgen & Rijnstate sta ik op de wachtlijst. Bij St Geertgen is afgesproken dat ik na 1 jaar weer contact met ze opneem om te kijken hoe ver de wachttijd gevorderd is. Bij Rijnstate zijn ze veel duidelijker. Er wordt op elk punt in het traject aangegeven hoeveel maanden wachttijd ongeveer nog volgt. Ergens in het eerste kwartaal van 2011 sta ik, als het goed is, bovenaan de lijst.
@sokpop: ik heb mijn donor via internet ontmoet. Inmiddels een klein beetje een bekende donor dus. Weet in ieder geval hoe hij er uit ziet en een beetje hoe hij is. Vind ik wel een fijne gedachte. Doe inderdaad zelfinseminatie.

en het wachten gaat door....
Hey Malaika,

Wat spannend zeg! Ik ben benieuwd! Wanneer zou je precies ongesteld moeten worden?

Er reageren weer veel nieuwe mensen! Welkom! Spannend allemaal hoor.

Inderdaad wel erg naar van zo;n man. Ik begrijp wel dat een donor ook wel wat voorkeur zou willen bepalen. Dat wil een ontvangende vrouw vaak ook, maar in deze mate vind ik wel eng. Inderdaad je kind zou daar over 16 jaar maar achter komen. Dat is geen fijn idee. Maar ik begrijp dat de betreffende man zich niet op die manier had aangemeld, maar meer net als de vrouwen met een voorkeur. Dan kan ik me wel weer voorstellen dat hij aangenomen wordt als donor. Geen fijn idee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven