Mode & Beauty alle pijlers

Ugg vraag

28-09-2010 18:28 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb afgelopen weekend nieuwe Uggs gekocht en nu begin ik te twijfelen over de maat. Ze vallen namelijk heel anders dan mijn andere Uggs.

Ik wil eigenlijk graag weten hoeveel verschil er zit tussen maat 41 en 42 (kan natuurlijk terug gaan naar de winkel, maar ik heb deze week en dit weekend geen tijd, dus vandaar via forum). Wie heeft Uggs met de Classic zool (met zo'n 'zon' aan de onderkant) in maat 41 (10) of 42 (11) en wil even de onderkant van de zool voor mij opmeten?

Hihi hopelijk lopen hier meer mensen rond met zo'n grote schoenmaat!
mijn uggs maat 41 (10) zijn precies 30 cm lang...

ik heb trouwens eigenlijk maat 40 en ook nog een paar in die maat en die vallen echt veeeeeel kleiner ookal scheelt de zool maar een centimeter. Ook qua de schacht trouwens want de 40 sluit mooi aan bij mijn enkels en de 41 zwabbert toch een beetje helaas. (het was een kado en ik waardeer het wel hoor haha) dus als je kunt ruilen... zou ik het doen. Of doorverkopen en nieuwe bestellen als dat gaat...
Mymelody, is dat met de nieuwe classic zool? Dus die met die zon?

Balen dat jouw Uggs in maat 41 te groot zijn!

Ja, kan nog wel ruilen, maar ben ook bang dat een maat groot gaat zwabberen... Mijn andere Uggs heb ik ook in deze maat en die zitten perfect. Alleen deze zitten nu zo krap!
Ook mijn dochter en ik leven op grote voet ...

Haar Uggs maat 41 met zonnetje op de zool zijn 29 cm. Ik heb een heel ander model met een hakje en die zijn 29,5 cm.
Uhhh twee en een half zonnetje staat erop om precies te zijn maar het zijn de meest standaard uggs qua formaat en model dus ik neem aan dat dat de classics zijn...

Nou ik zou toch proberen heel even te gaan passen ergens en anders hou ik me warm aanbevolen voor eventuele donaties
Oh ja mymelody, dat zijn de classics dan! Ga toch nog maar even passen denk ik inderdaad.

Babbis, haha toch meer mensen op grote voet! De Uggs die ik al heb, zitten heel goed, maar dat is het Ultra model (met zo'n grovere zool). Volgens mij vallen die Classic zolen heel anders. Heeft jouw dochter ook dat 'normale' Ugg model zeg maar?
Hmm.. Ik heb classic uggs van 2 jaar geleden in maat 38. Terwijl ik normaal maat 40 heb. Toen vielen ze dus nog groot..
Hier ook mt 41 (10) classic uggs, ca. 30 cm. Zijn voor mij perfect qua maat, heb normaal ook meestal maat 41. Eigenlijk heb ik denk ik 40,5, maar hou van iets ruimte bij de tenen.
Ja, twee jaar geleden vielen Uggs echter ruimer. Daarom ben ik nu zo in de war haha!

Misskatie, ik hou ook van iets ruimte bij de tenen! Denk dat ik toch de 42 moet hebben...
Ik heb schoenmaat 42 en van uggs ook maat 42. Maar mijn dochter heeft schoenmaat 38 en die heeft laatst uggs gepast maar daar pastte alleen 39 ipv 38.

En ik heb de Ultra en de classic
De Ugg classics vallen groot. Ze zeggen ook dat je dan een maat kleiner kunt nemen. Ik heb twee jaar geleden Ugg classics gekocht, voor de zekerheid toch in maat 10, en die zijn inderdaad wat groot. Ik heb echter ook nieuwe Uggs gepast in de winkel (even voor de maat, ik ga ze vanuit USA bestellen )en dan moest ik wel mijn eigen maat doen. Dat zijn de Bailey Button triplet.

Maar elke ander soort Uggs moet eigenlijk in de winkel even gepast worden, want je weet anders nooit precies hoe ze zitten.
Huh, nu snap ik het helemaal niet meer... Hatsekats, de bailey button triplet heeft toch ook een classic zool?
Het gaat in mijn geval trouwens over de bailey button (dus die lage met een knoop aan de zijkant). Ging er eigenlijk vanuit dat die precies hetzelfde zouden vallen als de classics. Maar misschien gaat het daar al mis in mijn redenatie haha.
Ik heb wel het oude model, zonder die zon onderop. Maar heb ook maat 41. Je uggs zitten goed als je niet helemaal met je teen voor tegenaan zit. Als je aan de voorkant de neus nog iets kan indrukken voordat je je teen voelt, dan zitten ze goed. Als je echt tegen het suede aanzit (en hem dus niet kan indrukken bij je grote teen) dan is ie te klein.
Hatseklats mag ik weten via welke site je de uggs besteld.

Ik wil de ugg lynnea vanuit us bestellen. Normaal doe ik dat niet maar dit type ugg kan je in Nederland nergens meer krijgen.
Ik heb ook het model met de knoop aan de zijkant en van normale laarzen heb ik maat 36 en nu moest ik maat 34 hebben en zelfs die vind ik te ruim(dus heb ik er een extra zooltje in gedaan)Vallen echt heel raar he die maten..
Ik vind de maten juist helemaal niet raar vallen, maar goed. Ik heb van al mijn uggs gewoon mijn eigen schoenmaat, dus voor mij is er niets raars aan

Op www.shoe-store.net kan je gerust bestellen btw. Alleen duurt de levering wel redelijk lang,maar verzendkoaten zijn laag. En anders gewoon via www.uggaustralia.com Heb je ze binnen 5 dagen in huis, maar verzendkosten zijn wat hoger.
Ik vind uggs ook harstikke leuk, maar ik heb maat 42.

Uggs vind ik reuze groot lijken in mijn maat, ziet er niet uit. Daarom koop ik ze niet. Hebben jullie dat niet?
Ik heb maat 41 en vind ze helemaal niet zo groot lijken eigenlijk. Vooral de classic ziet er niet mega groot uit ofzo. Maar ik maak me daar dan ook niet echt druk om. Heb de dakota in maat 42 en die ziet er idd heel groot uit. Maar boeie, ik vind ze heerlijk zitten en heb warme voetjes. Jammer dan dat ze groot zijn. Ik kan er toch niets aan veranderen en ik vind het wel belangrijk dat ik warme voetjes heb en lekker loop.
Ik heb classics altijd een maatje kleiner dan mijn gewone schoenmaat maar dat verschilt wel per persoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven