Taboe? Schaamte? Deel 3
vrijdag 2 juli 2010 om 21:36
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.
Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!
Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.
Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!
Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.
Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
maandag 27 september 2010 om 11:57
maandag 27 september 2010 om 12:06
maandag 27 september 2010 om 18:49
Nee Janna, die zijn er gewoonweg niet. Het gaat om een coach die oa gebruik maakt van alternatieve geneeswijzen. Wat mijn coach, en ook deze andere coach, bijzonder maakt is dat ze diploma's hebben voor een scala aan methoden, die ze dus ook door elkaar gebruiken. Daar zijn zij vrij uniek in: de meesten gebruiken 1 of 2 methode en dat idee staat me niet zo aan.
Nu heb ik haar vanmiddag een tijdje aan de lijn gehad en een afspraak gemaakt. Pas over 5 weken! Duurt wel lang, helaas...
Nu heb ik haar vanmiddag een tijdje aan de lijn gehad en een afspraak gemaakt. Pas over 5 weken! Duurt wel lang, helaas...
maandag 27 september 2010 om 20:07
Hoi,
Ik lees nog wel af en toe mee, hoor. De reden waarom ik niet meer post, lijkt mij voor de hand liggend. Ik heb het gevoel dat het voor een aantal mensen te moeilijk is dat er wat mensen bij komen in dit topic. En dat wil ik gerust respecteren, geen problemen mee.
Wat is wel moeilijker vind, is dat ik ook het gevoel heb dat ik gezien wordt als een 'ego-poster'. Ik las in het Tijd-topic namelijk dat iemand vond dat er 'de laatste tijd in het topic van Meike zoveel ego-posters bij zijn gekomen'. Als het zo zou zijn dat dit ook over mij zou gaan, vind ik dit onterecht. Ik vroeg wel naar mensen en hun verhalen maar soms werd daarop niet gereageerd met de uitleg: 'ik kan even niet op je reageren want er zijn er zoveel nieuw en dat is even teveel...'. Dat begrijp ik, nogmaals, maar ik kan mezelf niet als ego-poster zien.
Ik wens jullie alvast het beste toe, ik lees misschien nog wel even mee en weet weet reageer ik nog wel eens (op deze post wil ik ook nog reageren, indien nodig.)
Ik lees nog wel af en toe mee, hoor. De reden waarom ik niet meer post, lijkt mij voor de hand liggend. Ik heb het gevoel dat het voor een aantal mensen te moeilijk is dat er wat mensen bij komen in dit topic. En dat wil ik gerust respecteren, geen problemen mee.
Wat is wel moeilijker vind, is dat ik ook het gevoel heb dat ik gezien wordt als een 'ego-poster'. Ik las in het Tijd-topic namelijk dat iemand vond dat er 'de laatste tijd in het topic van Meike zoveel ego-posters bij zijn gekomen'. Als het zo zou zijn dat dit ook over mij zou gaan, vind ik dit onterecht. Ik vroeg wel naar mensen en hun verhalen maar soms werd daarop niet gereageerd met de uitleg: 'ik kan even niet op je reageren want er zijn er zoveel nieuw en dat is even teveel...'. Dat begrijp ik, nogmaals, maar ik kan mezelf niet als ego-poster zien.
Ik wens jullie alvast het beste toe, ik lees misschien nog wel even mee en weet weet reageer ik nog wel eens (op deze post wil ik ook nog reageren, indien nodig.)
maandag 27 september 2010 om 22:33
Ik vind het wel bijzonder dat meerdere mensen het op zichzelf betrekken, terwijl ze wel aangeven precies te begrijpen waar de grens ligt. Dan weet je toch ook zelf dat je die grens niet hebt overschreden?
De reden dat ik niet allerlei namen ben gaan noemen is omdat ik denk dat het voor iedereen een valkuil is om over de grens te posten én om zich zorgen te maken over elkaar. Dus ik wilde graag dat iederéén er over nadacht, ipv een enkeling die duidelijk over de grens is gegaan.
De reden dat ik niet allerlei namen ben gaan noemen is omdat ik denk dat het voor iedereen een valkuil is om over de grens te posten én om zich zorgen te maken over elkaar. Dus ik wilde graag dat iederéén er over nadacht, ipv een enkeling die duidelijk over de grens is gegaan.
maandag 27 september 2010 om 22:54
Is het niet ergens begrijpelijk dat je zoiets in lichte mate op jezelf betrekt? Naar mijn bescheiden mening zijn er hier niet super veel nieuwelingen. Je kent de groepsdynamica nog niet als nieuweling én ik heb niet alle voorgaande topics meegemaakt, wel vluchtig gelezen af en toe. Dat alles maakt dat ik het eventueel op mezelf betrek. Ik zeg ook duidelijk in mijn post 'als het zo zou zijn dat iemand mij als ego-poster zou zien'. Ik laat het open, zet er vraagtekens bij. Ik probeerde eigenlijk uit te leggen waarom ik hier niet meer post. En dat is nog steeds in eerste instantie (en enige reden!) omdat ik het gevoel heb dat het moeilijk is voor sommigen, de nieuwelingen.
maandag 27 september 2010 om 23:00
Fritza, ik wil niet lullig doen hoor, maar waarom heb je het dan niet gewoon gevráágd, veel eerder al? In plaats daarvan meld je nu dat je hier niet meer komt posten. Dan laat je het niet echt open vind ik, dan is het al bijna een beschuldiging.
Bovendien doel jij volgens mij op een posting waarin we het hadden over mensen die hier binnenvallen zonder een 'hoi' of wat dan ook en vervolgens een heul dramatische post plaatsen. In jouw geval was dat helemaal niet zo en was er duidelijk interactie met anderen.
Bovendien doel jij volgens mij op een posting waarin we het hadden over mensen die hier binnenvallen zonder een 'hoi' of wat dan ook en vervolgens een heul dramatische post plaatsen. In jouw geval was dat helemaal niet zo en was er duidelijk interactie met anderen.
maandag 27 september 2010 om 23:32
Nogmaals, de reden waarom ik niet meer ga posten hier is omdat ik het gevoel heb dat het voor sommigen te moeilijk is dat er zoveel nieuweling zijn. Niet omwille van het feit dat ik me aangesproken zou kunnen voelen omwille van wat ik las in het Tijd topic. Dat topic heb ik trouwens pas vandaag even zitten lezen, ik had het dus niet eerder kunnen vragen.
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben. Ik wil hier geen ophef over, het belangrijkste van mijn boodschap lijkt me duidelijk.
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben. Ik wil hier geen ophef over, het belangrijkste van mijn boodschap lijkt me duidelijk.
woensdag 29 september 2010 om 15:43
Hey!
Ja, gaat best goed eigenlijk. Ik merk dat mijn dagen veel ruimer zijn nu ik niet meer zo aan het forum geplakt zit en dat is fijn. Afgelopen weken IRL veel te doen gehad. Ehm, ik kan wel een uitgebreidere update geven maar dan liever niet hier, liever op hyves.
Even hier kijken wie er blommekes nodig hebben
Ja, gaat best goed eigenlijk. Ik merk dat mijn dagen veel ruimer zijn nu ik niet meer zo aan het forum geplakt zit en dat is fijn. Afgelopen weken IRL veel te doen gehad. Ehm, ik kan wel een uitgebreidere update geven maar dan liever niet hier, liever op hyves.
Even hier kijken wie er blommekes nodig hebben