Geld & Recht alle pijlers

wacht op uitslag van de gemeente

30-09-2010 09:24 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een paar vraagjes uit nieuwsgierigheid:

Een half jaar geleden hebben wij bij de gemeente een tegemoetkoming aangevraagd voor de vervoerskosten van ons zoontje.(onderwijs)

Aangezien het (nog) geen wettelijk erkende school betreft, was het te verwachten dat de aanvraag werd afgewezen.

Wij hebben toen bezwaar aangetekend, en werden hiervoor (half juli) uitgenodigt voor een hoorzitting.

Na de hoorzitting kregen wij een brief dat wettelijke beslissingstermijn van 6 weken werd verdaagt met nog eens 6 weken (ivm vakantieperiode)

uiterlijk 24 september zouden wij uitslag krijgen.

Op 24 september hadden wij nogsteeds geen uitslag. Na een telefoontje richting de gemeente kregen wij te horen dat ze er nogniet uit waren en dat ik deze week écht wat zou horen. (wat nog kan uiteraard, het is pas donderdag)

Nu vraag ik mij af: Waarom bestaat er een wettelijke beslissingstermijn als er toch niets mee gedaan wordt...?

Wat zou de reden kunnen zijn voor dit gedraai en gewacht?

En stel dat wij het toegewezen krijgen (wat ik niet echt verwacht) werkt dat dan met terugwerkend kracht?

En als ik deze week nog niets hoor, wat is dan wijsheid? (weer bellen of afwachten)
Gewoon heel snel een beroep doen op de wet dwangsom.

http://www.rijksoverheid. ... som-bij-te-laat-beslissen
...
Die wet is er inderdaad niet voor niks, ga daar achteraan! Misschien het juridisch loket eten bellen?
Bedankt voor de link!

Ik wacht wel even deze week af, en dan ga ik zeker even van mij laten horen. (ben alleen bang om ze daarmee juist tegen het harnas in te jagen wat dan evt. negatief uit kan vallen voor de uitkomst...??)
Ik zou zeker niet direct het dwangsom-middel in de strijd werpen. Mogelijk zijn ze er nog niet uit omdat ze bijv best willen toekennen maar de juridische onderbouwing nog rond moeten breien (spreek uit ervaring vanuit overheidskant).

Als een overheidsorgaan over de termijn heen gaat, is mijn ervaring dat dit komt omdat het óf te druk is óf dat ze zoeken naar de juiste juridische onderbouwing van t voorgenomen besluit. Zelf beredeneer ik altijd: doe er liever iets langer over maar doe t wel grondig, dan dat ik ivm tijdgebrek maar iets beslis. Zeker als ik gevoelsmatig wil toekennen.

Ik zou zelf halverwege volgende wk nog eens bellen. Is er een andere actie afhankelijk van hun besluit? (bijv wel/niet vervoerscontract aangaan etc) Dan zou ik dat duidelijk maken zodat ze weten dat er dingen spaak lopen.

Mijn advies: regelmatig bellen maar altijd vriendelijk (doch dwingend) blijven. Als je over 1 mnd nog niets gehoord heb, dan evt brief sturen met verwijzing naar Wet dwangsom.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg Woesel,

Ik heb het idee dat het inderdaad een beetje een lastige zaak is.

Nog maar even geduld dan (Ben gelukkig altijd vriendelijk gebleven)

Zit zelf vooral te wachten op de uitslag doordat wij inderdaad evt. in het uiterste geval overwegen om te verhuizen, én op dit moment moeten wij net beslissen over onze nieuwe rentevasteperiode voor de hypotheek, dus dat zou dan samen kunnen lopen.
Sluit me aan bij Woesel, maar goed om te weten is dat je bij het uitblijven van een beslissing ook een beroep kunt doen op een voorlopige voorziening.

http://www.leerlingenvervoer.net/bezwar ... chten.html
En al een beschikking gehad? Positief?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven