En nu zit ik er echt zwaar doorheen

24-09-2010 20:18 71 berichten
Zoals velen weten is mijn relatie net beëindigd. En nu zit ik alleen op mijn appartement, geen vrienden meer, geen familie, echt helemaal alleen.

En ik ben het zo zat, mijn hele leven een aaneenschakeling van ellende en drama. Ik ben het zo zat, alleen ellende en toestanden en daar ben ik dan 41 jaar voor geworden. Ik ben zo kwaad op mijn ex, ik ben zo alleen, ik voel me zo genaaid door het leven. Zit nu zwaar te hyperventileren, met dingen te gooien uit kwaadheid en ellende.

Ik weet het echt niet meer. Ik weet ik moet door, ik heb twee kinderen, maar ik weet echt niet meer hoe.
Mooi gezegd Lady!

Wat lief dat je je bank aan biedt.

Ennu, als jullie op die bank zitten wil ik wel een paar toastjes om de deur gooien!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die periodes ervaren als ware orkanen...die blazen ook alles omver, dat doet dit geestelijk met je...al doe je nog zo je best, als het zo stormt in je hoofd, helpt rust zoeken niet, het moet er nl uit.
Lieverds, ik waardeer jullie woorden, echt. Maar in mijn leven is het altijd zo geweest, 1 stap vooruit, 3 stappen terug. Ik ga het allemaal niet opnoemen, want ik wil geen dramaqueen zijn. Of misschien benoem ik het nog. Ik weet het niet, ik weet op het moment helemaal niets meer. Ik wil mijn kinderen spreken, maar ik weet dat ik hen niet moet belasten. Ik wil mijn oudste horen, maar verslaafd en dakloos dus ik weet niet of hij al binnen is. Misschien komt het er nu allemaal uit, omdat ik deze week oudste weer gezien heb. Ik weet het niet. Ik heb jongste de keus gelaten om bij mij te wonen of bij zijn stiefvader. Hij heeft gekozen voor zijn stiefvader (ik heb dat ook wel gestimuleerd omdat hij dan een betere toekomst heeft) en gezegd dat hij zich niet schuldig moet voelen. Maar ik mis hem zo. Hij komt iedere dag even langs, maar juist als hij er is mis ik hem het meest.

Sorry, ik ben het echt even kwijt.....
Als er zo veel tegelijk nu uitkomt, dan moet je misschien overwegen dat iemand van buitenaf (bijvoorbeeld een professional) je ondersteunt en hoort in dit proces. Welke richting je zo'n professional ook wilt zoeken....
@ Prada...

Trek die prada's van je aan...en kom hierheen meissie...

ik kan je gemis niet wegnemen...

ik kan je niet geven wat je verloren hebt onderweg in je leven...

ik kan je enkel...de mogelijkheid geven om jezelf te mogen en kunnen zijn, om te schreeuwen...huilen...gillen...stil te zijn, als je dat wilt.

Kom meis, trek die stoute prada's van je aan...
Juul, ik heb een psycholoog en ik krijg reiki. Even voor de Engels, dit is geen zelfmoord aankondiging, ik heb de verantwoording over twee kinderen. Maar ik heb een lade vol medicijnen (jaja, Belgie) en ze lonken me, ze roepen me, ze lachen me uit. Ik doe het niet hoor, mijn verantwoordelijkheids gevoel is te groot. Mijn kinderen hun vader is al overleden dus dat kan ik ze niet aandoen. zo helder ben ik dan wel, maar de rust in mijn hoofd heb ik zo nodig. Dus echt ik doe geen poging of iets dergelijks, dus a.u.b. mijn topic niet verwijderen,
Ja leuk he? hoe medicijnen "tot leven komen"...heel herkenbaar...

Wat betreft je Psych.....

Kun je daar hetgeen wat je kwijt wilt ook daadwerkelijk kwijt, of kom je niet met voldoening vandaan?

Reiki heeft mij ook erg geholpen in die periode...geen vriendin of iemand in de buurt die dat nu even kan toepassen op je?
Prada...........haal in ieder geval ADEM! 5 tellen door je neus in, blaas in 5 tellen door licht geopende lippen uit.

Dat klinkt nu misschien even heel raar, maar ik bedoel dat echt letterlijk.

Wanneer je je ademhaling met je op de loop gaat, blijf je je zowieso al k*t voelen.

Daarmee wil ik niet zeggen dat je je niet k*t mag voelen en dat gaat onderdrukken op deze manier, maar als je zowat zit te hyperventileren kun je helemaal niet meer helder denken en niet meer zuiver voelen. Dan komt dat allebei onder een dichte mist te liggen.

Heel veel sterkte!!
Maar gaat het bij de psycholoog ook over dat wat je hierboven schrijft?

Ik weet niet goed wat je daar in te adviseren.

De uitnodiging van LadyLB is wel lief, maar qua afstand niet handig lijkt me. Wat zou je nu kunnen helpen?
Och, voor nu. Rust , rust en nog eens rust. Allebei mijn kinderen naast me. Een leuke meid met twee leuke kinderen. En ik zoek, die leuke kinderen - ondanks drugsverslaving - ze zijn er. We zijn een drie eenheid, maar alles los gefadderd. Vertrouwen in de toekomst. Dat is wat ik doe. Ik doe de dingen die ik moet doen, werken, me huis bijhouden, me verzorgen, mijn kinderen lief hebben. En ineens, zomaar, vanavond ben ik het kwijt. Ik zou wel willen schreeuwen, help mij.
Och Prada, lieverd...

Wat kan het leven toch zuur zijn he.

Ik heb zijdelings wat van je meegekregen en het zeker geen kattepis wat je in je leven al voor je kiezen hebt gekregen.

En nu maakte je een dappere stap en maakt het de wond des te dieper.

Nou ja, hij was waarschijnlijk al diep maar er wil maar geen kortje opkomen.

Ik zit op het moment ook in een situatie waar ik weer helemaal opnieuw moet beginnen, teleurgesteld in mijn leven, in mijzelf vooral omdat ik maar niet het tij gekeerd krijg.

Vol flinke deuken en weinig vertrouwen nog maar in relatie's.

Vooral omdat de laatste een grote leugen was die mij alleen maar leegzoog om zelf de man te worden.

Dat is hij nu, en ik ben op de 1 of andere manier de underdog geworden.

Het is diepe pijn, je geloofde in liefde en kreeg stront.

Ik leef enorm met je mee, ik weet niet wat ik je aan kan reiken al zou ik met liefde datgene voor je doen wat maar een klein lichtpuntje zou geven.

Maar ik ben daar te klein voor en je wanhoop is te groot.

Heb je wel genoeg aan wat je nu aan hulp krijgt?

Misschien heel rigoreus maar is een opname in een psychisch herstellingsoord geen idee?

Waar jij alleen centraal staat om er bovenop te komen, en je even een flinke duw in je rug kan krijgen.

En vooral...tot rust komen.

Het wordt altijd eerst slechter voor het beter wordt...

Probeer toch ook ondanks alle narigheid en ellende te relativeren...

Probeer de kleine dingen des levens te zoeken waarin je weer stukje bij beetje vreugde zal vinden.
Afstand is geen probleem, maar ik kan, durf me niet te laten gaan bij anderen. Of het nu bekenden zijn of niet. Ik heb altijd sterk moeten zijn en durf nu mijn gevoelens bij anderen niet te laten gaan.
Prada.

Waar heb je nu!! De meeste behoefte aan?

Benoem het.

Al het verdriet moet er een keer uit. En nu. Juist nu. Geeft je lijf aan dat je het aankunt. Dat er genoeg rust in je leven is om eens te gillen en huilen. Ben trots op jezelf dat je, door de tranen heen, zo'n grote stap vooruit doet.
Prada...ik wil je graag helpen, met liefde...maar waar heb je nu concreet behoefte aan?

Ik snap dat je graag je kids om je heen wil, hier kan ik niet voor zorgen, al zou ik dat heel graag willen.

Is het een idee dat je mijn emailadres krijgt en gewoon van je af gaat lopen mailen naar me? of msn-en?
Iry, schat, je bent echt een lieverd. Ik ben in mijn relatie al twee keer opgenomen geweest. Zo vernederend was hij, zo kleinerend. Nu is een opname geen optie, ik moet zorgen dat er brood op de plank komt. Ik wil ook geen opname meer, ik ben er klaar mee. De psych toendertijd zeiden ook, wegwezen daar.En nu ben ik weg en zit ik op mijn bodem. Ik denk dat mijn geloof in liefde te groot was en nu lig ik op mijn bek. Letterlijk./../
De bodem van de put is het dak van je nieuwe leven!!!!!!
@ prada...

je hoeft jezelf niet in te houden...

als jij mij hard in de armen knijpt roep ik nl net als jij AUW!

Ook ik ruik niet naar roosjes als ik op het toilet zit(al gelooft de hele wereld van wel)

Ik ben net als jij...een mens, een schepsel van vlees en bloed, iemand die heel hard kan zijn tegen de outside uit zelf bescherming...maar het is stiekum geen zelfbescherming meis...het is zelf beschadiging, want uiteindelijk verlies je meer met schone schijn, dan met kruimels op de grond.
Schaap, ik denk het ook dat mijn lichaam het nu aankan. Dat dat de reden is dat ik er nu zo doorheen zit. Zo lang binnen gehouden.

Maar waarom ineens zo diep.

Lady, nee ik hoef mijn kinderen niet fysiek om me heen. Maar mijn oudste en trouwens ook mijn jongste worden nu zo verscheurd. En dat doet me zo'n pijn.
Prada je weet dat ik je verhaal gevolgd heb.

Meisje. Laat je tranen lopen. Je verdrink in de tranen die je tegenhoudt.

Je hebt voor alles gevochten als een leeuwin. Nu moet je knokken voor jezelf..
Lieverds, ik ga mijzelf even proberen te herpakken en te beraden wat nu.

Ik kan even niet meer reageren en ga mezelf beramen.

Dank jullie wel voor jullie ontzettend lieve woorden, jullie zijn echt schatten.
prada,ff een dikke knuf van mij!Blijf erover praten!
Ik heb dit topic nog niet gelezen maar "ken" je wel dus even alvast een dikke knuf lieverd , ga zo de rest lezen. X
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik ken je situatie niet maar heb zeer met je te doen.

En vraag me af.....je schrijft dat je geen familie en vrienden hebt.

Heb je die niet in de buurt of heb je ze uberhaupt niet?

Tegen een vriendin aanjanken kan je namelijk lucht geven. Niet voor altijd maar wel voor nu.

Ik wens je sterkte...
Ik post hier niet vaak en ken je verhaal niet, Prada, maar ik heb net je posts hier gelezen en wilde je gewoon even een hele dikke geven. Ik wens je heel veel kracht toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven