Las Barettas Naranjas!

20-06-2010 15:09 2501 berichten

Copyright: Elessie
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 14-09-2010 22:14
Reden: dat zomerhoedje hebben we écht niet meer nodig
% gewijzigd
Ik heb al een week om precies dezelfde reden iedere keer hele dikke bonje met Pamman. Hij steekt geen poot uit. Ik word daar zo laaiend van. Gisteravond ook weer slaande ruzie en hij gaat dan zitten mekken over mijn 'toon' en dat ik 'schreeuw' en dat ik niet aardig ben voor de kinderen en niet geduldig genoeg. Ik voel me aan alle kanten klemgezet. De kinderen luisteren niet naar wat ik wil, mijn man luistert niet naar wat ik wil en ik moet alles alleen doen. Mijn nieuwe baan kost nogal wat energie, ik werk andere dagen waardoor ik minder tijd overhoud en ondertussen wordt alles op mijn bord gelegd.

Dus.

Ik ga weer een werkster zoeken, ter ontlasting van eh... mezelf

Ik vind het niet leuk dat de tweede altijd alle tweedehandsjes krijgt. Als we nou heel arm waren soit, maar we kúnnen hem ook gewoon een stoere jongensfiets geven. Dan pleuren we die van Mini op Marktplaats en dan hebben we de helft van die nieuwe fiets al terugverdiend.

Ik vind die actie van mijn moeder gewoon zo stom. Ik weet dat ik het me niet moet aantrekken hoor, maar als ze daar tegen alle visite gaat zitten vertellen dat ze voor mijn zus naar NL is gekomen en daar dus ook al alle dagen zit vind ik dat wat pijnlijk voor mijn kindertjes. Maar goed, ik bel haar niet natuurlijk dus zo pakt ze me terug.
Ik voel me precies hetzelfde, Pammie

Dus ik ga ook maar een werkster zoeken, misschien helpt het

Heb serieus overwogen ontslag te nemen of minder te gaan werken, maar dat is zo'n halsoverkopbeslissing waar ik waarschijnlijk spijt van zou krijgen. Maar ik zou wel lekker veel tijd hebben voor van alles en nog wat.

Hier is het dus man die zeurt dat Limoen een roze fiets heeft want anders hadden we die ook over kunnen doen aan Mandarijn, maar ik denk hetzelfde, die roze gaat gewoon weer op marktplaats en Mandarijn kan gewoon zijn eigen fiets krijgen.

Het is vooral heel sneu voor je kinderen dat hun oma zo kinderachtig is. Dat ze dat zelf niet snapt, onbegrijpelijk.
Maar het is toch belachelijk dat je minder moet gaat werken omdat je kerel niets doet in huis? Kom zeg.

Een werkster helpt echt wel hoor Citro Het is heerlijk om thuis te komen in een schoon huis. Kost wat maar daar staat tegenover dat je weer tijd hebt voor leukere dingen (of gewoon eens helemaal niets).

We hebben alleen de 12" uni gekocht (geel) en toen Mannie 'em kreeg het mandje eraf gehaald en wat stoere stickers en een andere bel erop. En wat kost een fiets nou helemaal?
nou het is niet alleen het huishouden natuurlijk, maar ik baal er ook wel van dat ik nooit tijd heb voor wat dan ook, met de kinderen hier of daar naar toe, clubjes, speeldates, op school helpen of gewoon zelfs maar naar de dokter gaan of haar een dagje thuishouden als het nodig is, het breekt me echt op dat alles in die ene vrijdag gepropt moet worden, en als er een kind ziek is of er is iets extra's op mijn werk staat het kaartenhuis op instorten voor mijn gevoel
Alle reacties Link kopieren
Citro, ik ben het helemaal met je eens dat een boel dingen gewoon gedaan moeten worden en dat je er doodziek van wordt dat je steeds maar meot over-leggen (ik zou het ook worden) maar het is wel een gegeven dat man daarin niet binnen een week (of langer) in verandert. Misschien is het een idee om eens rustig te gaan zitten, te bespreken wat er moet gebeuren en dat dan te verdelen? Het groeit je allemaal een beetje boven het hoofd, heb ik het idee, ook het gezeik met Limoen en dan wordt het lastig om het allemaal rustig te bekijken. Maar daar bereik je wel het meeste mee. Met stroop krijg je meer gedaan dan met azijn. en niet stoppen met werken, hoor, ben je mal. Zo leert-ie het nooit

en ik heb idd makkelijk praten met mijn werkster
Dan zou ik weleens nadenken of je minder kunt gaan werken misschien. Of kan man misschien een dag voor zijn rekening nemen? Ik vind het nu wel lekker voor de kinderen om nu ook op donderdag om half 4 aan school te staan. En het is fijn dat ze zo flex zijn met werktijden. Het is nog niet aan de orde geweest maar met een ziek kind kan ik thuiswerken bijvoorbeeld. Dat geeft bij voorbaat al een hoop rust.
aan de ene kant snap ik dat je minder wilt werken, maar ik denk dat een deel van je problemen wel veroorzaakt worden door manlief, of iig het gevoel dat je manlief achter zijn vodden aan moet zitten. Aan de andere kant: ik werk ook drie dagen en niet voor niks, hoewel de reistijd een belangrijke reden was om minder te willen werken.
Denk je dat je met minder stress ook anders kunt reageren op Limoen? Dat wat meer rust in huis haar zou helpen misschien?
quote:Pammie schreef op 26 september 2010 @ 22:11:

We hebben alleen de 12" uni gekocht (geel) en toen Mannie 'em kreeg het mandje eraf gehaald en wat stoere stickers en een andere bel erop.

Dat hebben de vorige eigenaars van Pluis' fiets ook gedaan

Hier heeft dus zelfs de oudste een tweedehandsfiets. Vrienden deden 'm weg net toen Pluis aan een fiets toe was.

Citro, ik zou ziedend zijn bij een kerel die het vertikt huishoudelijke klussen te doen die gewoon echt nodig zijn. Van mij dus geen zinnige tips over hoe dat op te lossen.
Ik ga naar bed. Ga morgen vroeg werken, kan ik eindelijk mijn werk-energie kwijt
Ach, volgens mij zijn de meeste mannen hetzelfde. En de meeste vrouwen ook . Hier is het probleem dat het huishouden heel lang echt 50-50% is geweest, maar om de een of andere reden is dat de laatste jaren wat kromgetrokken. En het idiote is dat ik geen idee heb waar het precies mis is gegaan. Ik vermoed dat een deel van de schuld ook wel bij mezelf ligt.

Mijn frustratie is dus niet dat A-man niets doet, maar dat ik het altijd moet vragen. En dan voelt het nog als mijn verantwoordelijkheid. Maar goed, hij doet het dus wel zonder zeuren, dus ik moet eigenlijk niet zo klagen. A-man krijgt gewoon graag gerichte opdrachten .

Dank voor jullie reacties op Ganztagschule-dillemma. Ik merk dat ik het nog even moet laten bezinken enzo. Voor Sien is het trouwens geen probleem: die is niet moe te krijgen en kan ook toe met weinig slaap en functioneert eigenlijk beter naarmate er mee "drukte" is in haar leven. Beter dan haar broer en zus, die echt hun slaap nodig hebben (en natuurlijk ook jonger zijn).
Ach Citro, wat een frustratie zeg (en bij Pammie ook). Hier een man die wel wat doet, maar dus niet de dingen die echt nodig zijn (b.v. gras maaien en dan uren de laatste sprietjes handmatig afknippen, terwijl ik de was doe, de afwasmachine uitruim, stofzuig en met de kinderen aan tafel ga. Hoe belangrijk samen eten is wil hij maar niet begrijpen, vind hij stom dat ik daar moelijk om doe. Als dat grasveldje maar af is. Maar verder, dat moet ik toegeven, is zijn gedrag naar de kinderen veel verandert, als hij geen keelpijn heeft dan zoals gisteren, dan is het weer als vanouds). Citro, zou je je werk niet ook missen?

Oudste begon vannacht om 4 te hoesten, en we hebben dus sindsdien niet meer geslapen. Hopen dat het overwaait, morgen is de verjaardag en zaterdag vieren we het.

goedemorgen!

wat een butweer trouwens! en ondanks de verwarming heb ik het koud

nog uitgepraat, Citro?

en Nitro: jouw man is nogal apart, zullen we maar zeggen; grasveldjes voorrang geven boven gezamenlijk eten. Maar wel fijn dat-ie zijn gedrag de laatste tijd heeft veranderd. en die keelpijn van gisteren: hij is natuurlijk al jaren zo, dus dit gaat niet in 1 keer weg.

ga mien zeun weer eens aandacht geven (hij begint over paasetijes terwijl hij druiven eet, apart)
Hallo! hier is het ook koud. ben heel druk maar moet voor een teamding mezelf in 3 zinnen omschrijven. Ik heb geen inspiratie, help eens
Pamman had lief, eigenwijs, zorgzaam en dat ik niet tegen kritiek kan. Maar ik had maar 3 punten nodig dus die telt niet
ben je er al uit, Pammie? of zal ik toch maar even: een lieve, zorgzame moeder die de kaas niet van haar brood laat eten en van aanpakken weet. zoiets? is alleen maar 1 zin. of moesten het 3 steekwoorden zijn?

ben een beetje suffig; word je ook wel van dit weer. heb wel Poeks klerenkast opgeruimd, werd weer hoog tijd.
Dat was een fijn middagje, huisarts wilde Limoen toch nog even zien, dat kon om 16 uur, dus moest eerder weg van het werk, door de regen van het station op de fiets naar de oppas, door de regen weer terug met Limoen naar de huisarts, door de regen weer terug met Limoen naar de oppas, heb haar nog even daar afgeleverd, want ik moest nog door de regen door naar de apotheek, inmiddels was ik ook doornat. En daarna zou ik door de regen naar huis fietsen om regenjasjes voor de kinderen te halen en ze weer op te halen bij de oppas, maar toen was man gelukkig al thuis dus die heeft ze met de auto gehaald. Pfiew..

Limoen heeft een blaasontsteking, dat dacht ik al, dus heeft nu AB, en morgen moet ik nog naar het ziekenhuis omdat ze het op kweek willen zetten. De AB vond ze gelukkig lekker, pfiew.. ook weer een opluchting (de huisarts waarschuwde al dat het een beetje vies kon zijn, maar ja, dan moeten we maar een beetje inventief zijn, maar dan ken je Limoen nog niet. (het was een co-assistent).

Ik heb ontzettende spierpijn in mijn armen en nek, gisteren iets te veel Mandarijn getild, was niet zo handig, maar hij was dus gisteren bij het festival nogal aanhankelijk, wilde alleen maar bij mij tot ie gewend was.

Pammie moeten het werkgerelateerde of persoonlijke dingen zijn, of maakt eht niet uit? Ik zie jou als een doortastende en zelfstandige dame, en als het meer persoonlijk moet zijn denk ik ook aan zorgzaam.

Ik hoop dat de virussen jullie deur voorbij waaien trouwens Nitro.

Anky, dat vind ik dus ook stom, ik ben blijkbaar verantwoordelijk voor het huishouden want ik moet het regelen en hem vragen wat te doen, en blijkbaar is het dan ook toegestaan om gewoon te weigeren of klusjes niet leuk te vinden en die te ontduiken.

(ben nog steeds boos) en Sok, je hebt gelijk hoor, misschien moeten we inderdaad de taken gewoon eens verdelen, ik was ook al langer van plan een lijst met taken te maken zodat man gewoon op de lijst kan kijken en ik niet steeds opdrachten hoef te geven, maar goed, dat komt nog wel, ik heb nog steeds geen zin in volwassen overleg met man.

Hier ook tweedehandsfietsen hoor Miffy, Mandarijn dus derdehands, want die heeft nu de (wel neutrale) oude fiets van Limoen, en Limoens roze fiets komt ook van MP. Zo lang doen ze er ook weer niet mee, dus ik vind 2ehands prima.
Nou, wat een lieve omschrijvingen van jullie

Fijn dat Limoen ab heeft, haar humeur zal er ook wel onder lijden dat ze last heeft.

Wij hadden hier net een vloerplassert. Ze 'wist' niet dat ze niet uit bed mocht om te plassen, dacht dat wij boos zouden worden en was daarom te laat. Ze was behoorlijk overstuur, Pamman was heel boos, ik nog niet totdat ze haar snot in mijn haar snoot (per ongeluk weliswaar). Nou goed, ze ligt nu schoongewassen weer in bed en de vloer is ook weer eens gedweild. Ik ben nog spaghettisaus aan het maken, voor morgen.

Oh, even macaroni afgieten...
Ik ontdek net op Hyves dat een oud basisschoolgenootje volgens mij getrouwd is met een oud-middelbareschoolgenootje van mij (waar ik ook heimelijk een lichte crush op had).

Die beschrijving was voor iets op de afdeling, voor collega's in principe wat je zo persoonlijk kon maken als je zelf wilde. Het idee is wel dat mensen je beter leren kennen.

Pamman heeft mopperloos de kinderen gehaald, gekookt (!) en de keuken opgeruimd. Terwijl hij kookte heb ik er een was ingegooid en de badkamer gepoetst. Zo fijn!
dus jullie geruzie of jouw irritatie is helemaal opgelost, denk ik nou hier leeft het nog, man is een computer in elkaar aan het knutselen, want waarom zou je een kant en klare computer kopen als je hem ook zelf kunt bouwen.. en praten heeft niet zoveel zin nu, het gaat over schroeven en allerlei niet nader te noemen onderdelen
De ruzie was gister al opgelost en mijn irritatie vandaag ook. Ik geniet er maar even van, ik weet niet hoe lang hij dit gaat volhouden
hopelijk langer dan alleen vanavond

ik heb 2 pannetjes soep gekookt en meteen de restjes bloemkool en over de datum tomaten opgemaakt, morgen kunnen we kiezen uit bloemkoolsoep of tomatensoep, en de was opgehangen, genoeg nuttigs voor vanavond, denk dat ik een wijntje ga openmaken.
Zit de computer in elkaar Citro? Wat willen ze eigenlijk met die kweek, dat hebben ze toch al een keer gedaan?

Ik ga naar bed. Morgenmiddag zitten we met het hele bedrijf ergens extern. Heel interessant maar ook wel beetje jammer want ik heb behoorlijk wat werk en daar wil ik eigenlijk gewoon mee verder. Ik had mijn werkmap mee naar huis genomen en heb net mijn to-do-lijstje zitten maken. De drang om mijn mail te checken en weg te werken heb ik weerstaan. Da's toch erg, ik werk er 4 weken

Trusten meisjes!
Oh wasje. Die moet ik nog even uit de droger halen.
Haha Pammie, een dergelijke dwang tot thuiswerken is mij volledig onbekend . Soms moet het, maar dan ben ik echt niet blij. Maar is alleen maar goed teken toch? Veel plezier vandaag!

Citronella, balen van man en balen dat het je nog steeds hoog zit. Mannen zijn stom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven