Haken is best leuk!
woensdag 14 juli 2010 om 14:25
Hallo!
Toen ik ziek was een tijdje geleden verveelde ik me zo dat ik mezelf met behulp van Youtube heb leren haken. En het is gewoon leuk!! ( En ook weer helemaal hip!)
Zijn er hier ook meer mensen die haken?
Op Youtube kun je zoeken op crochet om bepaalde steken te leren.
Ik koop mn wol/katoen/naalden meestal op de markt.
Mn volgende projecten gaan een laptopsleeve en een kraamcadeau voor een oud-collega worden.
Wie haakt er hier nog meer?
Even een handig tabelletje toegevoegd!
Youtube-filmjes!
Single crochet
Double Crochet
Triple Crochet
Half Double Crochet
Cirkel
Magic circle
Andere videos
DROPS instructievideos
Patronen:
Granny squares
Craftbits
Coats and Clark
woensdag 15 september 2010 om 08:29
Woei! Een haaktopic! Ik ben er net gisteren mee begonnen. Nog nooit gehaakt maar ik vind het zo gaaf wat je er allemaal mee kan. Vroeg opgestaan om spulletjes op de markt te halen vandaag. Wil een granny square deken gaan maken. Ben dus helemaal blij met dit topic. Hoe staat het bij jullie met haken?
woensdag 15 september 2010 om 13:47
woensdag 15 september 2010 om 16:45
quote:meow schreef op 15 september 2010 @ 13:47:
Ik zou graag leren haken. Ik ben een paar weken geleden begonnen met breien, en dat gaat nu best goed.
Hoe hebben jullie leren haken?
Ik heb al wat sites gevonden, maar ik vind het soms wel moeilijk om te volgen hoe het precies moet. Heeft iemand nog een aanrader?Ik ben dol op youtube. Daar leer ik vanalles. Hoe ik broccoli soep maak, hoe ik snel een ui kan schillen, hoe ik mijn wasmachine moet schoonmaken, hoe ik mijn vloer kan verfen, hoe ik moet breien. En... nu dus ook hoe ik moet haken. Je moet wel een beetje engels kunnen.
Ik zou graag leren haken. Ik ben een paar weken geleden begonnen met breien, en dat gaat nu best goed.
Hoe hebben jullie leren haken?
Ik heb al wat sites gevonden, maar ik vind het soms wel moeilijk om te volgen hoe het precies moet. Heeft iemand nog een aanrader?Ik ben dol op youtube. Daar leer ik vanalles. Hoe ik broccoli soep maak, hoe ik snel een ui kan schillen, hoe ik mijn wasmachine moet schoonmaken, hoe ik mijn vloer kan verfen, hoe ik moet breien. En... nu dus ook hoe ik moet haken. Je moet wel een beetje engels kunnen.
donderdag 16 september 2010 om 00:08
donderdag 16 september 2010 om 07:08
Wat een fantastische dingen zjn er toch weer gemaakt, ik word er gewoon helemaal hebberig van. Ik ben ondertussen een sjaal voor mezelf aan het maken en een sjaal vor mijn zoon. Mijn andere zoon wil nu natuurlijk ook dat ik wat voor hem ga maken en ik wil een bunny maken voor de kleindochter van een vriendin van me. Helaas schiet op deze manier niks op maar ik zal eens wat foto's proberen te maken binnenkort. Ik denk dat ik zoons sjaal misschien dit weekend wel af ga krijgen. Moet ik wel nog niet met d ebunny beginnen want anders gaat het natuurlijk niet lukken
donderdag 16 september 2010 om 10:14
quote:hompeltjepompeltje schreef op 16 september 2010 @ 00:08:
Hier inmiddels 7 lapjes van 12,5 x 12,5. Gaan er maar 4 uit een bolletje wol. (oeps, word het toch nog een prijzige deken) Maar ach, vind het leuk om te doen en dat is ook wat waard. En droomz, cakejes... vormt het samen ook nog iets? Of maak je gewoon zomaar cakejes? Wel leuk!De cakejes zijn sleutelhangers en 1 is een speldenkussen
Hier inmiddels 7 lapjes van 12,5 x 12,5. Gaan er maar 4 uit een bolletje wol. (oeps, word het toch nog een prijzige deken) Maar ach, vind het leuk om te doen en dat is ook wat waard. En droomz, cakejes... vormt het samen ook nog iets? Of maak je gewoon zomaar cakejes? Wel leuk!De cakejes zijn sleutelhangers en 1 is een speldenkussen
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
donderdag 16 september 2010 om 10:30
quote:Chapelle schreef op 16 september 2010 @ 07:08:
Wat een fantastische dingen zjn er toch weer gemaakt, ik word er gewoon helemaal hebberig van. Ik ben ondertussen een sjaal voor mezelf aan het maken en een sjaal vor mijn zoon. Mijn andere zoon wil nu natuurlijk ook dat ik wat voor hem ga maken en ik wil een bunny maken voor de kleindochter van een vriendin van me. Helaas schiet op deze manier niks op maar ik zal eens wat foto's proberen te maken binnenkort. Ik denk dat ik zoons sjaal misschien dit weekend wel af ga krijgen. Moet ik wel nog niet met d ebunny beginnen want anders gaat het natuurlijk niet lukken Zo jij hebt er een dagtaak aan zo te lezen. Wel leuk, zoveel prjecten!Ben inderdaad wel benieuwd naar de foto's.
Wat een fantastische dingen zjn er toch weer gemaakt, ik word er gewoon helemaal hebberig van. Ik ben ondertussen een sjaal voor mezelf aan het maken en een sjaal vor mijn zoon. Mijn andere zoon wil nu natuurlijk ook dat ik wat voor hem ga maken en ik wil een bunny maken voor de kleindochter van een vriendin van me. Helaas schiet op deze manier niks op maar ik zal eens wat foto's proberen te maken binnenkort. Ik denk dat ik zoons sjaal misschien dit weekend wel af ga krijgen. Moet ik wel nog niet met d ebunny beginnen want anders gaat het natuurlijk niet lukken Zo jij hebt er een dagtaak aan zo te lezen. Wel leuk, zoveel prjecten!Ben inderdaad wel benieuwd naar de foto's.
donderdag 16 september 2010 om 12:04
Hier een plaatje van wat een lappendeken moet gaan worden. Wat ik me afvraag, ik doe alles volgens de regels maar toch worden de lapjes niet mooi recht/plat. Ligt dat aan een onregelmatige spanning van de steken? Vind het niet heel erg, denk dat het wel wat bijtrekt zodra ik de boel aan elkaar naai. Maar fijner zou zijn als ik ze mooi recht kreeg. Iemand tips?
donderdag 16 september 2010 om 12:44
Oke, natte theedoek en strijkijzer misschien dus de oplossing. Wel jammer want dan is gelijk het wollige eraf.
Nou ja... 't is een deken. Die hoeft ook niet helemaal recht. Maar vroeg me af of ik misschien iets verkeerd deed qua techniek. Thanks voor de tips. En ja, leuk he wit met grijs? Vond het zelf ook wel mooi.
Nou ja... 't is een deken. Die hoeft ook niet helemaal recht. Maar vroeg me af of ik misschien iets verkeerd deed qua techniek. Thanks voor de tips. En ja, leuk he wit met grijs? Vond het zelf ook wel mooi.
donderdag 16 september 2010 om 17:31
donderdag 16 september 2010 om 17:41
Katoen vind ik veel fijner haken dan acryl of mengels. Het glijdt bijna over je naald heen, superfijn! Catania is niet zo duur katoen (rond de 2,10 per 50gr). Mijn favoriete katoentjes zijn Drops Muskat en Drops Paris, mja, das wel duur helaas...
De acryl van de Wibra (1 euro per 100gr) is ook wel fijn voor dekens, alleen niet in elk filiaal zijn evenveel kleuren verkrijgbaar. De distributie laat nog wat te wensen over. In het ene filiaal zijn amper 2-3 kleuren te vinden en in het andere wel 10.
De acryl van de Wibra (1 euro per 100gr) is ook wel fijn voor dekens, alleen niet in elk filiaal zijn evenveel kleuren verkrijgbaar. De distributie laat nog wat te wensen over. In het ene filiaal zijn amper 2-3 kleuren te vinden en in het andere wel 10.
donderdag 16 september 2010 om 18:59