Dorpsstraat revisited

16-09-2010 09:40 2507 berichten
Alle reacties Link kopieren

In alfabetische volgorde: werk in uitvoering en "under construction"

C2'tje

D2'tje

L2'tje
Goed film is allang weer begonnen en Pienman heeft net een zak chips opengetrokken.

Fijne avond allemaal.
Oh ik zou ook wel chips lusten... Maar heb mijn tanden al gepoetst en lig al in bed. En heb vandaag bijna een hele doos Toffifee leeg gegeten. Maar ben dan ook drastisch ongesteld, dus ik vond dat het mocht.

Slaap lekker allemaal!
Goedemorgen! Nou Bengelien is weer in haar oude patroon vervallen van nachrvoedingen. Jammer maar helaas. Uiteraard hoop ik dat het een eenmalige vergissing was...
Pfft, Bengman is op pad. Zit me helemaal niet lekker, hij is zonder extra medicatie op pad en zijn goede bril ligt ook nog hier. Ben vanmorgen niet met hem opgestaan en heb dus niet staan truttelen en tuttelen en pillen + eten + drinken etc. aan hem opgedrongen om mee te nemen. En nu heeft hij dus niks bij zich.

Het komt heus wel goed, maar ik vind het gewoon geen fijn idee.

Vooral omdat ik weet dat hij zich loopt op te winden over het slechte weer en dat is niet goed voor hem (dan heeft hij meer pillen nodig).
Stil hier, allemaal een luie zondag? Ik ga hond + kind maar eens uitlaten.

Bengelien heeft haar baby*paws aan en ze staan snoezig. Zelf vindt ze het t mooiste speelgoed ever

Had vanmorgen het plan om Bengelien haar nieuwe trui aan te trekken (gekregen van oma). Het is gelukt, maar ik denk dat ik 'm van haar lijf moet afknippen straks. Hij zit nogal strak.... Ga maar even langs mijn moeder, mag zij kijken of ze 'm uitkrijgt en hoe we de trui kunnen verbouwen tot iets draagbaars. Er zit een ingebouwd bloesje onder en die is te strak. Past niet over haar dikke knuisten en nauwelijks over haar bolle toet.
Meis kan papa zeggen!!!!!!!

Ze kon het al, maar niet bewust. Maar vanochtend lag ze naast me in bed en Man lag onder de dekens met zijn hoofd. Ze trok de deken van hem af en riep heel blij: "Papa!"

En later nog een paar keer, en net vroeg ik aan haar: "Waar is papa?" Toen kroop ze naar het hekje voor de woonkamerdeur, keek naar de keuken (waar Man was) en zei weer papa.

*smelt 100 jaar van trots*
voor knappe minimeis, leuk is dat he?

Kriebeltje zegt papa beter (duidelijker) dan mama, best jammer vind ik dat..
Oooh wat leuk Mien!

Man is gelukkig weer thuis en ligt lekker in bed. Bengelien ook, dus ik heb het rijk alleen.
Oh dat is fijn Beng! Opgelucht ademhalen.

Krieb, ik ben ook nog steeds mamamamamamamemememe ipv gewoon mama. Maar zelfs als haar eerste woord apenkots was geweest, had het me niet kunnen schelen. Ben zo trots!
He Beng wat een zorg dan, kan het me (bijna) helemaal voorstellen dat je je daar dan toch een beetje druk over maakt. Fijn dat hij weer veilig thuis is.

Wat knap van Minimeis! Trekt ze er ook zo`n stralend hoofd bij? Dat vind ik altijd zo schattig als MM iets begrijpt wat je zegt trekt ze echt zo`n stralend hoofd

Wij zitten hier echt even bij te komen van de te drukke week, MM ligt nu lekker te tukken en daarna gaan we naar het bos (gelukkig voor man stemt MM haar slaapjes vandaag af op Feyenoord-Ajax Even geitjes kijken, ballen en door het gras kruipen als het niet te nat is en even lekker theedrinken in het theehuis. Heb me inmiddels neergelegd bij het feit dat het herfst wordt dus helemaal zin in het bos.

Hier waren toch ook een paar meiden die net weer contact hadden vernieuwd met oude vriendinnen? Ik kreeg vorige week een mail van een oud vriendinnetje uit mijn studententijd. Zij was echt een paar jaar lang mijn hartsvriendin, uiteindelijk toch een beetje uit elkaar gegroeid en van de week mailde ze dus. Meteen weer zoals vanouds, echt bijzonder. Ze woont nu wat verder weg dus afspreken moet wel een beetje gepland, maar dat gaat er ook wel van komen. Helemaal zin in en bijzonder hoe je dus na een aantal jaar gewoon verder kunt gaan waar je gebleven was.

Krieb ik wilde nog even zeggen dat ik de taart van Kriebeltje echt helemaal prachtig vond! Echt een prinsessentaart! Nog even voor de duidelijkheid, jullie hebben Kriebels verjaardag niet thuis gevierd toch? Aan de foto`s te zien? Heb je ongetwijfeld verteld maar ben ik weer vergeten.
MM noemt mij Mam, of mammammammam. Zo cute. Ze zegt nu steeds meer dingen, bijvoorbeeld klappen (en dan klapt ze in haar handjes) bol (handen op haar hoofd) (merken jullie al welk lied we vaak oefenen ) en bamba (bumba) en dus mam en papa en nog wel een paar woordjes waar ik even niet opkom nu. Eigenlijk zegt ze al best veel als ik het zo opschrijf. *is instantly trots *
Ze heeft dat kletsen vast van een bekende mard

En het klopt, we waren niet thuis

Thanks voor de complimenten op de taart, vond 'm zelf ook erg mooi (heb 'm zelf ontworpen namelijk )
Ik zit trouwens, in de categorie kansloos, de te*en mom w*eekendbreak te kijken

Wij doen het allemaal echt veul beter
Relaxed gevoel geeft dat he Ik kan niet tegen MTV dus ik kijk het niet, maar ik snap wat je bedoelt! Wij zijn echt te erg vandaag, man ligt op de ene bank voetbal te kijken, ik lig in de love seat te laptoppen en MM ligt te snurken.

Het is dat ik al verse kippensoep heb gemaakt vandaag (en gisteren) en man de zolder heeft leeggeruimd voor de dakkapel van dinsdag a.s. anders voelde ik me helemaal niet meer de hoeksteen van de samenleving
Nou Mard, als de plannen voor kinderopvangtoeslag doorgaan, kun je lekker de hele week thuis hoeksteen van de samenleving zijn

Beng, ik kan me je zorgen heel goed voorstellen hoor, fijn dat Bengman nu weer ligt te snurken thuis.

Mien voor de "papa" van meis! Wat leuk dat ze het doorheeft.

Prachtig weer hier vandaag, dus misschien gaan we een stukje fietsen straks. Even genieten van de zon zolang het nog kan.
Ik negeer die plannen voor de kinderopvang Sproet, anders kunnen we inderdaad wel inpakken of een baantje erbij zoeken
Ik negeer dat ook, die stress kan ik er even niet bij gebruiken. Helemaal niet omdat Meis vanaf 1 maart 5 dagen per week gaat...

Ze heeft trouwens enorm erge luieruitslag. Ik verdenk de AH luiers op het kdv ervan de oorzaak te zijn. Toen wij een keer een pak AH luiers hadden gekocht kreeg ze ook uitslag, en nu draagt ze 4 dagen per week AH luiers. Morgen geef ik dus maar even een nieuw pak Pampers mee, hopelijk wordt het dan minder erg. En natuurlijk de vraag of ze haar wat vaker willen verschonen en de sudocrem niet te dik smeren. Sudo werkt bij mijn meiske het beste. Het is zó zielig om te zien, en volgens mij jeukt het ook want ze graait ernaar, zelfs met luier aan.
Even snel een haai!

Luubje is ziek: al hele week flinke diarree, maar sinds vrijdag ook witte aanslag in de mond, dikke opgezwollen ogen met prut en mega loopneus. Tussen de buien door is ie wel vrolijk, maar hij huilt héél erg snel.

Eet en drinktgelukkig wel goed.

Ben dus ook weer weg!
Beterschap voor Luub en ook voor meis, luieruitslag doet hartstikke zeer volgens mij. Zelf ben ik allergisch voor always (en andere merken maandverband) en na een week ben ik het altijd goed beu.

Bengelien heeft ook vuurrode billen, de vellen hangen er nog net niet bij. Smeer me rot met Bepanthen maar het blijft toch nog rood. Niet leuk.

Ze is de hele dag alweer pieperig en jengelig, denk dat ik maar even met haar langs de huisarts moet morgen. Verdenk haar van astmatische bronchitis, hoor haar reutelen met inademen.
Jeetje, die van jullie zijn dus ook al niet lekker? Zou er iets heersen?

Kriebeltje is ook hangerig, ze heeft koorts en niets is goed. Ze ligt nu al in bed, compleet uitgeteld.

Let maar op met die ogen luus, dat is super besmettelijk en zo mag je 'm ook niet naar de opvang brengen. (tenzij je creme hebt van de huisarts)

Mien, heb je vanaf maart meer lessen dat meis dan vaker naar de opvang gaat? Ook ik probeer de negatieve berichten te negeren, maar stel dat het echt verdubbeld wordt..... dat wordt hier financieel niet grappig
Beng, laat je bengelien weleens bloot in de box liggen (met iets eronder uiteraard) om even te "luchten" ?
Hè wat vervelend weer die zieke kindjes. Klinkt erg zielig wat Luub heeft. Wat kan dat zijn in z'n mond?

En Beng, Sproetekind heeft dat ook wel eens gehad, dat gereutel, niets aan de hand, gewoon een beetje slijm zei de arts. Hoop dat dat voor Bengelien ook geldt (Sproetman heeft ook slechte luchtwegen en heeft in z'n eerste jaren heel vaak astmatische bronchitis gehad, dus wij vreesden ook meteen het ergste).

Oh en Sproetekidn heeft één keer last van wat luieruitslag gehad, dat kwam door de Pampers billendoekjes. Nu gebruiken we geurloze doekjes, misschien dat dat Bengelien ook kan helpen?
Bengelien heeft momenteel hele "zure" poep, het ruikt gewoon scherp zeg maar. Denk dat het een combinatie is van wennen aan brood en andere vaste voeding + gewoon ordinair niet lekker zijn.

Normaal is ze helemaal niet rood eigenlijk, gisteren zag ik ineens vuurrode billen bij het verschonen (poepluier) en ik heb haar echt direct uit de vieze luier gehaald. Binnen 5 minuten, ze heeft er niet in gelegen en toch direct vuurrood. Zal dus wel echt flink bijtende ontlasting zijn. Het is al iets bijgetrokken nu, maar het zag er heel naar uit. (dat je zelf je billen bij elkaar knijpt als je het ziet zeg maar...)

Ik denk ook aan astmatische bronchitis omdat ik dat als kind ook had. Daarom wil ik het toch even laten nakijken. (En dan kan ik Bengelien ook eens aan de huisarts showen. Hij heeft haar nog niet gezien en wel vreselijk meegeleefd tijdens de zwangerschap)
Ben druk op MP bezig, verkopen nu eens ipv kopen

Heb een dealtje met mijn moeder, ik maak de foto's en advertenties en zij doet de correspondentie, verkoop, verpakken, verzenden etc.
Prima deal Beng!

Even over de luieruitslag, als het een schimmel betreft kan het nog weleens lang duren en is een zalfje van de huisarts wel prettig (met micozanol). MM had ook luieruitslag en het ging maar niet weg, ook heel erg jeuk en dat bleek een schimmel te zijn. Na twee keer smeren... weg. Ik vond het zo rot dat ik haar er echt weken mee had laten lopen onder het mom van, gaat vanzelf over. Dus ik wil jullie deze info niet onthouden

Die luieruitslag na de kdv dagen herken ik hier ook Mien, maar bij ons gebruiken ze wel pampers. Ik denk toch dat we thuis vaker verschonen (ik krijg haar ook vaak mee naar huis met een volle luier b.v. als ze net uit bed is, thuis verschoon ik meestal voor en na het slapen, als ie echt droog is niet natuurlijk maar met een beetje plas doe ik het zeker).

Sproet heb jij dat artikel in Vrij Nederland over King Louie eigenlijk ooit gelezen. Ik las er pas nog iets over en toen heb ik het geprobeerd te googlen voor je maar dat lukte niet.

Bos hier was trouwens heerlijk! En druk! Moest ook meteen denken aan de eventuele boomgaardmeet, dat moet eigenlijk wel een beetje binnenkort, anders kunnen we niet plukken. Dat is nog tot oktober.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven