Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Luchtige dingen mogen altijd ook hier hoor Frisje

Heb je een shirtje of hemd dat echt in je broek kan? Dat je geen blote buik hebt?

En ik zag (ik geloof bij de schoenenwinkel Ziengs) van die hele lekkere warme sloflaarsjes. Wel ¤30,- maar wel lekker warm!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb áltijd een hemdje aan dat in mijn broek kan. Zelfs in de zomer bij de meeste outfits. Verwarming op 22 graden, dik joggingpak aan met sokken én sloflaarsjes. Ik ben echt een vreselijke koukleum hoor, en ik denk nu icm met vermoeidheid.
Ja, klopt, als ik moe ben krijg ik het ook niet meer warm, alleen van een hete douche en dan warm onder m'n dekbed gaan liggen.

En goed eten he. Je lijf heeft wel energie nodig om je warm te kunnen houden...
Yes miss. Ik heb net ontbeten. Ik ga zo lekker onder een dekentje kruipen. Moet even kiezen tussen een film en mijn boek.

En ik heb ook ingesproken op het antwoordapparaat van de coach die ik waarschijnlijk wel wil bezoeken, ondanks de afstand.
Misschien weet die wel collega's die dichterbij jou in de buurt werken?
Nee Janna, die zijn er gewoonweg niet. Het gaat om een coach die oa gebruik maakt van alternatieve geneeswijzen. Wat mijn coach, en ook deze andere coach, bijzonder maakt is dat ze diploma's hebben voor een scala aan methoden, die ze dus ook door elkaar gebruiken. Daar zijn zij vrij uniek in: de meesten gebruiken 1 of 2 methode en dat idee staat me niet zo aan.

Nu heb ik haar vanmiddag een tijdje aan de lijn gehad en een afspraak gemaakt. Pas over 5 weken! Duurt wel lang, helaas...
Hoi,

Ik lees nog wel af en toe mee, hoor. De reden waarom ik niet meer post, lijkt mij voor de hand liggend. Ik heb het gevoel dat het voor een aantal mensen te moeilijk is dat er wat mensen bij komen in dit topic. En dat wil ik gerust respecteren, geen problemen mee.

Wat is wel moeilijker vind, is dat ik ook het gevoel heb dat ik gezien wordt als een 'ego-poster'. Ik las in het Tijd-topic namelijk dat iemand vond dat er 'de laatste tijd in het topic van Meike zoveel ego-posters bij zijn gekomen'. Als het zo zou zijn dat dit ook over mij zou gaan, vind ik dit onterecht. Ik vroeg wel naar mensen en hun verhalen maar soms werd daarop niet gereageerd met de uitleg: 'ik kan even niet op je reageren want er zijn er zoveel nieuw en dat is even teveel...'. Dat begrijp ik, nogmaals, maar ik kan mezelf niet als ego-poster zien.

Ik wens jullie alvast het beste toe, ik lees misschien nog wel even mee en weet weet reageer ik nog wel eens (op deze post wil ik ook nog reageren, indien nodig.)
Fritza! Dat ging niet over jou, weet ik heel zeker!
Dat ging niet over jou en als je eerder gezegt had dat je dat gelezen had en dacht dat dat over jou ging had je dat eerder gehoord.

(Lange zin he!)
Ik ga zo lekker Benelux topmodel kijken, maar weet in ieder geval dat het alleen gaat over mensen die nooit naar een ander vragen of op een ander reageren. En alleen hun eigen sores hier dumpen en ook niets doen met tips en advies..
.
Ik vind het wel bijzonder dat meerdere mensen het op zichzelf betrekken, terwijl ze wel aangeven precies te begrijpen waar de grens ligt. Dan weet je toch ook zelf dat je die grens niet hebt overschreden?

De reden dat ik niet allerlei namen ben gaan noemen is omdat ik denk dat het voor iedereen een valkuil is om over de grens te posten én om zich zorgen te maken over elkaar. Dus ik wilde graag dat iederéén er over nadacht, ipv een enkeling die duidelijk over de grens is gegaan.
.
Is het niet ergens begrijpelijk dat je zoiets in lichte mate op jezelf betrekt? Naar mijn bescheiden mening zijn er hier niet super veel nieuwelingen. Je kent de groepsdynamica nog niet als nieuweling én ik heb niet alle voorgaande topics meegemaakt, wel vluchtig gelezen af en toe. Dat alles maakt dat ik het eventueel op mezelf betrek. Ik zeg ook duidelijk in mijn post 'als het zo zou zijn dat iemand mij als ego-poster zou zien'. Ik laat het open, zet er vraagtekens bij. Ik probeerde eigenlijk uit te leggen waarom ik hier niet meer post. En dat is nog steeds in eerste instantie (en enige reden!) omdat ik het gevoel heb dat het moeilijk is voor sommigen, de nieuwelingen.
Fritza, ik wil niet lullig doen hoor, maar waarom heb je het dan niet gewoon gevráágd, veel eerder al? In plaats daarvan meld je nu dat je hier niet meer komt posten. Dan laat je het niet echt open vind ik, dan is het al bijna een beschuldiging.

Bovendien doel jij volgens mij op een posting waarin we het hadden over mensen die hier binnenvallen zonder een 'hoi' of wat dan ook en vervolgens een heul dramatische post plaatsen. In jouw geval was dat helemaal niet zo en was er duidelijk interactie met anderen.
Nogmaals, de reden waarom ik niet meer ga posten hier is omdat ik het gevoel heb dat het voor sommigen te moeilijk is dat er zoveel nieuweling zijn. Niet omwille van het feit dat ik me aangesproken zou kunnen voelen omwille van wat ik las in het Tijd topic. Dat topic heb ik trouwens pas vandaag even zitten lezen, ik had het dus niet eerder kunnen vragen.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben. Ik wil hier geen ophef over, het belangrijkste van mijn boodschap lijkt me duidelijk.
Dag lieverds!

Ik leef nog hoor, ben alleen al een tijd niet echt actief op het forum. Ik praat en lees jullie snel bij!

Een dikke voor eenieder die er een kan gebruiken!
quote:green_eyes schreef op 27 september 2010 @ 22:45:

als je ergens fout mee zit dan weet je dat waarschijnlijk wel. Ik denk dat je met het eerlijk naar jezelf toe zijn al een heel eind komt. Ik denk dat dit heel erg waar is!
Morisson, een RL hebben is altijd goed!
Ik kom hier ook even zwaaien. Lees soms wel mee maar lukt ff niet om te reageren.

Mis het geklets echt.

Liefs!
morisson:

\

gipsy:

hoe gaat het met je?

Afgelopen weekend waren je hondjes er toch?

Gips, echt, er zijn belangrijkere dingen dan het forum!

voor iedereen!
Eerst goed voor jezelf zorgen Djips! Wij lopen niet weg hoor!
Annemeike, ik hoop dat het met jou ook snel wat beter gaat!

Moon, hoe gaat ie met jou?
Hey!

Ja, gaat best goed eigenlijk. Ik merk dat mijn dagen veel ruimer zijn nu ik niet meer zo aan het forum geplakt zit en dat is fijn. Afgelopen weken IRL veel te doen gehad. Ehm, ik kan wel een uitgebreidere update geven maar dan liever niet hier, liever op hyves.

Even hier kijken wie er blommekes nodig hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven