Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Hm, smileys waren ook wel handig geweest. Denk ze er daar waar jij ze van toepassing denkt maar bij ofzo.
Ach so, je hebt helemaal gelijk qua capoeira, Meave, zou het echt niet weten hoe je dat anders zou moeten doen met 3 en werk.

Succes met menu-puzzel na boodschappen doen, ken dat wel. Heb 2 weken geleden voor een kapitaal ingeslagen via Albert.nl maar moet nog steeds iedere dag naar C1000. Dat was dus een missert. (maar heb wel genoeg wc-papier en allesreiniger in huis, dat dan weer wel)

Voor wie trouwens bij C1000 winkelt; nu heel leuk voorleesboek in sinterklaas-gedicht-vorm (voor 5-7 jarigen erg leuk) bij 2 pakken Senseo. Heet 'Pom Ti Dom', geschreven door Kim van Kooten en geweldige illustraties.

Mijn telemarketing-verhaal leest wel een beetje schouderklopperig, vond ik ineens. Niet zo bedoeld, dus denk er ook maar wat smiley's bij.

Kreeg leuke post van Dream, dank je! Hoe welkom! (kaartje met 2 NEE-geen-ongeadresseerde-post' stickers. )
Chipi gaat prima. Beetje hoesten nog. That's it.

Ik daarentegen heb verhoging en heb het koud. Spier, klier, hoofd en keelpijn.

Ik zie ook ineens de ogen van mijn vader in de spiegel. Was even schrikken, want hij is allang niet meer, maar nu echt duidelijk herkenbaar. Raar.

Ik ga Chipita maar eens van het balkon halen. Heb ik daar neergezet in maxicosy in het kader van Frisse Neus, Vit.D en Buitenspelen.

Hert, Kman zou zich een breuk lachen om je, en zeggen dat you are bored.
Alle reacties Link kopieren
quote:meave schreef op 22 november 2007 @ 12:10:

Bam, mijn plan is alledrie op capoeira. (-) Kan me niet schelen wat de kinderen willen eigenlijk.

Strak plan, Meave! (En ik schaam me erg, maar ben alweer vergeten op welke dagen je nou werkt... Vlg week lunchen? Moet dinsdag training geven in eoa van God en iedereen verlaten oord, maar woe of do zou kunnen. Of vrijdag, maar dan is het met Zoon erbij )
Ghe, Kjong, het is dus nu jouw beurt, je hebt groot gelijk. Kunnen je kinders nu 'ns met kleding aan onder de douche. Beterschap.

(en Kman heeft gelijk -- bored as hell)

Ben zó trots op Noah. Rapport mee, alle taal/rekenen-achterstand glansrijk ingehaald, juf vindt het ook knap, hij werkt heel hard zei ze. Heeft zijn plek in de groep al helemaal gevonden, allerlei vriendjes, lief en aardig.. mijn ventje, helemaal trots op hem!
Goed man, dat heeft hij snel gedaan...zeker gezien alle hindernissen! Terecht dat je trots bent, het is een hele prestatie!

Wat wilde ik nou toch typen?
Zo, in tegenstelling bij mijn eerste baantje met bejaardencontact is er gisteren op mijn eerste werkdag niemand dood gegaan. En ook vandaag zijn er geen slachtoffers gevallen.

Bijbaan is gelukt dus. Mijn moeder (die dus ook aan het bijbanen was) heeft twee dagen genoten, zegt ze. Kijk, dat vind ik nou wat overdreven om dat over het werk te zeggen, maar een vervelende baan is het zeer zeker niet.

Gisteren voor slapen gaan (vroeg, want moe, even snel hier gelezen, heel verhaal gepend over verhaal van Mav en meer en dat werd opgegeten tijdens posten..). Nu geen puf meer. Volstaat een HUG voor alle moeders, liefdes en kinderen hier? Hope so!!!
Phileine zegt Sorry op Ned 3.

Nu.
Reclame voor het nieuwe album van Céline Dion op SBS 6.

Net.
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
En wauw, Bam!!! Da's wel superknap van Noah! Daar mag je inderdaad trots op zijn. Retetrots.

Morgen lekker headbangen. Heb er zin an.
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Phileine is leuk!

Kjong, morgen ook even een nieuwe baan scoren hoor. Doe gezelllig met ons mee, zou ik zeggen.

Heb je je kind binnen gehaald of speelt het nog steeds buiten?

Hier ook een vermoeide moe-der. Oudste is zo ontzettend NIET LEUK, de laatste dagen..... Gatver, en dat moppert en ruziet, het miept en het huilt maar door, dag in dag uit. Het begint met uit school komen en belangrijke dingen vergeten zijn (brieven die ze af moet geven, huiswerk opdrachtjes en haar surprise-opdracht: had vorige week al meegekregen maar was het Vergeten... Grom). Ze wil ook steeds spelen met een meisje dat is blijven zitten en dus een jaar ouder is. Als ze daar spelen, laten ze altijd samen de hond uit en dan lopen ze de hele wijk rond. Steken wegen over, door parkjes enzo en ik vind haar daar te jong voor. De ouders van de meisje zijn nooit op school (werken allebei veel) en haar zus van 11 past dan op. Daar mogen ze alles van, ik vind dat geen oppas, sowieso. En dinsdag was ze met dat meisje naar huis gelopen en kwamen ze na een half uur terug bij Opa, die in huis was. Had die vader gezegd dat het niet uitkwam en hen allebei een euro gegeven, waar ze een Mars voor mochten kopen in de friettent op de hoek.

Ik vind 8 jaar te jong om over straat te zwerven. Ik heb nota bene altijd oppas als ik niet thuis ben en vind het raar dat ze dan bij dat kind alleen thuis zijn, met haar zus. Ik vind een Mars veeeeeeeel te zoet en te groot voor een kind (en Oudste is een beetje chubby, heeft de bouw van haar vader helaas). En ik wil niet dat ze naar een snackbar gaat, zonder ouder erbij.

Nu is ze boos op mij want ze mocht niet weer afspreken met dat meisje. Ze wil eigenlijk maar één ding en dat is bij haar spelen. En als ik "nee" zeg, wordt ze boos en drammerig (heeft ze ook van haar vader ). Heel de avond de poppen aan het dansen gehad. Ik vind het dan zo klote om alleen te moederen. Waaaaaaarrrr is dan een geduldige Andere Ouder? Nu moet ik haar én liefdevol verzorgen, opvoeden, naar haar luisteren en dingen uitleggen én helpen met huiswerk. Maal twee want die kleine wil natuurlijk hetzelfde.

Ik bak er soms helemaal niets van, dat mogen jullie best weten.

Maar goed, ik ben niet de enige alleenmoeder las ik. Het is gewoon fijn om het van me af te tikken en hopelijk nog advies te krijgen van jullie, ervaren moeders.

~klokt een portje in~

Cheers!
Hèhèhè.....Even allereerst; je bakt er wel wat van. Dat het bakken an sich op dit moment niet leuk is, dat begrijp ik...maar je bakt er dus wél iets van! Je ehbt twee supermeiden, die jij toevallig wel even al alleenmoederend tot lieve, open, warme grieten hebt gebakken. Dat ze bij jou daarentegen soms ook monsters zijn, is superfrustrenrend, megairritant, maakt je wanhopig en verdrietig, maar wil niet zeggen dat je er niets van bakt....Daar ben ik het in ieder geval dus helemaal niet mee eens!!! Zo!

Kan dat meisje niet bij jullie spelen, als compromis? Ze mag met haar afspreken, maar dan wel hier. En dan duidelijk aangeven dat jullie allebei wat water bij de wijn moeten doen, leren wat compromissen zijn. Misschien dat je daarmee dat drammerige eraf haalt (Aso heeft immers nog nooit geleerd wat de betekenis is van een compromis, het is his way or the highway). Zal ze niet helemaal leuk vinden, want bij háár spelen is verboden en spannender (want waarschijnlijk weet die slimmerik van jou precies dat het eigenlijk niet verantwoord is met alleen de grote zus thuis en is het daarom juist zo leuk), maar hey, het is misschien beter dan niets.

Maar ik zou wel duidelijk blijven. Dan baalt en peeuwt ze maar, maar ik vind jouw argumenten waarom je het verbiedt zeer terecht. Zo! Hou je goddelijke, prachtig gevormde poot maar stijf, dear!

Helaas houdt dat ook dreinen en peeuwen in, en kun je wel brullen van frustratie, maar dat wil dus niet zeggen dat je er niets van bakt. Integendeel. Als het altijd pais en vrëe zou zijn in Huize Bloes, dan denk ik eerder dat je iets verkeerd doet. Het is een leuk Disneyesque plaatje, maar helaas niet realistisch. Ook niet als je met zijn tweeën bent...maar dan is er wel iemand om je te bevestigen en om je een schouderklopje te geven. En om af te lossen als jij buiten je hoofd in de regenton dompelt om af te koelen.

Moraal van dit verhaal; opvoeden sucks...

Later als ik groot ben is het Mops geraaie dat ze voor kleinkinderen zorgt. Dan ga ik ze tot op het bot verwennen en verpesten, en mag Mopsey dat oplossen. Payback-time!
Phileine gemist, ik heb twee uur aan de telefoon gehangen met mijn Schone Moeder. Zolang bel ik geeneens met mijn eigen ma (zie je wel; opvoeden is een ondankbaar iets...).

Toet, fijn dat je eerste werkdag zo goed was. Hoe gaat het over het algemeen met je moe-zijn? Voel je je al iets meer jij?

Headbangen? Waar ga je naartoe? Nou ja, "bangse" in ieder geval...
Goed gesproken Mims!!!

Bloes, jij bakt er alles van. En da's dubbel knap, want je doet het alleen! En inderdaad meisje lekker bij jou laten spelen. Helemaal eens.

En Phileine rules wel, maar alleen in het boek, wat een baggerschijtfilm zeg! Ik vind Kim van Kooten géén Phileine, ze is te oud, te lievig en lang niet mooi/ geil genoeg.
quote:mimsey schreef op 22 november 2007 @ 23:08:

Phileine gemist, ik heb twee uur aan de telefoon gehangen met mijn Schone Moeder. Zolang bel ik geeneens met mijn eigen ma (zie je wel; opvoeden is een ondankbaar iets...).

*BULDER*

(Maar begrijpelijk: Hero had het niet van vreemden ) (jij wel overigens! )

Wat een lieve woorden, Mims. ~snif~

Meisje speelt ook wel eens hier, dat vind ik ook een goed compromis. Maar wat Mims al zei: het is veel spannender om bij haar af te spreken vanwege Groot en Zelfstandig voelen. En mijn vader vind het moeilijk om "nee" te zeggen, daar ligt ook wel een probleem. De Onmisbare Buuv zegt overstoorbaar dat het nu niet mag/kan en als ze daar gaat spelen, brengt ze haar stug weg. Kan ze stribbelen wat ze wil, ze haalt haar op en brengt haar weg. Ik bof met zo'n oppas!

Hoe is het Pim? Heb je nog last van de aanrijding? En is je bh al vervangen? Ik las dat je financieel weer op de rit komt en dat vind ik zoooooooo fijn voor jullie! Houden zo, dat scheelt een hoop stress.

Tipje voor de grotere kinderen (= K3 ontgroeiden) onder ons: Is voor de ouders ook nog enigzins te harden, in de auto.
anoniem_3050 wijzigde dit bericht op 22-11-2007 23:42
Reden: ik ben veel gevatter als ik even nadenk
% gewijzigd
Bloesem, als de indruk die ik van jou krijg, klopt (en dat denk ik wel, want Mims en Pimpel onderschrijven dat), dan bak je er juist heel veel van.

Kijk, dat kinderen nou af en toe strontvervelend zijn en jou een onzeker gevoel bezorgen over je pedogogische kwaliteiten (zo herkenbaar!), dat zou eigenlijk heel onpedagogisch afgestraft moeten worden

Bambi, wat ontzettend goed van Noah zeg. Je mag met recht trots zijn.

Gaat het met zwemmen ook oké?

Zijn jullie al een beetje rond met Sintmeuk?

Hier ben ik ~hallelujah~ klaar!
Jij held! Ik ga zaterdag winkelen maar heb ook al veel in huis voor de Bloesjes. Vanmorgen zat er wat in hun schoen en volgens mij vergat Oudste helemaal dat ze het Geheim kent. Blont!

En Bam, dat wilde ik ook zeggen: Wat goed zeg van die zoon van je!!!! Knap kind!
Bloes is een superbakker, en zo is het! En alleenmoederen sucks ook best soms gewoon!!

Leuk zo'n bijbaan, zeker met extra thuiswerk met deadlines. Gaap!

Heb twee dagen in het land achter de boeg en ben nu bezig met thuiswerken (lees: rapport schrijven). Bloes, mail eens hoe lang jij daar zo ongeveer over doet/hoe veel uren je daarvoor schrijft? kan ik kijken of mijn tijdsbesteding beetje reeeeeeeel is (geen zin in puntjes)............ hee, toch puntjes!
Gisteren (21 nov) op het Jeugdjournaal was er een item over dansende bloembakken in Delft. Dat fleurde de stad zo lekker gezellig op. Bedacht door een kunstenaar.

Bedenk dit shot:

aan de gevel voor de ramen van een oud grachtenpandje hangen links en rechts enorm lelijke groengeverfde rechttoerechtaan plantenbakken, met plastieke gerania erin.

Door een signaal gaan de albertmolplantjes draaien en klinkt er een mechanisch accordeonmuziekje met oudHollands deuntje. Op die bakken staat megagroot een telefoonnummer vermeld. Dat is dus Het Signaal...

Dus...

Mócht je toevallig vanavond of vannacht hard willen lachen met of zonder je liefde in bed, pms-rijp zijn, enorm gemeen liefdesverdriet hebben, stiekum enorme aandachtsdrang hebben, of gewoonweg zin in treiteren, dan kun je dit gratis nummer bellen.

06-10216205

Kjongen en ik heb ons de tranen zitten gieren. Zeker toen het nummer 'ineens' was afgesloten.
LD knap, Noah knap.

Kan toch ook allemaal niet anders met zukke moekes?

Bloes, Kjongen was vanmorgen ook geheel vergeten dat hij Het Geheim kent.

Mam, mam, raad eens wat ik in mijn schoen heb gekregen??

Nou kind vertel eens.

Nou ik heb dit, en jij hebt dat.

En die vrijheid (willen, tot dreinen toe moeten) ruiken is ook al erg herkenbaar, heur.

Stoicijns stijf pootjes gedrag helaas, meer is niet te doen.

Je kán ze natuurlijk met een allenige vakantie met Breiblad bedreigen.

Maar dat is eignelijk best sielug.
De telefoon ligt beneden en ik moet nog een paragraaf of viijftien, dus... misschien wil een meelezer even proberen of het nummer het al weer doet?/

"Hoe lang doe jij over zo'n rapportage schrijven?" vroeg ik de inwerkdame. Een uur of twee antwoordde ze.

Grmblhhmpf, dan zit ik iets heel erg verkeerds te doen nu, want dat gaat me dus egnoooinie lukken.....
Ik heb gebeld. Gaat weer over.

Dit nummer hangt trowuens op een groot studentikoos inpilzen-plein.

Is het niet gewoon even wennen Toet?

Dat je na de eerste paar keer ineen gewoon een opzet hebt?

Ah. De huil waarop ik zat te wachten. Wawaaaaaaa. Dat is mama ik moet nU drinken.

En mijn kleding voor morgen kan ook zo in de drogert.

Truste.
De opzet is er al wel. Maar moet toch steeds checken wat de percentages overal zijn en hoe je dan de dingen zegt.

Voed ze en slaap ze!!!!
Geeft Chippie nieuwe luier

legt dekentje over Kjong.

Doet een handje pepernoten in schoen van Kjongen

en besluit ook maar naar bed te gaan.

Morgenochtend dan maar de rest.

Het is zoals het is.....

(Want ut giet so as it giet

oehoeaaa

ookal denkie soms van niet

oehoeaaa

joa ut giet so as het giet

doar kunnie van op aahn

heb er mar fedussie in

want ut giet presies so as ut giet!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven