Gezondheid alle pijlers

Hoe naar huisarts met zoon

14-09-2010 18:26 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik echt ff niks anders kan vraag ik hier maar raad.

Ik zit met een zoon met waarschijnlijk een gebroken knie. Een bult op zijn knie, blauw, gezwollen (huid heel) en hij kan zich absoluut niet bewegen. Het ziet er verder recht uit, maar het voelt voor hem alsof het 'niet klopt'.

Het mannetje is 13. Ik moet naar de huisartsenpost, maar ik weet niet hoe. Ik kan hem niet dragen, hij is 50 kilo, even groot als ik en ik heb een ernstige hernia. Ik heb niemand die me kan helpen. Ik heb wel een auto, maar ik weet niet hoe ik hem er in moet krijgen. Ik mag langskomen, maar ik weet niet hoe. De huisartsenpost is van mening dat dat mijn probleem is. Hij kan niet gehaald worden met ambulance of iets.

Heeft iemand tips hoe ik hem wel mee kan krijgen? Hij barst van de pijn.
vind het ook wel een beetje raar dat je je hiervoor hebt aangemeld en zelfs een avatar hebt gezocht...
Geef hem ook pijnstillers!
Ouders van vriendjes vind ik een goede!
Hoe lang is je oprit dan? Het is toch ook onzin om een ambulance te laten komen voor een bult op je knie?

Ik zou inderdaad een bezem pakken ofzo....auto zo dicht mogelijk bij parkeren en dan deels op de bezem steunen en deels op jou. Bij het ziekenhuis staan rolstoelen die je kan lenen zodat hij uit de auto in de rolstoel kan.....
Forummer inschakelen of anders taxi bellen (vooraf zeggen dat je hulp van chauffeur nodig hebt om je zoon in de taxi te krijgen)
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Pfff, ik mag toch hopen dat je onderhand op weg bent of hulp hebt of zo.....
Als het in Breda is kan ik wel... Laat maar weten!
quote:lichtpuntjes schreef op 14 september 2010 @ 18:33:

Geef hem ook pijnstillers!Dat lijkt me nog niet zo'n goed plan als de knie nog onderzocht moet worden. Als een deel van de pijn al weg is kan dat de diagnose beinvloeden/moeilijker maken.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Die bureaustoel is ook een goede!
Leuk ook voor zoonlief:

Waarom moest je zo lang wachten tot je bij de HAP was?

Ja... mama moest nog even forummen
Sja ik zit nu in Apeldoorn, ga later vanavond bij een vriend langs.

Kan dus wel ff naar de polder rijden en een handje helpen.

Als het nog nodig is.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
kan je hem niet op een bureaustoel naar de auto toe duwen? of anders taxi inderdaad.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 14 september 2010 @ 18:37:

[...]

Helemaal raak, Bianca.En hij is extra leuk met jouw onderschrift erbij
Ik woon vlakbij een heel stel polders, kan wel helpen. Volgens mij kun je beter naar de eerste hulp van het dichtsbijzijnde ziekenhuis trouwens dan naar de huisartsenpost. Er zullen wel foto's genomen moeten worden en dan moet je weer van de huisarts naar het ziekenhuis.
Op zijn billen hupsen? Gebroken knie, jee, arm ding.
Welke polder is het nou? Het stikt in NL van de polders.
quote:Bianca40 schreef op 14 september 2010 @ 18:36:

Leuk ook voor zoonlief:

Waarom moest je zo lang wachten tot je bij de HAP was?

Ja... mama moest nog even forummen Tja prioriteiten haha
quote:Dana schreef op 14 september 2010 @ 18:35:

[...]

Ben je besodemieterd? Dat joch is niet in levensgevaar. Weet je wel wat zo'n ambulance (plus personeel) kost? En zie je het al voor je dat er even verderop iemand een hartinfarct krijgt maar niet opgehaald kan worden omdat de ambulance bezet is door een knul met een zere knie?

Dom advies dus.Buiten dat het om bovenstaande reden niet te doen is om een ambulance te sturen zal het je zelfs geld kosten wanneer je alleen een "lift" nodig hebt naar het ziekenhuis.
Ja, dat vind ik echt.
Ik denk (hoop vurig) dat TO inmiddels een oplossing heeft en onderweg is naar de HAP!
quote:Star schreef op 14 september 2010 @ 18:38:

Op zijn billen hupsen? Gebroken knie, jee, arm ding. dat lijkt me vreselijk zeer doen....
Ja, dat vind ik echt.
Ja ik las verder dat het schokken zeer doet, dus geen goed plan idd.
Vraag me ook af waar het gebeurd is. Als zoonlief zich geen meter kan verplaatsen hoop ik dat hij binnen gevallen is....met die regen, ach erm!
Vind het nogal vaag hoor.. TO heeft zich aangemeld, Avatar gezocht!?! en reageert vervolgens niet meer..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven