Geld & Recht alle pijlers

ABN wijzigt adres CC niet

11-09-2010 13:42 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in het buitenland. In Juni ben ik van land A naar B verhuisd. Dus heb ik een maand eerder het adres van mijn creditcard bij de ABN gewijzigt, ook omdat de cc rond dezelfde tijd ongeldig wordt.

En ja, de ABN heeft het adres niet gewijzigt. Ik heb sindsdien iedere maand met de bank gebeld, zo'n beetje iedere keer kreeg ik een ander postadres waar ik een brief en verschillende kopieen naartoe moet sturen. Nu heeft de cc-service blijkbaar een nieuwe pincode ingevoerd die je nodig hebt om met iemand aan de telefoon te spreken. Deze code heb ik ook al twee keer aangevragt, en nog niet ontvangen.

De vraag is: wat nu?

Ik heb een cc voor mijn werk nodig. Uit het buitenland kan ik volgens mijn niet een rekening bij een andere Nederlandse bank openen en van mijn lokale bank krijg is pas naar een jaar een cc. Ik moet ook de rekening opzeggen voordat ik het land verlaat (in een aantal maanden hopelijk) om naar Land C te verhuizen, waar ik op dat moment natuurlijk nog geen nieuwe bankrekening heb.

Dus wat nu? Heeft de ABN een interne omboedsman die mij kan helpen of zij er andere mogelijkheden?
ik heb mijn nieuwe adres gewoon online gewijzigd. moet je je eerst aanmelden voor creditcard online en dan je profiel wijzigen. gaat ongeveer hetzelfde als gewoon met internetbankieren je adres wijzigen.
Hmm, dat kan blijkbaar niet als je in het buitenland zit. Ik kan in creditcard online mijn pasword wijzigen en dat is alles. Iemand van de service line vertelde mij ook dat dat niet gaat. IP-geblokkeerd of zoiets.
chelseygirl,

als YP klant kan je toch ook doorverbonden worden met de accountmanager die je toegewezen krijgt als je een YP pakket hebt? Tenminste in mijn abn tijd was dat zo. (ja ik heb er gewerkt)

Deze moeten dit als service voor je kunnen verhelpen. (mits je adres op je rekening al gewijzigd is, anders kan het telefonisch niet)

De abn is wel erg gesteld op YP klanten dus als je dat een paar keer noemt en dat je anders overweegt om over te stappen, moeten er toch echt wat muren gaan verdwijnen. Ik ben bang dat dit ook iets is wat tussen het wal en schip valt.

Mocht het via de accountmanager niet lukken, dan via deze persoon aandringen dat je het bankkantoor wilt spreken.

Heb je iemand die gemachtigd is op je rekening? Deze kan wellicht voor jou naar het bankkantoor gaan en zeggen dat je graag het een en ander wilt regelen voor je rekening. (niet zeggen dat het een administratief klusje is) Heel gemeen maar bankkantoren willen graag dingen "verkopen" dus wellicht dat ze dan contact met jou opnemen.
Ha, het probleem lijkt eindelijk opgelost. Ik grijk deze dagen een nieuwe c en het adres is inderdaad nu gewijzigd. Yiha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven