prive accomodatie thailand

28-09-2010 11:05 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
vroeger, in mijn vorig leven zonder kinderen, ging ik gewoon op de bonnefooi op vakantie. Heerlijk. Nu met kleine kinderen durf ik dat niet aan. Eind van de winter willen we naar de zon, (ik) het liefst naar thailand. Maar we hebben geen zin in zo'n package deal binnen een groot resort. Maar hoe vind je nou vanuit hier iets kleinschaligs? ik heb me al suf gegoogled, maar het lukt me niet. En prive dingen zijn vaak zo ontzettend luxe (en duur), dat hoeft helemaal niet. We zoeken een plekje aan het strand, niet heel luxe, maar wel de bewoonde wereld. Heeft iemand toevallig een idee / ervaring? Het maakt ons niet eens uit waar in thailand, gewoon vlakbij het strand, en dan zijn we al tevreden

Dank alvast
Koh Samui, koh Phangan of koh Tao, Koh Samet, of koh Changdaar vind je genoeg kleinschalige niet dure resorts, maar dan zit je wel op een eiland. Verder nog in Krabi, Railey Beach, Ao Nang, Hua Hin of op Phuket, daar moet ook genoeg zitten.

Spit het Thailand topic eens door, daar staan genoeg tips.
Trouwens de eilanden in Thailand zijn ' bewoonde wereld' genoeg, tenzij je echt op het vaste land wilt zitten...
ik zal daar eens gaan lezen inderdaad, was even vergeten dat dat topic bestond. Ik weet inderdaad dat er meer dan genoeg is, ben in thailand geweest en heb een super vakantie gehad, enige is dat ik het nu vanuit hier wil regelen en dan kom je al snel terecht bij die grotere dingen.
Ik heb van de zomer op Koh Tao een prive huis geboekt. Heel duur en heel luxe dus niet wat je zoekt.

Maar ga eens kijken op tripadvisor. Daar kan je je instellingen zo doen dat je zoekt op appartementen huren ofzo.

Je leest meteen wat anderen er van vonden.

Geniet er lekker van!

Mijn dochter vond Koh Tao heerlijk. Lekker strand met een warme zee. Tripjes op bootjes, lekker eten. Prima stek om een weekje te zitten.
Je kan het heel makkelijk ter plekke regelen, voordeel daarvan is wel dat als de plek/accomodatie je niet bevalt, dan ga je gewoon weer naar de volgende. Vanaf hier dingen regelen vond ik heel moeilijk omdat er zoveel aanbod is en de prijzen lijken heel duur, terwijl als je daar bent valt het allemaal best mee.

Koh Samui vond ik erg leuk, je hebt daar verschillende stranden, van heel rustig tot heel druk. Je kan dus ook heel makkelijk zo weer naar een ander strand voor de afwisseling.

Als tip geef ik je het 'Baan Rom-Mai Resort in Chaweng Noord, Koh Samui. (google op de naam en je vindt het) Het is geeen resort, maar bungalows, van goedkoop (800 baht) tot iets duurder (1200 baht). Er is een zwembad bij, supervriendelijke mensen, om de hoek zit een supermarkt en apotheek en op nog geen paar minuten lopen ben je op het strand. En dat stukje strand van Chaweng Noord is echt ideaal voor kinderen omdat het een meterslange lagune is, dus je hebt hele grote stukken ondiep water. Het is het rustige gedeelte van Chaweng want als je echt in Chaweng zelf gaat zitten is het heel druk. Je kan 's avonds dus wel Chaweng inlopen waar het heel druk is. Het hangt er maar net vanaf of dat is wat je zoekt.

Als je wat rustiger wil zitten kan je naar Lamai Beach gaan, hoewel ik het daar ook nog redelijk 'druk' vond. De zee is daar weer veel wilder. Het is er wat kleiner allemaal dan Chaweng en je kan er ook vanalles doen. Wij zaten daar ook in bungalows die op een paar meter van het strand lagen, ideaal. Ik kan ze niet vinden op internet. Mocht je geïnteresseerd zijn kan ik het wel beschrijven waar het zit.

Of anders bijv. Bophut beach, daar is het rustiger, heb je ook wat winkeltjes en veel restaurantjes. Lang smal stuk strand waar ik niet echt veel mensen in zag zwemmen. Ik vond het niet zo heel boeiend. Maar het is natuurlijk maar net wat voor soort plek je zoekt!

Succes
Ik had een mooi appartement op Koh Tao. Ben de naam kwijt. Maar er is inderdaad genoeg te vinden daar.

Heb ook een nacht gezeten op Koh Phangan bij een Nederlander. Was ook een gezin met kids, was heerlijk sfeertje daar.
Koh Phagnan hebben wij twee jaar geleden gedaan met onze toen 3 jarige. Ook heerlijk.

Koh Samui vind ik zelf een noodzakelijk kwaad waar je langs moet om op Phagnan of Tao te komen als je vliegt vanaf Bangkok.

Was er 15 jaar geleden en toen was het nog te doen. Nu is het net Torremolinos of Chersonissos.

Prima om een nachtje door te brengen (en dan idd bijv in Pobhut) maar zeker niet een langere tijd.
Zit nog ff te denken.....op Railey Beach heb je veel niet dure accomodatie, pal op een erg kindvriendelijk strand wat heel geleidelijk afloopt. Ik kan je alleen geen naam geven, misschien iemand anders?
Viewpoint is wel een takkeeind lopen met een kind hoor! En een taxi op Tao is echt heel duur. Dus dan moet je met je kind op een brommer gaan zitten. Dat durf ik dan weer niet.
Heb het alweer weggehaald, Viewpoint is ook helemaal niet kindvriendelijk bij nader inzien (en de villa's zijn onwijs duur!)
Ik zou ook eerder op Phangan gaan zitten dan denk ik (als je naar de eilanden gaat) en dan bij Mae Haad of zo, vriendelijk strandje met veel accommodatie...
http://www.wereldhuisje.nl/vakantiehuis/thailand.php
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ikzelf vond Tao leuker voor een kleuter die goed zwemt.

Veel snorkelen, zandkastelen bouwen, leuke restaurantjes met kindvriendelijk eten zonder dat het mc donalds achtige taferelen aanneemt.

Sávonds lagen wij nog lekker te loungen op het strand (en de gemiddelde leeftijd met 30 jaar omhoog te krikken) met een cocktail in het zand terwijl dochter in haar zwembroek tot een uur of 22.00 nog in de zee lag.

Ik wil weer.........
mayou, ik had gekeken bij viewpoint, ontzettend mooi, maar toen zag ik de prijzen en dacht ik, nou betaalbaar? 240 euro per nacht

ga inderdaad even zoeken op phangan, heb al paar mooie dingen gezien daar, dank!
Salad Hut op Phangan lijkt mij relaxed met kinderen. Zee loopt er nauwelijks af. Het zat er afgelopen voorjaar constant vol, dus zal wel goed zijn (ontbijt was in elk geval lekker).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven