Haken is best leuk!
woensdag 14 juli 2010 om 14:25
Hallo!
Toen ik ziek was een tijdje geleden verveelde ik me zo dat ik mezelf met behulp van Youtube heb leren haken. En het is gewoon leuk!! ( En ook weer helemaal hip!)
Zijn er hier ook meer mensen die haken?
Op Youtube kun je zoeken op crochet om bepaalde steken te leren.
Ik koop mn wol/katoen/naalden meestal op de markt.
Mn volgende projecten gaan een laptopsleeve en een kraamcadeau voor een oud-collega worden.
Wie haakt er hier nog meer?
Even een handig tabelletje toegevoegd!
Youtube-filmjes!
Single crochet
Double Crochet
Triple Crochet
Half Double Crochet
Cirkel
Magic circle
Andere videos
DROPS instructievideos
Patronen:
Granny squares
Craftbits
Coats and Clark
vrijdag 1 oktober 2010 om 22:23
Ik heb ook weer 3 uiltjes gehaakt. Foto volgt een ander keertje.
Ik heb zelfs van een collega een opdracht gekregen om een tashanger van een uiltje voor haar schoondochter te haken.
Maar eerst ga ik op vakantie. Ik ga op een stedentrip en heb denk ik geen tijd om te haken.
Veel haakplezier en tot volgende week.
Ik heb zelfs van een collega een opdracht gekregen om een tashanger van een uiltje voor haar schoondochter te haken.
Maar eerst ga ik op vakantie. Ik ga op een stedentrip en heb denk ik geen tijd om te haken.
Veel haakplezier en tot volgende week.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
zaterdag 2 oktober 2010 om 00:48
Ishetdanechtzomoeilijk,
leuke kleurtjes!
Sun Lover,
veel plezier op je stedentrip!
Ook ik ben met het uiltje bezig! Mijn uiltje wordt bruin-limegroen-turquoise-wit. Ik heb alleen het begin anders gedaan: zij begint met 2 losse en dan in de eerste losse 6 vasten haken. Ik vond dat zo'n gepruts en je krijgt daardoor best nog wel een groot gat.....
Dus heb ik 3 losse gehaakt, vervolgens door een halve vaste tot een cirkel gemaakt en dan 6 vaste er in haken, is iets minder gepruts en het gaatje wordt een stuk kleiner daardoor.
Alleen nu heeft ze het over veiligheidsoogjes en die heb ik vanmiddag gehaald, je moet er echter van die 'schijfjes' er achter plaatsen en die zijn behoorlijk dik..... De oogjes zijn echter wel erg leuk.
Nu maar eens slapen gaan en dan ga ik het morgenavond in elkaar zetten!
Ik denk zomaar als ik dit hier laat zien dat ik voorlopig uiltjes aan het haken ben.....
leuke kleurtjes!
Sun Lover,
veel plezier op je stedentrip!
Ook ik ben met het uiltje bezig! Mijn uiltje wordt bruin-limegroen-turquoise-wit. Ik heb alleen het begin anders gedaan: zij begint met 2 losse en dan in de eerste losse 6 vasten haken. Ik vond dat zo'n gepruts en je krijgt daardoor best nog wel een groot gat.....
Dus heb ik 3 losse gehaakt, vervolgens door een halve vaste tot een cirkel gemaakt en dan 6 vaste er in haken, is iets minder gepruts en het gaatje wordt een stuk kleiner daardoor.
Alleen nu heeft ze het over veiligheidsoogjes en die heb ik vanmiddag gehaald, je moet er echter van die 'schijfjes' er achter plaatsen en die zijn behoorlijk dik..... De oogjes zijn echter wel erg leuk.
Nu maar eens slapen gaan en dan ga ik het morgenavond in elkaar zetten!
Ik denk zomaar als ik dit hier laat zien dat ik voorlopig uiltjes aan het haken ben.....
zaterdag 2 oktober 2010 om 10:40
Dank voor jullie tips!
Ik heb gister nieuwe kleurtjes katoen gekocht en ben gisteravond begonnen met Dante het babydraakje
Ik vind katoen trouwens erg lekker werken, al is het wel duur.. maar ik koop het in een hobbywinkel. Dan zit je zo aan een tientje voor 4 bolletjes. Ik las hier over de Wibra die het ook heeft? Verschilt dat per filiaal of is dat vast in het assortiment?
Hier nog even fotootjes van mijn amigurumi's:
Het haasje is erg moeilijk, vooral het broekje. Hij is zo klein!! Hij past in mijn handpalm (het hele haasje dus).
Ik heb gister nieuwe kleurtjes katoen gekocht en ben gisteravond begonnen met Dante het babydraakje
Ik vind katoen trouwens erg lekker werken, al is het wel duur.. maar ik koop het in een hobbywinkel. Dan zit je zo aan een tientje voor 4 bolletjes. Ik las hier over de Wibra die het ook heeft? Verschilt dat per filiaal of is dat vast in het assortiment?
Hier nog even fotootjes van mijn amigurumi's:
Het haasje is erg moeilijk, vooral het broekje. Hij is zo klein!! Hij past in mijn handpalm (het hele haasje dus).
zaterdag 2 oktober 2010 om 11:27
Ik vind Catania niet heel duur: 2.15 (of 2.10) per bolletje.
Dat gebruik ik trouwens ook regelmatig, maar ik gebruik ook veel acryl.
quote:StefanieV schreef op 02 oktober 2010 @ 11:24:
Kozoo wat fijn!!!
Die uiltjes zijn lief! Heeft iemand daar een patroontje van, ik zou het wel willen gaan haken om aan mijn sleuteltje van de fiets te hangen (je kan me steeds vinden op Ravelry, zelfde naam
)Het komt van Matawi's crea's en echtstudio.nl heeft het ook
Dat gebruik ik trouwens ook regelmatig, maar ik gebruik ook veel acryl.
quote:StefanieV schreef op 02 oktober 2010 @ 11:24:
Kozoo wat fijn!!!
Die uiltjes zijn lief! Heeft iemand daar een patroontje van, ik zou het wel willen gaan haken om aan mijn sleuteltje van de fiets te hangen (je kan me steeds vinden op Ravelry, zelfde naam
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
zaterdag 2 oktober 2010 om 11:47
Oooh wat is iedereen hier productief
Hier steeds te druk om hier regelmatiger te kijken, wat sowieso niet slim was,ik zie zoveel leuks voorbij komen wat ik dan ook wel wil proberen.
Mijn granny blanket komt vast niet af voor December haha 1e poging met een amigurumi(kan het nog steeds niet zonder hakkelen zeggen)
en het ging wel heel lekker...dus alles on hold hier...Jilli heeft de ami's ontdekt
http://s999.photobucket.c ... ¤t=02102010836P.jpg
Little Red Devil gevonden op Ravelry,zo is het wel erg moeilijk om eerst deken voor mijn meisje af te maken.
Snel weer verder hollen nu,
Uiltjes té aantrekkelijk
Hier steeds te druk om hier regelmatiger te kijken, wat sowieso niet slim was,ik zie zoveel leuks voorbij komen wat ik dan ook wel wil proberen.
Mijn granny blanket komt vast niet af voor December haha 1e poging met een amigurumi(kan het nog steeds niet zonder hakkelen zeggen)
en het ging wel heel lekker...dus alles on hold hier...Jilli heeft de ami's ontdekt
http://s999.photobucket.c ... ¤t=02102010836P.jpg
Little Red Devil gevonden op Ravelry,zo is het wel erg moeilijk om eerst deken voor mijn meisje af te maken.
Snel weer verder hollen nu,
Uiltjes té aantrekkelijk
anoniem_92998 wijzigde dit bericht op 02-10-2010 12:04
Reden: foto plaatsen gaat ineens wat stroef :(
Reden: foto plaatsen gaat ineens wat stroef :(
% gewijzigd
zaterdag 2 oktober 2010 om 18:23
zondag 3 oktober 2010 om 11:12
zondag 3 oktober 2010 om 15:58
zondag 3 oktober 2010 om 16:03
Daarnet thuisgekomen uit het ziekenhuis, enkel bezeerd door een val (aanval op de grond zeg ik maar, klinkt wat leuker dan 'ik ben gevallen').
Voordeel is wel dat ik veel tijd heb om te haken, aankomende week. Veel hondjes haken dus, en uiltjes... en, en, en... Ik heb nog zoveel in mijn hoofd wat uit de wol/katoen moet komen.
Voordeel is wel dat ik veel tijd heb om te haken, aankomende week. Veel hondjes haken dus, en uiltjes... en, en, en... Ik heb nog zoveel in mijn hoofd wat uit de wol/katoen moet komen.
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
zondag 3 oktober 2010 om 17:40
zondag 3 oktober 2010 om 18:14
zondag 3 oktober 2010 om 18:22
zondag 3 oktober 2010 om 18:27
Haha als ik de patronen in het boekje kijk denk ik pff dat ga ik nooit onder de knie krijgen (heb de steken wel al allemaal onder de knie, maar toch denk ik dat het moeilijk is
)
Ikea is wel een goed idee! En misschien dat ik mijn eerste beestjes gewoon kan vullen met watjes? Want ben toch niet van plan om ze te gaan wassen.. Hoelang haken jullie gemiddeld over zo'n beestje? hihi
Ikea is wel een goed idee! En misschien dat ik mijn eerste beestjes gewoon kan vullen met watjes? Want ben toch niet van plan om ze te gaan wassen.. Hoelang haken jullie gemiddeld over zo'n beestje? hihi