twee liefdes...........nieuw topic...

20-07-2007 11:41 3608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had nog wat voor thea geschreven als andwoordt dus bij deze..

Thea..........mss wel...

Maar ben na de bevalling van mijn zoontje depressief geweest en toen was die er in goede en slechte tijden...

Maar ik wou graag een tweede en hij niet.........en hij voerde later wel goede argumenten aan, maar heeft me toen ook al wel wat gekwetst..

Toen hebben we een jaar of 3 geen seks etc gehad en nu wil die weer..

Maar ik weet niet meer wat ik wil. mss hou ik nog wel van hem maar we hebben elkaar zo gekwetst.

En nu kwetst die ander me ook al..........pffff, maar ik kan hem dat niet aanrekeken want hijs nog zo jong..

En mijn man...........hij wou niet op vakantie want dan zou hij zich ergeren aan mijn buien..

Mijn zoon loopt over me heen...zo kan ik wel doorgaan nog......

En ik mag met niemand als hem over onze problemen praten..want ik heb hem gekwetst door tegen mijn vriendinnen te zeggen hoe ons seksleven was.........heb dit overginds 3 jaar opgekropt en hij vertelde altijd dat ie sex vies vond etc...

Maar verder is die wel heel lief hoor..

maar ik weet niet of we ooit samen nog gelukkig kunnen worden..

Ik kan niet sex hebben met iemand en aan een ander denken..

En ik wil niet meer aan die ander denken want die trapt me ook alleen maar op mijn ziel..

Het liefst zou ik mss wel alleen wonen met mijn zoontje..

Alles is nu zo warrig op dit moment. Weet alleen dat ik alle dagen hoofd en buikpijn heb en das ook niet alles..ik weet het niet meer dusz..
Laten we ikkezelf maar negeren, dan houdt ze het snelst haar kop dicht. Weet zij veel!

misschien moet ik me inderdaad tot ZE om gaan laten bouwen, alleen vergoed mijn zorgverzekering dat niet dus dat wordt even sparen want het mag niet ten kostte gaan van de kinderalimentatie die ik met en uit liefde betaal
Het liefst zou ik mss wel alleen wonen met mijn zoontje..

Alles is nu zo warrig op dit moment. Weet alleen dat ik alle dagen hoofd en buikpijn heb en das ook niet alles..ik weet het niet meer dusz..

claartje, wat houd je tegen ?
Ik dacht: zoveel smerig venijn, dat moet wel een vrouw zijn...

Maar ik begrijp t al een stuk beter: je bent een slachtoffer! Ahhhhhhhh...zielig!

Niet te veel lezen hier hoor, ikkezelf, anders zou je nog wel eens een onwelkome spiegel tegen kunnen komen!
Maar ik begrijp t al een stuk beter: je bent een slachtoffer! Ahhhhhhhh...zielig!

slachtoffer ? zo voel ik mij helemaal niet, dat zou fraai zijn, kan prima mijn eigen keuzes maken en ook alle mogelijke gevolgen daar van dragen, niks zielig of zo
quote:ikkezelf schreef op 23 november 2007 @ 13:01:

en als klap op de vuurpijl waarschijnlijk de grootste angst die velen van jullie (bewust of onbewust) bezig zal houden als je er wel samen voor zou gaan.

Wij hebben het uiteindelijk niet gered, onze liefde bleek niet sterk genoeg, de omstandigheden waren daar niet de oorzaak van. Het sprookje wat velen van jullie (ook) in je hoofd hebben is even heel iets anders dan de dagelijkse realiteit als het eenmaal een echt verhaal is geworden. Spijt ? Nee ik heb geen spijt, ik blijf achter keuzes staan die ik destijds heel bewust gemaakt heb. Dat ik met de gevolgen daar van zit daar deal ik gewoon mee want die hoorden gewoon bij de risico's die ik nam.

Heb respect (veel begrip en herkenning...) voor Teka want ook zij schijnt DE stap genomen te hebben en ook bij haar pakte het anders uit dan ze graag gezien had.

DE stap zet je niet zomaar, wat ik ervan begrepen heb heeft dat ook bij sommigen jaren geduurd hoor, en ja, denk dat dat veel voorkomt, dat de liefde toch niet stand houdt in het dagelijkse leven, daarom kiezen wij daar nu nog niet voor, heb er wel bewondering voor voor degenen die DE stap zetten, wil het ook wel, diep in mijn hart, maar nr1 draait door dan, en wil de kids (pubers) hun leven niet op de kop zetten, blijf gewoon in mijn 'alles is goed' leventje, met lach op mijn gezicht en pijn in mijn hart,

Forty, hoe is het nu met je, jammer dat je er niet bij kan zijn, maar in je hart ben je bij hem, toch,,,sterkte
thx Anai! Het is al heel fijn dat we zoveel met elkaar praten! Ik merk wel hoe zeer hij me nodig heeft.

Hoe is het bij jou? Hoe lang nog tot "SMSday"?
Forty, precies een week, zal mij benieuwen,.
Jemig, op het forum voor minnaressen wordt mijn hoofd er zo ongeveer afgebeten! Au!
Jemig, op het forum voor minnaressen wordt mijn hoofd er zo ongeveer afgebeten! Au!

volgens mij ben jij in een egoistische midlifecrisis beland waar menig man nog een puntje aan zou kunnen zuigen, 24 uur per dag met niets anders bezig dan met de vent van een ander, zelfs een overlijden geeft jou de zeer gewenste mogelijkheid om weer volop te genieten van het contact met die vent
Ergens echt ziekelijk gewoon.

Ik dacht dat forty wilde stoppen,maar eerder slaan de stoppen weer eens door.

maar goed ik weet wat lievde kan doen.vind het dan ook zwaar overschat. de lievde
Daisy, wat is jouw verhaal eigenlijk?
ikke, dat vind ik zo'n merkwaardige reactie! Als mijn nr2 mijn nr1 zou zijn, dan zou je het toch ook niet vreemd vinden dat ik niet van zijn zijde zou wijken?

Voor mij is de aanduiding "nr1" en "nr2" zuiver chronologisch, en niet emotioneel. Emotioneel ligt het andersom.

En weet je, sommige mensen zijn minder succesvol of minder dapper in het maken van keuzes dan andere mensen. Ik ben sinds 2 dagen wel met mijn nr1 in gesprek over onze relatie, en mijn ongenoegen daarover. En nee, ik ben absoluut niet eerlijk over het bestaan van nr2.

Ik wil (als deze periode voorbij is) nog steeds een pauze inlassen, van oh...ik denk een paar maanden, waarin nr 2 en ik beiden een oprechte poging doen om het thuis een kans te geven. Maar dat is voor mij ook een laatste poging. Ik wil het oprecht proberen, ook omdat ik hier en op andere fora heb gelezen dat je wel degelijk gevoel voor iemand kunt terugkrijgen (houden van is een keuze, zei iemand ergens). Ik denk daarbij ook aan de kinderen.

Grappig dat ik me toch laat verleiden tot een verdediging. Ik had me eigenlijk voorgenomen dat hier nooit te doen, maar soit.

Ik ben dus minder succesvol en dapper in het maken van een keuze. So shoot me. Ik ben wel bereid om te onderzoeken waar ik mee bezig ben, en jullie bijdragen helpen mij zeker.

Daisy, de stoppen zijn bij mij inderdaad weer eens doorgeslagen. Klopt. Maar ik vind de liefde nog steeds niet overschat. In tegendeel. Ik denk dat liefde en de kracht ervan onderschat wordt.
ikke, dat vind ik zo'n merkwaardige reactie! Als mijn nr2 mijn nr1 zou zijn, dan zou je het toch ook niet vreemd vinden dat ik niet van zijn zijde zou wijken?

dat is hij niet

Ik ben sinds 2 dagen wel met mijn nr1 in gesprek over onze relatie, en mijn ongenoegen daarover.

en dat schiet natuurlijk geweldig op als je daarnaast verder aan blijft kloten met die andere tinus

wie houd wie voor de gek?
en je hoeft je niet te verdedigen want daar zit ik niet op te wachten, je moet eens nadenken waar je mee bezig bent en niet als een kip zonder kop je verliefdheid (dat is iets heel anders dan liefde) achterna blijven jagen. jij schijnt er van uit te gaan dat JIJ alle touwtjes in handen hebt, dat kon nog wel eens heel snel veranderen
Caafje, Thea, Muril, Anna, 40+ Hug!

Normaal gesproken hoef je je hier niet te verdedigen over je gevoelens. Laat je niet gek maken en in de verleiding komen om jezelf te verdedigen!

Heel erg veel sterkte tijdens alle moeilijke momenten, koester en geniet van de mooie!

x Knipoogje
Nee...dat schiet niet geweldig op zolang ik met Tinus blijf aankloten, maar het is wel een begin.

Ik denk echt dat een pauze van een paar maanden duidelijkheid zou kunnen geven.

Wie houdt wie voor de gek? Ehm.... Ik hou mijn nr1 voor de gek. Dat was toch wel duidelijk?

Ikke, ben jij meteen bij je exvrouw weggegaan toen je vriendin in het spel kwam?
Knipoogjes, Dat is echt een hart onder de riem! Dank je wel. Toch krijg ik (langzaamaan) het gevoel dat ikkezelf het op zich goed bedoelt, het lijkt me dat hij serieus wil dat ik nadenk over bepaalde zaken. (alleen zijn dat natuurlijk geen dingen waar ik nog nooit eerder over gedacht heb).

Jammer dat moderator het niet zó kan doen dat dit een soort veilige plek is voor ons.
Forty de reakties van sommige daar moet je mee kunnen omgaan,die zijn in verglijking toch niets tegenover de reakties wat je in real life al over je heen hebt gehad(een hele kerkgemeenschap bemoeide zich ermee)

Dat je zo reageert komt op mij over dat je het gewoon weg wilt stoppen niet wilt weten,omdat je wel weet hoe het zit.

(alleen zijn dat natuurlijk geen dingen waar ik nog nooit eerder over gedacht heb maar nog niets mee gedaan heb.
Ja...dat klopt wel ongeveer. Ik weet inderdaad wel ongeveer hoe het zit, wat "het goede" is enzo.

Nog nooit iets mee gedaan? Nououououououo....dat is "niet helemaal" waar. Nee. Maar, inderdaad, ik heb erg veel moeite met het doorhakken van de knoop.

Nou weet ik alleen nog steeds niet hoe het met jou zit.
Verleid me, verstik me,

pak m'n vrijheid af.

Bemin me, beperk me,

ga je gang, ik ben laf.

Je wil samensmelten,

- een onnozel idee -

Maar ik ben romantisch,

ik ga d’r in mee...

Kneed me en knecht me,

wees lief en gemeen.

Gun me de plek

van het blok aan je been.

Als jij mijn vrouw bent,

ben ik je man.

Dan vechten we samen,

voor dat wat niet kan.

We doen nóg meer water bij onze wijn,

totdat er alléén nog maar water zal zijn.

Helder maar smaakloos, geen kleur meer, geen gloed,

zo leven we samen, de dood tegemoet.

Weg met de eenzaamheid, leve de sleur,

jaloezie, irritatie, gesprekken, gezeur.

De liefde geeft hoop, de liefde heeft zin,

de liefde is een valstrik, maar ik trap er zo graag in.

Steeds dezelfde fouten,

steeds dezelfde pijn.

Bijna net zo gruwelijk,

als helemaal alleen te zijn.

Misschien is het deze keer anders,

misschien is het deze keer waar.

Is alle wijsheid van de wereld maar een fout,

ik wil het graag geloven, want ik houd zoveel van haar.

Het spel is weer begonnen,

ik zit er midden in.

Verslaafd als een verslaafde,

verzetten heeft geen zin.

Ik kan alleen verliezen,

mijn hart en mijn verstand.

De liefde laat pas los,

als ze is opgebrand.

Dan ben je weer jezelf,

alleen en onbemind.

Maar volwassen en verstandig,

totdat het weer begint.

deze is niet van mij,maar wel zo ontzettend waar
oef....

mooi. Heftig.
Hoi Daisybloempje

Wat een mooi gedicht....en het is de waarheid....de pure waarheid.

Groetjes Lenneke
Ikke, ben jij meteen bij je exvrouw weggegaan toen je vriendin in het spel kwam?

Fourty, zo snel als dat maar kon maar daarbij er wel eerst, vanuit mijn verantwoording, voor moeten zorgen dat het totale proces voor iedereen beheersbaar en behapbaar zou kunnen blijven. Ook materiele en praktische zaken moeten nu eenmaal geregeld worden en dat heeft even tijd nodig. Was vriendin er niet geweest dan nog was het proces ook in gang gezet, nu ging het sneller. Als je niet meer van iemand houd zoals dat zou moeten, of die ander dat zou mogen verwachten, dan moet je maken dat je weg komt c.q. een keuze maken. Hierdoor geef je de ander ook weer nieuwe kansen. Voor mij is het egoistisch om dat niet te doen.
quote:ikkezelf schreef op 23 november 2007 @ 15:46:

Als je niet meer van iemand houd zoals dat zou moeten, of die ander dat zou mogen verwachten, dan moet je maken dat je weg komt c.q. een keuze maken. Hierdoor geef je de ander ook weer nieuwe kansen. Voor mij is het egoistisch om dat niet te doen.

Kijk en hiermee verwoord je precies wat ik denk. Denk dat Ikkezelf hier echt een heel goed punt heeft. De manier waarop hij steeds heeft gereageerd is misschien niet netjes geweest maar het was wel duidelijk. Hierboven zegt hij hetzelfde maar dan netjes.

Echt dames denk goed na over bovenstaande tekst en ga bij jezelf te rade waar je mee bezig bent.
en jullie hebben ook kinderen geloof ik? Hoe oud waren die?

Ik vraag dit zeker niet uit "beschuldiging" maar uit belangstelling, omdat wij ook kinderen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven