Geld & Recht alle pijlers

Viva vrekkenclub

30-12-2009 09:35 3005 berichten
Zijn er meer mensen die het moeilijk vinden om geld uit te geven?

Ik vind het erg leuk om te besparen, zuinig te zijn etc. maar heb niet bepaald een geldprobleem. Daarom pas ik niet echt bij topics waar mensen zuinig zijn om uit het rood, of rond te komen.

Ik spaar gewoon graag. Zeker omdat ik geen pensioen heb en straks toch ergens van moet leven.

Wie wil er mee doen met de Viva vrekkenclub en wat doen jullie om geld te besparen?

En moeten we nog iets met een tabel?

Bijvoorbeeld een lijst met hoeveel geld we niet hebben uitgegeven, wat we anders wel hadden gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:dutskop schreef op 28 september 2010 @ 14:32:

[...]

Ik dacht altijd dat het oplichting was. Zou ik mogen weten hoeveel je ontvangt per maand (?) en hoeveel tijd je ermee kwijt bent.Bij MoneyMiljonair kun je aangeven dat je op vakantie bent via de website. Dan ontvang je in die tijd geen mail;). Echt super handig!
quote:nogeensdan schreef op 28 september 2010 @ 09:13:

Hoi Elninjoo, kan 'm ook niet vinden voor je.

Kan het me wel herinneren. misschien dat je je nu ook maar bij de vrekken aan gaat sluiten?!

Ben weer terug van vakantie, niet gevrekt, het land was al goedkoop van zichzelf dus we hebben nergens op gelet.

Nu wel de broekriem aan want ik heb zin om te sparen!

Euroclix en moneymiljonair gaat inderdaad best hard.

Alleen wel een hoop werk als je ruim 2 weken op vak bent geweest.

Was net het verkeerde bericht:) ben nieuw!

Maargoed als reactie op bovenstaand bericht. Je kunt dus je vakantie instellen via de website van MoneyMiljonair;) Dan ontvang je in die periode geen mails. Is echt heel handig!
quote:flevolin schreef op 30 september 2010 @ 12:03:

[...]

Bij MoneyMiljonair kun je aangeven dat je op vakantie bent via de website. Dan ontvang je in die tijd geen mail;). Echt super handig!

Ik geef het nooit door, ze hebben mijn adres en ik denk altijd dat er dan mensen zijn die dat moeten invoeren (ipv automatisch) en weten dat adres X van-tot niet bewoond is

Je kunt de mails best nog wel een tijd na verzenden door MM beklikken. Als ik merk dat de termijn daarvoor verlopen is (dat zie je dan in je scherm) dan delete ik alle oudere mail.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kan ik ook wel adviseren ja, ik heb dus niet aangegeven dat ik op vakantie was en dan komt er in een paar weken toch aardig wat binnen....
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, dus ik zal me eerst even netjes voorstellen:

Mijn (fictieve) naam is The_Heart_Collector, ik ben 26 jaar en woon in de Randstad. Ik heb twee jaar geleden een huis gekocht in mijn eentje en dat bevalt me allemaal prima. Inmiddels heb ik een vriend die officieus bij mij woont, met vooruitzicht op samenwonen (eerst nog zijn huis verkopen).

Ik ben nu nét bezig mijn leven, vanuit een financieel en administratief perspectief, op orde te krijgen en dat gaat me nog best redelijk af. Om een idee te geven van de eerdere situatie: ik heb een moedervlak precies in het midden van mijn rechterhand, die ironisch genoeg symbool staat voor het enorme gat in mijn hand :o (dat stigma-verhaal kan ik inmiddels niemand meer mee voor de gek houden ;)).

Dit topic heb ik met veel interesse gelezen en hoop hier nog vele tips en trucs uit te kunnen halen, die voor mij het leven nog wat plezieriger kunnen maken :D.

Het crux is bij mij dat ik eigenlijk gewoon alles maar koop, zonder eens in de reclameblaadjes te snuffelen of te speuren naar aanbiedingen. Ondanks dat mijn moeder hier juist wél een ster in is, heb ik dit dus niet van haar meegekregen.

Onlangs heb ik mijn motor verkocht voor wat meer financiële ademruimte en daarmee heb ik dus het roer omgegooid.

Enniweej, voor ik er een eindeloos verhaal van maak: hallo dus :D. Nu lees ik weer gewoon vrolijk mee.
@THC: boodschappenlijstjes maken voor in de supermarkt en je daar ook aan houden.

Alle andere uitgaven: ga de winkel uit zonder het te kopen. Als je vindt dat je de dag/2 dagen/week er na écht niet zonder die aankoop kan, mag je het alsnog gaan kopen.

Of pin een vast bedrag voor boodschappen per week, en dat mag op. Zo ook voor 'onzin met een verlengsnoer', ga jezelf niet alles (direct) ontzeggen.

En zet direct bij binnenkomst van je salaris een bedrag op een spaarrekening waar je niet kunt pinnen, maar waarbij je de nodige handelingen moet doen om het weer op je salarisrekening te krijgen, zodat de drempel hoger wordt.
@himalaya

Bedankt voor de nuttige tips. Ik heb mezelf een wekelijks budget gesteld. Momenteel is dat even 50 euro per week voor boodschappen/andere uitgaven, maar dat is tijdelijk.

Ik ben net goed uit het rode, dus ik houd nog heel even de broekriem aangehaald. Vervolgens wil ik een tweede betaalrekening openen, teneinde hier iedere week 100 euro op te storten voor boodschappen en andere ((on)zinnige) uitgaven. Zodoende kom ik niet aan het geld dat ik nodig heb voor de maandelijkse vaste lasten en houd ik een goed overzicht op mijn uitgavepatroon. Kasboek bijhouden werkt voor mij niet - is een reeds beproefde en ongeschikt bevonden methode.

Voor wat betreft spaarrekening: heb ik! Hier heb ik nu wat geld opstaan en wil doorgaan tot een buffer van 5.000 euro. Hier maak ik maandelijks 150 euro op over.

Klinkt als een waterdicht plan, nietwaar? Nu hopen dat ik het gewoon volhoud, in plaats van weer in mijn oude gedrag te vervallen.

Zeker jouw tip om iets dat je wilt niet direct te kopen, vind ik heel erg handig!
Die laatste tip werkt ook echt, ik dacht laatst in een winkel dat ik écht iets wilde hebben. Nu weet ik niet eens meer wat het was... dus blijkbaar had ik het niet nodig . Oef, dan is er nog een hele foute extreme spreuk: Je moet niet kopen wat je nodig hebt, je moet kopen waar je niet buiten kunt.

Jaha! Dat zomaar even op de vrijdagavond
Heb vandaag meteen de kinderbijslag nadat ie binnenkwam overgeboekt naar de spaarrekening onder het motto: 'geld wat niet op mijn betaalrekening staat, kan ik ook niet uitgeven'. Vroeger (lees vorig jaar) werd de kinderbijslag altijd gebruikt om gaten te dichten maar sinds ik netjes de meeste van de tips hier volg, kom ik gewoon rond met mijn maandinkomen en is dit dus opeens een leuk extraatje om de spaarrekening te spekken.

@ Fes, je hebt helemaal gelijk, kopen waar je niet buiten kunt, maar ik vind het vaak zo saai om alleen te kopen waar ik niet buiten kan.
quote:kitty elastic schreef op 30 september 2010 @ 10:22:

tip: carpetright heeft as. zaterdag 40 % korting & 5 % webkorting als je je inschrijft voor de nieuwsbrief.

( mijn zoektocht naar een mooie vloer gaat verder )

Wij zijn 1x bij CarpetRight geweest, maar konden geen verkoopprijzen vinden (al dan niet met korting). De puistenkoppen die er rondliepen wisten ons wel te vertellen dat er alléén vandaag korting van weetikhoeveelmaarechtniettegeloven procent was, maar wat de basisprijs/uiteindelijke prijs was ? "Eh, dat hoort u wel bij de kassa als het gescand wordt".

Daar is dus niets gekocht.
Ben vandaag en gisteren los gegaan bij de Drie Dwazen Dagen...mag me hier dus eigenlijk niet vertonen.

Alhoewel...op de producten van Rituals heb ik aardig wat geld bespaard.

En ja ik heb nieuwe zwarte laarzen gekocht...maar mijn oude ook meteen weer verkocht op MP..

Zo kun je overal een punt aan lullen
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik zou juist geen betaalrekening nemen, uiteindelijk gaat het geld wat je echt nodig hebt toch op. En betaal je 4/5 euro per kwartaal aan een rekening die, als je jezelf in de hand kunt houden, helemaal niet nodig is!
uhm, Bokito, iedereen heeft toch een betaalrekening. Dat is toch gewoon de rekening waar je salaris op wordt gestort.
@maruschka: ik volg hem zelf ook niet op hoor, maar heel af en toe in een dramatische bui denk ik 'Ja, dat is wel waar ja'.

Ik ga vandaag besparen op een dure lunche en op dure kopjes koffie bij een hip tentje, want vriendin komt langs en we gaan de hele middag kliederen met verf en klei. Radiootje aan, thee erbij en we voelen ons helemaal BobRossProof!
En sprokkelientje: overal een punt aan lullen betekent in ieder geval dat je je er 'bewust van bent'. Hehe .
Maruska volgens mij wou ze een extra rekening, en dat vind ik zonde van het geld
Ik zwaar aan het geld uitgeven. Nodig, maar baal er toch van

Gisteren: een bril... Mijn linkeroog blijkt in 4 jaar van -0.25 naar -0.75 met een cilinder van 0.50 te zijn gegaan Nooit een bril gehad en nu moet ik er dus eentje... Nou moet ik wel zeggen dat toen de opticien me een 'proefbril' opzette, er een wereld van veraf gelegen dingen aan me open ging... Dus *zucht* sja, dan dus wel die 100 euro uitgeven...

En vandaag een spijkerbroek. Die 2 spijkerbroeken die ik heb, red ik het echt niet mee (zeker omdat ik in een studentenhuis woon en maar 1 keer per week kan wassen). Dit is een lekkere basic en kan dus weer ff voort. Ook weer 30 euro...

En daarnaast allemaal dingen voor anderen. Kadootje voor mijn zus omdat ze zo lief is, kaartje voor vriendin in het buitenland van wie een ouder is overleden, een grote bos bloemen voor familie in Duitsland waar ik morgen heen ga... Dat vind ik trouwens wel dingen die nodig en leuk zijn, en zit ik wat minder mee. Maar zodra het dus voor mezelf wordt...

Wel 10 euro onder mijn boodschappenbudget van 40 euro in de week gebleven vandaag, dus dat was wel weer leuk. 2 dozen druiven bij de Dirk voor... eeehm, weet ff niet meer, maar goedkoop Daar straks in de namiddag (als ik héééééééél hard voor studie en werk moet werken) lekker van smikkelen
Ik ben op zoek naar een goede jeans, die mooi zit en toch niet te duur is, iemand suggesties?
wat is je budget? Bij de primark in rotterdam heb je een standaard spijkerbroek voor 11 of 12 euro, ik ben daar heel tevreden over.. na vaak wassen zitten ze mij nog steeds netjes.

Veromoda/only vind ik ook altijd goede kwaliteit, daar hebben ze vaak op bepaalde tafels broeken voor 25/30 euro liggen.
@Lila01: dat ligt er helemaal aan wat voor figuur je hebt en wat bij jou lekker/goed/mooi zit. In de kleinere maten is weer meer keuze qua modellen dan de grotere maten.

Ik ben zelf erg tevreden over een bepaald soort spijkerbroek (bootcut) die in het standaard assortiment van C&A zit: ze liggen op een plank tegen de muur. Kost 39 euro volgens mij.

Maar misschien is dat wel juist helemaal niks voor jou
quote:Fes schreef op 02 oktober 2010 @ 09:38:

En sprokkelientje: overal een punt aan lullen betekent in ieder geval dat je je er 'bewust van bent'. Hehe .

Ja dat is waar...de waarheid is ook dat ik een heel jaar geld opzij zet voor de DDD want ik ben al sinds mijn 14e een diehard fan en ik hou van mooie kwaliteitsspullen en sorry, maar ik vind die nooit bij H en M of de schoenenreus.

Kijk, een Wolford panty van 19 euro (DDD prijs, eergisteren gekocht, normaal kost ie 33 euro en dat vind zelfs ik te gortig) is een smak geld, maar met de vorige heb ik 3 jaar gedaan (ze stunten er elk jaar mee) en dan is het naar rato niet duur vind ik. En als je het vergelijkt met de panty's van Hema o.i.d. is die van Wolford gewoon mooier.

Ik heb mezelf (mede door dit topic) dan ook gebombardeerd tot freelance-vrekker. Ik ben mij door dit topic wel bewust geworden van hoe dingen ook anders kunnen, heb bijvoorbeeld mijn stofzuiger gerepareerd met duct-tape i.p.v. een nieuwe te kopen.

En eten weggooien daar had ik sowieso al een hekel aan.

Maar als ik er een bui voor heb kan ik ook met net zoveel gemak een lekkere geurkaars en wat tijdschriften kopen of eens lekker bij V en D gaan zitten voor een lunch (laatste keer met kortingsbonnen want ook daar ben ik dol op).

Maar ik ben geen vrouw die theezakjes twee keer gebruikt (vind ik vies) en ook laat ik de droger en de vaatwasser naar hartelust draaien (vol, dat dan weer wel). Ik ga ook geen tomaten planten of een moestuin beginnen etc....

MAAR: ik vind het wel mooi en nuttig om hier te lezen waar en hoe mede forummers hier besparen en ik heb er zeker wat aan.

Zo....na al deze verdedigende woorden ga ik weer lekker even bij mijn vrienden van het geld moet rollen topic kijken
Leuk topic dit!

Ik heb de DDD overgeslagen dit jaar. Expres niet in de boekjes gekeken en de mails van de Bijenkorf genegeerd. Ik heb echt niets nodig. Die Rituals aanbieding zag ik toch en ik was even van plan om het in te slaan als kado, maar heb het toch gelaten. Nu heb ik griep, dus kom ik de rest van het weekend niet buiten, ook lekker goedkoop

Nog even een besparingsvraag: ik koop cadeautjes altijd ver van te voren. Nu zag ik een dvd box - aanbieding: alleen deze week - van 27,95 voor 22,95. Perfect kado voor een vriendin, ze is alleen pas in december jarig. 22,95 is een mooie prijs voor een kado van vriend en mij, 27,95 vind ik net te duur. Heb hem niet gekocht, ook omdat ik vreesde dat ze hem voor december zelf zou vinden en kopen. Nu heb ik spijt. Stom? Of niet?
quote:moppetoet schreef op 01 oktober 2010 @ 21:11:

[...]

Wij zijn 1x bij CarpetRight geweest, maar konden geen verkoopprijzen vinden (al dan niet met korting). De puistenkoppen die er rondliepen wisten ons wel te vertellen dat er alléén vandaag korting van weetikhoeveelmaarechtniettegeloven procent was, maar wat de basisprijs/uiteindelijke prijs was ? "Eh, dat hoort u wel bij de kassa als het gescand wordt".

Daar is dus niets gekocht.

Praat me niet van CarpetRight, want een verkoopsmoezen hebben ze daar .

Ook hier was de korting alleen vandaag en maandag zou de prijs van de vloerbedekking die ik op het oog gaan flink omhoog gaan, zei de verkoper.... tuurlijk. Ik hou daar niet van, dat soort onzin, ben ook weggegaan.

Ik ga zo even de online folders kijken, op zoek naar vloerbedekking, heb expres gewacht omdat oktober woonmaand is en er dan vaak leuke aanbiedingen zijn.
quote:Andrelon schreef op 02 oktober 2010 @ 15:22:

Leuk topic dit!

Ik heb de DDD overgeslagen dit jaar. Expres niet in de boekjes gekeken en de mails van de Bijenkorf genegeerd. Ik heb echt niets nodig. Die Rituals aanbieding zag ik toch en ik was even van plan om het in te slaan als kado, maar heb het toch gelaten. Nu heb ik griep, dus kom ik de rest van het weekend niet buiten, ook lekker goedkoop

?

Is altijd nog goedkoper....

Beterschap!!
Ik was vanochtend heel vroeg bij de DDD maar toen ben ik alsnog hard naar buiten gelopen. Alles wat ik mooi vond aan kleding enzo was dan weer net niet in de aanbieding en dan is de Bijenkorf gewoon een heel dure winkel. Daarnaast was het natuurlijk heel erg druk en vind ik het altijd zo geodkoop staan om samen in de bakken te gaan staan graaien. Uiteindelijk voor mezelf alleen een jasje in de stad gekocht van ¤ 19,95.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven