kado dochter 1 jaar

30-09-2010 14:41 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben maar aan het dubben. Mijn dochtertje wordt volgende week 1 jaar. Wat zal ik haar kado doen?

We hebben een zoontje van 3 jaar. Dus al aardig wat speelgoed, maar nog geen meisjesdingen...

Wie denkt mee?
speeltentje

verkleedkleren

driewieler

kleding, leuke regenlaarsjes etc.
'Iets' in een felgekleurd ritselend papiertje wat ze open mag scheuren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Een pop?
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Dat superleuke keukentje van de Ikea!!!! En bij de Hema hebben ze nu ook heel veel leuk kneuterig spul. Van die kleine chocolaatjes, taartjes, etagere, pichnickmandje met theesetje enz. Heel leuk! Ons kleintje heeft een houten loopauto gekregen, voor meiden hebben ze daar ook leuke van!
Mijn kinderen zijn nu helemaal weg van Little people.

Er zijn altijd dingen dat je daarmee meer voor meisje zie, zoals de roze bus.

Ook een pop is misschien een leuk idee. Mijn dochter is nu 1,5 en ech helemaal gek er op.

Je kan daar altijd nog meer dingen bij verzinnen.
Een driewieler voor een eenjarige lijkt me wat te vroeg, maar wie weet ligt dat aan mijn kinderen.

Een pop met poppenwagen was ook mijn eerste idee. Dat kreeg mijn oudste dochter ook op haar verjaardag en dat was een groot succes. Daarnaast kreeg ze dingen zoals houten blokken maar dat hebben jullie vast allemaal al in huis. Toen mijn oudste anderhalf was, kwam er hier een speelgoedkeukentje in huis dat ook nog steeds heel erg in trek is, maar of ze daar met 1 jaar al aan toe was?
@ cicely, ik bedoel zo'n driewieler met een duwstang en een ring waar ze inzitten, die je weer om kan bouwen naar een gewone driewieler later. Dat vonden mijn dochters erg leuk op die leeftijd.
Geef haar wat cadeau wat je ook daadwerkelijk nodig hebt voor haar. Of dat ene leuke aankleed kussen wat je van jezelf niet kopen mocht omdat je er al een hebt (bijvoorbeeld)

Als je niets hebt wat je nodig hebt voor je dochter kun je haar een pop of een beer geven. Gewoon iets om vast te houden.

Ze is één, en ik denk dat ze er geen trauma aan over zal houden als ze geen super groot en super duur cadeau van je krijgt.
Een pop met toebehoren: niet alleen wagentje, maar ook flesje, lepeltje/bakje, luiers, etc. Ons zoontje vond vanaf ca. 14 maanden niets leuker dan de pop de fles te geven en ermee de kamer rond te racen.
De mijne wordt volgende week 1. Ik heb ook geen idee aangezien we alles al hebben want nog grote zus in da house..
Leuke ideeen allemaal!

We zijn niet voor groot en duur, hoor! Wil haar gewoon iets leuks geven.

Een keukentje hebben we al (van broerlief), een pop krijgt ze al van opa en oma.

Voor verkleedkleren, speeltentje, Little People lijkt ze me nog klein.

Ik dacht aan: http://www.spelendwijzer. ... -Mishi-Design-p-1548.html

Iemand ervaring?
Mijn dochter kreeg een houten loopwagentje, groot succes. Toen ze goed kon lopen ging ze er regelmatig zelf inzitten.
Bij mijn beide kinderen was bij 1 jaar een loopauto favoriet. Niet persé een meisjesding, maar wel leuk. Anders een poppewagen.. (die heeft mijn zoontje ook gehad, maar.. eerlijkheidshalve, wel de oude van z'n zus )
Later is nu
quote:himalaya schreef op 30 september 2010 @ 14:46:

'Iets' in een felgekleurd ritselend papiertje wat ze open mag scheuren.Ja! En een ballon erbij. Zijn ze op die leeftijd ook helemaal blij mee.
Whisbonebike! Toen mijn kind 9 maanden was liep hij er al mee weg!
Mijn dochter kreeg een schommel. Speelgoed had ze al genoeg en een schommel kan jaren mee. Eventueel kan die nog uitgebreid worden in de loop der jaren.
hangt ook erg van je budget af....
Onze zoon heeft deze gehad toen hij 1 werd. Vond hem zo leuk. Nu ik er weer naar kijk, is hij eigenlijk meer voor meisjes haha. In het begin kunnen ze er leuk bij zitten en mee spelen en later mee leren lopen. Achterin is hij open en kan je er iets in doen, knuffel of blokken ofzo

Iets moois voor op de kinderkamer doet het ook altijd erg goed als cadeau is onze ervaring. Heb daar in een eerdere post al eens voor verwezen naar een leuke site maar dat zal ik niet nog eens doen ivm de reclameregels.
loopfiets?

Kleding?

keukenspulletjes?

Ik heb voor mijn dochter (heb ook een oudere zoon) vooral kleding gevraagd, ik wist het ook niet meer...
Little people, is hardstikke leuk vanaf 1 jaar. Poppetjes, geluidjes, beestjes van de boerderij en met een auto rijden vond mijn jongste al heel snel leuk. En wat later gaan ze er anders mee spelen, echt verhaaltjes verzinnen.
De wheelybug is hier een groot succes.
Zoon heeft voor zijn eerste verjaardag ook wat speelgoed van Little People gekregen en hij vindt het enorm leuk Natuurlijk speelt hij nog geen "verhaaltjes" net zoals Reisa zegt...Maar hij speelt er wel echt mee op de manier waarop 1-jarigen dat doen
En neefje van 4 vond het ook leuk speelgoed en verzon wel een heel verhaal rondom de boerderij. Ze hebben beide heel lief (en rustig...ook best belangrijk ) zitten spelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven