E-mail adres geblokkeerd

24-09-2010 17:51 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wilde vanmiddag even in mijn mail kijken en kreeg toen dit te zien:

Het account is geblokkeerd

Waarom wordt dit weergegeven?

Mogelijk is het account door iemand anders gebruikt om een groot aantal ongewenste berichten te verzenden (of voor andere activiteiten die een schending zijn van de Gebruiksrechtovereenkomst van Windows Live).

Wij helpen graag om het account terug te krijgen.

Wat moet er gedaan worden?

Er wordt gevraagd om een mobiel telefoonnummer voor ontvangst van de bevestigingscode. Dit telefoonnummer wordt aan het Windows Live-profiel toegevoegd voor toekomstig gebruik. Na invoeren van de code kan het wachtwoord worden gewijzigd. Aanmelden is dan mogelijk met het nieuwe wachtwoord.

De account instellingen zijn opgeschoond

Gebruikers komen hier doorgaans terecht omdat iemand anders toegang heeft verkregen tot hun account en dit gebruikt om spam te verzenden. Eventuele automatische antwoorden in Hotmail en gekoppelde accounts zijn verwijderd om het account en contactpersonen te beschermen.

Na dit allemaal gelezen te hebben moest ik op doorgaan klikken en moest je je 06 nummer invoeren, zodat er een bevestigingscode naar je telefoon wordt gestuurd, ik heb dit al een paar keer geprobeerd, maar heb helaas nog geen smsje gezien.

Iemand hier misschien ervaring mee? Wil graag weer op dit emailadres kunnen want gebruik het vooral voor school, werk etc.

Alvast bedankt.

Groetjes
Heb zo'n gevoel dat je gehackt bent??
quote:oranjemuts schreef op 24 september 2010 @ 18:07:

Heb zo'n gevoel dat je gehackt bent??

Ja denk 't ook. Maar misschien kan je wat essentiële steekwoorden googlen en vind je er iets over op internet dat meer mensen zoiets hebben.

En neem een email adres bij Gmail. Heb je van al dat soort onzin geen last.
heeee..... dat had ik ook vanmiddag!!

Precies hetzelfde bericht.

Ik had ook het idee dat ik gehackt was oid, heb de aanwijzingen opgevolgd en nu kan ik weer in mn hotmail.

Achteraf dacht ik dat het wellicht niet zo slim was om mn mobiele nummer in te vullen
Zoiets gebeurt vaker. Een hacker maakt van jouw computer een "zombie", zo verstuur jij zogenaamd een lading spam. Maak je nieuwe wachtwoord zo lang en zo ingewikkeld mogelijk, bij voorkeur een combinatie van cijfers en letters.
verba volant, scripta manent.
Toevallig vandaag ook hetzelfde probleem gehad. Ook ik heb braaf mijn 06 ingevuld, maar heb er achteraf toch een raar gevoel over.

Niemand uit mijn adresboek heeft gelukkig een spam mailtje ontvangen of sturen ze die mailtjes naar willekeurige email adressen?
Bij mij heeft gelukkig ook niemand spam mailtjes ontvangen.

Ik heb nu een aantal dingen in moeten vullen( naam, woonplaats, onderwerpen van mailtjes die ik erin had staan etc.)

En nu gaan ze dus kijken of dit allemaal klopt en of het echt mijn account is, krijg er binnen 24 uur bericht over, dus ben benieuwd.

Hoop echt dat ik hem dan weer kan gebruiken, staan allemaal belangrijke dingen in van school, werk etc.

Hebben jullie wel gewoon een smsje ontvangen?
Wel smsje ontvangen met code, kon toen gewoon weer in mijn mail. Verder geen persoonlijke info hoeven opgeven.
ik kreeg ook direct een sms met een code, toen kon ik er weer gewoon in.

Ook hoefde ik geen vragen te beantwoorden zoals jij.

Vreemd hoor, maar tot nu toe lijkt het in orde te zijn...
Ik ga het nog een keer proberen om zo'n code te ontvangen.

Maar elke keer als ik het opnieuw probeer krijg ik dit te zien:

Probeer het opnieuw

Er is een probleem opgetreden en helaas is opnieuw aanmelden vereist. Excuses voor het ongemak.

En misschien een domme vraag, maar er staat dus +31 moet je daarna 6 en dan je nummer invoeren? dat heb ik nl al een paar keer gedaan en toen kreeg ik die foutmelding.
Heb exact hetzelfde probleem gehad gisteren. Kreeg eerder deze week een mail dat ik mijn wachtwoord moest wijzigen. Dat had ik gedaan en daarna weer gewijzigd in m'n oude wachtwoord. Vervolgens dus de melding van de blokkering. Erg gek! Maar het werkte wel met het telefoonnummer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven