Wat te doen met vijgen?
woensdag 29 september 2010 om 14:38
woensdag 29 september 2010 om 14:44
woensdag 29 september 2010 om 15:11
Oh heerlijk. 2 jaar geleden in griekenland hadden we een boom vol vijgen bij ons appartementje (deze periode van het jaar) en ik heb me helemaal laveloos gegeten aan vijgen met griekse yoghurt, echt zalig. lekker dat gekraak van die pitjes en zo lekker zoet als ze echt goed rijp zijn.
En ik vertrek morgen weer naar Griekenland voor vakantie en ga nu zeker op zoek naar een boom! Het water loopt me in de mond.
Zijn die je hier koopt wel een beetje rijp of is het net als met het meeste (tropische) fruit dat het nooit zo lekker is als toen je het at waar het groeit?
En ik vertrek morgen weer naar Griekenland voor vakantie en ga nu zeker op zoek naar een boom! Het water loopt me in de mond.
Zijn die je hier koopt wel een beetje rijp of is het net als met het meeste (tropische) fruit dat het nooit zo lekker is als toen je het at waar het groeit?
woensdag 29 september 2010 om 15:15
woensdag 29 september 2010 om 15:16
Vooraf: salade met vijgen en parmaham
Dus: vijgen insnijden vanaf bovenkant, plakjes mozarella en flinke plak parmaham in de vijg stoppen + blaadjes basilicum. Garneren met olijfolie, balsamico, beetje peper en zout.
gestolen van Jamie Oliver
sexy salad
Dessert: appel-vijgen salade
Siroop maken van limoensap - suiker - beetje water - citroenschilletjes, laten afkoelen en twee in stukjes gesneden vijgen hierin marineren met twee appels in blokjes gesneden.
Dus: vijgen insnijden vanaf bovenkant, plakjes mozarella en flinke plak parmaham in de vijg stoppen + blaadjes basilicum. Garneren met olijfolie, balsamico, beetje peper en zout.
gestolen van Jamie Oliver
sexy salad
Dessert: appel-vijgen salade
Siroop maken van limoensap - suiker - beetje water - citroenschilletjes, laten afkoelen en twee in stukjes gesneden vijgen hierin marineren met twee appels in blokjes gesneden.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
woensdag 29 september 2010 om 15:21
quote:plukjepulk schreef op 29 september 2010 @ 15:18:
Nu kom ik met een lekenvraag...
Voor bereiding in een salade oid moet je ze dan schillen?
En zo ja, wat haal je er dan af?
Nee, even snel onder de kraan afspoelen, harde bovenste stukje eraf halen en klaar!
*Helemaal zin in vijgen*
Nu kom ik met een lekenvraag...
Voor bereiding in een salade oid moet je ze dan schillen?
En zo ja, wat haal je er dan af?
Nee, even snel onder de kraan afspoelen, harde bovenste stukje eraf halen en klaar!
*Helemaal zin in vijgen*
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
woensdag 29 september 2010 om 15:24
woensdag 29 september 2010 om 15:24
Oke, het velletje ziet er niet echt eetbaar uit op een of andere manier...
Wij hebben hier een toko op kruipafstand, dus ga er even vandoor.. Bedankt voor de schiltip! (kan het ook de eigenaar wel vragen, maar hoe hij ook zijn best doet, z'n nederlands is zo bellabbert dat ik er geen kaas van kan maken...)
Wij hebben hier een toko op kruipafstand, dus ga er even vandoor.. Bedankt voor de schiltip! (kan het ook de eigenaar wel vragen, maar hoe hij ook zijn best doet, z'n nederlands is zo bellabbert dat ik er geen kaas van kan maken...)