Full House
woensdag 9 juni 2010 om 20:21
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3022 apr. '104 en 2 Bevallen!!
07-04-2010Aapjeopeenstokje308 mei '104 en 2 Bevallen!!
10-05-2010Amalia356 jun. '104 en 2,5Bevallen!!
16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!
10-07-2010Viooltje3326 aug. '1011, 9 en 6Bevallen!!
15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!
02-09-2010Pinkeltje81295 okt. '103 en 1Bevallen!!
07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 1,5It's a girl!!Bengel358 feb. '113 en 2 It's a boy!!Uma2912 mrt '113 en 2 It's a girl!!5x5264 en 2
Link naar het eerste deel, een derde kindje in 2010
Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
07-04-2010Aapjeopeenstokje308 mei '104 en 2 Bevallen!!
10-05-2010Amalia356 jun. '104 en 2,5Bevallen!!
16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!
10-07-2010Viooltje3326 aug. '1011, 9 en 6Bevallen!!
15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!
02-09-2010Pinkeltje81295 okt. '103 en 1Bevallen!!
07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 1,5It's a girl!!Bengel358 feb. '113 en 2 It's a boy!!Uma2912 mrt '113 en 2 It's a girl!!5x5264 en 2
Link naar het eerste deel, een derde kindje in 2010
Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
vrijdag 1 oktober 2010 om 08:58
Amalia haha! Maar die van mii zijn 10 en ( volgende maand ) 12. Ik voelde me niet lekker meer bij mijn eigen getut( koekjes en drinken klaarleggen, rugzak opzetten, oh daar ligt je sleutel, ...)en vriendin tipte me dat ik onzelfstandige mannen zou maken en dat dat anno 2010 niet meer kan. Haar kinderen doen dus heel veel en zijn ook erg ehhhh anders, serieuzer, minder keten schelden etc meer plichtsgetrouw dus deels wakker geschud door anderen, deels door eigen gevoel dat het anders kan, deels door baby erbij ben ik meer aan hen gaan overlaten maarja zo stom dan voel ik me er toch nog wat raar bij, unhappy ook. Ik verheug me erop dat ik voor o wel lekker straks haartjes kan kammen en koekjes klaarleggen met haar naam erop! Tegelijk geeft me het een goed gevoel dat zij nu meer doen en daardoor op hun manier een bijdrage leveren en leren dat je niet alleen verantwoording krijgt maar ook neemt. ( uhhh ofzo ik schrijf het een beetje onhandig op in de hoop dat het te volgen is )
mijn andere vriendin is juist mijn tutte-kant en ik dacht ook zo te worden. Zij brengt haar dochter van 16 vaak met de auto naar school, haar dochters speelden zelden buiten, die van 10 mag niet alleen fietsen etc. Ik herkende dingen van haar joh. Maar ik denk ook dat door een nog kleiner kind te hebben je de grotere dan toch minder klein houd.
Wel vind ik het nog erg moeilijk. Ik zie zo op tegen de winter dat ik ze alleen moet laten fietsen met lichtjes op de fiets ( en wat doen ze als ze ze vergeten of de batterij op is) dan kan ik mezelf wel voor mn hoofd slaan haha, waarom ben ik hier aan begonnen.
Maar o heen en weer slepen is ook geen plan. Vooral omdat ze niet meer willen lopen ( duurt twintig minuten minstens)
mijn andere vriendin is juist mijn tutte-kant en ik dacht ook zo te worden. Zij brengt haar dochter van 16 vaak met de auto naar school, haar dochters speelden zelden buiten, die van 10 mag niet alleen fietsen etc. Ik herkende dingen van haar joh. Maar ik denk ook dat door een nog kleiner kind te hebben je de grotere dan toch minder klein houd.
Wel vind ik het nog erg moeilijk. Ik zie zo op tegen de winter dat ik ze alleen moet laten fietsen met lichtjes op de fiets ( en wat doen ze als ze ze vergeten of de batterij op is) dan kan ik mezelf wel voor mn hoofd slaan haha, waarom ben ik hier aan begonnen.
Maar o heen en weer slepen is ook geen plan. Vooral omdat ze niet meer willen lopen ( duurt twintig minuten minstens)
vrijdag 1 oktober 2010 om 09:50
Tuurlijk ben je moe Rikst, hoogzwanger! Lekker in je schulpje kruipen hoor. Kom je wel een beetje aan rusten toe met de oudste 2 om je heen? Wel melden he, anders denken we minstens dat je aan het bevallen bent (je kent ons, heel geduldig en niet nieuwsgierig )
Viool, loslaten hoort erbij, hoe moeilijk ook. Misschien wel het moeilijkste van kinderen grootbrengen. Dus heel goed dat je het zo doet. Kan me wel voorstellen dat je af en to in de zenuwen zit over dat naar school fietsen. Maar buiten dat het voor hun zelfstandigheid goed is, is het voor jou en oviooltje ook wel erg fijn toch? Niet dat gesleep de hele dag.
Amalia, is het gelukt, die rustige nacht? Hope so...
Viool, loslaten hoort erbij, hoe moeilijk ook. Misschien wel het moeilijkste van kinderen grootbrengen. Dus heel goed dat je het zo doet. Kan me wel voorstellen dat je af en to in de zenuwen zit over dat naar school fietsen. Maar buiten dat het voor hun zelfstandigheid goed is, is het voor jou en oviooltje ook wel erg fijn toch? Niet dat gesleep de hele dag.
Amalia, is het gelukt, die rustige nacht? Hope so...
vrijdag 1 oktober 2010 om 13:24
Nee niet gelukt
Ben moe.
Heb net met echt pijn in m'n hart oplosmelk gekocht speciaal voor de nacht. Misschien verteert mijn bv te snel. En een iets rustigere nacht is het me wel waard om 1 voeding te vervangen. Hoewel ik eigenlijk het 1e half jaar alleen maar bv wil geven. Maarja, nood breekt de wet... Ik hoop dat het helpt. We blijvenzoeken .
En het grappige is dat als ze 's ochtends wakker wordt en ik naar haar kijk en ze me verwelkomt met een enorme lach, ik allesvergeet
Ben moe.
Heb net met echt pijn in m'n hart oplosmelk gekocht speciaal voor de nacht. Misschien verteert mijn bv te snel. En een iets rustigere nacht is het me wel waard om 1 voeding te vervangen. Hoewel ik eigenlijk het 1e half jaar alleen maar bv wil geven. Maarja, nood breekt de wet... Ik hoop dat het helpt. We blijvenzoeken .
En het grappige is dat als ze 's ochtends wakker wordt en ik naar haar kijk en ze me verwelkomt met een enorme lach, ik allesvergeet
vrijdag 1 oktober 2010 om 14:18
Amalia hier beetje zelfde verhaal, o clusterde nu voor de derde dag van 6 tot 10s'avonds. Volgens bv forum gewoon clusteren. Ze groeit ook goed (250 gemidd per week ) dus ikdacht al dat het niet met de voeding te maken had.
Vannacht kwam ze 4!!!! Keer.
Hoe wil jii het dan aanpakken ? Een kunstvoeding voor ze de nacht in gaat ? Heb je daar ervaring mee dat dat helpt ?
Als jij het niet trekt dan is het ook funest voor de bv toch. Missch kan man afgekolfde melk geven voor 1 nacht ? Zal ze alleen niet gaan clusteren omdat jij ineens minder voeding maakt als de nachten wegvallen ?
Ik begreep weleens dat ze graag snachts drinken omdat je dan juist het meeste melk maakt.
Al met al..... Dat tollende gevoel... Pfff... Knuffel!
Zo stond ik vandaag op de fruitafdeling vd supermarkt, ik dacht ik val om !
Vannacht kwam ze 4!!!! Keer.
Hoe wil jii het dan aanpakken ? Een kunstvoeding voor ze de nacht in gaat ? Heb je daar ervaring mee dat dat helpt ?
Als jij het niet trekt dan is het ook funest voor de bv toch. Missch kan man afgekolfde melk geven voor 1 nacht ? Zal ze alleen niet gaan clusteren omdat jij ineens minder voeding maakt als de nachten wegvallen ?
Ik begreep weleens dat ze graag snachts drinken omdat je dan juist het meeste melk maakt.
Al met al..... Dat tollende gevoel... Pfff... Knuffel!
Zo stond ik vandaag op de fruitafdeling vd supermarkt, ik dacht ik val om !
vrijdag 1 oktober 2010 om 15:13
Boehoe, ik heb ook zo'n moeite met oudste. Die ligt echt in de clinch met zichzelf en haalt het bloed onder de nagels bij man en mij vandaan. Ik had hem vandaag lekker thuis gehouden, middelste naar psz dus gezellig ochtendje, was ook heel leuk, maar nu escaleert het weer omdat hij de klei niet op wil ruimen.
Ik weet echt niet meer wat ik met hem aan moet. Ben in tranen. Zucht.... En die vermoeidheid erbij helpt niet.
Vioolnhet is voor hongerige babies of voor de nachtvoeding. Dat klonk goed . Geen idee of het werkt, maar nu werkt niets dusnik probeer het maar.
Bah, voel me echt even heel kut...
Overigens is middelste nu te voorbeeldig aan het spelen . A ligt op bed. Middelste kopieert wel hoor. Ook een grote mond, NEE! Dat soort dingen. Fijn.
Ik weet echt niet meer wat ik met hem aan moet. Ben in tranen. Zucht.... En die vermoeidheid erbij helpt niet.
Vioolnhet is voor hongerige babies of voor de nachtvoeding. Dat klonk goed . Geen idee of het werkt, maar nu werkt niets dusnik probeer het maar.
Bah, voel me echt even heel kut...
Overigens is middelste nu te voorbeeldig aan het spelen . A ligt op bed. Middelste kopieert wel hoor. Ook een grote mond, NEE! Dat soort dingen. Fijn.
vrijdag 1 oktober 2010 om 15:52
Oh Amalia !! Gek genoeg hier zelfde! Maar even goed knuffel van mij. Ik voelde me zo depri, dacht ik ga ze uit school halen, mooie herfstdag, laatste ijsje, dat had ik vroeger leuk gevonden!
Jongens waren bijdehand en brutaal, hadden overal wat op aan te merken. Ik voelde me vreselijk overheerst. Gewoon de toon en dat ze zo slim en bijdehand zijn. En ik ben niet zo'n type dus ik steek er bij af. Verder baalde ik ook want man en ik hebben t echt krap en ik gunde
ze wat extra's terwijl het eigenlijk mn laatste potje " eigen geld" was dus voor wat drinken of
anders " onnodigs" en ze waren er niet blij mee dus ik had net zo goed vanavond met een
vriendin ijs kunnen halen. Gek genoeg vinden wij dat nog steeds een traktatie en we zijn 34
Jongens waren bijdehand en brutaal, hadden overal wat op aan te merken. Ik voelde me vreselijk overheerst. Gewoon de toon en dat ze zo slim en bijdehand zijn. En ik ben niet zo'n type dus ik steek er bij af. Verder baalde ik ook want man en ik hebben t echt krap en ik gunde
ze wat extra's terwijl het eigenlijk mn laatste potje " eigen geld" was dus voor wat drinken of
anders " onnodigs" en ze waren er niet blij mee dus ik had net zo goed vanavond met een
vriendin ijs kunnen halen. Gek genoeg vinden wij dat nog steeds een traktatie en we zijn 34
vrijdag 1 oktober 2010 om 15:59
En dan kan ieder welzeggen je moet zus en zo.
Maar soms loop je dan te zeggen wat je vind of hoe het moet maar haalt het niet direct iets uit en voel je je rot. Ik verheug me ook gewoon op gezelligheid. En ik ben ook geen opvoedmachine. Dus van mij geen tips Amalia... Het is gewoon rot als je moe bent en dan ook dingen nog eens escaleren / anders lopen. En dagjes uit en verwennerijtjes ze lopen hier zo snel mis want ze willen altijd meer en beter en gaan vergelijken terwijl we hebben het al goed denk ik dan.
Maar soms loop je dan te zeggen wat je vind of hoe het moet maar haalt het niet direct iets uit en voel je je rot. Ik verheug me ook gewoon op gezelligheid. En ik ben ook geen opvoedmachine. Dus van mij geen tips Amalia... Het is gewoon rot als je moe bent en dan ook dingen nog eens escaleren / anders lopen. En dagjes uit en verwennerijtjes ze lopen hier zo snel mis want ze willen altijd meer en beter en gaan vergelijken terwijl we hebben het al goed denk ik dan.
vrijdag 1 oktober 2010 om 16:22
Amalia....
Wat onwijs balen dat het niet goed loopt. En dan die rotnachten erbij... Ok, ik probeer je op te vrolijken door een paar dieptepunten van babytijd met middelste. echt gebeurd, maar bedoeld om achteraf om te lachen:
ik was jaloers op oudste omdat hij de hele nacht zo lekker kon slapen JALOERS! op mijn lieve peuterzoontje van 2!!
ik heb op een nacht watten in mijn oren gestopt omdat ik het gekrijs van middelste niet meer aan kon horen (en ze er na 5 minuten alweer uitgehaald hoor )
ik had stiekem een blaadje in een la liggen waarop ik iedere avond als het kroost in bed lag afturfde hoeveel dagen ik nog moest tot het eerste half jaar voorbij was (wat erg, dit heb ik nog nooit iemand verteld!)
zo zie je maar, het is heel normaal dat je af en toe ten einde raad bent, en het gaat allemaal voorbij. het helpt gewoon erg goed als je op een gegeven moment weer slaapt.
Wat onwijs balen dat het niet goed loopt. En dan die rotnachten erbij... Ok, ik probeer je op te vrolijken door een paar dieptepunten van babytijd met middelste. echt gebeurd, maar bedoeld om achteraf om te lachen:
ik was jaloers op oudste omdat hij de hele nacht zo lekker kon slapen JALOERS! op mijn lieve peuterzoontje van 2!!
ik heb op een nacht watten in mijn oren gestopt omdat ik het gekrijs van middelste niet meer aan kon horen (en ze er na 5 minuten alweer uitgehaald hoor )
ik had stiekem een blaadje in een la liggen waarop ik iedere avond als het kroost in bed lag afturfde hoeveel dagen ik nog moest tot het eerste half jaar voorbij was (wat erg, dit heb ik nog nooit iemand verteld!)
zo zie je maar, het is heel normaal dat je af en toe ten einde raad bent, en het gaat allemaal voorbij. het helpt gewoon erg goed als je op een gegeven moment weer slaapt.
vrijdag 1 oktober 2010 om 16:49
Dank jullie, ik kan weer lachen.
Man is vroeger naar huis gekomen voor me, ook zo lief.
Slaaogebrek is een killer hè?
Oudste en ik zijn nu weer vriendjes hoor. Maar het is wachten op de volgende uitbarsting. Ik vind het zo erg voor hem ook. Je wil toch alleen maar dat je kinderen gelukkig zijn? En hij is niet happy nu en dat doet me zo'n verdriet.
Oh weer tranen... Ik ga met mijn dochter snel een frisse neus halen!
Man is vroeger naar huis gekomen voor me, ook zo lief.
Slaaogebrek is een killer hè?
Oudste en ik zijn nu weer vriendjes hoor. Maar het is wachten op de volgende uitbarsting. Ik vind het zo erg voor hem ook. Je wil toch alleen maar dat je kinderen gelukkig zijn? En hij is niet happy nu en dat doet me zo'n verdriet.
Oh weer tranen... Ik ga met mijn dochter snel een frisse neus halen!
vrijdag 1 oktober 2010 om 18:23
Ach meisje '
je bent juist zo'n lieverd, juist daarom zit je ermee. Het mag weleens wat minder hoor iedereen heeft recht op zn slechte jeugdherinneringen en geloof me jij maakt het ze moeillijk er 1 te vinden! Ik hoor een en al zorgzaaaaamheid en je bent zo gevend ingesteld. Echt het hoeft niet altijd een feest te zijn.
vrijdag 1 oktober 2010 om 20:52
quote:viooltje schreef op 01 oktober 2010 @ 18:29:
Sardegna ik vind jou ook zo leuk ! Heerlijk ik zie je al afstrepen en dan in een zwart wit gestreept satijnen nachtjaponnetje
met een ketting en bal aan je voet
Nu kan ik er om lachen, maar zo was het echt viool, ik voelde me maandenlang een gevangene van mijn eigen (zelfgekozen) leven. Dat was een rotgevoel, maar het was het natuurlijk dubbel en dwars waard, F is een fantastisch en lief jongetje geworden, echt mijn puppy En ik ben zooooooooooooo blij dat het nu in de babytijd van Lmeisje allemaal anders is.
Tranen zijn ook goed hoor Amalia, lekker uithuilen kan af en toe heel erg opluchten. En lief van je man dat 'ie ook z'n best doet om het iets makkelijker voor je te maken. Hopelijk kun je van het weekend een klein beetje bijkomen als man vrij is.
Sardegna ik vind jou ook zo leuk ! Heerlijk ik zie je al afstrepen en dan in een zwart wit gestreept satijnen nachtjaponnetje
Nu kan ik er om lachen, maar zo was het echt viool, ik voelde me maandenlang een gevangene van mijn eigen (zelfgekozen) leven. Dat was een rotgevoel, maar het was het natuurlijk dubbel en dwars waard, F is een fantastisch en lief jongetje geworden, echt mijn puppy En ik ben zooooooooooooo blij dat het nu in de babytijd van Lmeisje allemaal anders is.
Tranen zijn ook goed hoor Amalia, lekker uithuilen kan af en toe heel erg opluchten. En lief van je man dat 'ie ook z'n best doet om het iets makkelijker voor je te maken. Hopelijk kun je van het weekend een klein beetje bijkomen als man vrij is.
vrijdag 1 oktober 2010 om 21:04
En best stoer sardegna dat je weer een babytijd in stapt ! Zeker omdat ik opmaak uot je verhalen dat ondanks dat jij met volle teugen geniet de baby periode niet jou ding is.
Over stoer gesproken, gebaseerd op mijn mviool nachten ...
Ik ook, stoer , want mviool heeft 2 jaar lang snachts hooguit 5 uur geslapen en ik ook.
Dus daar was ik op voorbereid!
Auw ! Door dat uren gesabbel doen mijn tepels onwijs pijn!
Over stoer gesproken, gebaseerd op mijn mviool nachten ...
Ik ook, stoer , want mviool heeft 2 jaar lang snachts hooguit 5 uur geslapen en ik ook.
Dus daar was ik op voorbereid!
Auw ! Door dat uren gesabbel doen mijn tepels onwijs pijn!
vrijdag 1 oktober 2010 om 21:22
Ze vond de fles niet zo lekker maar heeft er toch met veel aandringen 70 cc uit gedronken. Borst tussendoor nog even gedaan en die pakte ze gretig dus ik ben ook wel wel trots dat ze mijn melk lekkerder vindt .
Nou en nu dus maar hopen dat ze er wat beter op slaapt, want daar gaat het natuurlijk allemaal om.
Ben wel erg ego vandaag hè? Nouja hoort er ook bij toch.
Nou en nu dus maar hopen dat ze er wat beter op slaapt, want daar gaat het natuurlijk allemaal om.
Ben wel erg ego vandaag hè? Nouja hoort er ook bij toch.