Mode & Beauty alle pijlers

H&M shirts steeds dunner?

30-09-2010 17:59 34 berichten
Ik kocht altijd graag bij de H&M webshop, maar nu heb ik het idee dat de shirts daar steeds dunner worden, daar baal ik wel van.

Ik heb een paar maanden terug basic lange mouwen shirts van BiB gekocht, die vind ik erg fijn, dus heb ik ongeveer een week geleden nog wat van diezelfde shirts besteld, maar ik zou toch zweren dat deze nieuwere dunner zijn!

Andere basic lange mouwen shirts die ik eerder heb besteld, waren zo dun dat je er met gemak doorheen kunt kijken, ze schijnen ook hartstikke door. Er komen ook heel snel halen in. Ik had ze achteraf gezien toch beter terug kunnen sturen.

Ligt het nu aan mij of zijn er meer mensen die dit soort ervaringen hebben? Ik was altijd wel H&M fan, maar ik denk toch dat ik mijn basic shirts voortaan maar ergens anders koop.

Iemand toevallig nog tips voor goedkope (liefst onder de 15 Euro) basic shirts? Ze moeten niet loeistrak zitten en niet te kort zijn, ik heb maat 46/XL. Ik heb ze voorlopig niet nodig, maar dan weet ik waar ik in de toekomst kan gaan kijken.

Worden H&M shirts steeds dunner?

Totaal aantal stemmen: 23

Ja, H&M shirts worden steeds dunner. (57%)
Ja, en alle andere H&M kleding ook. (26%)
Ja, en shirts van andere winkels ook. Geen stemmen
Ja, en alle andere kleding van andere winkels ook. Geen stemmen
Geen idee, ik koop nooit kleding bij H&M. (13%)
Nee, alleen in jouw hoofd. Geen stemmen
Wat boeit het, ga een leven zoeken. (4%)
Alle reacties Link kopieren
Ze lijken inderdaad steeds dunner (en steeds duurder...)
Het dunner worden was me niet opgevallen maar de prijs wel :(

Ga meteen even vergelijken...
Het gras aan de overkant is niet groen.
Ik heb dezelfde shirts die jij hier bedoelt. Ze zijn inderdaad anders geworden. Maar ik vind de nieuwe soort juist een stuk prettiger dragen dan die eerste. Ze verslijten bij mij ook niet sneller eerlijk gezegd.
Ja, klopt helemaal! Zelf ook aan het rondkijken naar nieuwe basic shirtjes, en die van de hema bevallen prima. Blijven zelfs mooi na vaak wassen.
Ik koop tegenwoordig basic shirts met lange mouwen bij de Hema. Geweldig spul, dik, lubbert niet en ze kosten maar 6 euro per stuk.

H&M koop ik geen t shirts meer, idd veel te dun. En de winter komt er aan, dan wil ik het wel graag warm hebben.
Ik heb deze van BiB:

Dit zijn die andere waar ik het over had:

Ik koop niet zo vaak bij de H&M, maar heb zelf het idee dat het al heel lang zo is. Heb er echter nog nooit basic shirts gekocht dus daarover kan ik niets zeggen.

Weet wel dat de werk blouse (voor in de horeca) die ik er gekocht had de eerste wasbeurt niet overleefde ook al had ik het gedaan volgens het labeltje.

En ook een rood shirt met een roos kreeg na 3 was beurten gaatjes. Deze shirts waren ook allemaal erg dun en zo'n 3 jaar geleden gekocht. Ik koop er iig al een tijd geen shirts meer.

Beetje jammer en zonde van je geld.
Je zou ook de WE kunnen proberen voor basic shirtje.
Mieshka, die onderste is toch niet van de BiB collectie?
Klopt, is al lange tijd zo.

Ik had voorheen alle kleuren gekocht, maar ze zijn nu aan het slijten (oksels). Jammer dat ik toen geen dubbele kocht.

De kleuren zijn ook lelijker geworden.
Die van de Hema hangen aan een rekje of zitten ze in een pak?

Sting heeft trouwens ook basic shirtjes.
Van Only (oa vera moda) heb je goeie basic shirts en leggins
Ik koop sinds een paar jaar geen shirts meer bij H&M. Toen vond ik ze al flodderig dun worden.
Daarom koop ik dus nooit bij de H en M, ik vind de kwaliteit echt om te huilen.

Maar ik vind de kleding daar sowieso niet mooi, ook.
quote:Zwup schreef op 30 september 2010 @ 18:50:

Mieshka, die onderste is toch niet van de BiB collectie?

Nee, alleen de bovenste is van BiB. De onderste is uit de "gewone" collectie, maar die heb ik dus ook.

Ik hoor wel vaker dat Hema shirts fijn zouden zijn, maar ik heb die een jaar of 5 geleden ooit gekocht en ik vond ze zo kort! Misschien is dat inmiddels anders, omdat alle shirts tegenwoordig langer blijken te zijn, wellicht zijn de Hema shirts daarin meegegaan en kan ik ze best weer eens proberen.
anoniem_57234 wijzigde dit bericht op 30-09-2010 19:07
Reden: quote erbij voor de duidelijkheid
% gewijzigd
ik koop basic shirts bij het Kruidvat, bevallen mij erg goed.
Kwaliteit van de H&M gaat inderdaad achteruit, beetje jammer als je voor een x niet zoveel geld iets leuks wilt kopen.

De hema is heel goed met kleding zou ik zeker aanraden! De basic shirts waren toevallig vorige week nog in de aanbieding, heb ze weer ingeslagen hoor!
Ik ben overgestapt naar de Hema.

Die shirts zijn op lengte, maar niet allemaal.

Ik heb een shirt met lange mouwen waarbij ik dus wel weer aldoor het shirt naar beneden sjor...
quote:Mieshka schreef op 30 september 2010 @ 19:04:

[...]

Nee, alleen de bovenste is van BiB. De onderste is uit de "gewone" collectie, maar die heb ik dus ook.

Het is stom misschien, maar ik vind de kwaliteit van BiB wel beter dan de kwaliteit van de gewone lijn van de hennes.

Ik ben er iig nog steeds blij mee
@carolief: Dat probleem heb ik eigenlijk helemaal niet met hun shirts/hemdjes.

Maar ik koop die uit zo' n pakje met kartonnetje, wie weet scheelt dat wel?
Ik ben wel blij met de H & M, kwaliteit is vaak goed, wel handig om eerst te kijken naar de 'samenstelling' van de stof. Doe met sommige H & M truien, T- shirts al jaren, en als ze dunner worden komt dat meestal omdat ik dikker wordt.

(Rekken ze op de verkeerde plaatsen uit!)
Hier dezelfde ervaring, al scheelt het volgens mij wel uit welke collectie je koopt. Vorig jaar had ik een wat langer shirt, gewoon basic van logg en na één keer wassen zaten de gaten erin! Verder lijkt de logg trouwens wel van betere kwaliteit vind ik, behalve dat shirtje dus.

Wat ik ook rete-irritant vind is dat de naden na een keer wassen helemaal gedraaid zitten. En bij bijna íeder hempje/shirt!

Denk dat ik ook de hema maar eens ga proberen, maar hebben die niet een vrij hoge hals?
Ik heb er vorige week ook een aantal besteld en ze allemaal weer retour gestuurd, erg dun inderdaad. Ik heb er nu een aantal van Miss Etam, die vind ik ook erg fijn.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Van de Hema heb ik er meerdere en ook van Miss Etam. Bij de laatste zijn ze wel wat duurder, maar hebben ze regelmatig 2 voor een speciale prijs. Ze blijven iig wel mooi en ik heb tot nu toe nog geen losse touwtjes gehad. Bij H&M ligt bij mij de zoom er snel uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven