Las Barettas Naranjas!

20-06-2010 15:09 2501 berichten

Copyright: Elessie
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 14-09-2010 22:14
Reden: dat zomerhoedje hebben we écht niet meer nodig
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maakt niet uit. En het is niet nieuw idd. Maar, de dagen vliegen voorbij. Ik heb soms niet eens de tijd om elke dag bij te lezen, en dat vind ik best wel erg soms :(
Ik zit bij zwemles, alle ouders zijn van slag want er is een invalmeester
Da´s ook wat Pammie. Waarom van slag dan?

ik heb haske k*t geslapen, grrrrr.
o, balen Remma. Hoe kwam dat dan? hoop dat je nog een beetje bij kunt komen vandaag.

is de invalmeester zo slecht of is het juist een lekker ding?

hier weer eens asociaal uitgeslapen, zit nu nog in pyjama. zo maar eens douchen en nuttige dingen doen.
Weet ik veel. Omdat ze denken dat hun kind het les 3 nog niet trekt om les te krijgen van een invalmeester gok ik zo. Hij gaf heel leuk les dus die kinderen hadden er helemaal geen probleem mee.

Mannie sprong het allermooiste potlood

Toen we thuiskwamen hebben Mannie en ik beide auto's uitgezogen en een doekje erdoor gehaald. Vooral Pamman's kliko is ervan opgeknapt.

Remma, kun je nog een dutje doen vandaag?
quote:Pammie schreef op 25 september 2010 @ 11:34:

Toen we thuiskwamen hebben Mannie en ik beide auto's uitgezogen en een doekje erdoor gehaald. Vooral Pamman's kliko is ervan opgeknapt.

als in: alles uit Pamman's auto is in de kliko of: Pammans auto is sws een kliko? actief hoor! ik heb net gedoucht

vind ik toch apart hoor, dat ouders soms zo kunnen miepen. Op de creche hadden ze afgelopen zomer een groot bezettingspropbleem. de enige mannelijke crecheleider (én huizenhoog favoriet bij veel ouders) is toen tijdelijk op de gtroep van Slof gaan staan, omdat ze daar al tijden geen fatsoenlijke leidster meer hadden gehad (paar echte miskleunen gedaan + leidster met leukemie). Een shit dat die filiaalhoudster over zich heen heeft gehad! terwijl er vooraf duidelijk was aangegeven dat het een tijdelijke situatie zou zijn en ook duidelijk was voor de ouders dat de nood hoog was. maar nee:hún kind kan dat allemaal niet aan. dûh
Vind ik ook bijzonder altijd Sok. Dat gemiep.

Ik was gewoon erg vroeg wakker, kon niet meer in slaap komen, heel vreemd. En vanmiddag hebben we het feestje van mini dus van bijslapen komt denk ik niet veel
wat een getrut, over die invalmeester

veel plezier vanmiddag Remma!

ik heb een rondje centrum gedaan, biebboeken terug, skatebeschermset omgeruild voor een kleinere maat (stom, ze hebben 3 maten, maar dat staat niet op de verpakking, dat zie je pas als je het etiket aan de binnenkant bekijkt, dame van de speelgoedwinkel had dus ook geen idee dat die dingen uberhaupt in verschillende maten verkocht werden) rondje hema voor ondergoed, sokken en leggings, en cranberrypillen voor Limoen gehaald. Ze voelt zich helemaal niet lekker vandaag, dus ik gok op toch wel een echte blaasontsteking dit keer. Wilde alvast iets halen voor het weekend want kan pas maandag bij de huisarts terecht, en ze heeft het zo vaak, het lijkt me wel slim om iets preventiefs te doen. Die pillen zijn alleen niet handig, veel te groot voor haar om in te slikken, keihard, dus fijnprakken ging ook niet, dus ik heb het maar opgelost in een beetje water, maar dat duurde ook heel lang, voor het opgelost was. Zat nog te twijfelen om sap te nemen ipv pillen maar de dame van de reformwinkel zei dat dat sap ook behoorlijk zuur was, en je kunt het beter niet zoeten, want suikers zijn juist een voedingsbodem voor de bacterieen. Nou goed, ik hoop dat het helpt.

Werk je nou nog minder dagen Remma, of was dat een tijdelijk iets? En balen, van moe moe en druk druk
Hopelijk helpt het Citro. Ik dronk trouwens cranberrysap is dat niet een idee voor Limoen?

Ik werkte vorig jaar minder, nu weer mijn eigen uren. Ik bekijk dit jaar of het nu weer teveel is of dat het vorig jaar tijdelijk was zeg maar. Maar als ik het niet trek, neem ik voor een aantal uren ontslag.
En tot nu toe is dat behoorlijk druk, zo te horen. Zag je er tegenop weer meer uren te gaan werken of was je er wel weer aan toe?

Hoe was het feestje?

Cranberrysap was volgens de dame van de reform behoorlijk zuur, dus ik dacht dat een pilletje misschien makkelijker zou zijn.

Heb met de kinderen ratatouille gekeken vanmiddag, was wel gezellig. Totdat ze niet als eerste wilde douchen, en ze had graag wel zelf de kraan uit willen zetten. Verder viel het drama wel mee vandaag, o ja, bij het ontbijt nog, maar dat is al weer ver weggezakt, en ik heb gelukkig rustig kunnen blijven.

Zag een topic over vertellen dat Sint niet bestaat en moet opeens ergens aan denken. Een paar weken geleden, ik had al pepernoten gekocht, vraagt Limoen vanuit het niets of Sint wel echt bestaat? ik vraag waarom vraag je dat? zegt ze; omdat ik denk dat ie niet echt bestaat..

Had al het idee dat ze niet lang erin zou geloven. Ze bekeek hem vorig jaar ook al met argusogen.
ik weet trouwens niet meer precies wat ik geantwoord heb, heb het in ieder geval niet bevestigd dat ie niet bestaat
Hier ook twijfels over Sint hoor (ook omdat ik regelmatig vertel dat heksen niet echt bestaan en draken ook niet), maar als de kado's in zicht komen geloven ze weer helemaal .

Balen van die blaasontsteking trouwens: ik zou dat gelijk meenemen bij de dokter woensdag. Een jong kind mag echt maar 2 of 3 keer blaasontsteking hebben volgens mij. Limoen was toch bij de kinderarts al eens geweest. Hebben ze toen ook op reflux getest? Kinderen die dat hebben moeten vaak een onderhoudsdosis AB slikken.

En heeft ze ook geen schimmel? Ook dat kan best met plassen geven.

Remma, je klinkt druk inderdaad. Maar blij te horen dat verder alles goed is.

Koekje heeft volgens mij altijd forum-opstartproblemen na de vakantie .

Hier ook weer een dilemma trouwens. Discussie met de Ganztagschule van Sien. Ze willen dat ze 5 middagen komt (in plaats van 3 nu). Anders kan ze "haar plaats in de groep niet veroveren". Allemaal leuk en aardig, maar ik vind 5 dagen per week tot 16 uur best een belasting voor een kind dat nog 6 moet worden. Vooral omdat ik ook 2 middagen thuis ben en ik het ook wel leuk vind om mijn kind nog eens te zien. Kortom, ik vind die 5 dagen gevoelsmatig te veel. Zit er ook al een paar dagen mee in mijn maag. Stom systeem .
Hier trouwens ook vaak zeikouders met de zwemles. Ot en Sien hadden hier ook strenge zwemleraar en dan altijd weer gezeur van ouders: of hij niet echt wat minder streng kon zijn, want hun kind kon dat niet aan. En dan hebben we het niet over schreeuwen ofzo, maar gewoon dat de kinderen moeten luisteren en natgespetterd worden als ze niet luisteren.

Is ook zo'n moeder bij die al op tilt sloeg als Ot naar haar dochter keek omdat hij haar een keer had omgeduwd. Zucht...ja hallo...dat gebeurt weleens met kinderen van 4 jaar oud. Die duwen elkaar weleens, maar als ik haar mag geloven heeft haar dochter daar een trauma van. Vraag me altijd af hoe dergelijke ouders dat doen als kinderen op school zitten. Gaan ze dan ook in de pauzes van achter een boom meekijken?
ja, dat denk ik dan ook wel weer: je kunt je kind niet eeuwig in de gaten houden. wat ik ook zo erg vind, is dat bij de uitslag van de ouder-enquete als belangrijkste wens naar voren kwam, dat de creche wat meer moet doen aan schoolvoorbereiding. Bloody hell: ze móeten al zoveel!

en ik snap niet dat de Grundschule daar zo over zeurt. Nu ja, ik snap het wel, maar ís er ook echt een probleem? Anders zou ik gewoon 3 dagen blijven doen hoor; ik begrijp je argumentatie volledig. Grappig: in Nl zou je ontaard zijn als je je kind 5 dagen per week naar de BSO zou doen.
wat was je voor een zondag weer achterlijk vroeg op, Anky! weer gaan zwemmen? ik draaide me toen nog eens 3 keer om!

Getver, ik ruik wat: wanneer gaat dat jong nu eens leren op de WC te poepen? Later

oja, die hadden we nog niet gehad.
Lekker Sok.

Lastig Anky. Maar vroegah gingen wij ook 4 middagen naar school, vanaf dat we 4 waren

Misschien moet je ze op zondag niet zo vroeg uit bed trommelen, kan ze dan in ieder geval bijslapen

Wij gaan zo richting familie ivm verjaardagen
veel plezier, Remma. en dat is ook zo, dat je vroeger gewoon 4 middagen ging. tot half 4.

ben net bij de markt van 1000 smaken op de markthallen geweest (aande andere kant van de gracht) en (weer) tassen vol fruit gehaald voor wènig; druiven, pruimen, bananen. Vooral die druiven zijn errug lekker!
Jongste kan nog helemaal niets op het toilet, dus allang knap als het bij slof maar de grote boodschap is!

Solidariteidskado: Hier geen verjaardagsvisite, dus geen soli-kado van grootouders ofzo. En ik ben gewoon een weekdier. Het is maar een klein iets van 4 Euro, en ik hou het op de achterhand voor als het echt drama wordt. Ik blijf het maar aan jongste uitleggen, maar hij weigert het te snappen.

Wat gebeurd er als Sien maar 3 middagen blijft, Anky, knikkeren ze haar dan uit de groep? Als het jullie niet lekker zit zou ik het gewoon zo laten totdat er echt problemen opduiken.
Wij waren bij zus op verjaardagsvisite. Was gezellig. En als verrassing was mijn moeder daar ook. Al sinds dinsdagavond in NL en niets laten horen Het zal wel. Vond het alleen sneu voor de kinderen maar goed, Mini is wel vaak bij oma op schoot gekropen.

Nitro, als je weer met zo'n cadeautje aankomt als het drama wordt leert hij er natuurlijk helemaal niets van.

In de tijd dat Mini zwemles had, had ik waarschijnlijk ook wat minder laconiek gereageerd. En het is een hele tijd hommeles in geweest in dat zwembad over wie welke groepen deed zodat ze weken achterelkaar een ander had. Dat, samen met Mini's zwemles-haat en de daarmee gepaarde drama's, maakte ons bij vlagen ook zeikouders. Maar goed. Dat is nu allemaal helemaal niet aan de orde. Ik vond het enger dat ze les 3 zonder drijfpak in het diepe sprongen Ook dat vond Mannie cool trouwens.

Pamman is met de kinderen een rondje fietsen. Mannie zit nu op de oude 16" van Mini. Pamman vindt dat hij die wel kan houden. Ik vind een paarse met limoengroene fiets met bloemetjesmotief niet echt kunnen voor een jongetje van 5. Hij is over 3 weken jarig, mooi cadeau lijkt me. En ik heb een hele coole gezien voor ¤ 79. Er moet nog even over gepraat worden

Remma, waren jullie naar de binnenspeeltuin met Mini's feestje?

Zelfgemaakte pizza staat in de oven, we gaan zo eten.
goed van je schouders af laten glijden, Pammie, het gedoe met je moeder. jammer idd voor de kinderen.

Nitro: ik wou dat het waar was, maar Slof doet helemaal nergens neits, behalve in de luier. Ik ben al gelukkig als hij überhaupt op het potje wil gaan zitten

Vanmiddag met de kinderen en mijn pa naar mijn broer geweest. Sokman heeft dienst, dus ik wilde niet weer het risico lopen dat hij ze mee moest nemen. Ik heb ze drie dagen voorbereid, dus het drama was niet al te groot. En mijn pa had cadeautjes voor ze bij zich, dus dat maakte veel goed. Bovendien was het heerlijk weer en hebben ze zich lekker uitgeleefd.

net lekker gegeten en nu is Sokman pa wegbrengen en gaat het grut zo naar bed. heb bij mijn broer weer vlierbessen geplukt, dus ik ga zo weer even aan het werk. Nadeel is wel dat het een K-werk is om al die besjes er af te pulken en dat er veel ongedierte tussen zit.

Slof ligt op de bank helemaal in een deuk om Ice-age 2, erg komisch om te zien/horen
Ruzie met man, ik moest overleggen of vriendelijk vragen of ie wilde dweilen, ipv opdrachten geven, maar, ik had al de hele bovenverdieping gedaan, de wc's schoongemaakt, beneden gestofzuigd (dat had man dan wel willen doen, ipv dweilen, hij vertikt het gewoon altijd te dweilen, eikel. Hij zegt gewoon ik doe het niet. Dus heb ik het gedaan. En is man boos een rondje gaan fietsen.

Vanavond toen ik thuiskwam gekookt, de spuugwas van Limoen uitgespoeld en vriendelijk gevraagd of man dan misschien het gasfornuis zou willen doen. Daar had ie geen zin in. Alsof ik er wel zin in heb. Ben in staat om hem de rekening onder zijn neus te duwen voor 3 uur huishoudelijk werk.

Limoen weigerde het opgeloste pilletje vandaag, en toen ze het eindelijk binnen had spuugde ze het uit. En ze heeft koorts en is nog algeheel ellendig, dus ik ga morgen eerst maar met haar naar de huisarts denk ik. Zo kan ze niet naar school

We zijn al eens met haar bij de kinderarts geweest inderdaad ivm eerdere blaasontstekingen, ze heeft ook een nierecho gehad en daar bleek niets raars uit, dus het is al onderzocht, eigenlijk.

Vanmiddag met alleen Mandarijn naar een festivalletje in het durp geweest, Limoen wilde ook, vond het wel sneu, maar wilde haar thuis houden, met die koorts, en man wilde ik al helemaal niet mee. Festivalletje was erg leuk, het duurde een hele tijd voordat Mandarijn los was, maar toen was ie ook echt los en wilde niet meer naar huis.

Ik ga maar even een gasfornuis poetsen
zo, klaar met poetsen, ben benieuwd of ik straks ook nog in mijn eentje de was op kan hangen, het maakt me zo boos, dat het huishouden mijn verantwoording is, en dat man naar believen nee kan zeggen als ie geen zin heeft, of weigeren te helpen als we ruzie hebben..

maar goed, genoeg over ruzie

wat betreft die fietskleuren, ik moet nu van man neutralere dingen uitzoeken voor Limoen, ( ik koop te vaak roze voor haar) heb een fietshelm en een skatebeschermset in roze uitgezocht, en als ik het in zwart of blauw had gekocht had het ook nog voor Mandarijn gekund, maar boeien, het kind wil altijd alleen maar roze en dan kopen we voor mandarijn wel een eigen set als ie uberhaupt ooit gaan rolschaatsen.

Leuke actie van je moeder Pammie, adem in, adem uit.

Mandarijn weigert trouwens ook op het toilet of de pot te poepen, plassen wil hij nog wel eens doen (alleen als wij hem erop zetten) maar poepen doet ie alleen in zijn luier.
lekker dan, Citro. Ik kan me voorstellen dat je er redelijk geirriteerd van raakt. Ik snap het ook gewoon niet zo goed; je doet dit soort dingen toch gewoon samen als je allebei werkt? en dat hij het niet uit zichzelf ziet, OK, maar dan gewoon dingen niet willen doen: dûh! maar goed, daar heb jij niks aan. wat zit hem dan dwars: dat jij hem opdrachten geeft? Misschien vragen hoe hij het dan wél wil?

en wat sneu voor Limoen, dat ze ziekjes is. morgen idd maar eens naar de huisarts.
hij doet wel iets hoor, hij heeft de was gevouwen en de afwasmachine uit en in geruimd, maar op de een of andere manier loop ik altijd als een kip zonder kop te huishouden en gaat hij gewoon zitten als ie er genoeg van heeft. Daarnaast doet hij ook veel met de kinderen, maar ik zou daar ook graag meer tijd voor hebben, als hij wat meer huishouden deed. En dat weigeren van bepaalde taken daar heb ik helemaal de pest over in. En het overleggen komt me ook mijn neus uit, wat moet er overlegd worden, het moet gewoon gedaan, iik ga toch ook niet overleggen tot ik een ons weeg, ik begin gewoon. Het punt was, ik moest het vriendelijk vragen ipv opdrachten geven, maar als hij gewoon de dingen zou oppakken zou ik het helemaal niet steeds hoeven vragen, met het risico dat hij nee zegt.

Ik kook nog steeds eigenlijk, ik ga het ook niet uitpraten vanavond want ben nog steeds boos. En hij maakt ook geen aanstalten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven