Januari 2011
vrijdag 30 april 2010 om 19:13
Hallo allemaal,
Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger!
In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.
Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.
Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.
Groetjes,
Streepjescode
Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.
Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....
Ik hoop dat het lukt!
NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam
01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon
04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter
25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing
verlof m.i.v. 29-11
zwangerschapsyoga
gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12
zwangerschapsgym
start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,
zwangerschapsyoga
gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,
j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12
zwangerschapsgym
start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga
al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)
verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12
zwangerschapscursus
start 4-10
Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger!
Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.
Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.
Groetjes,
Streepjescode
Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.
Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....
Ik hoop dat het lukt!
NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam
01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon
04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter
25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing
verlof m.i.v. 29-11
zwangerschapsyoga
gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12
zwangerschapsgym
start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,
zwangerschapsyoga
gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,
j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12
zwangerschapsgym
start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga
al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)
verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12
zwangerschapscursus
start 4-10
maandag 13 september 2010 om 17:08
@ Nolleke alles wat je opschrijft kan ik me zo goed voorstellen! Het is ook heel oneerlijk!!! Ik hoop dat je weet dat je er echt niets aan hebt kunnen doen, ook al snap ik heel goed dat de waarom vraag nog heel lang bij je zal blijven. Wat ook heel fijn is om te lezen dat jullie relatie er alleen maar sterker is geworden, Sam heeft daar mede voor gezorgd. Ook al ken ik je niet, ik denk vaak aan jou/jullie. Besef daardoor ook weer hoe vreselijk bijzonder het is om zwanger te zijn en dat alles goed gaat.
ik zou graag je updates lezen. Blijf positief in het leven staan en je kan het zelf niet beter zeggen door te herinneren dat jullie papa en mama zijn van het mooiste kindje! Sam heeft jullie zo blij gemaakt!
ik zou graag je updates lezen. Blijf positief in het leven staan en je kan het zelf niet beter zeggen door te herinneren dat jullie papa en mama zijn van het mooiste kindje! Sam heeft jullie zo blij gemaakt!
maandag 13 september 2010 om 17:42
@ Mamamuis: Mijn huidige gynaecoloog maakt er niet zo'n gedoe van. Misschien ben ik er zelf meer mee bezig, omdat ik vanwege mijn zeer onregelmatige cyclus bij de diëtiste liep/loop. Met afvallen zou de cyclus regelmatiger kunnen worden. Ik was nog maar 15 kilo afgevallen toen de positieve test kwam. Dus eigenlijk was het plan om nog meer af te vallen. Waarschijnlijk ligt de focus daarom op het niet teveel aankomen.
En in het ziekenhuis hier zullen ze vast bepaalde richtlijnen hanteren.
En in het ziekenhuis hier zullen ze vast bepaalde richtlijnen hanteren.
maandag 13 september 2010 om 17:49
@ Nolleke: ik kan me helemaal bij de post van Helena aansluiten. Precies zoals ik het ook zie. Toen je het net had verteld ben ik er erg mee bezig geweest. Het is ook zo verdomde oneerlijk! Ik moest wat tranen wegslikken toen ik je verwijderde uit de tabel. Uiteraard zou ik jullie Sam wel erin willen zetten hoor, het is tenslotte jullie prachtige zoon. Maar ik weet natuurlijk niet of je daarop zit te wachten. Mocht je nog genoemd willen worden, laat het me dan zeker even weten. Maar weet in ieder geval wel dat jij hier op dit topic niet vergeten wordt! Nu kan ik dat alleen namens mijzelf zeggen, maar ik kan er bijna zeker vanuit gaan dat meerdere meiden op dit topic zo denken. *knuffel*
maandag 13 september 2010 om 18:17
Dat leek me wel een goed idee als Nolleke dat wilt natuurlijk. Sam is geboren en hoort (wat mij betreft) gewoon in de tabel. Hoe oneerlijk ook als engeltje......maar hij hoort er wel gewoon bij. Maar ik denk dat Nolleke dat maar moet bepalen hoe zij het het liefste ziet.
Ik heb er ook verder geen woorden voor. Het is ook allemaal super oneerlijk.
Ik heb er ook verder geen woorden voor. Het is ook allemaal super oneerlijk.
maandag 13 september 2010 om 19:45
@Nolleke, goed om van je te horen! En dat jullie er samen doorheen gaan en samen jullie verdriet verwerken. Maar toch ook de vreugde omdat jullie wel mooi papa en mama zijn geworden.
Ik sluit me helemaal aan bij Helena, Streepjescode en Mamamuis. Ik denk ook regelmatig aan je en als ik het hier dan weer heb over kwaaltjes voel ik me een beetje schuldig. Maar inderdaad, jij en Sam horen ook wat mij betreft in de tabel. Wat is zijn geboortedatum?
Ik sluit me helemaal aan bij Helena, Streepjescode en Mamamuis. Ik denk ook regelmatig aan je en als ik het hier dan weer heb over kwaaltjes voel ik me een beetje schuldig. Maar inderdaad, jij en Sam horen ook wat mij betreft in de tabel. Wat is zijn geboortedatum?
maandag 13 september 2010 om 22:11
Nolleke, fijn om te lezen hoe het nu met je gaat. Ik denk ook veel aan jullie. Het is inderdaad ontzettend oneerlijk wat er is gebeurd. Jullie zijn papa en mama geworden maar Sam mocht niet bij jullie blijven. Ik vind je heel sterk overkomen, al zul je je inderdaad niet altijd zo voelen. Laat je verdriet ook gewoon gaan, dit kost tijd om te verwerken. Goed dat jullie zo positief in het leven staan en veel steun krijgen van je omgeving, en wat mooi dat Sam de band tussen jou en je vriend nog sterker maakt.
Fijn om af en toe een update van je te lezen, en wat mij betreft hoor je ook gewoon in de tabel als jij dat wil.
Fijn om af en toe een update van je te lezen, en wat mij betreft hoor je ook gewoon in de tabel als jij dat wil.
maandag 13 september 2010 om 22:19
quote:streepjescode schreef op 13 september 2010 @ 17:42:
@ Mamamuis: Mijn huidige gynaecoloog maakt er niet zo'n gedoe van. Misschien ben ik er zelf meer mee bezig, omdat ik vanwege mijn zeer onregelmatige cyclus bij de diëtiste liep/loop. Met afvallen zou de cyclus regelmatiger kunnen worden. Ik was nog maar 15 kilo afgevallen toen de positieve test kwam. Dus eigenlijk was het plan om nog meer af te vallen. Waarschijnlijk ligt de focus daarom op het niet teveel aankomen.
En in het ziekenhuis hier zullen ze vast bepaalde richtlijnen hanteren.AL 15 kilo afgevallen! En ik las in een andere post dat je nog maar een ons (bijna niks dus) bent aangekomen deze zwangerschap, daar mag je trots op zijn hoor.
En in het ziekenhuis hier zullen ze vast bepaalde richtlijnen hanteren.AL 15 kilo afgevallen! En ik las in een andere post dat je nog maar een ons (bijna niks dus) bent aangekomen deze zwangerschap, daar mag je trots op zijn hoor.
dinsdag 14 september 2010 om 09:29
Ik zit jullie berichten met natte wangen te lezen, wat ontzettend lief van jullie.
En natuurlijk zou ik het fijn vinden om Sam in de tabel te zien staan, maar misschien is het ook wel hypocriet van mij. Want nu lees ik nog mee, maar ik weet zeker dat straks in januari ik het ontzettend moeilijk vind om hier te kijken. Niet omdat ik jullie het niet gun, maar omdat ik dan waarschijnlijk heel moeilijk heb met al die lieve geboren kindjes. In mijn directe omgeving zijn namelijk ook 7 vrouwen in januari uitgerekend.
Dus ik weet het niet, aan de ene kant zou ik het heel fijn vinden, maar aan de andere kant is het ook niet eerlijk tegenover jullie.
Mochten jullie hem wel in de tabel willen plaatsen: de geboortedatum van Sam is 01-09-2010 om 14.20 uur.
En natuurlijk zou ik het fijn vinden om Sam in de tabel te zien staan, maar misschien is het ook wel hypocriet van mij. Want nu lees ik nog mee, maar ik weet zeker dat straks in januari ik het ontzettend moeilijk vind om hier te kijken. Niet omdat ik jullie het niet gun, maar omdat ik dan waarschijnlijk heel moeilijk heb met al die lieve geboren kindjes. In mijn directe omgeving zijn namelijk ook 7 vrouwen in januari uitgerekend.
Dus ik weet het niet, aan de ene kant zou ik het heel fijn vinden, maar aan de andere kant is het ook niet eerlijk tegenover jullie.
Mochten jullie hem wel in de tabel willen plaatsen: de geboortedatum van Sam is 01-09-2010 om 14.20 uur.
dinsdag 14 september 2010 om 15:19
Lieve Nolleke, fijn om wat van je te horen, en ook goed om te lezen dat jullie band sterker dan ooit is.
Je moet je hart volgen wat betreft de tabel, daar ben je uiteraard helemaal vrij in. En kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is,zeker in januari.
Ik hoop dat jullie beide het een mooi plaatsje kunnen geven.
Je moet je hart volgen wat betreft de tabel, daar ben je uiteraard helemaal vrij in. En kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is,zeker in januari.
Ik hoop dat jullie beide het een mooi plaatsje kunnen geven.
dinsdag 14 september 2010 om 19:26
dinsdag 14 september 2010 om 21:05
@Floortje: proficiat met de goede echo!! En een meisje, leuk!
Ik heb vandaag ook weer even mogen kijken. Ik heb een echo gehad op de Fontys Hogeschool, waarbij studentes echografie op mij mochten oefenen. Ze mochten niet te veel naar de baby kijken helaas, het was hun eerste practicum dus ze moesten bij het begin beginnen: de grootte van de baarmoeder meten en zo. Maar ik ben wel weer twee foto's rijker.
Ik probeer nog een keer te gaan over een paar weken, dan mogen ze vast wel uitgebreid de baby bekijken.
Ik heb vandaag ook weer even mogen kijken. Ik heb een echo gehad op de Fontys Hogeschool, waarbij studentes echografie op mij mochten oefenen. Ze mochten niet te veel naar de baby kijken helaas, het was hun eerste practicum dus ze moesten bij het begin beginnen: de grootte van de baarmoeder meten en zo. Maar ik ben wel weer twee foto's rijker.
Ik probeer nog een keer te gaan over een paar weken, dan mogen ze vast wel uitgebreid de baby bekijken.
dinsdag 14 september 2010 om 23:12
Nolleke, helemaal met de andere eens jullie horen gewoon in de tabel! Alleen als je dit zelf wil natuurlijk! En het verplicht je helemaal niet tot mee lezen of reageren. We begrijpen maar al te goed dat dat niet makkelijk is! Januari zal een moeilijke tijd zijn! Sterkte!
Floortje leuk weer een meisje erbij! En alles was goed!! Mooi!!
Ik mag morgen voor de 20 weken echo! Vind het echt wel weer spannend!
Floortje leuk weer een meisje erbij! En alles was goed!! Mooi!!
Ik mag morgen voor de 20 weken echo! Vind het echt wel weer spannend!
woensdag 15 september 2010 om 09:43
Hé Maliboo, we horen het straks wel van je, of alles goed was.
Hoe gaat het nu trouwens met je? Ikzelf ben alleen maar gelukkig met mijn zwangerschap. De kwaaltjes zijn bij mij dan ook niet onoverkomelijk. Ik kan me voorstellen dat het anders wordt als je bekkeninstabiliteit of zwangerschapsvergiftiging hebt. Ik prijs mezelf alleen maar gelukkig. En elke keer sta ik weer versteld van het wonder van zwanger zijn. Het is natuurlijk heel normaal (er lopen niet voor niets 6 miljard mensen op aarde) maar voor mijzelf vind ik het echt een wonder, zo'n kindje in je buik.
Het klopt trouwens wel, dat er ongeveer evenveel jongetjes als meisjes geboren worden (51-49%), bij ons in de tabel loopt het ook gelijk op. Ben benieuwd naar de drie groene data...
Hoe gaat het nu trouwens met je? Ikzelf ben alleen maar gelukkig met mijn zwangerschap. De kwaaltjes zijn bij mij dan ook niet onoverkomelijk. Ik kan me voorstellen dat het anders wordt als je bekkeninstabiliteit of zwangerschapsvergiftiging hebt. Ik prijs mezelf alleen maar gelukkig. En elke keer sta ik weer versteld van het wonder van zwanger zijn. Het is natuurlijk heel normaal (er lopen niet voor niets 6 miljard mensen op aarde) maar voor mijzelf vind ik het echt een wonder, zo'n kindje in je buik.
Het klopt trouwens wel, dat er ongeveer evenveel jongetjes als meisjes geboren worden (51-49%), bij ons in de tabel loopt het ook gelijk op. Ben benieuwd naar de drie groene data...
woensdag 15 september 2010 om 09:54
@ nolleke: Wat ongelofelijk goed dat jullie samen zo sterk zijn. Je zal het inderdaad zwaar krijgen op je uitgerekende datum, heel veel kracht toegewenst.
@ Floortje: Gefeliciteerd met je dochter!
@ Maliboo: Veel plezier vandaag!
hier alles prima! Voel me nog steeds erg goed, alleen veel last van brandend maagzuur, vooral als ik honger krijg. En best veel harde buiken al, dus dat wil ik over twee weken aangeven bij de vk. Gisteren al na een kwartiertje stofzuigen, maar ja ik kan niet alles laten liggen natuurlijk..Ben benieuwd of dat ook gevaarlijk is.
@ Floortje: Gefeliciteerd met je dochter!
@ Maliboo: Veel plezier vandaag!
hier alles prima! Voel me nog steeds erg goed, alleen veel last van brandend maagzuur, vooral als ik honger krijg. En best veel harde buiken al, dus dat wil ik over twee weken aangeven bij de vk. Gisteren al na een kwartiertje stofzuigen, maar ja ik kan niet alles laten liggen natuurlijk..Ben benieuwd of dat ook gevaarlijk is.
woensdag 15 september 2010 om 12:08
@Floortje, gefeliciteerd met je goede 20 wkn echo, en wat leuk een meisje. geniet van je goede nieuws.
@mickey79, hebben ze niet nog meer mensen nodig om te oefenen hahahaha want dan meld ik me wel even vrijwillig aan hahhahaha altijd wel leuk
Heb met mijn oudste ook iedere 4 wkn een echo gehad ivm een vrijwillig onderzoek naar de ontwikkeling van de nieren. Heb toen alles op video gekregen en 1 jr na dato werden er toen weer echo´s gemaakt. Echt heeel leuk om te doen. tja het kost even tijd maar je krijgt er wel wat leuks voor terug.
succes met je volgende onderzoek
@mickey79, hebben ze niet nog meer mensen nodig om te oefenen hahahaha want dan meld ik me wel even vrijwillig aan hahhahaha altijd wel leuk
Heb met mijn oudste ook iedere 4 wkn een echo gehad ivm een vrijwillig onderzoek naar de ontwikkeling van de nieren. Heb toen alles op video gekregen en 1 jr na dato werden er toen weer echo´s gemaakt. Echt heeel leuk om te doen. tja het kost even tijd maar je krijgt er wel wat leuks voor terug.
succes met je volgende onderzoek
woensdag 15 september 2010 om 12:24
Zo weer terug van de echo en alles was goed! Heel fijn om weer even te horen. Alles was ze bekeken hebben zag er goed uit. Hij wilde soms niet helemaal meewerken maar uiteindelijk hebben we alles kunnen zien. Knap hoor dat ze dat zo kunnen allemaal.
En het is nog steeds een jongetje. Ze hadden het al goed gezien met 16 weken. Dus nu kan ik echt gaan shoppen!
@ 3e kindje nog gefeliciteerd met je goede echo. Wat een spanning is dat he.
Mickey, ik voel me wel aardig. Heb soms even mijn dipjes en dan wil ik graag net wat meer doen dan ik kan. Maar nu ik de kleine steeds voel in mijn onderbuik vind ik het wel steeds leuker worden.
De bekkenpijn gaat wel aardig. Als ik mijn oefeningen maar doe en goed op mijn houding let gaat het goed. Daardoor kan ik ook wat beter genieten. En inderdaad we moeten er van genieten want het is echt een wonder!
Moontje, ik heb ook af en toe beetje harde buiken. Merk het ook als ik te veel doe. Maar wat jij zegt....sommige dingen moeten toch gebeuren. Van de week bij de fysio zei ze ook een paar dingen die vriend maar moest gaan doen. Maar dat vind ik dan ook weer zo moeilijk want die heeft net een eigen zaak geopend en er dus helemaal geen tijd voor. Daardoor blij ik eigenlijk te veel dingen zelf doen.
En het is nog steeds een jongetje. Ze hadden het al goed gezien met 16 weken. Dus nu kan ik echt gaan shoppen!
@ 3e kindje nog gefeliciteerd met je goede echo. Wat een spanning is dat he.
Mickey, ik voel me wel aardig. Heb soms even mijn dipjes en dan wil ik graag net wat meer doen dan ik kan. Maar nu ik de kleine steeds voel in mijn onderbuik vind ik het wel steeds leuker worden.
De bekkenpijn gaat wel aardig. Als ik mijn oefeningen maar doe en goed op mijn houding let gaat het goed. Daardoor kan ik ook wat beter genieten. En inderdaad we moeten er van genieten want het is echt een wonder!
Moontje, ik heb ook af en toe beetje harde buiken. Merk het ook als ik te veel doe. Maar wat jij zegt....sommige dingen moeten toch gebeuren. Van de week bij de fysio zei ze ook een paar dingen die vriend maar moest gaan doen. Maar dat vind ik dan ook weer zo moeilijk want die heeft net een eigen zaak geopend en er dus helemaal geen tijd voor. Daardoor blij ik eigenlijk te veel dingen zelf doen.
woensdag 15 september 2010 om 13:35
@Nolleke: ook ik ben het eens met de anderen, Sam hoort gewoon in de tabel en voor de rest moet je zelf maar kijken hoe vaak/wanneer je nog wil meelezen/schrijven!
@Floortje: gefeliciteerd met de goede echo en met je dochtertje! De meisjes staan nu lekker voor, haha.
@Maliboo: ook jij gefeliciteerd met de goede echo, fijn gevoel he, dat je nu lekker los kan gaan met inkopen doen!
@3ekindje: ook gefeliciteerd! Heb je er een beetje een goed gevoel bij of ben je nu heel onzeker?
Vandaag bij de VK geweest en ik blijk ook harde buiken te hebben (baarmoeder reageerde flink op aanraking, doet verder geen pijn ofzo dus het was me zelf nog niet echt opgevallen). En nu moet ik het dus rustig aan doen. Ik vind dat heeeel moeilijk want ik heb het gevoel dat ik nu al super rustig aan doe maar blijkbaar is dat nog niet genoeg? Sowieso ook vervelend dat ik het zelf niet goed voel, dan krijg ik helemaal het idee dat ik niet op mijn eigen lichaam/gevoel kan vertrouwen. Bah, heb er echt een beetje een dipje van
@Floortje: gefeliciteerd met de goede echo en met je dochtertje! De meisjes staan nu lekker voor, haha.
@Maliboo: ook jij gefeliciteerd met de goede echo, fijn gevoel he, dat je nu lekker los kan gaan met inkopen doen!
@3ekindje: ook gefeliciteerd! Heb je er een beetje een goed gevoel bij of ben je nu heel onzeker?
Vandaag bij de VK geweest en ik blijk ook harde buiken te hebben (baarmoeder reageerde flink op aanraking, doet verder geen pijn ofzo dus het was me zelf nog niet echt opgevallen). En nu moet ik het dus rustig aan doen. Ik vind dat heeeel moeilijk want ik heb het gevoel dat ik nu al super rustig aan doe maar blijkbaar is dat nog niet genoeg? Sowieso ook vervelend dat ik het zelf niet goed voel, dan krijg ik helemaal het idee dat ik niet op mijn eigen lichaam/gevoel kan vertrouwen. Bah, heb er echt een beetje een dipje van