Haken is best leuk!

14-07-2010 14:25 1895 berichten
Alle reacties Link kopieren

Hallo!

Toen ik ziek was een tijdje geleden verveelde ik me zo dat ik mezelf met behulp van Youtube heb leren haken. En het is gewoon leuk!! ( En ook weer helemaal hip!)

Zijn er hier ook meer mensen die haken?

Op Youtube kun je zoeken op crochet om bepaalde steken te leren.

Ik koop mn wol/katoen/naalden meestal op de markt.

Mn volgende projecten gaan een laptopsleeve en een kraamcadeau voor een oud-collega worden.

Wie haakt er hier nog meer?

Even een handig tabelletje toegevoegd!

Youtube-filmjes!

Single crochet

Double Crochet

Triple Crochet

Half Double Crochet

Cirkel

Magic circle

Andere videos

DROPS instructievideos

Patronen:

Granny squares

Craftbits

Coats and Clark
Nog een uiltje, nog kleiner dan die andere :

Leuke kleurtjes!
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ik heb ook weer 3 uiltjes gehaakt. Foto volgt een ander keertje.

Ik heb zelfs van een collega een opdracht gekregen om een tashanger van een uiltje voor haar schoondochter te haken.

Maar eerst ga ik op vakantie. Ik ga op een stedentrip en heb denk ik geen tijd om te haken.

Veel haakplezier en tot volgende week.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Veel plezier!
Ishetdanechtzomoeilijk,

leuke kleurtjes!

Sun Lover,

veel plezier op je stedentrip!

Ook ik ben met het uiltje bezig! Mijn uiltje wordt bruin-limegroen-turquoise-wit. Ik heb alleen het begin anders gedaan: zij begint met 2 losse en dan in de eerste losse 6 vasten haken. Ik vond dat zo'n gepruts en je krijgt daardoor best nog wel een groot gat.....

Dus heb ik 3 losse gehaakt, vervolgens door een halve vaste tot een cirkel gemaakt en dan 6 vaste er in haken, is iets minder gepruts en het gaatje wordt een stuk kleiner daardoor.

Alleen nu heeft ze het over veiligheidsoogjes en die heb ik vanmiddag gehaald, je moet er echter van die 'schijfjes' er achter plaatsen en die zijn behoorlijk dik..... De oogjes zijn echter wel erg leuk.

Nu maar eens slapen gaan en dan ga ik het morgenavond in elkaar zetten!

Ik denk zomaar als ik dit hier laat zien dat ik voorlopig uiltjes aan het haken ben.....
Ik gebruik zelf altijd de magic ring. Vind ik veel handiger

Bij die 2 losse, 6 v kun je het gat ook kleiner maken door aan het touwtje te trekken. Aan het uiteinde, zeg maar.
Dank voor jullie tips!

Ik heb gister nieuwe kleurtjes katoen gekocht en ben gisteravond begonnen met Dante het babydraakje

Ik vind katoen trouwens erg lekker werken, al is het wel duur.. maar ik koop het in een hobbywinkel. Dan zit je zo aan een tientje voor 4 bolletjes. Ik las hier over de Wibra die het ook heeft? Verschilt dat per filiaal of is dat vast in het assortiment?

Hier nog even fotootjes van mijn amigurumi's:

Het haasje is erg moeilijk, vooral het broekje. Hij is zo klein!! Hij past in mijn handpalm (het hele haasje dus).
Maar wat een geweldig dingetje, dat haasje... Ik vind um helemaal top!
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
Wat voor katoen koop je? Zit ook verschil in, qua prijs.

Wibra heeft katoen vast in het assortiment, maar ik vind het niet lekker haken.

Leuke beestjes trouwens.
Kozoo wat fijn!!!

Die uiltjes zijn lief! Heeft iemand daar een patroontje van, ik zou het wel willen gaan haken om aan mijn sleuteltje van de fiets te hangen (je kan me steeds vinden op Ravelry, zelfde naam :-) )
Het katoen is van Catania. Ik vind het qua dikte precies goed. Ik haak met een 3.5 voor de granny's en voor de amigurumi's altijd 2,5. (behalve de magic Ring, die doe ik met 3.5 anders kom ik er nooit meer in )
Ik vind Catania niet heel duur: 2.15 (of 2.10) per bolletje.

Dat gebruik ik trouwens ook regelmatig, maar ik gebruik ook veel acryl.

quote:StefanieV schreef op 02 oktober 2010 @ 11:24:

Kozoo wat fijn!!!

Die uiltjes zijn lief! Heeft iemand daar een patroontje van, ik zou het wel willen gaan haken om aan mijn sleuteltje van de fiets te hangen (je kan me steeds vinden op Ravelry, zelfde naam :-) )Het komt van Matawi's crea's en echtstudio.nl heeft het ook
Stefanie, dat uiltjes patroon kun je bestellen en wel hier. Alle opbrengsten gaan naar een goed doel, vandaar dat iedereen zelf het patroon besteld en niet onderling uitwisselt.
Oooh wat is iedereen hier productief

Hier steeds te druk om hier regelmatiger te kijken, wat sowieso niet slim was,ik zie zoveel leuks voorbij komen wat ik dan ook wel wil proberen.

Mijn granny blanket komt vast niet af voor December haha 1e poging met een amigurumi(kan het nog steeds niet zonder hakkelen zeggen)

en het ging wel heel lekker...dus alles on hold hier...Jilli heeft de ami's ontdekt

http://s999.photobucket.c ... &current=02102010836P.jpg

Little Red Devil gevonden op Ravelry,zo is het wel erg moeilijk om eerst deken voor mijn meisje af te maken.

Snel weer verder hollen nu,

Uiltjes té aantrekkelijk
anoniem_92998 wijzigde dit bericht op 02-10-2010 12:04
Reden: foto plaatsen gaat ineens wat stroef :(
% gewijzigd
Hmm, ik moet wel 6,75 euro verzendingskosten betalen en dat wil ik toch niet doen hoor, vind ik veel te veel, kost meer dan het patroon zelf.. Zal maar op zoek gaan naar een ander..

edit: oooh ik moet alles lezen natuurlijk hihi :-) Ga het even bestellen :-)
Vind het leuk dat de opbrengst van de uiltjes voor Compassion is, ik heb zelf ook een tijd sponsorkindje gehad. Als ik weer een vast inkomen heb, ga ik dat denk ik weer doen.
Voor de liefhebbers :

gratis patronen 1

gratis patronen 2

Op de tweede site staat een ooievaar voor op de babykamer. Deze ga ik (proberen) te maken. Het is wel een groot project, maar ik ga zien wat ik er van ga bakken..

Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Kom er net achter dat mijn witte bolletjes veel te dun zijn... grrr.. Eerst maar ff iets anders maken dan maar...
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Ik was bezig met de lucybag, maar had een golvend ding. Extreem golvend, dus veel te veel gemeerderd. Heb hem maar weer uitgehaald en ben opnieuw begonnen.

Het uithalen kostte meer tijd dan het haken.
Daarnet thuisgekomen uit het ziekenhuis, enkel bezeerd door een val (aanval op de grond zeg ik maar, klinkt wat leuker dan 'ik ben gevallen').

Voordeel is wel dat ik veel tijd heb om te haken, aankomende week. Veel hondjes haken dus, en uiltjes... en, en, en... Ik heb nog zoveel in mijn hoofd wat uit de wol/katoen moet komen.
Oei Niekes, dat is vervelend van je enkel. Ik hoop dat de pijn meevalt en het goed geneest. Fijn te lezen dat je er plezier uithaalt te kunnen haken!

Das t voordeel he, van deze hobby, je kunt het zelfs in bed doen. (doe ik zelf nog wel eens).
Hey.

Waar halen jullie het opvulspul voor onder andere de amigurumi's?

Ik wil deze ook gaan haken, heb een boekje.. maar ik ben niet heeel goed in naaien, en de onderdelen moet je aan elkaar naaien toch? of lukt dat een beginner ook nog wel?
Ik ben ook een beginner Rianne, en ik heb er geen problemen mee..

Vulmateriaal haal ik bij ikea

Ik koop van die blauwe kussentjes van 69 cent en haal ze thuis voorzichtig een stuk open en haal de vulling er uit...
Hebben jullie ervaring met SnB? Ik ga er vanavond hier in Groningen voor de 1e x heen, gewoon omdat het me leuk lijkt om in groepsverband te freubelen.
Haha als ik de patronen in het boekje kijk denk ik pff dat ga ik nooit onder de knie krijgen (heb de steken wel al allemaal onder de knie, maar toch denk ik dat het moeilijk is :P)

Ikea is wel een goed idee! En misschien dat ik mijn eerste beestjes gewoon kan vullen met watjes? Want ben toch niet van plan om ze te gaan wassen.. Hoelang haken jullie gemiddeld over zo'n beestje? hihi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven