Eerlijkheidstest
donderdag 23 september 2010 om 11:15
Dit filmpje zag ik gisteren op Youtube, ik vind dit zo ongelofelijk genant, ik zat hier gewoon met kromme tenen naar te kijken. Is het echt zo triest gesteld met de eerlijkheid van de gemiddelde Nederlander?
http://www.youtube.com/watch?v=j350Mcc7kww
http://www.youtube.com/watch?v=j350Mcc7kww
vrijdag 24 september 2010 om 11:16
quote:WorldOfMakeBelieve schreef op 24 september 2010 @ 11:15:
Hetzelfde met te laat komen.
Als de reden is verslapen hebben of gewoon te laat vertrokken.
Dan is dat de waarheid.
Als als reden dan genoemd word er was een file en daarom ben ik te laat. Is dat niet de waarheid, maar een smoesje.Tuurlijk, maar wat is er mis met een smoesje?
Hetzelfde met te laat komen.
Als de reden is verslapen hebben of gewoon te laat vertrokken.
Dan is dat de waarheid.
Als als reden dan genoemd word er was een file en daarom ben ik te laat. Is dat niet de waarheid, maar een smoesje.Tuurlijk, maar wat is er mis met een smoesje?
vrijdag 24 september 2010 om 11:18
vrijdag 24 september 2010 om 11:21
vrijdag 24 september 2010 om 11:23
quote:Sabeltandcavia schreef op 24 september 2010 @ 11:21:
Als je een kledingstuk niet mooi vindt, vind je het misschien wel hip, of flatteus, of het heeft een kleur die haar goed staat, of het is mooi afgewerkt, of het staat netjes. Dat kun je ook zeggen en dan lieg je niet.
Dat kan, maar dat ligt bij mij aan de vraagstelling.
Is de vraag: Vind je mijn trui mooi?
en ik vind deze niet mooi, dan is mijn antwoord: Nee
Is de vraag: Heb je mijn nieuwe trui gezien?
Dan zeg ik: Ja
Is de vraag: Wat vind je van mijn trui?
Die is het beste eigenlijk die vraag. Dan kan je ook zeggen, goh leuke kleur of hmm leuk maar ik houd zelf niet van die kleur. enzo
Als je een kledingstuk niet mooi vindt, vind je het misschien wel hip, of flatteus, of het heeft een kleur die haar goed staat, of het is mooi afgewerkt, of het staat netjes. Dat kun je ook zeggen en dan lieg je niet.
Dat kan, maar dat ligt bij mij aan de vraagstelling.
Is de vraag: Vind je mijn trui mooi?
en ik vind deze niet mooi, dan is mijn antwoord: Nee
Is de vraag: Heb je mijn nieuwe trui gezien?
Dan zeg ik: Ja
Is de vraag: Wat vind je van mijn trui?
Die is het beste eigenlijk die vraag. Dan kan je ook zeggen, goh leuke kleur of hmm leuk maar ik houd zelf niet van die kleur. enzo
vrijdag 24 september 2010 om 11:26
vrijdag 24 september 2010 om 11:29
- Vind je mijn trui mooi?
- Heb je die zelf gebreid? Wat knap!
- Ik dacht al te zien dat je een nieuwe trui hebt. Staat je goed die kleur!
- Wat vind je van mijn trui?
- Hip hoor! Dat zie je steeds vaker hè, dat die naden zo aan de buitenkant zitten.
Staat hier een leugen?
- Hip hoor! Dat zie je steeds vaker hè, dat die naden zo aan de buitenkant zitten.
Staat hier een leugen?
Ik vind hier dingen van.
vrijdag 24 september 2010 om 11:34
quote:iris1969 schreef op 24 september 2010 @ 11:26:
Mag ik wat vragen WOMB? Wil je wat van ons aannemen zodat het leven voor jou wat makkelijker wordt of wil je gewoon op dezelfde voet verder gaan?
Ik wil je best helpen met uitleg enzo, maar dan moet je niet alles wegschuiven, zoals je nu doet. Dan is het zinloos wat wij hier schrijven.
Ik wil die dingen wel aannemen daar gaat het helemaal niet om.
Als jullie maar toegeven in te zien dat het toch echt liegen is. Of in ieder geval niet de waarheid of werkelijke mening zeggen is.
Ik vind het moeilijk om te liegen, want ik zie niet in waarom.
Maar wil best aannemen dat de wereld blijkbaar zo in elkaar zit.
Maar ik zie het toch als liegen.
Mag ik wat vragen WOMB? Wil je wat van ons aannemen zodat het leven voor jou wat makkelijker wordt of wil je gewoon op dezelfde voet verder gaan?
Ik wil je best helpen met uitleg enzo, maar dan moet je niet alles wegschuiven, zoals je nu doet. Dan is het zinloos wat wij hier schrijven.
Als jullie maar toegeven in te zien dat het toch echt liegen is. Of in ieder geval niet de waarheid of werkelijke mening zeggen is.
Maar ik zie het toch als liegen.
vrijdag 24 september 2010 om 11:39
quote:Sabeltandcavia schreef op 24 september 2010 @ 11:29:
Staat hier een leugen?
Niet, als jij dat echt zo vind.
Als ik dat zou vinden, dan zou ik dat ook zo kunnen zeggen.
Staat hier een leugen?
Niet, als jij dat echt zo vind.
Als ik dat zou vinden, dan zou ik dat ook zo kunnen zeggen.
vrijdag 24 september 2010 om 11:42
quote:WorldOfMakeBelieve schreef op 24 september 2010 @ 11:34:
[...]
Maar ik zie het toch als liegen.Tuurlijk is het liegen, maar het is een sociaal smeermiddel dat liegen en dat doen we gedurende de hele dag in meer of mindere mate, anders zijn we een outcast. Dat is dan ook gelijk het antwoord op jouw "waarom"-vraag.
[...]
Maar ik zie het toch als liegen.Tuurlijk is het liegen, maar het is een sociaal smeermiddel dat liegen en dat doen we gedurende de hele dag in meer of mindere mate, anders zijn we een outcast. Dat is dan ook gelijk het antwoord op jouw "waarom"-vraag.
vrijdag 24 september 2010 om 11:48
quote:iris1969 schreef op 24 september 2010 @ 11:44:
Het is simpel WOMB: óf je doet wat je nu doet en accepteert je gevoel van niet begrepen te worden (want jij bent de uitzondering op de regel) óf je doet wat iedereen doet en liegt in dit soort situaties tot je er blauw van ziet .
De keuze is aan jou.
Ik had toch al eerder aangegeven te willen leren liegen.
Voor mij gaat het niet vanzelf en kost het moeite.
Het is zeg maar 24 uur per dag toneel spelen dan. Overdreven gezegd dan. Het voelt in iedergeval wel zo en is vermoeiend.
Maar het helemaal begrijpen zal ik het wel nooit doen.
Het is simpel WOMB: óf je doet wat je nu doet en accepteert je gevoel van niet begrepen te worden (want jij bent de uitzondering op de regel) óf je doet wat iedereen doet en liegt in dit soort situaties tot je er blauw van ziet .
De keuze is aan jou.
Het is zeg maar 24 uur per dag toneel spelen dan. Overdreven gezegd dan. Het voelt in iedergeval wel zo en is vermoeiend.
vrijdag 24 september 2010 om 11:52
quote:WorldOfMakeBelieve schreef op 24 september 2010 @ 11:48:
[...]
Dat lijkt me ook heel vermoeiend, dus lieg gewoon 1 keer per dag bewust in zo'n geval en zeg de rest van de tijd niets en hou het vaag (dus ook niet jouw eerlijke mening!) en bouw dit uit tot meerdere keren per dag.
Je zal zien dat het steeds minder moeite kost en dat je je uiteindelijk beter gaat voelen, hoe tegenstrijdig dit ook klinkt.
[...]
Dat lijkt me ook heel vermoeiend, dus lieg gewoon 1 keer per dag bewust in zo'n geval en zeg de rest van de tijd niets en hou het vaag (dus ook niet jouw eerlijke mening!) en bouw dit uit tot meerdere keren per dag.
Je zal zien dat het steeds minder moeite kost en dat je je uiteindelijk beter gaat voelen, hoe tegenstrijdig dit ook klinkt.
vrijdag 24 september 2010 om 12:01
quote:iris1969 schreef op 24 september 2010 @ 11:52:
[...]
Ik hoop dat je gelijk hebt.
Ga het wel proberen, maar zal veel moeite en energie kosten.
Hopelijk draait het zich om en krijg ik er juist energie van.
[...]
Ik hoop dat je gelijk hebt.
Ga het wel proberen, maar zal veel moeite en energie kosten.
Hopelijk draait het zich om en krijg ik er juist energie van.
vrijdag 24 september 2010 om 12:07
quote:CharlotteAnnaSophie schreef op 24 september 2010 @ 12:05:
WOMB Jij wilt graag leren liegen?
Leer jij eerst maar eens waar een d of een t hoort of een dt. Vreselijk zoals jij schrijft en dat meen ik ook nog. Niet gelogen en ook niet aardiger omschreven dan ik bedoel.He wat onaardig! Daar gaat het topic toch niet over? Alsof je niet begrijpt wat ze schrijft als er geen d of t achter staat.
Leer jij eerst maar eens waar een d of een t hoort of een dt. Vreselijk zoals jij schrijft en dat meen ik ook nog. Niet gelogen en ook niet aardiger omschreven dan ik bedoel.He wat onaardig! Daar gaat het topic toch niet over? Alsof je niet begrijpt wat ze schrijft als er geen d of t achter staat.
vrijdag 24 september 2010 om 12:09
Leer jij eerst maar eens waar een d of een t hoort of een dt. Vreselijk zoals jij schrijft en dat meen ik ook nog. Niet gelogen en ook niet aardiger omschreven dan ik bedoel.Auw! Al denk ik niet dat WOMB het als erg kwetsend zal ervaren .
Leer jij eerst maar eens waar een d of een t hoort of een dt. Vreselijk zoals jij schrijft en dat meen ik ook nog. Niet gelogen en ook niet aardiger omschreven dan ik bedoel.Auw! Al denk ik niet dat WOMB het als erg kwetsend zal ervaren .
vrijdag 24 september 2010 om 12:09
Leer jij eerst maar eens waar een d of een t hoort of een dt. Vreselijk zoals jij schrijft en dat meen ik ook nog. Niet gelogen en ook niet aardiger omschreven dan ik bedoel.
Ik vroeg je niet om jou mening over mijn spelling.
Dus waarom je dit zo onvriendelijk wilt neerzetten begrijp ik niet.
Waarschijnlijk om je zelf beter te voelen, of omdat je gewoon zin hebt om andere zich rot te laten voelen.
Mijn computer doet moeilijk en mijn internet doet moeilijk.
Verbeteren van de teksten gaat daardoor erg lastig.
Verder een dt bestaat niet als we het daar over gaan hebben.
Maar daarover ga ik niet in discussie.
Oja, even mijn ongevraagde mening naar jou toe:
Je irriteerd me en ik vind je maar een vervelend persoon.
Leuk he.
Leer jij eerst maar eens waar een d of een t hoort of een dt. Vreselijk zoals jij schrijft en dat meen ik ook nog. Niet gelogen en ook niet aardiger omschreven dan ik bedoel.
Ik vroeg je niet om jou mening over mijn spelling.
Dus waarom je dit zo onvriendelijk wilt neerzetten begrijp ik niet.
Waarschijnlijk om je zelf beter te voelen, of omdat je gewoon zin hebt om andere zich rot te laten voelen.
Mijn computer doet moeilijk en mijn internet doet moeilijk.
Verbeteren van de teksten gaat daardoor erg lastig.
Verder een dt bestaat niet als we het daar over gaan hebben.
Maar daarover ga ik niet in discussie.
Oja, even mijn ongevraagde mening naar jou toe:
Je irriteerd me en ik vind je maar een vervelend persoon.
Leuk he.
vrijdag 24 september 2010 om 12:15
quote:WorldOfMakeBelieve schreef op 24 september 2010 @ 12:10:
[...]
O, jawel dus.
Weet je dat ik dat heel fijn vind om te lezen? Dat betekent dat je wel gewoon de sociale interactie begrijpt en ook voelt en dus heb je gelukkig niet zo heel veel meer te leren dan sociaal liegen.
O ja, de dt bestaat wel hoor, bijv. hij houdt en alle andere werkwoorden die op een d eindigen krijgen een dt bij de hij-vorm.
[...]
O, jawel dus.
Weet je dat ik dat heel fijn vind om te lezen? Dat betekent dat je wel gewoon de sociale interactie begrijpt en ook voelt en dus heb je gelukkig niet zo heel veel meer te leren dan sociaal liegen.
O ja, de dt bestaat wel hoor, bijv. hij houdt en alle andere werkwoorden die op een d eindigen krijgen een dt bij de hij-vorm.
vrijdag 24 september 2010 om 12:19
Womb, er is altijd wel een positieve draai te geven aan een antwoord op een vraag. Juist als er naar jouw mening gevraagd wordt. De kunst (ook voor mij, want sta bij een vraag waar niet om mijn ongezouten mening ook wel eens met mijn mond vol tanden)om snel iets te zien wat je wel leuk/grappig/mooi/positief vindt te vertellen.
Neem de tips hier zeker van harte womb, niet alleen om "sociaal wenselijk gedrag" te vertonen, maar om die vragen voor jou en je gesprekpartner wat makkelijker te maken.
Neem de tips hier zeker van harte womb, niet alleen om "sociaal wenselijk gedrag" te vertonen, maar om die vragen voor jou en je gesprekpartner wat makkelijker te maken.